ACT: Twingo I
198 
EDIT: ohh, te laat

EDIT: ohh, te laat

[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopix/kabel.gif[/img]
LINK in dit topic had ik het ook gevraagd
LINK in dit topic had ik het ook gevraagd

die stop had ik gevonden, maar moet ik de 2 draden gewoon tussendoor zien te pielen?
het probleem is ook dat ik van binnen naar buiten moet, omdat de draden daar al liggen... Maar zal morgen als het weer licht is verder kijken hoe ik er langs kom, anders boor ik wel een heel klein gaatje en wurm ik ze daar tussen met een ijzerdraadje of zo
het probleem is ook dat ik van binnen naar buiten moet, omdat de draden daar al liggen... Maar zal morgen als het weer licht is verder kijken hoe ik er langs kom, anders boor ik wel een heel klein gaatje en wurm ik ze daar tussen met een ijzerdraadje of zo
ook ff op de link geklikt nu, en inderdaad, ff gaatje er naast boren of zo
thnx, kan ik morgen weer verder hobbiën

thnx, kan ik morgen weer verder hobbiën

-
- Über-Spammer
extra draad vanaf buiten naar binnen, even aan elkaar vast maken en de draad weer naar buiten, wel zo makkelijk toch.Joosten schreef:die stop had ik gevonden, maar moet ik de 2 draden gewoon tussendoor zien te pielen?
k denk dat zijn deur open staat en zijn lichten aan.Ferdy schreef:Bass schreef:PIEP PIEP DOET MN DACHEBOARD. KAN HET PIEPJE NIET VINDEN. ALLES VAST GEDRAAID WAT ER VAST TE DRAAIE VALT. WIE WEET WAT HET KAN ZIJN?
Word er erg nerveus van![]()
wie weet het?
Was gezellig klussen vanaaf

En toch maar 1:11

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
balen dat ik die diplomauitreiking had, maar volgende keer kom ik weer klussen, of mn handen warm houden 

Heeft iemand hier al eens het digitaal display blauwe verlichting in gemaakt?
kan ik het beste LED's kopen of zijn er blauwe lampjes voor, en waar kan ik ze goedkoop kopen. (liefst in NL)
ik kan ze wel bestellen bij dit duitse bedrijf, maar dan komen er zoveel vaste kosten overheen, en hier staat wel inbouwhandleiding:
http://www.blaue-tachobeleuchtung.de/Twingo-Umbau-2.htm
maar er staat iets over folie weghalen, en weer een andere monteren, krijg je dan geen rare kringen? En wat is dat voor een ander folie, kun je dat ook zelf maken of zo?
kan ik het beste LED's kopen of zijn er blauwe lampjes voor, en waar kan ik ze goedkoop kopen. (liefst in NL)
ik kan ze wel bestellen bij dit duitse bedrijf, maar dan komen er zoveel vaste kosten overheen, en hier staat wel inbouwhandleiding:
http://www.blaue-tachobeleuchtung.de/Twingo-Umbau-2.htm
maar er staat iets over folie weghalen, en weer een andere monteren, krijg je dan geen rare kringen? En wat is dat voor een ander folie, kun je dat ook zelf maken of zo?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18936 
Kijk naar de plaatjes:
http://blauetachos.de/doc/renault/Twingo.htm
Dit is gewoon allemaal zelf te doen
De folie waarover gesproken wordt, zit alleen bij een nieuw type twingo/teller...
Die kun je gewoon vervangen
Bij een oud type, blauwe ledjes monteren..

Kijk naar de plaatjes:

http://blauetachos.de/doc/renault/Twingo.htm
Dit is gewoon allemaal zelf te doen

De folie waarover gesproken wordt, zit alleen bij een nieuw type twingo/teller...
Die kun je gewoon vervangen

Bij een oud type, blauwe ledjes monteren..
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Vandaag gaan er nieuwe bandjes om m'n nieuwe velgen 

bij een oud type teller ben je (iets duurder, maar) beter af met neon. op http://ascona.no-ip.org/kak/tut/disp/ kan je foto's vinden van standaard lampje (dispbefore), ledjes (dispwhile) en neon (dispafter)
en dispbefore is het middelste lampje wel kapot, en heb ik de standaard groene filter verwijderd. die is achteraf wel teruggekomen
en dispbefore is het middelste lampje wel kapot, en heb ik de standaard groene filter verwijderd. die is achteraf wel teruggekomen
en dat neon, dat is 1 balkje? Blauw neem ik aan...tut schreef:bij een oud type teller ben je (iets duurder, maar) beter af met neon. op http://ascona.no-ip.org/kak/tut/disp/ kan je foto's vinden van standaard lampje (dispbefore), ledjes (dispwhile) en neon (dispafter)
en is dat beetje simpel aan te sluiten?

