ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Rontwingo

198 :)
Joosten
Contacteer:

198 :smoke:

EDIT: ohh, te laat :p
Rontwingo

[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopix/kabel.gif[/img]

LINK in dit topic had ik het ook gevraagd ;)
Joosten
Contacteer:

die stop had ik gevonden, maar moet ik de 2 draden gewoon tussendoor zien te pielen?

het probleem is ook dat ik van binnen naar buiten moet, omdat de draden daar al liggen... Maar zal morgen als het weer licht is verder kijken hoe ik er langs kom, anders boor ik wel een heel klein gaatje en wurm ik ze daar tussen met een ijzerdraadje of zo
Joosten
Contacteer:

ook ff op de link geklikt nu, en inderdaad, ff gaatje er naast boren of zo :)

thnx, kan ik morgen weer verder hobbiën ;)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Joosten schreef:die stop had ik gevonden, maar moet ik de 2 draden gewoon tussendoor zien te pielen?

het probleem is ook dat ik van binnen naar buiten moet, omdat de draden daar al liggen... Maar zal morgen als het weer licht is verder kijken hoe ik er langs kom, anders boor ik wel een heel klein gaatje en wurm ik ze daar tussen met een ijzerdraadje of zo
extra draad vanaf buiten naar binnen, even aan elkaar vast maken en de draad weer naar buiten, wel zo makkelijk toch.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Ferdy
Über-Spammer

Bass schreef:PIEP PIEP DOET MN DACHEBOARD. KAN HET PIEPJE NIET VINDEN. ALLES VAST GEDRAAID WAT ER VAST TE DRAAIE VALT. WIE WEET WAT HET KAN ZIJN?

Word er erg nerveus van :p

wie weet het?
TheoV
Contacteer:

Ferdy schreef:
Bass schreef:PIEP PIEP DOET MN DACHEBOARD. KAN HET PIEPJE NIET VINDEN. ALLES VAST GEDRAAID WAT ER VAST TE DRAAIE VALT. WIE WEET WAT HET KAN ZIJN?

Word er erg nerveus van :p

wie weet het?
k denk dat zijn deur open staat en zijn lichten aan.
-jacco-
Über-Spammer

Een muis? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Wilma
Contacteer:

Was gezellig klussen vanaaf :wink: :D
-jacco-
Über-Spammer

Wilma schreef:Was gezellig klussen vanaaf :wink: :D
:ja: :ja: :ja: :ja: :ja:

We zijn heel HARD opgeschoten :worship: :worship: :worship:

:wink:
Wilma
Contacteer:

En toch maar 1:11 :wink: 8)
-jacco-
Über-Spammer

Wilma schreef:En toch maar 1:11 :wink: 8)
Heel netjes (Y) :D
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

balen dat ik die diplomauitreiking had, maar volgende keer kom ik weer klussen, of mn handen warm houden ;)
Joosten
Contacteer:

Heeft iemand hier al eens het digitaal display blauwe verlichting in gemaakt?

kan ik het beste LED's kopen of zijn er blauwe lampjes voor, en waar kan ik ze goedkoop kopen. (liefst in NL)

ik kan ze wel bestellen bij dit duitse bedrijf, maar dan komen er zoveel vaste kosten overheen, en hier staat wel inbouwhandleiding:

http://www.blaue-tachobeleuchtung.de/Twingo-Umbau-2.htm

maar er staat iets over folie weghalen, en weer een andere monteren, krijg je dan geen rare kringen? En wat is dat voor een ander folie, kun je dat ook zelf maken of zo?
-jacco-
Über-Spammer

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18936 ;)

Kijk naar de plaatjes: :D
http://blauetachos.de/doc/renault/Twingo.htm

Dit is gewoon allemaal zelf te doen :)
De folie waarover gesproken wordt, zit alleen bij een nieuw type twingo/teller...
Die kun je gewoon vervangen :)
Bij een oud type, blauwe ledjes monteren..
DxRsd

ledjes in een nieuwe km teller vanaf 99 doen het niet iig niet bij mij :(

dus bij oud kan het best werken...

maar bij nieuw weet ik dus niet hoe dat zat...

of ik heb een klote km teller :D
Twingo: Making it 2 the limit....
Wilma
Contacteer:

Vandaag gaan er nieuwe bandjes om m'n nieuwe velgen :pompom:
-jacco-
Über-Spammer

Wilma schreef:Vandaag gaan er nieuwe bandjes om m'n nieuwe velgen :pompom:
(Y) :D
TheoV
Contacteer:

bij een oud type teller ben je (iets duurder, maar) beter af met neon. op http://ascona.no-ip.org/kak/tut/disp/ kan je foto's vinden van standaard lampje (dispbefore), ledjes (dispwhile) en neon (dispafter)

en dispbefore is het middelste lampje wel kapot, en heb ik de standaard groene filter verwijderd. die is achteraf wel teruggekomen
Joosten
Contacteer:

tut schreef:bij een oud type teller ben je (iets duurder, maar) beter af met neon. op http://ascona.no-ip.org/kak/tut/disp/ kan je foto's vinden van standaard lampje (dispbefore), ledjes (dispwhile) en neon (dispafter)

en dispbefore is het middelste lampje wel kapot, en heb ik de standaard groene filter verwijderd. die is achteraf wel teruggekomen
en dat neon, dat is 1 balkje? Blauw neem ik aan...

en is dat beetje simpel aan te sluiten? :)
TheoV
Contacteer:

Joosten schreef:
tut schreef:bij een oud type teller ben je (iets duurder, maar) beter af met neon. op http://ascona.no-ip.org/kak/tut/disp/ kan je foto's vinden van standaard lampje (dispbefore), ledjes (dispwhile) en neon (dispafter)

en dat neon, dat is 1 balkje? Blauw neem ik aan...

