Supertest: Clio S - RSi - 16V - Williams ONLINE !

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ben benieuwd! Moeten we een keer doen... :)
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

vindt t wel een beetje gek klinken..RSI sneller van 80-120 dan een WILLI.. :worship:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er staat nergens dat een RSi sneller is, he! :)
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

damnz!! :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ronald clio schreef:damnz!! :(
:lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

van 80-120 km/h schijnt de RSI volgens de super-test sneller dan een WILLI te zijn! :worship:
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

turboman schreef:
Merijn schreef:Dat wil ik wel een keer testen... Wie wil er naast mijn Willi komen rijden met zijn/haar RSi? :D
ik wel, kom je een keer naar Groningen? :D

Tis wel een fase 3, die het koppel van 150nm bij 2750 toeren heeft... (in het artikel rept men over 158 nm ?)
ik wil wel een x :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

ronald clio schreef:van 80-120 km/h schijnt de RSI volgens de super-test sneller dan een WILLI te zijn! :worship:
op je bolle ogen! :)
Don't walk the grass... smoke it
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

whehehe!! :D
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

ronald clio schreef:van 80-120 km/h schijnt de RSI volgens de super-test sneller dan een WILLI te zijn! :worship:
De RSi is een ietsiepietsie langzamer dan de Willy (80-120 in IV en V), maar wel dusdanig dat de RSi respect afdwingt...

80-120 km/h in V
_________________
RSi________ 11,5
Williams____ 10,5



80-120 km/h in IV
_________________
RSi________ 7,4
Williams____ 7,3
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

80-120 km/h in IV
_________________
RSi________ 7,4
16V_______ 9,0
Williams____ 7,3



Laatst nog ff getest, maar meer dan gemiddeld 8,7 sec had ik er niet voor nodig... er liep toch ook een topic over dit soort tijden?

*edit* gevonden: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12122
Don't walk the grass... smoke it
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

turboman schreef:
twingoturbo schreef:
Merijn schreef:Dat wil ik wel een keer testen... Wie wil er naast mijn Willi komen rijden met zijn/haar RSi? :D
Is al een keer gebeurd.
en..... ? hoe ging het....
In de 400 meter sprint won de williams met ongeveer een dikke autolengte voorsprong. dus 1.8 8v tegen 2.0 16v! Ik vind het helemaal niet slecht gedaan voor de Rsi.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Absoluut niet! (Y) Petje af...
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Ik geloof et niet voordat ik het met mijn eigen ogen gezien heb :)

Maar als et zo is valt et me niet tegen, niet dat ik al geen hoge pet op had van de RSi, maar toch... dit scheelt wel erg weinig
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja... Dan kun je beter een RSi kopen, ipv een 16V. ;)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Ik had ook in eerste instantie een RSi op et oog, maarja die ging me aan mijn neus voorbij.

Maar ik vind mijn karretje nog steeds prima hoor :)
Don't walk the grass... smoke it
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Marcel B. schreef:Ik had ook in eerste instantie een RSi op et oog, maarja die ging me aan mijn neus voorbij.

Maar ik vind mijn karretje nog steeds prima hoor :)
Ik had eerst ook een RSI op t oog, maar hij verkocht m toch nog maar nie.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Marcel B. schreef:Ik had ook in eerste instantie een RSi op et oog, maarja die ging me aan mijn neus voorbij.

Maar ik vind mijn karretje nog steeds prima hoor :)
Elk model heeft z'n eigen kwaliteiten toch? Jij blij met je 16v de ander met n willy en weer een ander met n rsi.
Dit zijn natuurlijk sprintgegevens. Er staat niet bij van 0-200 dan zal de willy dik uitlopen en daarna de 1.8 16v ongetwijfeld.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Effe off-topic, maar Back to Black...

