[Mégane Coupé] project van Michel Meganefreak

Vertel hier alles over je project.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

wilde je hem nog weg doen :p :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nice! :worship:

Op Speed nog ff bij staan kwijlen.. :p

Wat ik persoonlijk alleen wel jammer vond is dat ik op diverse plaatsen nog het oude geel tegenkwam..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
rasit..

Chris schreef:
Wat ik persoonlijk alleen wel jammer vond is dat ik op diverse plaatsen nog het oude geel tegenkwam..
:S waar dan ?? :)
Michel Meganefreak
Contacteer:

zoveel plaatsen is dit nu ook weer niet maar bij het blok gedeeltelijk en de onderkant vd koffer (en uiteraard als je het interieur er uit zal slopen daaronder nog :lol: )
overigens bij de auto van Jan van Heteren is dit bijv. ook zo en bij alle nieuwe auto's wordt er ook gewerkt met een binnenkleur en buitenkleur, buitenkleur is vaak dan metallic en binnen gewoon mat. Dat is bij de mijne dus net zo. Als ie nou voorheen rood of zo was geweest dan had het wel een heel ander gezicht geweest >-) :

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/pictures/megane/04.jpg[/img]

daarom ben ik ook in een geeltint gebleven, ik vind het zelf (totaal) niet storend, heb er dus eigenlijk bewust voor gekozen. Heb eerst ged8 aan de alfakleur en dan was uiteraard alles gedaan. Maar heb toen toch gekozen voor iets aparters en ben bij geel gebleven maar dan in eigenmix parelmoer met metallic (was wat duurder dan de alfakleur maar dan heb je ook wat ;)). Ik had hem natuurlijk ook weer 'gewoon' geheel in de oude kleur 377 kunnen laten spuiten, maar dat was echt geen optie meer; en ben er echt blij mee dat ik deze kleur zelf zo heb samengesteld mbv de spuiter, Jan en Nexa autocolor.
Mocht het blok er ooit uitgaan voor revisie c.q. tuning dan is het evt. later zo mee te spuiten mocht ik dat willen, maar vind dat nu echt zonde van het vele werk; daarvoor wijkt de kleur niet genoeg af (in mijn ogen dan). Je bent overigens de eerste die het noemt chris :)

Deze kleur die er nu op zit is ook heel erg anders bij de inval van licht, hoe meer zon, hoe meer ie naar de oude kleur toegaat; alleen dan vele malen meer met glans en diepte. De lak is opgebouwd uit een onderlaag die nagenoeg gelijk is aan de org. renault lak, hieroverheen is de candykleur gekomen met het parelmoer en de metallic, welke de kleur donkerder maken en het effect geven.

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/pictures/megane/01.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/picture ... 16/000.JPG[/img]

de auto is/was ook te goed om helemaal te gaan strippen, deze aanpak was al vrij drastisch maar wilde het persé :D

@patbad, nee deze gaat waarschijnlijk niet meer weg (Y)
Mrtn
Car: R5GTT

leuk stukkie Michel (Y)

en zéér aparte, mooie kleur :)
Mrtn = Maarten
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Michel Meganefreak schreef: en bij alle nieuwe auto's wordt er ook gewerkt met een binnenkleur en buitenkleur, buitenkleur is vaak dan metallic en binnen gewoon mat. Dat is bij de mijne dus net zo. Als ie nou voorheen rood of zo was geweest dan had het wel een heel ander gezicht geweest >-)
Is dat zo?! Dat is toch alleen bij Koreanen/Jappen het geval?!
Maar inderdaad als je auto rood was en nu geel, dan ziet het er helemaal niet uit..

Zo stond er een paar jaar geleden op de stand van CRS op Speed een GT Turbo die rood was en nu die parelmoerblauwe(Alfa) lak had, kappie open, en ja hoor daaronder was hij nog rood..

