Wat is hiervan het voordeel?PtrGte schreef:misschien voor de echte die-hards met veel geld:
meganekleppen monteren in 1800 kop behoort binnenkort ook tot de mogelijkheden...
1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!
-
- Contacteer:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Contacteer:
Wat is je vermogenswinst als je meganekleppen erin zet?PtrGte schreef:misschien voor de echte die-hards met veel geld:
meganekleppen monteren in 1800 kop behoort binnenkort ook tot de mogelijkheden...
als ik het goed heb (ik kijk ff speedline of Ro16v aan???) hebben de meganekleppen een diameter van 33mm en die van de 1800 16v, iets van 30,5 ofzo...
dus ken je wat meer lucht in je motor krijgen en dat zul je zien in het koppel/vermogen
maar verwacht geen 15 PK ofz...ik heb eigenlijk geen idee, ik vraag me ook ff af wie dat allemaal al gemaakt heeft...
ik heb een kop gefreesd voor meganekleppen, maar die loopt "nog" niet...
dus ken je wat meer lucht in je motor krijgen en dat zul je zien in het koppel/vermogen
maar verwacht geen 15 PK ofz...ik heb eigenlijk geen idee, ik vraag me ook ff af wie dat allemaal al gemaakt heeft...
ik heb een kop gefreesd voor meganekleppen, maar die loopt "nog" niet...
Dit is een foto van het gefreesde onderblok.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TgAAALcX ... 4883887787[/img]
Als ik het goed had waren de inlaatkleppen 32.8 mm en de uitlaat 28.6 mm, van de 16v is het me ontschoten.
Grote kleppen geeft bijna geen pk winst, reken maar op een paar pk'tjes, alleen het koppel schiet wel omhoog met 10~15 n/m op een standaard motor, daarbij pakt de motor in lage toeren sneller op en wordt het max koppel iets eerder geleverd.
Dus zonder tuning begin je al met +/- 200 n/m, door tuning zal dat alleen maar meer worden.
Hoe zit dat met die mechanische stoters enzo???
Grote kleppen geeft bijna geen pk winst, reken maar op een paar pk'tjes, alleen het koppel schiet wel omhoog met 10~15 n/m op een standaard motor, daarbij pakt de motor in lage toeren sneller op en wordt het max koppel iets eerder geleverd.
Dus zonder tuning begin je al met +/- 200 n/m, door tuning zal dat alleen maar meer worden.
Hoe zit dat met die mechanische stoters enzo???
Laatst gewijzigd door RO 16v op ma 10 nov 2003 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
@ ACHTERBERG: EAT YOUR HART OUT!!!robclio16V schreef:Dit is een foto van het gefreesde onderblok.

bovenstaande reply is maar een geintje he jongens!!!
@ RO: zie PM...

@ RO: zie PM...
wat betreft die mechanische stoters ook nog het volgende...
(misschien dat Speedline hier wat meer over weet???)
mij is ooit verteld dat mechanische stoters er ONDER ANDERE (!!!) voor zijn dat bij extreem hoge toerentallen ze geen last hebben van te weinig tijd voor "vulling" van olie, waardoor de juiste klepspeling TEN ALLE TIJDEN wordt gewaarborgd.
Wat hier van waar is weet ik niet, maar het klinkt wel logisch...
wat het belangrijkste is: de mechanische stoters zijn een keer zo licht als de hydraulische evenals de speciale klepschotels...
EDIT: waar het MIJ om gaat: originaliteit
aangezien extreem hoge toerentallen niet echt haalbaar zijn in een 2 liter renault motor...
(misschien dat Speedline hier wat meer over weet???)
mij is ooit verteld dat mechanische stoters er ONDER ANDERE (!!!) voor zijn dat bij extreem hoge toerentallen ze geen last hebben van te weinig tijd voor "vulling" van olie, waardoor de juiste klepspeling TEN ALLE TIJDEN wordt gewaarborgd.
Wat hier van waar is weet ik niet, maar het klinkt wel logisch...
wat het belangrijkste is: de mechanische stoters zijn een keer zo licht als de hydraulische evenals de speciale klepschotels...
EDIT: waar het MIJ om gaat: originaliteit

aangezien extreem hoge toerentallen niet echt haalbaar zijn in een 2 liter renault motor...
Laatst gewijzigd door PtrGte op do 6 nov 2003 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In mijn blok zitten ook mechanische klep stoters, maar waarom ze die erin hebben gezet durf ik niet te zeggen.
mmm...wel leuk, iedere keer kleppenstellen... 
maar draait die motor zoveel toeren dan???

