Deze waardes haal ik ook nét met de 19 16v, ingesteld op 1150 kilogram. het is je Netto vermogen dus ook nog eens minus luchtweerstand en minus aandrijfweerstand en rolweerstand.Sander schreef:He menno, wat zou zo'n 1.8-16V blokje meer wegen t.o.z.v. een GTT blok?Menno schreef:Ben d'r ook lekker mee aan 't spelen.
In de meeste auto's werkt toerentalmeting perfect. In m'n 5je gaat 't ook wel eens wat moeizaam, het helpt dan als je een hoop elektrische verbruikers aanzet. Dus licht en fan enzo aan.
Heb nu 20kg meer aangehouden.
Ik heb alles ingesteld en werkt goed, ben van de week een paar sprints weg gezet op het industrieterrein. Allen heeft hij maar 79.6PK en 99.8NM en dat moet toch een stuk meer zijn met een 1.8-16V. Heb alleen mij massa van mijn auto gegokt en dat heeft daar heel veel me te maken.
Volgende week heb ik vakantie en dan ga ik hem wel wegen om het precies te hebben.
@menno: ook al een paar mooie uitdraaitjes gemaakt?
Wekt toch wel mooi met die software, heb je toch een beter beeld dan op dat frut schermpje.
Vindt alleen jammer dat hij niet op USB is.
Volgende week, als ze een beetje toenbaar zijn, zal ik wel wat laten zien.
gr snder
Dyno en G-tech Runs Discussie Topic
Heb hem nu op 940kg staan, complette GTT op reserve wiel en krik na. Op kenteken staat 829kg+benzien 40kg+ikke 65+15kg extra voor 16v motor.Menno schreef:Mijn gt'tje heb ik eens gewogen, en zat toen op 850 kilo. Dat is dus met 16v, 15", beetje benzine, en kaal interieur. Ga er van uit dat auto's over 't algemeen een stukje zwaarder zijn dan op het kenteken staat.
Nu zit er ook een kooi in, en zelf zat ik d'r ook nog bij in, dus heb 'm op 960 kilo gezet.
Volgende week wegen dan weet ik het.
gr sander
Ja maar dan moet het toch nog wel iets meer wezel anders heb ik een verlies van 28%. Maar wel zullen zien als ik de juiste massa heb.Riël schreef:Deze waardes haal ik ook nét met de 19 16v, ingesteld op 1150 kilogram. het is je Netto vermogen dus ook nog eens minus luchtweerstand en minus aandrijfweerstand en rolweerstand.Sander schreef:He menno, wat zou zo'n 1.8-16V blokje meer wegen t.o.z.v. een GTT blok?Menno schreef:Ben d'r ook lekker mee aan 't spelen.
In de meeste auto's werkt toerentalmeting perfect. In m'n 5je gaat 't ook wel eens wat moeizaam, het helpt dan als je een hoop elektrische verbruikers aanzet. Dus licht en fan enzo aan.
Heb nu 20kg meer aangehouden.
Ik heb alles ingesteld en werkt goed, ben van de week een paar sprints weg gezet op het industrieterrein. Allen heeft hij maar 79.6PK en 99.8NM en dat moet toch een stuk meer zijn met een 1.8-16V. Heb alleen mij massa van mijn auto gegokt en dat heeft daar heel veel me te maken.
Volgende week heb ik vakantie en dan ga ik hem wel wegen om het precies te hebben.
@menno: ook al een paar mooie uitdraaitjes gemaakt?
Wekt toch wel mooi met die software, heb je toch een beter beeld dan op dat frut schermpje.
Vindt alleen jammer dat hij niet op USB is.
Volgende week, als ze een beetje toenbaar zijn, zal ik wel wat laten zien.
gr snder
gr sander
Ja dat is een goede vraag. Heb even gekeken maar op de papieren van mij PHI staat 829kg en op mijn PHII staat 848kg, waar zit die 19kg?Menno schreef:Waar zou trouwens 't gewichtsverschil tussen een phase 1 en phase 2 in zitten ?
Mischien de elk.ramen, centrale deurvergredeling, bumbers in kleur

Iemand een idee?
gr s

heb je de SS of de RR? Als je de RR hebt, kun je het bestand exporteren en met een excel file je vermogen en koppelkromme berekenen aan de krukas. Daarbij kun je ook wat parameters veranderen, dus een nieuwe berekening voor een ander gewicht, of andere temperatuur etc.Sander schreef:Heb hem nu op 940kg staan, complette GTT op reserve wiel en krik na. Op kenteken staat 829kg+benzien 40kg+ikke 65+15kg extra voor 16v motor.Menno schreef:Mijn gt'tje heb ik eens gewogen, en zat toen op 850 kilo. Dat is dus met 16v, 15", beetje benzine, en kaal interieur. Ga er van uit dat auto's over 't algemeen een stukje zwaarder zijn dan op het kenteken staat.
Nu zit er ook een kooi in, en zelf zat ik d'r ook nog bij in, dus heb 'm op 960 kilo gezet.
gr sander
En je kunt verschillende runs naast elkaar zetten

