[5GTT] nieuwe remschijven nodig? welke?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Menno

neej, das om groter dan 258mm te gaan.

Een klauw bestaat in principe uit 2 delen, de werkelijke klauw, met zuigertje, en de plaat met geleidepennen, die je aan de fusee bout. Je hoeft alleen die plaat met geleidepennen van een clio te hebben.
rev it like a rental
Sander
Contacteer:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_remklauw.jpg[/img]

Je bedoeld nummer 8 in de foto? Zo niet wat dan wel?
Dus dan ga je van een 238 mm naar een 258,5mm toch?
Ik dacht eerst dat je naar een 280 schijf ging maar dan moet je van die spacers hebben, die kan ik mischien wel zelf maken. :lol: :p

gr s :D nder
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Menno schreef:4*100,
gewoon vervangingsspul, nix speciaal racy, maar 't is wel goeie kwaliteit. Vast te verkrijgen bij een normale automaterialenzaak, maar ik weet niet welke.
Menno, didam is voor jou toch niet zo heel ver weg..

Waarom probeer je het niet bij http://www.dutchpowertrading.nl. ik weet dat ie morgen naar sandtler gaat. daar hebben ze het spul vast wel liggen.

Gr.Frits
Robert dB.

indeed, nummer 8 wordt bedoeld Sander. Deze is bij een Clio anders dan een R5. Zuiger is indentiek.
Menno

Nee, nr 8 wordt niet bedoeld. Het gaat om de plaat die aan je fusee komt, waar de 2 geleide-pennen in komen.
rev it like a rental
speedline

Menno schreef:Maar ff ontopic: waar kan je brembo schijven kopen?
speedline schreef: Je kunt frictiemateriaal (in de gewenste maat) uit hun catalogus bestellen bij je lokale automaterialenzaak. Tenminste dat doen wij hier bij de lokale Brezan (met Brembo en andere merken!).
SimonBalk
Contacteer:

Heeft iemand een foto van een remzadeltje voor een 16V zodat iedereen kan zien waar het over gaat?
Sander
Contacteer:

Menno schreef:Nee, nr 8 wordt niet bedoeld. Het gaat om de plaat die aan je fusee komt, waar de 2 geleide-pennen in komen.
Deze dan? :p

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_remklauw1.jpg[/img]

Waar de twee bouten door gaan om hem vast te zetten. Moet je dan ook 16V remschoen plaatsen of kun je die van de GTT gewoon gebruiken?

Tom
Moderator
Car: MB

voor het monteren van een K-tec 285mm set heb je ook van die andere "remtangen" nodig. Je kunt dan die van de GTT gebruiken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Michel S.
Contacteer:

Heb gisteren een remtest gedaan met de GTT. Heb nu de standard zwik erop. En het was wel wat gladder en al, maar remmen als een zeepkist. Voorheen zaten er Blue pagid of hawk blokken op meen ik mij te herinneren. En het ding remde als een idioot. Moest toen nieuwe schijven en blokken erop zetten, en vond het onzin om nieuwe schijven en blokken te kopen, aangezien we clio remspul erop wilde hebben.

Je ziet echt dat het standard remt als een roeiboot. Zodra de nieuwe schijven en al erop zitten, gaan we weer rem testen uitvoeren. Gisteren heb ik de clio 16V klauwen binnen gekregen. Dus hopelijk binnen 2 weken alles erop en dan testen.

Greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Sander
Contacteer:

Tom schreef:voor het monteren van een K-tec 285mm set heb je ook van die andere "remtangen" nodig. Je kunt dan die van de GTT gebruiken
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg[/img]

Je bedoelt die paarsen dingen daar, dat zijn spacers en die bedoelen ze niet.

ge s :) nder
Tom
Moderator

ik vergat te zeggen voor een clio. Nee, dat zijn NIET die paarse dingen. Ik weet namelijk exact wat ze bedoelen omdat ik ze zelf heb moeten gebruiken. Zoals menno het uitlegt kopt het
Ollie

Tom schreef:...Zoals menno het uitlegt kopt het
Goh, je meent het :D :wink:
Steven
Car: M536

Wat zouden die dingen nieuw kosten? Ik had daarnet alweer ruzie op de sloop :)
SimonBalk
Contacteer:

Even voor de duidelijkheid:

Als ik 16V remschijven voor en achter op mijn 5 GTT wil hebben, moet ik de remzadels van een 16V hebben en de schijven en blokken van een 16V. Dit moet ik dan allemaal passen op me GTT?

En heeft iemand nog een foto van een 16V remzadel? Zodat we wel allemaal het goeie onderdeel meenemen van de sloop :P
Riël
Über-Spammer

Ik kan me voorstellen dat als ik de hele remjam koop van die 16v, dus klauwen schijven etc dan lukt 't ook wel ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven

Pfff leer nou eerst eens lezen.

Hierboven staat het toch wel duidelijk omschreven wat het is.
Tis gewoon het plaatje wat in je klauw zit met die pennetjes en aan je fusee vastzit.
Tis nu echt al tig x uitgelegd.

Verder zijn de schijven van een 16v achter exact hetzelfde als van je GTT (en 11Turbo en 19-16v etc.) dus dat heeft sowieso al geen zin.
SimonBalk
Contacteer:

Steven schreef:Pfff leer nou eerst eens lezen.

Hierboven staat het toch wel duidelijk omschreven wat het is.
Tis gewoon het plaatje wat in je klauw zit met die pennetjes en aan je fusee vastzit.
Tis nu echt al tig x uitgelegd.