Michel Meganefreak schreef: Mocht het blok er ooit uitgaan voor revisie c.q. tuning dan is het evt. later zo mee te spuiten mocht ik dat willen, maar vind dat nu echt zonde van het vele werk; daarvoor wijkt de kleur niet genoeg af (in mijn ogen dan). Je bent overigens de eerste die het noemt chris :)
Je hebt gelijk, de kleur wijkt weinig af.
Maar jouw auto is zo perfect dat ik het persoonlijk jammer vind dat je hem dan niet gelijk helemaal overblaast. :)
Het viel me gewoon op, maar nogmaals, verder petje af, het is echt een hele brute kar! :worship:
Ollie

Chris schreef:Zo stond er een paar jaar geleden op de stand van CRS op Speed een GT Turbo die rood was en nu die parelmoerblauwe(Alfa) lak had, kappie open, en ja hoor daaronder was hij nog rood..
Klinkt als de auto van Rob.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ollie schreef:
Chris schreef:Zo stond er een paar jaar geleden op de stand van CRS op Speed een GT Turbo die rood was en nu die parelmoerblauwe(Alfa) lak had, kappie open, en ja hoor daaronder was hij nog rood..
Klinkt als de auto van Rob.
Die is het niet.

Rob heeft een BX kenteken uit Bodegraven.
Die andere een FV kenteken uit de regio Veenendaal.
Ollie

Freak :lol:
Michel Meganefreak
Contacteer:

Chris schreef: Je hebt gelijk, de kleur wijkt weinig af.
Maar jouw auto is zo perfect dat ik het persoonlijk jammer vind dat je hem dan niet gelijk helemaal overblaast. :)
Het viel me gewoon op, maar nogmaals, verder petje af, het is echt een hele brute kar! :worship:
idd koreanen doen het al heel lang op die manier

je mag die mening ook hebben hoor ;) als ik een mooie auto van een ander zie vind ik ook altijd wel iets waar ik denk van hé dat had ik persoonlijk anders gedaan. Das ook wel het leuke aan tuning (Y) In ieder geval thnx voor de complimenten, ben er zelf ook nog steeds erg blij mee :wink: :D
Michel Meganefreak
Contacteer:

Mrtn schreef:leuk stukkie Michel (Y)

en zéér aparte, mooie kleur :)
thnx (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Michel, hoe rij je zondag naar gronau?? Ga je bij didam de grens over of dwars door nederland?? Wil er ook heen moet alleen nog ff kijken met wie en wat.

Gr.Frits
Michel Meganefreak
Contacteer:

hey frits,

ik ga het hele weekend weer ff bouwen aan de coupé (neon, andere schokdempers etc.) dus ben in het weekend bij Jan in Ommen. Dus ga vanaf daar helemaal binnendoor naar Gronau :foto:

Ikzelf ben voorheen altijd gewoon via apeldoorn gereden richting Enschede, dan sta je ongeveer binnen 1 a 1,5 uur in Gronau (Y)
Rick

Als ik zo'n strakke bak zou hebben zou ik echt helemaal paranoïde rondrijden!! Stel je voor dat er een keer een deur tegen aan klapt, of steenslag, of een fietser met het stuur er langs, of kinderen in de buurt die aan het voetballen zijn, of of of...

Maarre echt een hele mooie auto :worship: !!! Hier moet je gewoon elke zondag met een stoel bij gaan zitten en dan alleen maar kijken, kijken en kijken!!!!!
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Michel Meganefreak schreef:Ikzelf ben voorheen altijd gewoon via apeldoorn gereden richting Enschede, dan sta je ongeveer binnen 1 a 1,5 uur in Gronau (Y)
Ok tnx weet ik genoeg. :wink:
Michel Meganefreak
Contacteer:

Rick schreef:Als ik zo'n strakke bak zou hebben zou ik echt helemaal paranoïde rondrijden!! Stel je voor dat er een keer een deur tegen aan klapt, of steenslag, of een fietser met het stuur er langs, of kinderen in de buurt die aan het voetballen zijn, of of of...