een balkje bovenaan, en eentje onderaan. 10 cm, en inderdaad blauw.Joosten schreef:en dat neon, dat is 1 balkje? Blauw neem ik aan...tut schreef:bij een oud type teller ben je (iets duurder, maar) beter af met neon. op http://ascona.no-ip.org/kak/tut/disp/ kan je foto's vinden van standaard lampje (dispbefore), ledjes (dispwhile) en neon (dispafter)
en is dat beetje simpel aan te sluiten?
ik moet eerlijk toegeven dat die neon in mijn auto sneller gemaakt was dan mn LEDs.... omdat die leds me een eigen printplaatontwerp kostten....
de neon moet je gewoon de draden naar de lampjes die er nu inzitten doorknippen, de + op de + van je omvormer zetten, en uiteraard de - op de -, en dan de neonbuisjes netjes achter het display kleven/hangen/leggen.
ik heb wel, kwestie van voorzorgmaatregelen te nemen, de omvormers zo ver (als) mogelijk (was met bijgeleverde draden) van het display zelf geplaatst. kwestie van hoogspannings-storingen zo veel mogelijk te vermijden... k weet niet of het eigenlijk wel moet, maar t is een kleine moeite die me veel werk kan besparen..
thnx tut, dat wordt mijn mini project over paar weken dan denk ik
eerst mijn gestaag vorderend tempratuur en rpm meter projectje

eerst mijn gestaag vorderend tempratuur en rpm meter projectje

ik alleszins nog niet ...DxRsd schreef:maar nu antwoord op mijn vraag of heeft nog nooit iemand dat geprobeerd een katvervanger onder een twingo te stoppen
zit die lamda sensor niet in de kat? ik dacht het wel namelijk, anders gaat het problemen geven denk ik...tut schreef:ik alleszins nog niet ...DxRsd schreef:maar nu antwoord op mijn vraag of heeft nog nooit iemand dat geprobeerd een katvervanger onder een twingo te stoppen
Dat het niet past klopt. Even aanpassen dus die inhammen. Gewoon de randjes op de unit zelf weg slijpenRoyalty schreef:Daar dacht ik dus ook al aan. Had dus bij de demontage meteen een extra frontrandje meegenomen, maar de inhammen en haakjes pasten niet standaard en zat idd met dat opvullen. Heb je dat met zo'n zwart hoekje gedaan of een stukkie plastic en dan gespoten?Ik heb het oude type controlepaneel in de omlijsting van het nieuwe type paneel gedaan. Dan hou je wel wat ruimte over, maar dat vul je zo op door een stukje van het nieuwe paneel af te snijden. Zo zie je er niks van en hoef je niks met de bedrading te doen
Ik heb een stukje zwart plastic van de nieuwe unit gebruikt. Is hetzelfde materiaal en dus zie je er niks van. Met die nieuwe unit doe je toch niks. Lampjes eruit strippen en de rest weg gooien

Vandaag ook even tankklepje gemaakt. Die vallen steeds open, mar even een magneetje ertussen monteren en klaar. Nooit meer met zo'n open tankklep rondrijden

tering! dat is zo simpel dat ik er nog niet aan gedacht hebChris@R5 schreef: Vandaag ook even tankklepje gemaakt. Die vallen steeds open, mar even een magneetje ertussen monteren en klaar. Nooit meer met zo'n open tankklep rondrijden

morgen eens een magneetje zoeken
Thanks
Rij zelf al een paar jaar rond met een magneetje aan de tankklep. 't eerste wat ik heb 'gepimpt'
Heb er toch maar voor gekozen om de nieuwe controlelampjesunit in te bouwen, zag er toch ietsie strakker uit vond ik. Werkt nu perfect! Had eerst de oude unit al in dat nieuwe extra frontje ingebouwd.. lekker dubbel op werk: klusfreak
Heb er toch maar voor gekozen om de nieuwe controlelampjesunit in te bouwen, zag er toch ietsie strakker uit vond ik. Werkt nu perfect! Had eerst de oude unit al in dat nieuwe extra frontje ingebouwd.. lekker dubbel op werk: klusfreak

Heb je daar een duidelijke foto van?Chris@R5 schreef:Dat het niet past klopt. Even aanpassen dus die inhammen. Gewoon de randjes op de unit zelf weg slijpen.
Ik heb een stukje zwart plastic van de nieuwe unit gebruikt. Is hetzelfde materiaal en dus zie je er niks van. Met die nieuwe unit doe je toch niks. Lampjes eruit strippen en de rest weg gooien.
Vandaag ook even tankklepje gemaakt. Die vallen steeds open, mar even een magneetje ertussen monteren en klaar. Nooit meer met zo'n open tankklep rondrijden

Ben benieuwd hoe dat eruit ziet

Ik heb een tankklep van een sloper gehaald

Werkt weer perfecto

FF kopietje van het schemaatje halen bij de dealertRoyalty schreef:Ik keek er eerst ook een beetje tegenop, maar was er best gauw uit. Was wel schrikken toen met de eerste poging met knipperlicht aan het lampje van motormanagementsysteem-probleem ging flikkeren

Kun je alles naar behoren aansluiten