en is dat beetje simpel aan te sluiten? :)
een balkje bovenaan, en eentje onderaan. 10 cm, en inderdaad blauw.

ik moet eerlijk toegeven dat die neon in mijn auto sneller gemaakt was dan mn LEDs.... omdat die leds me een eigen printplaatontwerp kostten....

de neon moet je gewoon de draden naar de lampjes die er nu inzitten doorknippen, de + op de + van je omvormer zetten, en uiteraard de - op de -, en dan de neonbuisjes netjes achter het display kleven/hangen/leggen.

ik heb wel, kwestie van voorzorgmaatregelen te nemen, de omvormers zo ver (als) mogelijk (was met bijgeleverde draden) van het display zelf geplaatst. kwestie van hoogspannings-storingen zo veel mogelijk te vermijden... k weet niet of het eigenlijk wel moet, maar t is een kleine moeite die me veel werk kan besparen..
Joosten
Contacteer:

thnx tut, dat wordt mijn mini project over paar weken dan denk ik :beer:

eerst mijn gestaag vorderend tempratuur en rpm meter projectje :p
DxRsd

maar nu antwoord op mijn vraag of heeft nog nooit iemand dat geprobeerd een katvervanger onder een twingo te stoppen 8)
Twingo: Making it 2 the limit....
TheoV
Contacteer:

DxRsd schreef:maar nu antwoord op mijn vraag of heeft nog nooit iemand dat geprobeerd een katvervanger onder een twingo te stoppen 8)
ik alleszins nog niet ...
Joosten
Contacteer:

tut schreef:
DxRsd schreef:maar nu antwoord op mijn vraag of heeft nog nooit iemand dat geprobeerd een katvervanger onder een twingo te stoppen 8)
ik alleszins nog niet ...
zit die lamda sensor niet in de kat? ik dacht het wel namelijk, anders gaat het problemen geven denk ik...
Royalty

de lambda sensor/sonde zit inderdaad in de kat
Chris@R5

Bij oude type in het spruitstuk.
Chris@R5

Royalty schreef:
Ik heb het oude type controlepaneel in de omlijsting van het nieuwe type paneel gedaan. Dan hou je wel wat ruimte over, maar dat vul je zo op door een stukje van het nieuwe paneel af te snijden. Zo zie je er niks van en hoef je niks met de bedrading te doen
Daar dacht ik dus ook al aan. Had dus bij de demontage meteen een extra frontrandje meegenomen, maar de inhammen en haakjes pasten niet standaard en zat idd met dat opvullen. Heb je dat met zo'n zwart hoekje gedaan of een stukkie plastic en dan gespoten?
Dat het niet past klopt. Even aanpassen dus die inhammen. Gewoon de randjes op de unit zelf weg slijpen :wink: .
Ik heb een stukje zwart plastic van de nieuwe unit gebruikt. Is hetzelfde materiaal en dus zie je er niks van. Met die nieuwe unit doe je toch niks. Lampjes eruit strippen en de rest weg gooien :) .

Vandaag ook even tankklepje gemaakt. Die vallen steeds open, mar even een magneetje ertussen monteren en klaar. Nooit meer met zo'n open tankklep rondrijden (Y)
TheoV
Contacteer:

Chris@R5 schreef: Vandaag ook even tankklepje gemaakt. Die vallen steeds open, mar even een magneetje ertussen monteren en klaar. Nooit meer met zo'n open tankklep rondrijden (Y)
tering! dat is zo simpel dat ik er nog niet aan gedacht heb :P

morgen eens een magneetje zoeken

Thanks
Royalty

Rij zelf al een paar jaar rond met een magneetje aan de tankklep. 't eerste wat ik heb 'gepimpt' :wink:

Heb er toch maar voor gekozen om de nieuwe controlelampjesunit in te bouwen, zag er toch ietsie strakker uit vond ik. Werkt nu perfect! Had eerst de oude unit al in dat nieuwe extra frontje ingebouwd.. lekker dubbel op werk: klusfreak :)
Chris@R5

Och ik had daar geen zin in. Weer een electrisch schema maken...
Mooi makkelijk zo :smoke:
Royalty

Ik keek er eerst ook een beetje tegenop, maar was er best gauw uit. Was wel schrikken toen met de eerste poging met knipperlicht aan het lampje van motormanagementsysteem-probleem ging flikkeren :beer:
-jacco-
Über-Spammer

Chris@R5 schreef:Dat het niet past klopt. Even aanpassen dus die inhammen. Gewoon de randjes op de unit zelf weg slijpen :wink: .
Ik heb een stukje zwart plastic van de nieuwe unit gebruikt. Is hetzelfde materiaal en dus zie je er niks van. Met die nieuwe unit doe je toch niks. Lampjes eruit strippen en de rest weg gooien :) .

Vandaag ook even tankklepje gemaakt. Die vallen steeds open, mar even een magneetje ertussen monteren en klaar. Nooit meer met zo'n open tankklep rondrijden (Y)
Heb je daar een duidelijke foto van? :D
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet :)

Ik heb een tankklep van een sloper gehaald :D (Y)
Werkt weer perfecto :smoke:
-jacco-
Über-Spammer

Royalty schreef:Ik keek er eerst ook een beetje tegenop, maar was er best gauw uit. Was wel schrikken toen met de eerste poging met knipperlicht aan het lampje van motormanagementsysteem-probleem ging flikkeren :beer:
FF kopietje van het schemaatje halen bij de dealert :)
Kun je alles naar behoren aansluiten ;)
Gesloten