omdat het een schakelstang is voor een bak met 4 versnellingen en een gtt heeft er toch echt 5 en riel weet niet of dat werkt... gtt koplampen zijn toch anders als die van een express en andere 5jes qua aansluiting !Trouwens, stang vervangen, waarom zou dat moeten? Kan je niet het plaatje dat onder de pook zit vervangen voor een 5-dingetje? (Damn hoe leg je dat uit ). Daar hadden we het al eerder over gehad. Pookje vervangen is ook een idee, kan ik zelf waarschijnlijk ook wel, gtt-pook ziet er mooier uit dan de express-pook
Gtt koplampen, grille, motorkap, bumper: waarom zou die ook moeten? Waarom zou dat moeten omdat de aansluitingen van de kabelboom anders is? Het enige wat van die kabelboom aangesloten wordt op die dingen zijn de lampen, en daar zou je dan gewoon de standaard expressdingen voor kunnen gebruiken
[DoubleYou] Express GT Turbo
Clio 16v.....
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Toch wel? Hmm... een lampje zet je gewoon aan door er spanning op te zetten. Gewoon de twee kabels zoeken waar de spanning op komt te staan, en die op de lamp aansluiten. Simpel. En anders kan ik het wel compatibel maken, is niet moeilijk.Vosje schreef:omdat het een schakelstang is voor een bak met 4 versnellingen en een gtt heeft er toch echt 5 en riel weet niet of dat werkt... gtt koplampen zijn toch anders als die van een express en andere 5jes qua aansluiting !Trouwens, stang vervangen, waarom zou dat moeten? Kan je niet het plaatje dat onder de pook zit vervangen voor een 5-dingetje? (Damn hoe leg je dat uit ). Daar hadden we het al eerder over gehad. Pookje vervangen is ook een idee, kan ik zelf waarschijnlijk ook wel, gtt-pook ziet er mooier uit dan de express-pook
Gtt koplampen, grille, motorkap, bumper: waarom zou die ook moeten? Waarom zou dat moeten omdat de aansluitingen van de kabelboom anders is? Het enige wat van die kabelboom aangesloten wordt op die dingen zijn de lampen, en daar zou je dan gewoon de standaard expressdingen voor kunnen gebruiken
Wat ben je toch een eigenwijs ventje de aansluiting van een gtt en een ander model zijn veschillend en dit is al een aantal keren besproken! je moet gewoon de koplampen van de gtt gebruiken!Toch wel? Hmm... een lampje zet je gewoon aan door er spanning op te zetten. Gewoon de twee kabels zoeken waar de spanning op komt te staan, en die op de lamp aansluiten. Simpel. En anders kan ik het wel compatibel maken, is niet moeilijk.
Clio 16v.....
Hier weer enkele foto's
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262841[/img]
Dash hangt hier gewoon erin, de kabels naar achteren liggen er al. Ze liggen niet geheel weggewerkt, dit is ondoenlijk of de tank of zo moet eronderuit. Dus die liggen in de bak, maar die wil je toch bekleden. Voor weg te werken vind je er wel wat op. Verder heb ik nu kabels voor de benzinepomp, dus die aansturing is ook geen probleem meer. De kabels van de achterlichten heb ik afgeknipt, die moet ik met kroonsteentjes even op de andere kabelboom vastzetten, want de stekkers zijn nu wel anders (andere lichten ook).
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262842[/img]
De niewe kabels door de kokerbalk. Zit er netjes in zo hé. De gtt heeft geloof ik niet echt andere stekkers, dus we proberen het eerst met de express-voorkant. Knipperlichten van de gtt gaan sowieso niet, je mist uitsparingen in het zijpaneel.
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262846[/img]
De geripte gtt. Momenteel is het stuurhuis ook vervangen, aangezien dat stomme contactslot van de express niet in het gat van het dashboard van de gtt uitkomt. Werk viel wel mee, nu moet je dus de gtt sleutel gebruiken. Kachelgebeuren is ook omgezet, de express heeft niet zoveel luchtkanalen, maar die heb je nu wel, als het goed is
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262848[/img]
De kabelspaghettie van de express. Weg ermee
Moet je ze nog hebben?
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=263068[/img]
Zo, het dashboard zit erin. Staat veeeeel beter dan die andere. Nog hier en daar een aansluitingkje, aan de zijkanten komen wat tiewraps om 'm wat stugger vast te zetten. De originele klemmen passen op een of andere manier niet, maar maakt nix, je ziet 'r nix van.
Ik heb dit weekend maar steeds een uurtje de tijd waarschijnlijk, dus voor jou heeft 't niet veel nut langs te komen. Misschien volgende week ergens, maar aan de andere kant, 't schiet aardig op, 't is een volwaardige gtt aan't worden, want ongeveer alles wordt omgezet. Ik amuseer me wel

