Kun je niet zeggen dat een Twingo niet zo hard gaat?twingoturbo schreef:Kom net terug uit italie en er ligt 'n mooie brief van 't cjib op de mat. 115 pleuro armer.

Arjen schreef:Kun je niet zeggen dat een Twingo niet zo hard gaat?twingoturbo schreef:Kom net terug uit italie en er ligt 'n mooie brief van 't cjib op de mat. 115 pleuro armer.
wat kenne wij daar nou aan doen harriegille schreef:k begin die postbode te haten he,weer een PV,blijk ik weer geflitst te zijn aan zee,ik had ze zien staan,maar ik kwam er met de neus tegenaan,ik wist nie dat ze de voorkant ook al flitsen![]()
![]()
Als je in Belgie traject-controle hebt word je ook 2 x van voren geflitst. Dan schrik je je ook rot de eerste keer. Denk je dat je binnen 5 minuten 2 x de lul bent.Johan schreef:in duistland flitsen ze toch van voore.
http://www.tuftufclub.nlNielske schreef:iemand nog een goed bezwaarschriftje bij de hand?! (weet niet hoe dat ik gepakt ben, radar of laser?! hoop alleen dat het hier voorlopig bij blijft want ik heb ze echt nie gezien![]()
)
Het staat op je beschikking of je bent gelaserd of geflitst. Als je gelaserd bent en niet aangehouden, dan hoef je je bon niet te betalen, dus ik verwacht dat je dmv radar bent gecontroleerd.Nielske schreef:hoop alleen dat ze 'm niet bewust zo snel hebben gestuurd... anders wordt het nog een leuke (lees: dure) week
Ow, dus het CJIB werkt met GBA. Op m'n werk hebben ze een abonnement op het GBA ivm mensen die verhuizen/overlijden/etc..... Dat wordt automatisch in onze database met gegevens van onze klanten verwerkt. Alleen is de ene gemeente niet zo snel als de andere. Voornamelijk de grote steden zijn zo traag als stront. Dat kan een reden zijn waarom je niet gelijk je prentje door de bus krijgt als je verhuist bent. Het ligt gewoon aan het GBA.-Matthy- schreef:CJIB stuurt de boete op naar het adres waar je ingeschreven staat. Ik stond vroeger ook ergens anders ingeschreven, en woonde in Rotterdam, ik kreeg mijn boetes altijd op het andere adres...
www.tuftufclub.nl schreef:Detectorverbod wederom uitgesteld
16-09-2003 - FJ
De voorraad zeepbellen, windeieren en luchtkastelen van de anti-detector lobby lijkt onuitputtelijk. Zoals eigenlijk al te verwachten was, is het verbod op radardetectoren opnieuw uitgegleden.
Het voorgenomen verbod op radardetectoren is uitgesteld. Aanvankelijk zou het Voertuigreglement via een Algemene Maatregel van bestuur op 1 oktober zodanig worden gewijzigd dat zowel bezit als verkoop van radarverklikkers (zoals ze in het Haagse jargon consequent genoemd worden) voortaan strafbaar is. Omdat de Raad van State nog geen advies heeft uitgebracht, ziet het ministerie van Verkeer zich genoodzaakt het voorgenomen verbod voorlopig uit te stellen.
Een woordvoerder van het ministerie meldt dat het advies 'elk moment binnen kan komen'. Hoe lang het doorvoeren van het verbod na een eventueel positief advies van de Raad van State nog duurt, kon het ministerie niet zeggen.
De lobbycampagne die enkele leveranciers van radardetectoren hebben gevoerd in Den Haag, lijkt nauwelijks effect te hebben gehad. Intensieve voorlichting van de fractiespecialisten heeft slechts geleid tot een enkele kamervraag van VVD-kamerlid Oplaat. Tijdens de behandeling van het voorgenomen verbod in de vaste commissie voor Verkeer bleek het voorstel van minister Peijs een hamerstuk. Alleen VVD-fractiespecialist Luchtenveld meldde geen voorstander te zijn van het verbod op radarverklikkers, 'zo lang er geen uitsluiting plaatsvindt van andere methoden, bijvoorbeeld via navigatiesystemen en zolang het ministerie doorgaat met het verspreiden van informatie over verkeerscontroles.' De VVD ziet meer in 'een boetesysteem op punten waarbij niet elke kleine overtreding op de snelweg tot forse bekeuringen leidt.' De rest van de fracties in de Tweede Kamer steunt het verbod op radardetectoren van harte.
Avocaat Wim Anker, die namens de radardetector leveranciers lobbyde bij de Haagse politici en ook een brief met argumenten tegen het verbod naar de Raad van State stuurde, staat in de startblokken om een proefproces te beginnen zodra het verbod van kracht wordt. Tot de argumenten die hij zal hanteren, behoort het feit dat niet is vastgesteld dat radardetectoren de verkeersveiligheid nadelig beïnvloeden, iets waar de minister voetstoots vanuit gaat. Onderzoek in andere landen zou zelfs het tegendeel bewijzen.
Aanvulling: vanmorgen laat het ministerie van Verkeer en Waterstaat weten dat het verbod per 1 januari 2004 wél haalbaar is. We zijn benieuwd naar welke datum het dáárna weer wordt 'uitgesteld'.