ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Joosten
Contacteer:

197 :beer:
Daantjuh

197...
-jacco-
Über-Spammer

Joosten schreef:dit is watertempratuur, heb ik tenminste een idee hoe warm mijn blokje wordt...

als me dit is gelukt komt olietempratuur en/of voltmeter mischien ook wel :p

ik weet alleen niet of ik de tempratuurmeter op de sensor kan aansluiten die al in het blok zit voor de computer...
Naja, ik heb beiden, dus als je meer weet ;) :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Joosten
Contacteer:

laat ik het je gelijk weten :wink: zodra ik tijd heb ga ik proberen hoe de meter en de auto reageerd als ik het op de tempratuursensor van de ECU aan sluit
-jacco-
Über-Spammer

Mooi (Y)
Mn dash is nog niet klaar, dus het kan nog niet ingebouwd worden, denk dat jij eerder bent ;)
Chris@R5

Joosten schreef:laat ik het je gelijk weten :wink: zodra ik tijd heb ga ik proberen hoe de meter en de auto reageerd als ik het op de tempratuursensor van de ECU aan sluit
Je kan beter de sensor monteren die er bij zit. Heb ik bij m'n eerste 5 ook gedaan. Hij werkt als het goed is niet op de originele.
Het mooie ervan is dat je een meter hebt die op de sensor zit die erbij zit en het originele lampje in het dash voor waarschuwing, mocht de meter weigeren. Het is gewoon dubbele check :)

Wel monteren in een slang waar ALTIJD koelvloeistof in zit! Dus niet na de termostaat (I)
Joosten
Contacteer:

oké, dat is een goede tip (Y) ik had hm anders zo bij de radiator gemaakt of zo... |:

maar als ik hem monteer in een slang, dicht het dan wel goed genoeg af? Want er staat een behoorlijk druk op. moet ik dan gewoon een gaatje boren of wat? :)
Chris@R5

Joosten schreef:oké, dat is een goede tip (Y) ik had hm anders zo bij de radiator gemaakt of zo... |:

maar als ik hem monteer in een slang, dicht het dan wel goed genoeg af? Want er staat een behoorlijk druk op. moet ik dan gewoon een gaatje boren of wat? :)
Gebruik een T stukje die in de diameter van de slang past. dus slang doorsnijden en dan T-stuk er tussen. Dan monteer je op het extra pootje wat je nu hebt een stukje slang en daar doe je de sensor in. Heel makkelijk.
Je hebt alleen nodig:

T-stukje
4 goede slangenklemmetjes
draad voor de sensor

Succes :wink:
Joosten
Contacteer:

klinkt goed :beer: thnx

even kijken waar ik zo'n t-stukje kan kopen, dan gaat het helemaal goedkomen denk ik, ik laat wel weten als ik de meter daadwerkelijk werkende heb.

en natuurlijk ook de toerenteller 8)
Joosten
Contacteer:

nou heb ik vanmiddag nog de perfecte slang gevonden voor op het T-stuk voor mijn sensor, maar nou zit ik mij net te bedenken.
Als er zo'n hoge druk op staat en ik heb die sensor in die slang zitten.
Ik heb dan het idee dat hij er dan uit schiet of zo. Zelfs al doe ik er een slangklem om, het schiet er uit denk ik omdat je het niet ergens echt in schroeft, toch? :)

[img]http://img.photobucket.com/albums/v722/ ... 0_7016.jpg[/img]
Chris@R5

Heb ik nooit last van gehad. Als je 'm goed aandraait gaat er niks mis. Zo erg hoog is de druk ook weer niet. Wel er om denken dat je daarna even goed ontlucht voor de zekerheid.
Joosten
Contacteer:

nou, dat gaat helemaal goedkomen, even van dat tape om het schroefdraad en een goede slangklem, dan komt hij er vast niet van af. En idd daarna goed ontluchten... Maar eerst even kijken wanneer ik tijd heb. vanaf eind april heb ik pas echt iets meer tijd voor mezelf... O-)

thnx chris :beer:
-jacco-
Über-Spammer

Net even mn achterklep (nummer 3) verkocht :D
Dan de huidige klep proberen te verbouwen tot wat het moet worden en mocht alles passen dan misschien
weer op zoek naar een rechte, nette klep :D (Y)

