i know, i know.
Vanavond en zondag turbo overzetten en lichten fixen.
(als alles goed gaat) Maandag door de voorkeuring, door de week de laatste punten fixen, vrijdag door de APK.....
sure thing !
ff kijken: euro's zonder gaten met opstaande letters, in een lex hoogeveen auto's framepie.
ff kijken: euro's zonder gaten met opstaande letters, in een lex hoogeveen auto's framepie.
Nee ik rijd nog niet. (heb ook geen OZ's. Gewoon std. ph 1 velgen)On 2001-09-15 19:09, vivelesport wrote:
ploegah heb jij die gt met die witte oz velgen die op het sweelinckplein staat?
Zo, maar weer eens achter de computer na een weekendje sleutelen 
het probleem gevonden: een kapotte kering in de turbo (aan de kant van de uitlaat). Het uitlaatspruitstuk is helemaal schoon en netjes, dat stukje tussen de turbo en de uitlaat is echt goed zwart en onder de olie evenals de rest van de uitlaat. Tis kut, kapotte turbo, maar goed te repareren. In ieder geval mooi dat ik het nu weet.

het probleem gevonden: een kapotte kering in de turbo (aan de kant van de uitlaat). Het uitlaatspruitstuk is helemaal schoon en netjes, dat stukje tussen de turbo en de uitlaat is echt goed zwart en onder de olie evenals de rest van de uitlaat. Tis kut, kapotte turbo, maar goed te repareren. In ieder geval mooi dat ik het nu weet.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Da's wel minder, maar je had toch nog een reserve turbo liggen??
Yep, die zit er nu (bijna) in, morgen testrijden !!!
Ik heb er alleen niet zoveel vertrouwen in, er zit namelijk redelij veel speling in en hij draait wat stroef. Maar goed we zullen morgenavond wel zien.
Ik heb er alleen niet zoveel vertrouwen in, er zit namelijk redelij veel speling in en hij draait wat stroef. Maar goed we zullen morgenavond wel zien.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Suc6 en wel eerst goed warm draaien he 

Inderdaad.
ff een flink stukkie rijden zodat de turbo lekker gesmeerd wordt. (heeft een tijdje stil gestaan)
ff een flink stukkie rijden zodat de turbo lekker gesmeerd wordt. (heeft een tijdje stil gestaan)
hoi hier is pat speaking.
heb hier ook ervaring mee,heb je niet te dunne olie in de blok en ik heb ook al gemerkt dat als je met goedkopere olie rijdt dat deze op den duur dunner wordt,ik heb zo zelfs een zo goed als nieuwe turbo om zeep geholpen.
doe als het ff kan niet bezuinigen op de olie,heb het zelfs bewust geprobeerd alles was okee bij mij en bij marc,alletwee dezelfde olie en slangen ed schoon 500km gereden nou toen we de kap open deden en de slangen erafdraaide hebben we meteen de olie afgetapt omdat de olie gewoon ons vanuit de slangen tegemoet kwam.
we hebben nu duurdere olie en het is echt niet meer en we hebben nu geschekt na tweeduizend kilometer,dus ik kan je mischien een tip geven maak alles schoon,knal er goeie nieuwe olie in en kijk alles na een tijdje blazen ff na.
wie weet is er helemaal niks mis met je turbo,je kan nooit weten.
groetjes pat.
heb hier ook ervaring mee,heb je niet te dunne olie in de blok en ik heb ook al gemerkt dat als je met goedkopere olie rijdt dat deze op den duur dunner wordt,ik heb zo zelfs een zo goed als nieuwe turbo om zeep geholpen.
doe als het ff kan niet bezuinigen op de olie,heb het zelfs bewust geprobeerd alles was okee bij mij en bij marc,alletwee dezelfde olie en slangen ed schoon 500km gereden nou toen we de kap open deden en de slangen erafdraaide hebben we meteen de olie afgetapt omdat de olie gewoon ons vanuit de slangen tegemoet kwam.
we hebben nu duurdere olie en het is echt niet meer en we hebben nu geschekt na tweeduizend kilometer,dus ik kan je mischien een tip geven maak alles schoon,knal er goeie nieuwe olie in en kijk alles na een tijdje blazen ff na.
wie weet is er helemaal niks mis met je turbo,je kan nooit weten.
groetjes pat.
Thanks, er komt zeker goede olie in !
Er komt alleen echt heel erg veel rook uit.(meer dan een rook machine
) Enfin, vanavond zullen we zien of de turbo echt het probleem is......
Er komt alleen echt heel erg veel rook uit.(meer dan een rook machine

Vanavond gedaan:
- turbo compleet aangesloten
- Verlichting gefixt
- Dashboard vervangen + sommige lampjes
- schakelaars gefixt (mistlampen, achterruitverwarming)
turbotje werkt, ik heb alleen het vacumuaansluitinkje op de ontstekingsmodule gesloopt


weet iemand of je dat stukje ontstekingmodule kan vervangen of moet je dan een nieuwe kopen ? In beide gevallen heeft iemand nog een renix 209 liggen of alleen een stukje vacuumslangaansluiting (lekker scrabblewoord) ? Ik hebeen 208 en een 209 liggen, allebei met hetzelfde probleem
- turbo compleet aangesloten
- Verlichting gefixt
- Dashboard vervangen + sommige lampjes
- schakelaars gefixt (mistlampen, achterruitverwarming)
turbotje werkt, ik heb alleen het vacumuaansluitinkje op de ontstekingsmodule gesloopt

weet iemand of je dat stukje ontstekingmodule kan vervangen of moet je dan een nieuwe kopen ? In beide gevallen heeft iemand nog een renix 209 liggen of alleen een stukje vacuumslangaansluiting (lekker scrabblewoord) ? Ik hebeen 208 en een 209 liggen, allebei met hetzelfde probleem

Zie je nou wel.. cool zo'n extra blok bij de aankoop van een auto. hahaha
Die oude turbo, moet je eens een prijsopgaaf vragen bij die turbo reviseur. Want die turbo is altijd goed gesmeerd geweest
. ff geen gein, die zal op die keer ring na nog wel picobello zijn. aangezien er een gerefiseerde motor inzit.
iedergeval gefeliciteerd. Je hebt nu al een meier winst op die kar. hahaha
Die oude turbo, moet je eens een prijsopgaaf vragen bij die turbo reviseur. Want die turbo is altijd goed gesmeerd geweest

iedergeval gefeliciteerd. Je hebt nu al een meier winst op die kar. hahaha
Ja Olie is erg belangrijk, er is veel over gediscuseerd in het forum, als je ff zoekt kom je een hoop te weten.