Vandaag ff bij Heuts (Hoensbroek) geweest...daar staan nog genoeg bussen Back to Black. Meteen gekocht en getest op de Toyota Starlet van mijn vriendin. Jeetje, dat spul is super! Strips, spiegels, bumpers...ff opspuiten, wrijven en klaar. Ook de Back to Black tyre shine, superspul!
Thanx voor de tip!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Tja... Dan kun je beter een RSi kopen, ipv een 16V. ;)
2.0 8v :wink: (uit een megane of zo bijvoorbeeld)
:p

En dan als voordeel ook niet zo'n lelijke bult op je motorkap :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Laten we niet gaan schelden, he! :(

;)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

anders krijg je een lelijke bult op je hoofd :p
Don't walk the grass... smoke it
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

voel me bedreigd! hahaha :lol:
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

RSi is gewoon lekker :lol:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hou nou's op met die RSI 'veer in z'n kont steek verhalen' RSI is het nét niet :lol:

Alleen de Baccara heeft meerwaarde in mijn ogen tov de 16V :)

De RSI mist wat de 16V's zo lekker laat smoelen
Mrtn = Maarten
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Mrtn schreef:Hou nou's op met die RSI 'veer in z'n kont steek verhalen' RSI is het nét niet :lol:

Alleen de Baccara heeft meerwaarde in mijn ogen tov de 16V :)

De RSI mist wat de 16V's zo lekker laat smoelen
ik vind het gewoon lekkuh :lol: :lol:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dus je zou niet stiekem een 16V of willie willen?? :p
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bart V schreef:Dus je zou niet stiekem een 16V of willie willen?? :p
zeker wel (blauw en jong) :)
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

grappig hoe iedereen reageerd, maar conclusie is dat iedereen zijn eigen auto het mooist vindt. Ik vind ze allemaal gaaf!
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Nou, eerlijk gezegd ben ik weliswaar niet ontevreden over de prestaties van mijn 16v, maar als je niet voor topsnelheid en 0-100 tijd gaat, maar wel voor tussenacceleraties, bijv. op de snelweg, lijkt me een RSI toch een betere keuze dan een 16v, dat moet gezegd worden. Kon het eerst ook niet geloven, ik bedoel, 137 pk tegen 110 of zo... , je verwacht het iig niet in eerste instantie.
Marc
Berichten: 361
Lid geworden op: di 4 sep 2001 0:00
Locatie: Betuwe

Nou mijn zegje dan maar, ik ben van een 16V naar een rsi gegaan. Ik moet zeggen op de snelweg in V is de rsi gewoon lekker snel een 16V MOET je gewoon op toeren houden. Ook op andere tussensprints is de rsi erg snel alleen heeft de 16V een langere adem 7700 tegen 6500 rpm, dat maakt wel een verschil. Qua looks wint de 16V natuurlijk, maar de clio is gewoon een mooie auto dus een mooie verlaagde rsi (zwart) met 16V dash en Lonchamps interieur komt heeeeel dicht in de buurt (Y) .

Cheers
Marc
Berichten: 361
Lid geworden op: di 4 sep 2001 0:00
Locatie: Betuwe

AZ4L schreef:Nou, eerlijk gezegd ben ik weliswaar niet ontevreden over de prestaties van mijn 16v, maar als je niet voor topsnelheid en 0-100 tijd gaat, maar wel voor tussenacceleraties, bijv. op de snelweg, lijkt me een RSI toch een betere keuze dan een 16v, dat moet gezegd worden. Kon het eerst ook niet geloven, ik bedoel, 137 pk tegen 110 of zo... , je verwacht het iig niet in eerste instantie.
Topvermogen zegt niet alles, kijk naar het koppel, bijna gelijk!

Cheers
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Mocht mijn 16v blok het ooit begeven, is een RSI blok natuurlijk best wel een optie... :)
Maar als je bijvoorbeeld ook kijkt naar de prestaties van een Clio 2 1.6 16v, shit, die is met tussenacc. net zo rap of zelfs nog rapper dan een Clio 16v, waar praten we over. Eigenlijk kun je wel stellen dat de Clio 16v gewoon een SLAK is :(
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

nee een 16V is gewoon sportief afgesteld waardoor deze pas laat VEEL vermogen levert, en dat komt alleen ECHT tot zn recht als je het ding boven de 4500 tpm houd, en dat doe je in principe niet als je een normale rijstijl hebt, dus in die zin zou een rsi prettiger zijn. Maar als je ruimte hebt, en je houd van een stevige rijstijl dan is een clio 16V of williams de enige clio die juiste motor daarvoor heeft..... (Y)

Trek een rsi maar eens voorbij 5000 tpm, dan is dr niks meer aan, en een 16V blijft maar acceleren tot de 6500 tpm :worship: DAAR doe je het voor...(ik althans)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Precies, mijnes net zo...boven de 4500/5000 wordt een beest wakker in dat blok :D Daaronder rijdt hij gewoon lekker vlot door! :D

Alleen jammer dat dat beest zo verschrikkelijk zuipt! :P
Plaats reactie