(sorry Frits (F) ;) )
Chris@R5

Joosten schreef:nou, dat gaat helemaal goedkomen, even van dat tape om het schroefdraad en een goede slangklem, dan komt hij er vast niet van af. En idd daarna goed ontluchten... Maar eerst even kijken wanneer ik tijd heb. vanaf eind april heb ik pas echt iets meer tijd voor mezelf... O-)

thnx chris :beer:
:wink: (Y)
DxRsd

hebben mensen hier ervaring met een kat vervanger? en met het monteren onder een twingo?
Twingo: Making it 2 the limit....
Royalty

Een paar pagina's geleden vroeg iemand zich af of de bekabeling voor de bijrijdersairbag van het oude model twingo op de nieuwe airbag zou passen. Dit is helaas niet het geval.

Je kunt in dat vakkie wel een mooi in-dash dvd schermpje bouwen 8) Genoeg ruimte om de DIN-slede en bedrading kwijt te kunnen.

Moet alleen de controlelampjes unit nog overzetten. Heeft iemand nog tips voor het aansluiten van de nieuwe controlelampjes unit? Ik zag namelijk dat de meeste wel kunnen op kleur, maar een aantal komen vaker voor bij de nieuwe bijv.

Morgen eindelijk mijn wagen terug van de garage. Zat op veel onderdelen teer door slecht onderhoud (olievervangen) van de vorige eigenaar. Als het goed is krijg ik nu ook een nieuwe topspeed :p
Chris@R5

Ik heb het oude type controlepaneel in de omlijsting van het nieuwe type paneel gedaan. Dan hou je wel wat ruimte over, maar dat vul je zo op door een stukje van het nieuwe paneel af te snijden. Zo zie je er niks van en hoef je niks met de bedrading te doen :wink:
Royalty

Ik heb het oude type controlepaneel in de omlijsting van het nieuwe type paneel gedaan. Dan hou je wel wat ruimte over, maar dat vul je zo op door een stukje van het nieuwe paneel af te snijden. Zo zie je er niks van en hoef je niks met de bedrading te doen
Daar dacht ik dus ook al aan. Had dus bij de demontage meteen een extra frontrandje meegenomen, maar de inhammen en haakjes pasten niet standaard en zat idd met dat opvullen. Heb je dat met zo'n zwart hoekje gedaan of een stukkie plastic en dan gespoten?
Joosten
Contacteer:

Een paar pagina's geleden vroeg iemand zich af of de bekabeling voor de bijrijdersairbag van het oude model twingo op de nieuwe airbag zou passen. Dit is helaas niet het geval
dat was ik dus. Je kunt er inderdaad er een leuk TFT schermpje in maken. Maargoed, ik heb nu in imjn Twingo dubbele airbag, beetje zonde om er door een nieuwe dash er maar 1 van te maken. En denk ook dat het problemen gaat geven als ik 1 plofzak weg haal. Dus rij nog wel even verder met mijn oude dash. Mischien dat ik daar wat leuks mee kan :wink:
TheoV
Contacteer:

Joosten schreef:
Een paar pagina's geleden vroeg iemand zich af of de bekabeling voor de bijrijdersairbag van het oude model twingo op de nieuwe airbag zou passen. Dit is helaas niet het geval
dat was ik dus. Je kunt er inderdaad er een leuk TFT schermpje in maken. Maargoed, ik heb nu in imjn Twingo dubbele airbag, beetje zonde om er door een nieuwe dash er maar 1 van te maken. En denk ook dat het problemen gaat geven als ik 1 plofzak weg haal. Dus rij nog wel even verder met mijn oude dash. Mischien dat ik daar wat leuks mee kan :wink:
als je nu eerst vlug effe ergens tegen rijdt, heb je er tenminste nog plezier van gehad :D
Joosten
Contacteer:

haha, dat is ook nog een optie, was vanmiddag ook bijna het geval :p

maar die optie laat ik nog even voor wat het is... :D
Royalty

En denk ook dat het problemen gaat geven als ik 1 plofzak weg haal
Toen ik mijn wagen naar de garage bracht zag ik inderdaad een schitterend oranje lampie flikkeren met 't airbag tekentje. Vind ik wel iets op :wink:
-jacco-
Über-Spammer