maar draait die motor zoveel toeren dan???
-
7500 toeren, maar vliegt echt door zijn toeren heen, misschien dat dat er mee te maken heeft.
7500 is al wel behoorlijk..., maar heb je dan andere nokkenassen of zijn ze STD?
-
Andere nokkenassen, andere kleppen, andere zuigers, andere klepzittingen, enz.
-
- Contacteer:
En wat moet dat allemaal opleveren en wat zijn je specs?wouter 16v schreef:Andere nokkenassen, andere kleppen, andere zuigers, andere klepzittingen, enz.
ja oke dan mag het wel...
was dat trouwens een beetje te betalen al die bewerkingen of hebbie alles zelf gedaan???
en was de prijs/vermogen/koppel verhouding een beetje oke?

was dat trouwens een beetje te betalen al die bewerkingen of hebbie alles zelf gedaan???
-
194 pk en 220 nm koppel. 0 tot 100 weet ik niet nog nooit opgemeten, 80 tot 120 in 3 doet hij 3,7 seconden over.
-
Prijs kan ik niks over zeggen, maar voor mijn eigen ben ik zeer tevreden aan wat ik er aan uit gegeven heb en wat ik ervoor terug krijg.PtrGte schreef:ja oke dan mag het wel...![]()
nou beter kun je het niet treffen toch? 

-
nee idd. ben er ook zeer blij mee
Grappig dat iedereen specs en pk's wil horen voor dingen die bijna niemand hier nog echt gehad heeft...who cares bout the specs..als het maar harder gaat als voorheen...en als je dan klaar bent ga je op de testbank en dan heb je je specs....Patrick kan hier toch niet gaan beloven dat je 17,23 pk winst krijgt met grotere kleppen 
Jongens als je er serieus over denkt iets als dit aan te schaffen...dan moet je toch een beetje van die autostyle gedachten van 5 pk per onderdeel af hoor
Hehe...ik lul maar wat, maar neem maar aan dat de specs goed zijn...en bijna al deze zaken doe je niet apart maar samen...het gewonnen vermogen is dan ook meteen een combinatie van

Jongens als je er serieus over denkt iets als dit aan te schaffen...dan moet je toch een beetje van die autostyle gedachten van 5 pk per onderdeel af hoor

Hehe...ik lul maar wat, maar neem maar aan dat de specs goed zijn...en bijna al deze zaken doe je niet apart maar samen...het gewonnen vermogen is dan ook meteen een combinatie van

-
- Contacteer:
Tuurlijk, maar ik denk wel dat het een bewuste keuze is om iets aan je blok te (laten) veranderen. Als je een geldboom in je tuin hebt, is alles wel te realiseren. Omdat het blok er dan toch uit moet met deze ombouw, is het wel zinvol om het gelijk in 1 keer goed aan te pakken. Dan moeten er natuurlijk wel bewuste keuzes worden gemaakt. Het geld moet gewoon het beste besteed worden! Het is allemaal het overwegen waard en alles heeft zo z'n voor en tegens...
Okee, maar in plaats van vragen hoeveel pk het me oplevert zou ik meer geinteresseerd zijn in de functie ervan en het doel om ze groter, sterker of wat ook te maken...daarna vraag ik me pas af wat het met koppel/vermogen doet 
Maar dat terzijde...ik weet idd dat het een hoop geld kost!

Maar dat terzijde...ik weet idd dat het een hoop geld kost!

Heb je gedronken?jeroen.k schreef:Okee, maar in plaats van vragen hoeveel pk het me oplevert zou ik meer geinteresseerd zijn in de functie ervan en het doel om ze groter, sterker of wat ook te maken...daarna vraag ik me pas af wat het met koppel/vermogen doet![]()

Mrtn = Maarten
er schiet me ineens iets te binnen wat ik in jouw gesprek met Tom opving...

Hehe nou moet je er wel mee naar Freddy als ie ingereje is, wil best weten of die schoen gegeten gaat worden.
Ik zou zelf voor zo'n licht pumaatje gaan, das nog wel te verteren. Zo'n oude airmax is bijv. veel te zware kost.
Ik zou zelf voor zo'n licht pumaatje gaan, das nog wel te verteren. Zo'n oude airmax is bijv. veel te zware kost.

goed idee, maar ik dacht gelezen te hebben dat zijn agenda nogal vol stond...