ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Iemand enig idee wat een nieuwe hemel kost bij de dealer?

En iemand een idee welke klemmen ik allemaal moet bestellen als ik alle klemmen wil hebben voor de remleidingen onder de auto?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee chris jg-rr-15 is dat ding ook ooit van mij geweest?
of vergis ik me nu?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Die is ook van jou geweest ja. (Y)

Haas, kun je die filpjes online knallen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat rotte ding heb ik aan iemand richting overschild (groningen) verkocht
staat nu weer aan de andere kant van nederland dus.
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

Frits schreef:
LeOke schreef:die polysport bussen die je MBCP kan kopen is dat voor op de torsiebaar of niet? rechts voor bij mij zit er speling op die bus en dank als ik morgen naar de keuring zal gaan dat ze het wel zullen zien natuurlijk :)

het ziet er ook niet te moeilijk uit om deze uit te halen en te steken of vergis ik mij?
Correct, die bussen zijn voor op de stabilisatorstang aan de voorkant en/of voor de draagarmen.
hebben het niet gezien op de keuring, maar zal ze in loop vant jaar wel bestellen, want het zal wel niet verbeteren uit zijn eigen natuurlijk :)

we kunnen er weer een jaarke tegen
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Merijn schreef:Iemand enig idee wat een nieuwe hemel kost bij de dealer?
Helaas, niet meer te krijgen... :(
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kan je de hemel die je nu hebt niet spuiten?? heb wel al eens auto's gezien waarbij de hemel zwart gespoten was, stond erg goed (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Cattyboy heeft de zijne in de fik gezet met remmenreiniger, dies daarna mooi zwart geworden :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is een soort vilt, toch? Kan je dat spuiten? Ik weet niet... Misschien dat ik het wel bekleed of zo. Dit is ook geen porum... Een nieuwe was overigens ook al geen hele grote verbetering. ;) Maar ja, je moet iets...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Volgens mij kan je dat wel spuiten hoor, gewoon je verf lekker dun erop spuiten en dan in meerdere lagen. Zal eens informeren bij mijn spuiter :wink: :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Wel grappig dat de ex GTT van Bart nu weer ergens opduikt... :p
Ben ik vaak mee naar school geweest, ding liep echt vreselijk hard....!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis wel een kroketje geloof ik :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ja was toen al niet heel best meer.... :D
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Steven schreef:Cattyboy heeft de zijne in de fik gezet met remmenreiniger, dies daarna mooi zwart geworden :D
Hetzelfde geld voor het tapijt :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:Het is een soort vilt, toch? Kan je dat spuiten? Ik weet niet... Misschien dat ik het wel bekleed of zo. Dit is ook geen porum... Een nieuwe was overigens ook al geen hele grote verbetering. ;) Maar ja, je moet iets...
gewoon even langs een stoffeerder langs, er is prima spul te koop om dat te spuiten/verven. Zelfs met een roller en wat flexibele verf krijg je dat erg mooi.
Maak je er een renault-logo op paintbruschen. Vette tulli!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

**GT Turbo automaat?? :lol:

volgens mij heeft deze een hele tijd geleden ook te koop gestaan, en waren de skirts toen ook al niet gemonteerd....
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die duikt idd ook elk jaar op, volgens mij stond ie 2-3 jaar geleden ook al als 'pas gespoten' en precies met dezelfde fotos :~
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

skirts monteren en rijden, stond er toen toch bij? :lol: :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je kunt iig wel zien of er gaten in de dorpels zitten... :P
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Merijn schreef:Je kunt iig wel zien of er gaten in de dorpels zitten... :P
Die zijn zo groot dat de skirts er niet meer opkunnen :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

PF-15-FR - Wit (phase1, TK MP 03-07, Hoogeveen, 700 Euro)
Datum eerste afgifte Nederland Info 11-03-1986
Datum eerste toelating Info 11-03-1986
Datum aanvang tenaamstelling Info 14-04-2007
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

700 eurie , er staat 2400 (D) of stond ie laatst voor 700?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

De tekst komt uit het GT register ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ach soo , sommige mensen willen snel geld verdienen :D ,wie weet heeft hij geluk
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hij is er wel ietsjes op voorruit gegaan...