Verder zijn de schijven van een 16v achter exact hetzelfde als van je GTT (en 11Turbo en 19-16v etc.) dus dat heeft sowieso al geen zin.
Ik heb het al vaak gelezen, maar wou voor de duidelijkheid het gewoon even weten :p

Als ze achter hetzelde zijn, is dat iig lekker makkelijk
Tom
Moderator

het is het onderdeeltje op de linker foto wat vast zit met de bouten van nummertje 1. Daar praten we de hele tijd over
SimonBalk
Contacteer:

Tom schreef:het is het onderdeeltje op de linker foto wat vast zit met de bouten van nummertje 1. Daar praten we de hele tijd over
Ok. Dan had ik het toch goed opgevangen :P. Wilde gewoon zeker zijn. Nu moet het duidelijk zijn voor iedereen (als ik het snap, snapt iedereen het denk ik)
Menno

catrinus schreef:lasaulec heeft ook brembo schijven. Zijn geen geboorde en gegroefde
idd, en ze bleken nog op voorraad te liggen ook, ziet er netjes uit, gebalanceerd en wel.
Dadelijk ff monteren :)
rev it like a rental
Menno

zo, die zitten d'r weer onder. lijken me fijne schijfjes, maar nu eerst maar eens inremmen. :(
rev it like a rental
Anonymous

Menno schreef:zo, die zitten d'r weer onder. lijken me fijne schijfjes, maar nu eerst maar eens inremmen. :(
remmen zeker fijn :)
Sander
Contacteer:

Goed nu de volgende stap: Als ik dan toch nieuwe schijven moet kopen kan ik natuurlijk ook 285mm schijven kopen, toch? Maar dan, want ik zie dat bij de 238/258,5 t.o.v. 285 de schijf iets meer naar binnen gaat vallen 43,8-41=2,8mm en de schijf is 24 mm dik i.p.v 20mm. Oké zijn er mensen hier die dat al hebben? Kijk als je op de foto van K-tec kijkt zie je ook eek kleine verspringing, dus dat kan ik ook wel op vangen in die spacer. Heeft iemand van die spacers liggen zodat hij die maten aan mij kan geven? Of wordt het weer hobbyen :lol:

Menno

geen spacers, maar wel een autocad krabbeltje van die dingen :smoke:
rev it like a rental
Sander
Contacteer:

Menno schreef:geen spacers, maar wel een autocad krabbeltje van die dingen :smoke:
Zo je die kunnen mailen naar mij plz 8) Heb acad 14 hier dus dat is geen probleem. En dan gebruik je gewoon de org. remklauwen van de GTT? Hoop wel want ik heb nog bijna nieuwe mintex blok er op zitten.

alvast bedankt,

gr S :D nder
Sander
Contacteer:

Menno schreef:zo, die zitten d'r weer onder. lijken me fijne schijfjes, maar nu eerst maar eens inremmen. :(
En al in geremd? Moet toch lukken op een zaterdag. :smoke:

gr s :) nder
Sander
Contacteer:

En dat hele zaakje past dan toch wel in een 15" velg hé. :p

gr s :wink: nder
Daniël W.
Car: 5TL-T

[ff oprakelen...] heeft iemand ervaring met die Fast Road kit van K-tec? voor de vóórremmen dan...heb nieuwe schijven en blokken nodig strax en dit leek me wel wat, qua styling (geanodiseerd) en, ja, het is K-tec dus het zal wel goed zijn, niet? (Y)

wat voor blokken zijn dat trouwens, die erbij zitten??
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Daniël W.

Steven schreef:Je hebt alleen het remzadeltje nodig, dat is dus waar de klauw inzit. De klauw zelf was gelijk aan de GTT dacht ik.
ik d8 trouwens dat de gehele klauw hetzelfde was aan een GTT (die van een 16V) ??
Steven

Achter ja, wel blijven opletten nou :p

Voor is de remklauw ook hetzelfde alleen het remzadel waar de klauw dus inhangt niet.
-Ray-
Contacteer:

AREXSTYLE schreef:[ff oprakelen...] heeft iemand ervaring met die Fast Road kit van K-tec? voor de vóórremmen dan...heb nieuwe schijven en blokken nodig strax en dit leek me wel wat, qua styling (geanodiseerd) en, ja, het is K-tec dus het zal wel goed zijn, niet? (Y)

als je JL Tuning mag geloven is het troep.
Immer wieder die verdammte Holländer
Daniël W.

-Ray- schreef:
AREXSTYLE schreef:[ff oprakelen...] heeft iemand ervaring met die Fast Road kit van K-tec? voor de vóórremmen dan...heb nieuwe schijven en blokken nodig strax en dit leek me wel wat, qua styling (geanodiseerd) en, ja, het is K-tec dus het zal wel goed zijn, niet? (Y)

als je JL Tuning mag geloven is het troep.
ja de blokken of schijven? wat kan ik anders het beste kopen voor schijven/blokken dan? wil wel geboord geventileerd en t liefst nog gegroefd ook...
-Ray-
Contacteer:

ik heb die big brake kit besteld van K-Tec, we zullen zien wat het doet. Ik rij nu met Brembo's van een Cup Clio, geboord met Textar blokken. Ook zeker erg goed.

Ik zou ff de search gebruiken, in het topic Grotere Remmen staat ook veel info.
Immer wieder die verdammte Holländer
haan

is het verstandig/effectief/mogelijk om standaart gtt schijven te doorboren?
Plaats reactie