Maarre echt een hele mooie auto :worship: !!! Hier moet je gewoon elke zondag met een stoel bij gaan zitten en dan alleen maar kijken, kijken en kijken!!!!!
thnx

ja tis niet altijd even geweldig, gelukkig staat de auto hier veilig zo'n 10 meter vd straat af onder de carpoort.Boodschappen of zo doe ik er niet mee en parkeren op het werk etc. ook altijd in het uiterste hoekje op 2 parkeerplaatsen :wink: Maar als ik er in rij dan rij ik er ook mee en dan gewoon lekker sportief waarvoor ie is gemaakt (Y)
Ollie

Daar heb je weer zo'n ik-neem-2-plaatsen-in-beslag-op-de-parkeerplaats figuur :@

:lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ollie schreef:Daar heb je weer zo'n ik-neem-2-plaatsen-in-beslag-op-de-parkeerplaats figuur :@

:lol:
nou ik denk dat ik dat ook zou doen hoor :wink:
Jeroen
Contacteer:

Ik neem voortaan als het kan ook 2 parkeerplaatsen.

Van de week heeft een randdebiel ook ff zijn deur in de mijne gegooid.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Jeroen schreef:Van de week heeft een randdebiel ook ff zijn deur in de mijne gegooid.
Zelfs op meetings binnen de club gebeurt het. En als ze het dan melden is het niet erg. maar ik zat in de auto en er werdt nog niets gezegd...... :s

Gelukkig geen schade toen maar toch.
GR.Frits
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

zo jammer dat de auto voor sommige mensen alleen maar een vervoersmiddel is en er verder geen waarde aan hechten. :s

Gelukkig houden de mensen bij mij in de buurt er i.i.g. wel een beetje rekening mee.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Zeer mooie reportage (Y)

Ik heb alleen een vraag over het verwijderen van de sloten: Wat voor voorziening heb je getroffen, om in de auto te komen, maar de cv werkt niet meer?
Cleaned Style
Projecttopic
Michel Meganefreak
Contacteer:

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Zeer mooie reportage (Y)

Ik heb alleen een vraag over het verwijderen van de sloten: Wat voor voorziening heb je getroffen, om in de auto te komen, maar de cv werkt niet meer?
aansluiting gemaakt om een voeding op te plaatsen, zodat ik de accu op 220V kan zetten (omvormer er dus tussen) dit doe ik dus ook op shows, dan speelt de muziek op de omvormer en vebruik ik dus verder geen stroom (Y)

alleen als de accu echt kapot is dan heb je daar ook nix aan en dan kost het een ruit :lol: maar dat kan jezelf goed in de gaten houden dmv een voltagedisplay op je zekering (Y)
Michel Meganefreak
Contacteer:

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/picture ... 16/006.JPG[/img]

dat zwarte kastje bij het voorwiel dat is zo'n voeding dus
laguna2
Contacteer:

Heel netjes gedaan, die kleur is echt :p
Ben benieuwd hoe ie er irl uitziet.
Michel Meganefreak
Contacteer:

laguna2 schreef:Heel netjes gedaan, die kleur is echt :p
Ben benieuwd hoe ie er irl uitziet.
weer heel anders dan op foto :lol:

maar as zondag in gronau ben ik er ook en uiteraard in sixflags met automaxx op zaterdagavond en de zondag 8)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Michel Meganefreak schreef:
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Zeer mooie reportage (Y)

aansluiting gemaakt om een voeding op te plaatsen, zodat ik de accu op 220V kan zetten (omvormer er dus tussen) dit doe ik dus ook op shows, dan speelt de muziek op de omvormer en vebruik ik dus verder geen stroom (Y)

alleen als de accu echt kapot is dan heb je daar ook nix aan en dan kost het een ruit :lol: maar dat kan jezelf goed in de gaten houden dmv een voltagedisplay op je zekering (Y)
Ik wou dus ook de sloten verwijderen, maar ben een beetje bang dat het idd af en toe een ruitje gaat kosten....
Cleaned Style
Projecttopic
Michel Meganefreak
Contacteer:

ja zo'n aansluiting maken is gewoon heel verstandig, ik speelde met het afstellen van mijn audio ivm nieuwe componenten laatst de accu leeg. Nou gewoon ff de voeding eraan, half uurtje laden en je accu is weer helemaal vol, werkt echt heel mooi. Alleen het kost wel wat.....

