Koeling slecht of niet? (5GTT)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Riël schreef:
GTT__Geert schreef:Dat weet ik, daar heb ik het grootste gedeelte al mee ontlucht..

Misschien is het nog een idee om sowieso even het expansievat boven de hoogste nippel te houden en dan te ontluchten, want dat heb ik nog niet gedaan?
Goed idee :) Zo doe ik het altijd, nooit problemen gehad.
yep.
that's the way.
gewoon zo hoog mogelijk houden door hem vast te binden aan je kap ofzo.

misschien zelfs daarna effe starten en laten lopen en nog een keer herhalen.

Dan moet het goed gaan. (hopelijk...)
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Weer ff een vraagie..

In de slang die van de waterpomp naar mijn turbo loopt hoort een doseur te zitten. Deze zit er ook in, alleen ik kom erachter dat ie vlak bij de turbo zit.. Hoort ie daar ook, of moet ie vlak na de waterpomp komen, omdat daar de kracht misschien nog wat groter is??

Het zou kunnen zijn dat ie dan nog wat beter gaat koelen
don't be a fool, wrap your tool
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Volgens het schema hoort de doseur (Restrictor G) aan de kant van de waterpomp te zitten:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Schema voor Ph.1 koelsysteem met watergekoelde turbo
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het boeit op zich niet hé :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:wink:
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Nu kan ik de slang omdraaien.. maar aan jullie reacties te merken zou dat niets uitmaken?? :-*
don't be a fool, wrap your tool
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee, lijkt me niet dat het veel uitmaakt.
Ik zou hem zelf eerder aan de kant van de turbo doen dan aan de kant van de waterpomp. Maar dat is gewoon een gevoel. Bovendien hoef jij dan niets te veranderen :wink:
Anonymous

jeroen.k schreef:Bij mijn 19 slaat de fan ook pas bij het 3e streepje (of zelfs nog iets eroverheen) aan...en als je dan de motor uitzet wil hij ook gerust een 10-20 minuten doordraaien (das nie helemaal goed volgens mij :p )

Metertjes reageren niet op de lampen...bij stationair draaien blijken de lampen wel weer te reageren op de Bass kwam ik laatst achter :p hahaha
Dat is normaal. De fan zit direct via een thermoschakelaar aan de accu gekoppeld.

Dat je metertjes reageren op je lampen heeft te maken dat waarschijnlijk je massa niet helemaal in orde is, stroom gaat lopen via plaatsen waar helemaal geen stroom hoort te lopen. Heb je je massakabel op de motor al eens schoongemaakt of gecontroleerd????
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Mijn metertjes reageren ook op de lampen en mijn massa kabels zijn perfect. Ik zat te denken dat het klokken kastje gewoon op begint te raken door vervuiling enzo.
Plaats reactie