Link naar het excel file staat volgens mij op site 2 ergens.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik heb de rr maar krijg de toeren niet gecalibreerd
kutding ben er veel te ongeduldig voor

kutding ben er veel te ongeduldig voor

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Bij mij geeft ie op fabrieksafstelling de toeren redelijk door, zodra ik gecalibreerd heb blijven de toeren op 750 staan (af en toe wel een shiftlight)
Hoe kan dit?
0-100 meting enz kan ik wel doen, maar wil de toeren ook wel werkend hebben eigenlijk
Gister nog even gespeeld..snelste tot nu toe 9.16s naar de 100...moet sneller kunnen..veel oefenen met starten
Hoe kan dit?
0-100 meting enz kan ik wel doen, maar wil de toeren ook wel werkend hebben eigenlijk

Gister nog even gespeeld..snelste tot nu toe 9.16s naar de 100...moet sneller kunnen..veel oefenen met starten

-
- Contacteer:
zal ik dat binnenkort eens gaan doen, bedankt!
Kan het trouwens zijn dat ie het niet goed doet, omdat de stroom voor mijn olietemp-meter van de aansteker afkomt? of maakt dat niet uit?
Kan het trouwens zijn dat ie het niet goed doet, omdat de stroom voor mijn olietemp-meter van de aansteker afkomt? of maakt dat niet uit?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
had alles aan, maar lukte me nietMenno schreef:zet eens een paar verbruikers aan, voordat je 'm calibreert.
maar ja ben dan ook niet zo handig, en te ongeduldig
-
- Contacteer:
Bij de SS? dat heb ik nog niet kunnen vinden..
menu'tje RPM calibration,Luco/Alpine-racer schreef:had alles aan, maar lukte me nietMenno schreef:zet eens een paar verbruikers aan, voordat je 'm calibreert.
maar ja ben dan ook niet zo handig, en te ongeduldig
en dan gewoon doen wat er op 't schermpje staat.
Hoef je niet heeel handig of geduldig voor te zijn

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja en dan stel ik alles in
tot 10 keer toe en dan nog klopt het niet
maar ligt vast aan mij
maar ligt vast aan mij
Dan kom je denk ik een kabel aan het maken om het aan het werken te krijgen. Zie mijn opmerking op pagina 2Luco/Alpine-racer schreef:ja en dan stel ik alles in
maar ligt vast aan mij
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zal er wel eens iemand naar laten kijken die er ervaring mee heeft
op een meeting ofzo
op een meeting ofzo

-
- Contacteer:
Je had vorig weekend toch ook een probleempje met je dynamo? misschien dat het met elkaar te maken heeft?Luco/Alpine-racer schreef:ja en dan stel ik alles in
maar ligt vast aan mij
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zat een stekkertje losPaul1916v schreef:Je had vorig weekend toch ook een probleempje met je dynamo? misschien dat het met elkaar te maken heeft?Luco/Alpine-racer schreef:ja en dan stel ik alles in
maar ligt vast aan mij

ach komt vast goed, heb er geen haast mee
Hallo Michel, weet jij misschien de frontaal oppervlakte en de luchtweerstand coefficient van de GTT? (ik heb een RR)Michel S. schreef:heb je de SS of de RR? Als je de RR hebt, kun je het bestand exporteren en met een excel file je vermogen en koppelkromme berekenen aan de krukas. Daarbij kun je ook wat parameters veranderen, dus een nieuwe berekening voor een ander gewicht, of andere temperatuur etc.Sander schreef:Heb hem nu op 940kg staan, complette GTT op reserve wiel en krik na. Op kenteken staat 829kg+benzien 40kg+ikke 65+15kg extra voor 16v motor.Menno schreef:Mijn gt'tje heb ik eens gewogen, en zat toen op 850 kilo. Dat is dus met 16v, 15", beetje benzine, en kaal interieur. Ga er van uit dat auto's over 't algemeen een stukje zwaarder zijn dan op het kenteken staat.
gr sander
En je kunt verschillende runs naast elkaar zetten
Link naar het excel file staat volgens mij op site 2 ergens.
gr sander
gtt phase II
Cw = 0,34
Frontaal oppervlak = 1,78 m2
Cw = 0,34
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kan je dat allemaal invoeren dan
dan heb ik echt hulp nodig haha
Thanks Riël voor de gevens, zelf al "leuk" gespeeld met je RR?Riël schreef:gtt phase II
Cw = 0,34
gr s

Ik heb 'maar' n ss
ik ga toch niet met dat ding achter de pc zitten. INsteken, kijken wat ie doet, klaar 