[img]http://www.5gt.nl/images/ee18aadd74fa97 ... 8-2657.jpg[/img]

[img]http://www.5gt.nl/images/4a48f53c7a46fd ... 3-2656.jpg[/img]
Arco schreef:ZR-68-RH
Zo stond die er zaterdag bij;

[img]http://i8.photobucket.com/albums/a11/ro ... 0_1569.jpg[/img]
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Weet iemand misschien wat de binnendiameter is van je inlaatspruitstuk. Wil namelijk me dumpvalve installeren maar weet niet of het t-pijpje een groot genoege binnendiameter heeft. Wanneer deze binnendiameter kleiner is kost dit dan vermogen? Is het verstandig om deze dan te monteren? Het gaat om ongeveer een halve cm.

Alvast bedankt
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haal de slang effe los en je weet het... :P (met andere woorden: ik heb geen idee)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat is het probleem? Je moet gewoon een passend T-stukje nemen voor die slangen en laten de T-stukjes van ruitensproeiers zich daar nou perfect voor lenen :p

Verder maakt die diameter weinig uit, druk = druk (jij doet toch TU? :p )

Uit m'n hoofd is de vacuumslang 4[mm] dik qua doorlaat.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hij bedoelt denk ik de dikke slang voor zijn tstuk, steven.
55mm geloof ik.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ow my bad, das 50[mm] btw :)

Tja qua doorlaat is zo dun mogelijk het beste, maar als de wanddikte 2,5[mm] is en je dus een halve cm verlies is dat geen ramp, als je weet dat de gasklep maar 30[mm] en de doorlaat van je venturi 25[mm] is, maakt dat op die grote slang helemaal weinig uit.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Maar van dik naar dun van dik naar dun is dat flowtechnisch wel okay?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

bedankt ben btje lui vandaag en heb totaal geen inspiratie :p
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Steven schreef:Ow my bad, das 50[mm] btw :)

Tja qua doorlaat is zo dun mogelijk het beste, maar als de wanddikte 2,5[mm] is en je dus een halve cm verlies is dat geen ramp, als je weet dat de gasklep maar 30[mm] en de doorlaat van je venturi 25[mm] is, maakt dat op die grote slang helemaal weinig uit.
Dat was meer mijn vraag. Ik wist niet wat de gasklep en de venturi voor doorlaat hebben. Als dan het t-stuk van je dumpvalve kleiner is heb je wel een verlies, voor gassen is deze bottleneck alleen van veel kleinere waarde dan voor vloeistoffen. Als ik dan toch maar even de hele thermodynamica erop los moet laten :p

Even monteren dan maar!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël Notermans schreef:Maar van dik naar dun van dik naar dun is dat flowtechnisch wel okay?
Tja het levert wel wat verlies op, maar tis zulk gelul in de marge.
Een extra bocht in je systeem zal meer weerstand opleveren bijv.

Dat ik een heel buizensysteem had geinstalleerd voor de IC in de bumper was de druk nog nagenoeg hetzelfde. Was met 0,1 bar gedaald ofzo. Maar wat ik ervoor terugkreeg was echt 10x beter :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

KoenGTT schreef:Dat was meer mijn vraag. Ik wist niet wat de gasklep en de venturi voor doorlaat hebben. Als dan het t-stuk van je dumpvalve kleiner is heb je wel een verlies, voor gassen is deze bottleneck alleen van veel kleinere waarde dan voor vloeistoffen. Als ik dan toch maar even de hele thermodynamica erop los moet laten :p

Even monteren dan maar!
Tis meer 'eenvoudige' stromingsleer, zoals altijd op mijn boekie stond. :p
Gesloten