[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262841[/img]
Dash hangt hier gewoon erin, de kabels naar achteren liggen er al. Ze liggen niet geheel weggewerkt, dit is ondoenlijk of de tank of zo moet eronderuit. Dus die liggen in de bak, maar die wil je toch bekleden. Voor weg te werken vind je er wel wat op. Verder heb ik nu kabels voor de benzinepomp, dus die aansturing is ook geen probleem meer. De kabels van de achterlichten heb ik afgeknipt, die moet ik met kroonsteentjes even op de andere kabelboom vastzetten, want de stekkers zijn nu wel anders (andere lichten ook).
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262842[/img]
De niewe kabels door de kokerbalk. Zit er netjes in zo hé. De gtt heeft geloof ik niet echt andere stekkers, dus we proberen het eerst met de express-voorkant. Knipperlichten van de gtt gaan sowieso niet, je mist uitsparingen in het zijpaneel.
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262846[/img]
De geripte gtt. Momenteel is het stuurhuis ook vervangen, aangezien dat stomme contactslot van de express niet in het gat van het dashboard van de gtt uitkomt. Werk viel wel mee, nu moet je dus de gtt sleutel gebruiken. Kachelgebeuren is ook omgezet, de express heeft niet zoveel luchtkanalen, maar die heb je nu wel, als het goed is

[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=262848[/img]
De kabelspaghettie van de express. Weg ermee

[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=263068[/img]
Zo, het dashboard zit erin. Staat veeeeel beter dan die andere. Nog hier en daar een aansluitingkje, aan de zijkanten komen wat tiewraps om 'm wat stugger vast te zetten. De originele klemmen passen op een of andere manier niet, maar maakt nix, je ziet 'r nix van.
Ik heb dit weekend maar steeds een uurtje de tijd waarschijnlijk, dus voor jou heeft 't niet veel nut langs te komen. Misschien volgende week ergens, maar aan de andere kant, 't schiet aardig op, 't is een volwaardige gtt aan't worden, want ongeveer alles wordt omgezet. Ik amuseer me wel

Wat betreft schakelstang, ik denk dat het gewoon werkt en de begrenzing aan de bak zit, ik heb namelijk geen 'motiefje' kunnen ontdekken. Met de stang los kan ik wel gewoon richting '5' schakelen. Maar anderzijds, de kromming van de stang kan afwijken, waardoor ie belabberder schakelt. Vandaar dat ik denk ik de stang omzet. Ik kan je ook dan wel het lekkere leertje en het leuke knopje op de pook zetten, al is het voor onwetende passagiers die op het pookje tot 4 zien staan ook wel grappig als je doodleuk de 5 inzet en op 't gas trapt 

Ja schiet eens op ermee ofzo 

Moet ik dan maar iets online kwakken?
elffers@xs4all.nl
Wel voor morgen, want morgen ben ik niet meer thuis voor een week
elffers@xs4all.nl
Wel voor morgen, want morgen ben ik niet meer thuis voor een week

