Megane Grand Tour @ carequipment.be

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
dimi

2400 duurder valt nog mee, want we hebben hier in Nederland een slim truukje bedacht om ieder jaar extra geld in de schatkist te krijgen. We doen namelijk net alsof diesels nog steeds heel schadelijk zijn voor het mileu en belonen ze daarom met 2000 euro EXTRA BPM!

Heeft iemand misschien een plaatje van de optionele 17 inch velgen (Nervasport), want bij de configurator op renault.nl zie je die niet staan (N)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

dimi schreef:2400 duurder valt nog mee, want we hebben hier in Nederland een slim truukje bedacht om ieder jaar extra geld in de schatkist te krijgen. We doen namelijk net alsof diesels nog steeds heel schadelijk zijn voor het mileu en belonen ze daarom met 2000 euro EXTRA BPM!

Heeft iemand misschien een plaatje van de optionele 17 inch velgen (Nervasport), want bij de configurator op renault.nl zie je die niet staan (N)
Als je het zo bekijkt valt het inderdaad wel mee. Maar om het uit te geven :(

[img]http://www.autoweek.nl/images/480/2657.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
dimi

Ja, het blijft natuurlijk zuur.

Hmm, die velgen, ik weet niet...toch maar niet :(
Alleycat
Contacteer:

dimi schreef:2400 duurder valt nog mee, want we hebben hier in Nederland een slim truukje bedacht om ieder jaar extra geld in de schatkist te krijgen. We doen namelijk net alsof diesels nog steeds heel schadelijk zijn voor het mileu en belonen ze daarom met 2000 euro EXTRA BPM!

Het is ook wetenschappelijk bewezen dat de uitstoot van roetdeeltjes bij een diesel aanzienlijk hoger is.
Ik snap ook niet waarom LPG dan nog steeds zoveel duurder is, als je op de manier gaat denken dat de vervuiler betaalt, zou LPG juist heel goedkoop moeten zijn.....
clioke
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Alleen jammer dat een 1.5 dCi80 2400 euro duurder is dan een vergelijkbaar uitgeruste 1.6 16v. En een vergelijkbare 1.5 dCi100 zelfs 3600 euro. Dat is echt schandalig veel duurder, zelfs als je een LPG-installatie meerekent. De leaseprijs en bijtelling zijn dus ook veel hoger. :(

Morgen proefrijden in een 1.6 16v GT :D
ik heb de mijne besteld in de 1e week dat het model werd gelanceerd.

hierdoor kreeg ik een korting van ongeveer een dikke 2000€ op de normale catalogusprijs.
en m'n cliotje bracht nog de helft van de nieuwprijs op. (ik weet niet of dit ook in nederland zo was, in belgië wel dus!)

m'n jaarlijkse autotax is +/- 250€
en met een volle tank van 60 liter doe ik +/- 1000 à 1100 km.

inschrijven van de nieuwe wagen kostte me 30€ LOL

groetjes (Y) :D :lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Alleycat schreef:

Het is ook wetenschappelijk bewezen dat de uitstoot van roetdeeltjes bij een diesel aanzienlijk hoger is.
Ik snap ook niet waarom LPG dan nog steeds zoveel duurder is, als je op de manier gaat denken dat de vervuiler betaalt, zou LPG juist heel goedkoop moeten zijn.....
Volgens mij moet je denken in termen als schatkistvulling en meer schatkistvulling. :(

Maarre ontopic: vanmiddag proefrit gemaakt in een GT 1.6 16v. Rijdt lekker, maar mist de snelheid van de Clio. Nu nog wachten op toestemming van de baas, en dan eens kijken of ik er nog 17-inch velgen bij kan praten. >-) :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie