1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

PtrGte schreef:misschien voor de echte die-hards met veel geld 8) :

meganekleppen monteren in 1800 kop behoort binnenkort ook tot de mogelijkheden...
Wat is hiervan het voordeel?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

PtrGte schreef:misschien voor de echte die-hards met veel geld 8) :

meganekleppen monteren in 1800 kop behoort binnenkort ook tot de mogelijkheden...
Wat is je vermogenswinst als je meganekleppen erin zet?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

als ik het goed heb (ik kijk ff speedline of Ro16v aan???) hebben de meganekleppen een diameter van 33mm en die van de 1800 16v, iets van 30,5 ofzo...

dus ken je wat meer lucht in je motor krijgen en dat zul je zien in het koppel/vermogen

maar verwacht geen 15 PK ofz...ik heb eigenlijk geen idee, ik vraag me ook ff af wie dat allemaal al gemaakt heeft...

ik heb een kop gefreesd voor meganekleppen, maar die loopt "nog" niet...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dit is een foto van het gefreesde onderblok.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TgAAALcX ... 4883887787[/img]
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Als ik het goed had waren de inlaatkleppen 32.8 mm en de uitlaat 28.6 mm, van de 16v is het me ontschoten.
Grote kleppen geeft bijna geen pk winst, reken maar op een paar pk'tjes, alleen het koppel schiet wel omhoog met 10~15 n/m op een standaard motor, daarbij pakt de motor in lage toeren sneller op en wordt het max koppel iets eerder geleverd.

Dus zonder tuning begin je al met +/- 200 n/m, door tuning zal dat alleen maar meer worden.

Hoe zit dat met die mechanische stoters enzo???
Laatst gewijzigd door RO 16v op ma 10 nov 2003 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

robclio16V schreef:Dit is een foto van het gefreesde onderblok.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TgAAALcX ... 4883887787[/img]
@ ACHTERBERG: EAT YOUR HART OUT!!! :D
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

bovenstaande reply is maar een geintje he jongens!!! :)

@ RO: zie PM...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

:lol: :lol: :p
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

wat betreft die mechanische stoters ook nog het volgende...

(misschien dat Speedline hier wat meer over weet???)

mij is ooit verteld dat mechanische stoters er ONDER ANDERE (!!!) voor zijn dat bij extreem hoge toerentallen ze geen last hebben van te weinig tijd voor "vulling" van olie, waardoor de juiste klepspeling TEN ALLE TIJDEN wordt gewaarborgd.

Wat hier van waar is weet ik niet, maar het klinkt wel logisch...

wat het belangrijkste is: de mechanische stoters zijn een keer zo licht als de hydraulische evenals de speciale klepschotels...

EDIT: waar het MIJ om gaat: originaliteit :)
aangezien extreem hoge toerentallen niet echt haalbaar zijn in een 2 liter renault motor...
Laatst gewijzigd door PtrGte op do 6 nov 2003 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

In mijn blok zitten ook mechanische klep stoters, maar waarom ze die erin hebben gezet durf ik niet te zeggen.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

mmm...wel leuk, iedere keer kleppenstellen... :)

maar draait die motor zoveel toeren dan???
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

7500 toeren, maar vliegt echt door zijn toeren heen, misschien dat dat er mee te maken heeft.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

7500 is al wel behoorlijk..., maar heb je dan andere nokkenassen of zijn ze STD?
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Andere nokkenassen, andere kleppen, andere zuigers, andere klepzittingen, enz.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

wouter 16v schreef:Andere nokkenassen, andere kleppen, andere zuigers, andere klepzittingen, enz.
En wat moet dat allemaal opleveren en wat zijn je specs?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ja oke dan mag het wel... :)

was dat trouwens een beetje te betalen al die bewerkingen of hebbie alles zelf gedaan???

en was de prijs/vermogen/koppel verhouding een beetje oke? :wink:
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

194 pk en 220 nm koppel. 0 tot 100 weet ik niet nog nooit opgemeten, 80 tot 120 in 3 doet hij 3,7 seconden over.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

PtrGte schreef:ja oke dan mag het wel... :)

was dat trouwens een beetje te betalen al die bewerkingen of hebbie alles zelf gedaan???

en was de prijs/vermogen/koppel verhouding een beetje oke? :wink:
Prijs kan ik niks over zeggen, maar voor mijn eigen ben ik zeer tevreden aan wat ik er aan uit gegeven heb en wat ik ervoor terug krijg.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nou beter kun je het niet treffen toch? :)
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

nee idd. ben er ook zeer blij mee
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Grappig dat iedereen specs en pk's wil horen voor dingen die bijna niemand hier nog echt gehad heeft...who cares bout the specs..als het maar harder gaat als voorheen...en als je dan klaar bent ga je op de testbank en dan heb je je specs....Patrick kan hier toch niet gaan beloven dat je 17,23 pk winst krijgt met grotere kleppen ;)

Jongens als je er serieus over denkt iets als dit aan te schaffen...dan moet je toch een beetje van die autostyle gedachten van 5 pk per onderdeel af hoor :p

Hehe...ik lul maar wat, maar neem maar aan dat de specs goed zijn...en bijna al deze zaken doe je niet apart maar samen...het gewonnen vermogen is dan ook meteen een combinatie van :D
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Tuurlijk, maar ik denk wel dat het een bewuste keuze is om iets aan je blok te (laten) veranderen. Als je een geldboom in je tuin hebt, is alles wel te realiseren. Omdat het blok er dan toch uit moet met deze ombouw, is het wel zinvol om het gelijk in 1 keer goed aan te pakken. Dan moeten er natuurlijk wel bewuste keuzes worden gemaakt. Het geld moet gewoon het beste besteed worden! Het is allemaal het overwegen waard en alles heeft zo z'n voor en tegens...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Okee, maar in plaats van vragen hoeveel pk het me oplevert zou ik meer geinteresseerd zijn in de functie ervan en het doel om ze groter, sterker of wat ook te maken...daarna vraag ik me pas af wat het met koppel/vermogen doet :)

Maar dat terzijde...ik weet idd dat het een hoop geld kost! :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoe zat het nou met die schoen opeten? Gaat dat gewoon puur of wordt ie eerst nog gekookt ;)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jeroen.k schreef:Okee, maar in plaats van vragen hoeveel pk het me oplevert zou ik meer geinteresseerd zijn in de functie ervan en het doel om ze groter, sterker of wat ook te maken...daarna vraag ik me pas af wat het met koppel/vermogen doet :)
Heb je gedronken? :lol:
Mrtn = Maarten
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Steven schreef:Hoe zat het nou met die schoen opeten? Gaat dat gewoon puur of wordt ie eerst nog gekookt ;)
Schoen opeten???
Licht eens wat toe, ik vat hem effe niet......
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

@ Steven :lol:

@Maarten...tjah...zo is het toch...wat het ding uitendelijk oplevert zien we wel als hij eenmaal goed ingereden is...wat elke vorm van tuning apart oplevert is natuurlijk niet echt te zeggen...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

robclio16V schreef:
Steven schreef:Hoe zat het nou met die schoen opeten? Gaat dat gewoon puur of wordt ie eerst nog gekookt ;)
Schoen opeten???
Licht eens wat toe, ik vat hem effe niet......
Maar ik wel :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

er schiet me ineens iets te binnen wat ik in jouw gesprek met Tom opving...:lol:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

:D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe nou moet je er wel mee naar Freddy als ie ingereje is, wil best weten of die schoen gegeten gaat worden.

Ik zou zelf voor zo'n licht pumaatje gaan, das nog wel te verteren. Zo'n oude airmax is bijv. veel te zware kost. :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Ach ik heb er vertrouwen in dat het niet nodig is ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goed nu ff serieus, ist voor Patrick geen idee om ook GT blokken onder handen te nemen?
Denk dat daar ook nog wel interesse voor is hier op het forum....
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

goed idee, maar ik dacht gelezen te hebben dat zijn agenda nogal vol stond...

;)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Idd volle agenda ja...maar misschien heeft hij er wel oor naar? :) Lijken me iig makkelijkere blokken...maar dat gok ik maar zo...
Plaats reactie