-
- Moderator
- Car: Megane
leuke pica's
Gaat heel goed daar!, keep up the good work! 

natuurlijk 

Zo ... weer uitgesleuteld. ...
rrrrrrrr hij LOOPT
maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zonder uitlaat en schakelstang weliswaar maargoed. Ook werkt de kachel nog niet, aansturing is anders en je komt om de drommel niet bij die stekkers gvd. Wat een ergernis. Verder heb je aalsuitingen á la cup-systeem, zonder carbverwarming en zonder waterkoeling op de turbo. Die doos slangen is een en al afgeknipte stukjes, dus heb het koelsysteem maar vereenvoudigd. Een keer nieuwe slangen halen ofzo, maar dit werkt ook prima. Verder krijg ik geen mooie plek voor 't expansievat, 't hangt maar wat.
alla, volgende keer verder eraan. Foto's zijn gemaakt, komen een dezer dagen weer
Groeten!
rrrrrrrr hij LOOPT

maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zonder uitlaat en schakelstang weliswaar maargoed. Ook werkt de kachel nog niet, aansturing is anders en je komt om de drommel niet bij die stekkers gvd. Wat een ergernis. Verder heb je aalsuitingen á la cup-systeem, zonder carbverwarming en zonder waterkoeling op de turbo. Die doos slangen is een en al afgeknipte stukjes, dus heb het koelsysteem maar vereenvoudigd. Een keer nieuwe slangen halen ofzo, maar dit werkt ook prima. Verder krijg ik geen mooie plek voor 't expansievat, 't hangt maar wat.
alla, volgende keer verder eraan. Foto's zijn gemaakt, komen een dezer dagen weer
Groeten!
-
- Moderator
mooi man 

-
Wordt het nog wat voor 22 Aug. 19.00u D.Y. ?
Suc6 ermee.

Suc6 ermee.

Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
Jazeker wel, alleen de uitlaat nog eronder. Auto loopt toch? Alleen kijken of alles nog een beetje netjes onder de kap in kan, maar komt wel goed. Lopen doet ie al dus 

-
Jullie zijn goed bezig.
Keep up the good work !
Keep up the good work !

Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
-
- Contacteer:
Ziet er goed uit! Dat pakje sigaretten daar is trouwens van Riël, ik rook nietRiël schreef:[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=263068[/img]

Je rookt toch niet in mijn wagen he, dat blijft hangen...

Maar fantastisch allemaal, ben benieuwd of het nog met de kachel gaat lukken en al die andere dingen. Ik heb kleine handjes dus ik moet wel bij de stekkertjes kunnen. Anders kan je altijd nog een tangetje gebruiken om de kabeltjes mee vast te houden toch? Anyway, deze week kan ik langskomen wanneer ik wil, dus je zegt het maar. Ik zou heel graag weer willen kijken want deze foto's zeggen natuurlijk niet alles

Als die Express-kabeltjes nergens voor nodig zijn zou ik misschien de stekkertjes kunnen gebruiken, anders mag het gewoon weg hoor.
Misschien dat de schakelstang veranderd moet worden, maar dan kan je altijd nog dat 4-pookje gebruiken. Ik vind trouwens het 5-pookje mooier eigenlijk

Ja zo ben ik nou eenmaal. Maar toch denk ik nog steeds gelijk te hebben. Als ik daar ben zal ik kijken of ik mijn gelijk kan halen of niet. Trouwens, de standaard aansluiteingen mogen wel anders zijn, maar dat kan je veranderen. Anders zou hitman met zijn gtt-in-clio ook een andere voorkant moeten hebben, wat hij dus niet heeft. Nu jij weerVosje schreef:Wat ben je toch een eigenwijs ventje de aansluiting van een gtt en een ander model zijn veschillend en dit is al een aantal keren besproken! je moet gewoon de koplampen van de gtt gebruiken!