mocht de accu een keer echt kapot zijn, dan zijn mijn ramen gefolied dus ze zullen niet in 1000 stukjes splinteren. Een nieuwe ruit met folie zit rond de 60 euro via via dus das nog te doen maar ik hoop dit natuurlijk nooit nodig te hebben en denk ook niet dat dit ooit nodig is
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

RenaultclioII16v (Peter) schreef: Ik wou dus ook de sloten verwijderen, maar ben een beetje bang dat het idd af en toe een ruitje gaat kosten....
En daarom laat ik mn slot in de achterklep dus wel zitten. met mn nieuwe handgrepen zijn de sloten ook verdwenen, behalve achterin.

Maar wie weet in de toekomst :wink: :p Ideen genoeg :D

GR.Frits
Michel Meganefreak
Contacteer:

dat slot achterin heb ik ook nog, maar wat kom ik dan tegen...........

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/pictures/megane/05.jpg[/img]

tig kilo mdf :lol: en al krijg ik het eruit dan nog is het vakje wel donders klein om er door te komen

De oplossing die ik nu heb met de voeding is overigens ook goedkoper te maken, ik heb hem zo gemaakt dat ik dus mijn voeding kan meenemen naar shows en dus de motor niet stationair hoef te laten draaien aangezien dit niet zo geweldig is.

Maar in principe kunnen ze bij iedere audiozaak een kabel trekken vanaf je plus vd accu en deze ergens onderaan vastzetten waar je makkelijk bij kan. Daar zet je dus een vrouwtje caliberstekker (in mijn geval) op en je maakt een draad met een plus en een min met een mannetje caliberstekker. Je kan dan ten alle tijde met startkabels je accu op stroom zetten, net zoals je dit zou doen met een geopende motorkap. Je hebt dan iig stroom zodat je CV dus weer werkt. Als een accu slecht wordt merk je dit ook snel genoeg dus dan moet je hem gewoon tijdig vervangen. Zo heb je echt een hele kleine kans op problemen....

Het maken van zo'n kabel kost ong. 100 euro
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Michel Meganefreak schreef:dat slot achterin heb ik ook nog, maar wat kom ik dan tegen...........
Clio he :wink: heb je dat probleem niet zo snel :p
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Frits schreef:
Michel Meganefreak schreef:dat slot achterin heb ik ook nog, maar wat kom ik dan tegen...........
Clio he :wink: heb je dat probleem niet zo snel :p
Ja ho es.... :lol: Mijn clio heeft standaard geen slot meer op de achterklep :D
Cleaned Style
Projecttopic
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Michel Meganefreak schreef:
Maar in principe kunnen ze bij iedere audiozaak een kabel trekken vanaf je plus vd accu en deze ergens onderaan vastzetten waar je makkelijk bij kan. Daar zet je dus een vrouwtje caliberstekker (in mijn geval) op en je maakt een draad met een plus en een min met een mannetje caliberstekker. Je kan dan ten alle tijde met startkabels je accu op stroom zetten, net zoals je dit zou doen met een geopende motorkap. Je hebt dan iig stroom zodat je CV dus weer werkt. Als een accu slecht wordt merk je dit ook snel genoeg dus dan moet je hem gewoon tijdig vervangen. Zo heb je echt een hele kleine kans op problemen....

Het maken van zo'n kabel kost ong. 100 euro
Dit is idd de oplossing. (Y) Zorgen dat je van buitenaf de accu kan opladen.

Zal es gaan informeren wat dat moet kosten om de sloten te verwijderen :p
Cleaned Style
Projecttopic
Michel Meganefreak
Contacteer:

In Gronau een mooie airbrush op het kleppendeksel laten zetten

[img]http://srv03.pcextreme.nl/~rlasvanbennekom.nl/www/Gronau%202004/TN_Gronau2004-099.JPG[/img]

voor de rest van het weekend in en onder de auto wat neon gebouwd, leuk straks op automaxx in sixflags (Y)
Robert Turbo

Dat deksel heb ik wel zien liggen, wist niet dat die van jou was.

Deksel is zeker mooi. :worship:
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Plaats reactie