Niet op de gtech zelf, later in het programma denk ik.Luco/Alpine-racer schreef:kan je dat allemaal invoeren dan
Enige wat je bij de gtech moet doen is toerental calibreren en gewicht invoeren !
Het Gtech progje zelf is redelijk simpel gehouden. Dit hebben ze express gedaan om het gebruiksvriendelijk te maken. Ten koste van de mensen die het maximale uit de G-tech willen halen.
Dus hebben een paar man wat programmaatjes gemaakt om meer uit de Gtech te halen. Zo heeft Marco een programma geschreven in Excel om je krukas vermogen te berekenen en verschillende runs met verschillende parameters(gewicht, temperatuur etc) te vergelijken om zo geen appels met peren te vergelijken.
Bij dit programma heb je wel de CW waarde nodig en je front oppervlakte. Ook is je transmissie verlies moet je opnieuw berekenen. Want standard staat deze ingesteld op zijn eigen auto. Dit is een Suub met AWD. Dus dan heb je een verlies berekening van awd op je 2wiel trekker.
Als je alles hebt ingevoerd krijg je een heel goed beeld wat je torretje eruit spuugt.
Dus hebben een paar man wat programmaatjes gemaakt om meer uit de Gtech te halen. Zo heeft Marco een programma geschreven in Excel om je krukas vermogen te berekenen en verschillende runs met verschillende parameters(gewicht, temperatuur etc) te vergelijken om zo geen appels met peren te vergelijken.
Bij dit programma heb je wel de CW waarde nodig en je front oppervlakte. Ook is je transmissie verlies moet je opnieuw berekenen. Want standard staat deze ingesteld op zijn eigen auto. Dit is een Suub met AWD. Dus dan heb je een verlies berekening van awd op je 2wiel trekker.
Als je alles hebt ingevoerd krijg je een heel goed beeld wat je torretje eruit spuugt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zal wel een stomme vraag zijn,, maar ik stel hem toch.
kan je de gtech ook als km teller gebruiken??
kan je de gtech ook als km teller gebruiken??
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jammer zou alleen maar voor de apk zijn 

Nou auto gisteren gewogen, hij is precies 900kg zwaar.
GTT PHI met R19 motor, bak, subframe, draagarmen, remmen, PHII interieur, volle tank benzine, houte hoedenplank+speakers, 15" cup-velgen. Zonder mij zelf, reserve wiel, krik. (op kenteken 829kg)
Na drie runs in zijn derde versnelling om het vermogen te bepalen kwam ik op:
88.4HP@6015rpm
87.6HP@5763rpm
152.6HP@6319rpm
Nou hij heeft dus 152.6HP
, hij zal wel even in de war zijn geweest denk ik.
Maar goed als ik 88HP in de marco invul bij 18 graden en een aandrijfverlies van 1.18 = 15.3% op 120HP en 146NM.
Is nog een beetje aan de lage kant vind ik. Volgens de "papieren" zou dat toch 137HP moet zijn.
Met 15.3% aandrijfverlies zit ik toch wel goed ongeveer of niet?
Als het weer een beetje meezit ga ik vandaag nog een paar runs maken.
gr s
nder
GTT PHI met R19 motor, bak, subframe, draagarmen, remmen, PHII interieur, volle tank benzine, houte hoedenplank+speakers, 15" cup-velgen. Zonder mij zelf, reserve wiel, krik. (op kenteken 829kg)
Na drie runs in zijn derde versnelling om het vermogen te bepalen kwam ik op:
88.4HP@6015rpm
87.6HP@5763rpm
152.6HP@6319rpm
Nou hij heeft dus 152.6HP

Maar goed als ik 88HP in de marco invul bij 18 graden en een aandrijfverlies van 1.18 = 15.3% op 120HP en 146NM.
Is nog een beetje aan de lage kant vind ik. Volgens de "papieren" zou dat toch 137HP moet zijn.
Met 15.3% aandrijfverlies zit ik toch wel goed ongeveer of niet?
Als het weer een beetje meezit ga ik vandaag nog een paar runs maken.
gr s

Oja heeft iemand de "Pitch Factor:2.0 deg/G" aangepast voor zijn auto?
Zoja met welke waarde?
gr s
nder
Zoja met welke waarde?
gr s

Heb je run ergens staan. Anders stuur je hem maar eens naar mij. Mclain@home.nlSander schreef:Nou auto gisteren gewogen, hij is precies 900kg zwaar.
heel veel info.
gr snder
Heb nogal wat vergelijkings materiaal.
Toevallig een open lucht filter erop?
Ik heb ze verstuurd naar jou.Michel S. schreef:Heb je run ergens staan. Anders stuur je hem maar eens naar mij.
De orginele, wel iets verbouwt waardoor hij ook lucht onder de moterkap kan aanzuigen. Er ligt wel een slang van 9cm naar toe.Michel S. schreef:Toevallig een open lucht filter erop?
gr sander
straks met paul zijn gtech ff in de charade gerund..
9.03 sec naar de 100... Niet slecht, maar hoe ver het klopt? 112 pk en 144 Nm lijken me wat overdreven
9.03 sec naar de 100... Niet slecht, maar hoe ver het klopt? 112 pk en 144 Nm lijken me wat overdreven