Supertest: Clio S - RSi - 16V - Williams ONLINE !
-
vindt t wel een beetje gek klinken..RSI sneller van 80-120 dan een WILLI.. 

-
van 80-120 km/h schijnt de RSI volgens de super-test sneller dan een WILLI te zijn! 

ik wil wel een xturboman schreef:ik wel, kom je een keer naar Groningen?Merijn schreef:Dat wil ik wel een keer testen... Wie wil er naast mijn Willi komen rijden met zijn/haar RSi?![]()
Tis wel een fase 3, die het koppel van 150nm bij 2750 toeren heeft... (in het artikel rept men over 158 nm ?)

De RSi is een ietsiepietsie langzamer dan de Willy (80-120 in IV en V), maar wel dusdanig dat de RSi respect afdwingt...ronald clio schreef:van 80-120 km/h schijnt de RSI volgens de super-test sneller dan een WILLI te zijn!
80-120 km/h in V
Laatst nog ff getest, maar meer dan gemiddeld 8,7 sec had ik er niet voor nodig... er liep toch ook een topic over dit soort tijden?
*edit* gevonden: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12122
Laatst nog ff getest, maar meer dan gemiddeld 8,7 sec had ik er niet voor nodig... er liep toch ook een topic over dit soort tijden?
*edit* gevonden: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12122
Don't walk the grass... smoke it
-
In de 400 meter sprint won de williams met ongeveer een dikke autolengte voorsprong. dus 1.8 8v tegen 2.0 16v! Ik vind het helemaal niet slecht gedaan voor de Rsi.turboman schreef:en..... ? hoe ging het....twingoturbo schreef:Is al een keer gebeurd.Merijn schreef:Dat wil ik wel een keer testen... Wie wil er naast mijn Willi komen rijden met zijn/haar RSi?
Ik geloof et niet voordat ik het met mijn eigen ogen gezien heb 
Maar als et zo is valt et me niet tegen, niet dat ik al geen hoge pet op had van de RSi, maar toch... dit scheelt wel erg weinig

Maar als et zo is valt et me niet tegen, niet dat ik al geen hoge pet op had van de RSi, maar toch... dit scheelt wel erg weinig
Don't walk the grass... smoke it
Ik had eerst ook een RSI op t oog, maar hij verkocht m toch nog maar nie.Marcel B. schreef:Ik had ook in eerste instantie een RSi op et oog, maarja die ging me aan mijn neus voorbij.
Maar ik vind mijn karretje nog steeds prima hoor
-
Elk model heeft z'n eigen kwaliteiten toch? Jij blij met je 16v de ander met n willy en weer een ander met n rsi.Marcel B. schreef:Ik had ook in eerste instantie een RSi op et oog, maarja die ging me aan mijn neus voorbij.
Maar ik vind mijn karretje nog steeds prima hoor
Dit zijn natuurlijk sprintgegevens. Er staat niet bij van 0-200 dan zal de willy dik uitlopen en daarna de 1.8 16v ongetwijfeld.
Effe off-topic, maar Back to Black...
Vandaag ff bij Heuts (Hoensbroek) geweest...daar staan nog genoeg bussen Back to Black. Meteen gekocht en getest op de Toyota Starlet van mijn vriendin. Jeetje, dat spul is super! Strips, spiegels, bumpers...ff opspuiten, wrijven en klaar. Ook de Back to Black tyre shine, superspul!
Thanx voor de tip!
Vandaag ff bij Heuts (Hoensbroek) geweest...daar staan nog genoeg bussen Back to Black. Meteen gekocht en getest op de Toyota Starlet van mijn vriendin. Jeetje, dat spul is super! Strips, spiegels, bumpers...ff opspuiten, wrijven en klaar. Ook de Back to Black tyre shine, superspul!
Thanx voor de tip!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
2.0 8vMerijn schreef:Tja... Dan kun je beter een RSi kopen, ipv een 16V.

En dan als voordeel ook niet zo'n lelijke bult op je motorkap

Project: GTT Blue Sport
-
voel me bedreigd! hahaha 

RSi is gewoon lekker 

ik vind het gewoon lekkuhMrtn schreef:Hou nou's op met die RSI 'veer in z'n kont steek verhalen' RSI is het nét niet![]()
Alleen de Baccara heeft meerwaarde in mijn ogen tov de 16V![]()
De RSI mist wat de 16V's zo lekker laat smoelen

zeker wel (blauw en jong)Bart V schreef:Dus je zou niet stiekem een 16V of willie willen??

Nou, eerlijk gezegd ben ik weliswaar niet ontevreden over de prestaties van mijn 16v, maar als je niet voor topsnelheid en 0-100 tijd gaat, maar wel voor tussenacceleraties, bijv. op de snelweg, lijkt me een RSI toch een betere keuze dan een 16v, dat moet gezegd worden. Kon het eerst ook niet geloven, ik bedoel, 137 pk tegen 110 of zo... , je verwacht het iig niet in eerste instantie.
Nou mijn zegje dan maar, ik ben van een 16V naar een rsi gegaan. Ik moet zeggen op de snelweg in V is de rsi gewoon lekker snel een 16V MOET je gewoon op toeren houden. Ook op andere tussensprints is de rsi erg snel alleen heeft de 16V een langere adem 7700 tegen 6500 rpm, dat maakt wel een verschil. Qua looks wint de 16V natuurlijk, maar de clio is gewoon een mooie auto dus een mooie verlaagde rsi (zwart) met 16V dash en Lonchamps interieur komt heeeeel dicht in de buurt
.
Cheers

Cheers
Topvermogen zegt niet alles, kijk naar het koppel, bijna gelijk!AZ4L schreef:Nou, eerlijk gezegd ben ik weliswaar niet ontevreden over de prestaties van mijn 16v, maar als je niet voor topsnelheid en 0-100 tijd gaat, maar wel voor tussenacceleraties, bijv. op de snelweg, lijkt me een RSI toch een betere keuze dan een 16v, dat moet gezegd worden. Kon het eerst ook niet geloven, ik bedoel, 137 pk tegen 110 of zo... , je verwacht het iig niet in eerste instantie.
Cheers
Mocht mijn 16v blok het ooit begeven, is een RSI blok natuurlijk best wel een optie... 
Maar als je bijvoorbeeld ook kijkt naar de prestaties van een Clio 2 1.6 16v, shit, die is met tussenacc. net zo rap of zelfs nog rapper dan een Clio 16v, waar praten we over. Eigenlijk kun je wel stellen dat de Clio 16v gewoon een SLAK is

Maar als je bijvoorbeeld ook kijkt naar de prestaties van een Clio 2 1.6 16v, shit, die is met tussenacc. net zo rap of zelfs nog rapper dan een Clio 16v, waar praten we over. Eigenlijk kun je wel stellen dat de Clio 16v gewoon een SLAK is

nee een 16V is gewoon sportief afgesteld waardoor deze pas laat VEEL vermogen levert, en dat komt alleen ECHT tot zn recht als je het ding boven de 4500 tpm houd, en dat doe je in principe niet als je een normale rijstijl hebt, dus in die zin zou een rsi prettiger zijn. Maar als je ruimte hebt, en je houd van een stevige rijstijl dan is een clio 16V of williams de enige clio die juiste motor daarvoor heeft..... 
Trek een rsi maar eens voorbij 5000 tpm, dan is dr niks meer aan, en een 16V blijft maar acceleren tot de 6500 tpm
DAAR doe je het voor...(ik althans)

Trek een rsi maar eens voorbij 5000 tpm, dan is dr niks meer aan, en een 16V blijft maar acceleren tot de 6500 tpm