Maar oke, i will see and i will let you know.
Ik heb hem mijn andere mailadres gestuurd, nu is het afwachten wanneer de foto's er zijn.MJ schreef:Kheb er eentje naar doubleyou gestuurd, maar zijn mailboxie is er veel te klein voorRiël schreef:Ja schiet eens op ermee ofzo
Kmoet een adresje hebben met meer ruimte!!!!
En trouwens jij staat er toch niet op
Yes!!! Ik wist wel dat het ging lukkenRiël schreef:rrrrrrrr hij LOOPT

Ja, uitlaatje met magnum einddemper, mijn powerfull einddemper gaat in de verkoop want de buis is niet groot genoeg.Riël schreef:Jazeker wel, alleen de uitlaat nog eronder. Auto loopt toch? Alleen kijken of alles nog een beetje netjes onder de kap in kan, maar komt wel goed. Lopen doet ie al dus
Tot waarschijnlijk dinsdag dan maar Riël?
Hehe ... en vééélDoubleYou schreef:Ziet er goed uit! Dat pakje sigaretten daar is trouwens van Riël, ik rook niet
Je rookt toch niet in mijn wagen he, dat blijft hangen...![]()
Ja je mag je al die kabels weer meenemen, alles wat over is achter in de express, mij pa ziet me staan met die rommel allemaalMaar fantastisch allemaal, ben benieuwd of het nog met de kachel gaat lukken en al die andere dingen. Ik heb kleine handjes dus ik moet wel bij de stekkertjes kunnen. Anders kan je altijd nog een tangetje gebruiken om de kabeltjes mee vast te houden toch? Anyway, deze week kan ik langskomen wanneer ik wil, dus je zegt het maar. Ik zou heel graag weer willen kijken want deze foto's zeggen natuurlijk niet alles
Als die Express-kabeltjes nergens voor nodig zijn zou ik misschien de stekkertjes kunnen gebruiken, anders mag het gewoon weg hoor.
Misschien dat de schakelstang veranderd moet worden, maar dan kan je altijd nog dat 4-pookje gebruiken. Ik vind trouwens het 5-pookje mooier eigenlijkEn zo vaak heb ik geen bijrijder.

1-0 voor d.y., de stekkers werken gewoon, verwachtte ik eigenlijk ook al. 't is maar een lampje.Ja zo ben ik nou eenmaal. Maar toch denk ik nog steeds gelijk te hebben. Als ik daar ben zal ik kijken of ik mijn gelijk kan halen of niet. Trouwens, de standaard aansluiteingen mogen wel anders zijn, maar dat kan je veranderen. Anders zou hitman met zijn gtt-in-clio ook een andere voorkant moeten hebben, wat hij dus niet heeft. Nu jij weerVosje schreef:Wat ben je toch een eigenwijs ventje de aansluiting van een gtt en een ander model zijn veschillend en dit is al een aantal keren besproken! je moet gewoon de koplampen van de gtt gebruiken!
Ik heb hem mijn andere mailadres gestuurd, nu is het afwachten wanneer de foto's er zijn.MJ schreef:Kheb er eentje naar doubleyou gestuurd, maar zijn mailboxie is er veel te klein voorRiël schreef:Ja schiet eens op ermee ofzo
Kmoet een adresje hebben met meer ruimte!!!!
En trouwens jij staat er toch niet op
Yes!!! Ik wist wel dat het ging lukkenRiël schreef:rrrrrrrr hij LOOPT

Ja, uitlaatje met magnum einddemper, mijn powerfull einddemper gaat in de verkoop want de buis is niet groot genoeg.Riël schreef:Jazeker wel, alleen de uitlaat nog eronder. Auto loopt toch? Alleen kijken of alles nog een beetje netjes onder de kap in kan, maar komt wel goed. Lopen doet ie al dus
Tot waarschijnlijk dinsdag dan maar Riël?[/quote]
Donderdag ?