Royalty schreef:
En denk ook dat het problemen gaat geven als ik 1 plofzak weg haal
Toen ik mijn wagen naar de garage bracht zag ik inderdaad een schitterend oranje lampie flikkeren met 't airbag tekentje. Vind ik wel iets op :wink:
Lampje eruit :p
Royalty

Lampje eruit
:beer: Nog niet echt in verdiept, maar weet wel dat bij de oude controlelampjes unit het airbaglampje niet zo'n draai-uitneembaar lampje is zoals bij het nieuwe model wel is. Volgens mij een ledje in de unit zelf, maar ik kijk wel of ik daar makkelijk bij kan.
-jacco-
Über-Spammer

Bij de nieuwe kun je het er wel zo uitpakken idd ;)

Ronnie, Maarten, Wilma... Pizza? :D
Wilma
Contacteer:

Vanavond lukt het niet om er rond 6 uur te zijn. Wil wel ff komen helpen, maar wordt dan pas tegen een uur of 8 :~
Gabri van der Veen
Über-Spammer

7 april is toch een leukere datum om 'echt' aan een twingo te klussen :D
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Wilma
Contacteer:

Met z'n allen bij de Mac :D :lol:
Rontwingo

Nog meer concurrentie onder de Tline verkopers op RTC markt :p
Marcus

Heb net gelezen dat Ralf 3 maanden naar Nieuw-Zeeland is.
Hij zou helpen met het onderzetten van m'n suspension kit.
Alleen dat gaat nu een beetje moeilijk :p
Is er misschien iemand anders die me kan helpen?
Het liefst iemand die ook een Twingo heeft en al vaker heeft verlaagd.
Edwin16v
Contacteer:

Mijn Twingo is gisteren opgehaald :(
Nog geen spijt van....
-jacco-
Über-Spammer

Wilma schreef:Vanavond lukt het niet om er rond 6 uur te zijn. Wil wel ff komen helpen, maar wordt dan pas tegen een uur of 8 :~
Mag ook hoor ;)
Als je het zelf niet te laat vind worden :beer:
Gabri schreef:7 april is toch een leukere datum om 'echt' aan een twingo te klussen :D
Dan zijn we nog echt niet klaar hoor ;)
Genoeg te doen :D
Marcus schreef:Heb net gelezen dat Ralf 3 maanden naar Nieuw-Zeeland is.
Hij zou helpen met het onderzetten van m'n suspension kit.
Alleen dat gaat nu een beetje moeilijk :p
Is er misschien iemand anders die me kan helpen?
Het liefst iemand die ook een Twingo heeft en al vaker heeft verlaagd.
PM :D
Edwin16v schreef:Mijn Twingo is gisteren opgehaald :(
Nog geen spijt van....
Gefeliciteerd met de verkoop (Y)
Naar een bekende gegaan? :)
Je hebt toch wel verteld van de RTC he ;)
Wilma
Contacteer:

Nog geen spijt van....
Geen spijt maar wel :(
:wink:
Edwin16v
Contacteer:

Jacco Osté schreef:
Nog geen spijt van....
Gefeliciteerd met de verkoop (Y)
Naar een bekende gegaan? :)
Je hebt toch wel verteld van de RTC he ;)
Ja wel naar een bekende gegaan. Hij had er al wilde plannen mee, en dat terwijl de Twingo voor zijn zusje is :D
Wel verteld van de rtc, zelfs de stickers laten zitten.

Nou op zoek naar iets anders.
Joosten
Contacteer:

Ik ben al behoorlijk op weg met mijn tempratuurmeter en rpm meter.

maar kan iemand mij zeggen hoe ik van onder de motorkap naar binnen kan (of andersom :p )

ik zie die stoppen wel zitten met ruitensproeierslang en bedrading en zo, maar ik kan er geen beweging in krijgen, of moet ik er gewoon een klein gaatje door boren...?

ff foto van net, aan het klooien met de achtergrondverlichting ect. 8)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v722/ ... ing722.jpg[/img]
Gesloten