klopt nix van dat quoten, ik ga het niet uitzoeken 

-
- Contacteer:
Riël schreef:1-0 voor d.y., de stekkers werken gewoon, verwachtte ik eigenlijk ook al. 't is maar een lampje.DoubleYou schreef:Ja zo ben ik nou eenmaal. Maar toch denk ik nog steeds gelijk te hebben. Als ik daar ben zal ik kijken of ik mijn gelijk kan halen of niet. Trouwens, de standaard aansluiteingen mogen wel anders zijn, maar dat kan je veranderen. Anders zou hitman met zijn gtt-in-clio ook een andere voorkant moeten hebben, wat hij dus niet heeft. Nu jij weerVosje schreef:Wat ben je toch een eigenwijs ventje de aansluiting van een gtt en een ander model zijn veschillend en dit is al een aantal keren besproken! je moet gewoon de koplampen van de gtt gebruiken!

Is goed, als ik daar een dag ben terwijl jij niet kan omdat je moet werken of ik heb niks te doen een hele dag is natuurlijk ook nutteloos.Riël schreef:Donderdag ?anders hoor je wel wat als ie al eerder klaar is (kans is redelijk groot). Groeten!
-
- Contacteer:
dy, ik hoop dat we je r5egtt vrijdag kunnen bewonderen 

Ik zal al je domme opmerkingen hier maar niet plaatsen... want dat zou ik inmiddels niet meer in te halen zijn! Ik dacht dat de aansluiting anders zou zijn... dit probleem had ik zelf ook met mijn GTE en wou je dat besparen.....
Clio 16v.....
-
- Contacteer:
Ik denk dat dat heel goed mogelijk is, aangezien hij al start enzo. Riël dacht er aan dat ik donderdag bij hem kom, kunnen zij hem ook bewonderen op hun meeting 

Mmmz, gte is toch wel exact hetzelfde. Volgens mij heb jij gewoon foute stekkersVosje schreef:Ik zal al je domme opmerkingen hier maar niet plaatsen... want dat zou ik inmiddels niet meer in te halen zijn! Ik dacht dat de aansluiting anders zou zijn... dit probleem had ik zelf ook met mijn GTE en wou je dat besparen.....

Mmmz, hoe krijg je dat probleem met de gte dan, heb je die niet met werkende lampen gekocht dan?Vosje schreef:Ik zal al je domme opmerkingen hier maar niet plaatsen... want dat zou ik inmiddels niet meer in te halen zijn! Ik dacht dat de aansluiting anders zou zijn... dit probleem had ik zelf ook met mijn GTE en wou je dat besparen.....

Je kan toch een stukje eraan lassen, desnoods met een iets bredere diameter..... zodat je 'm gemakkelijk in mekaar schuift. 2 gleufjes erin, klem erover en vastsjorrenJa, uitlaatje met magnum einddemper, mijn powerfull einddemper gaat in de verkoop want de buis is niet groot genoeg.

Mrtn = Maarten
Sjorren?? 

-
- Moderator
Riël schreef:Mmmz, hoe krijg je dat probleem met de gte dan, heb je die niet met werkende lampen gekocht dan?Vosje schreef:Ik zal al je domme opmerkingen hier maar niet plaatsen... want dat zou ik inmiddels niet meer in te halen zijn! Ik dacht dat de aansluiting anders zou zijn... dit probleem had ik zelf ook met mijn GTE en wou je dat besparen.....

Clio 16v.....
wat is dit voor smiley eigenlijk??
ik zie het al onderaan. Mislukt flesje pils hoor

-
- Contacteer:
Had je gister nou behalve aan jou auto sleutelen in slecht weer ook aan mijn auto gesleuteld in slecht weer?Riël schreef:wat is dit voor smiley eigenlijk??![]()

Nee
ik heb niet gesleuteld, druk was op een tijd van ongeveer ... 3 seconder hoger. Had geen zin actuatorstangen te verdraaien, heb een veer gespannen tussen actuator en wastegate