
ACT: Twingo I
197 

Naja, ik heb beiden, dus als je meer weetJoosten schreef:dit is watertempratuur, heb ik tenminste een idee hoe warm mijn blokje wordt...
als me dit is gelukt komt olietempratuur en/of voltmeter mischien ook wel![]()
ik weet alleen niet of ik de tempratuurmeter op de sensor kan aansluiten die al in het blok zit voor de computer...


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
laat ik het je gelijk weten
zodra ik tijd heb ga ik proberen hoe de meter en de auto reageerd als ik het op de tempratuursensor van de ECU aan sluit
Je kan beter de sensor monteren die er bij zit. Heb ik bij m'n eerste 5 ook gedaan. Hij werkt als het goed is niet op de originele.Joosten schreef:laat ik het je gelijk wetenzodra ik tijd heb ga ik proberen hoe de meter en de auto reageerd als ik het op de tempratuursensor van de ECU aan sluit
Het mooie ervan is dat je een meter hebt die op de sensor zit die erbij zit en het originele lampje in het dash voor waarschuwing, mocht de meter weigeren. Het is gewoon dubbele check

Wel monteren in een slang waar ALTIJD koelvloeistof in zit! Dus niet na de termostaat

oké, dat is een goede tip
ik had hm anders zo bij de radiator gemaakt of zo...
maar als ik hem monteer in een slang, dicht het dan wel goed genoeg af? Want er staat een behoorlijk druk op. moet ik dan gewoon een gaatje boren of wat?


maar als ik hem monteer in een slang, dicht het dan wel goed genoeg af? Want er staat een behoorlijk druk op. moet ik dan gewoon een gaatje boren of wat?

Gebruik een T stukje die in de diameter van de slang past. dus slang doorsnijden en dan T-stuk er tussen. Dan monteer je op het extra pootje wat je nu hebt een stukje slang en daar doe je de sensor in. Heel makkelijk.Joosten schreef:oké, dat is een goede tipik had hm anders zo bij de radiator gemaakt of zo...
![]()
maar als ik hem monteer in een slang, dicht het dan wel goed genoeg af? Want er staat een behoorlijk druk op. moet ik dan gewoon een gaatje boren of wat?
Je hebt alleen nodig:
T-stukje
4 goede slangenklemmetjes
draad voor de sensor
Succes
klinkt goed
thnx
even kijken waar ik zo'n t-stukje kan kopen, dan gaat het helemaal goedkomen denk ik, ik laat wel weten als ik de meter daadwerkelijk werkende heb.
en natuurlijk ook de toerenteller

even kijken waar ik zo'n t-stukje kan kopen, dan gaat het helemaal goedkomen denk ik, ik laat wel weten als ik de meter daadwerkelijk werkende heb.
en natuurlijk ook de toerenteller

nou heb ik vanmiddag nog de perfecte slang gevonden voor op het T-stuk voor mijn sensor, maar nou zit ik mij net te bedenken.
Als er zo'n hoge druk op staat en ik heb die sensor in die slang zitten.
Ik heb dan het idee dat hij er dan uit schiet of zo. Zelfs al doe ik er een slangklem om, het schiet er uit denk ik omdat je het niet ergens echt in schroeft, toch?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v722/ ... 0_7016.jpg[/img]
Als er zo'n hoge druk op staat en ik heb die sensor in die slang zitten.
Ik heb dan het idee dat hij er dan uit schiet of zo. Zelfs al doe ik er een slangklem om, het schiet er uit denk ik omdat je het niet ergens echt in schroeft, toch?

[img]http://img.photobucket.com/albums/v722/ ... 0_7016.jpg[/img]
nou, dat gaat helemaal goedkomen, even van dat tape om het schroefdraad en een goede slangklem, dan komt hij er vast niet van af. En idd daarna goed ontluchten... Maar eerst even kijken wanneer ik tijd heb. vanaf eind april heb ik pas echt iets meer tijd voor mezelf...
thnx chris

thnx chris

Net even mn achterklep (nummer 3) verkocht
Dan de huidige klep proberen te verbouwen tot wat het moet worden en mocht alles passen dan misschien
weer op zoek naar een rechte, nette klep

(sorry Frits
)

Dan de huidige klep proberen te verbouwen tot wat het moet worden en mocht alles passen dan misschien
weer op zoek naar een rechte, nette klep


(sorry Frits


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Joosten schreef:nou, dat gaat helemaal goedkomen, even van dat tape om het schroefdraad en een goede slangklem, dan komt hij er vast niet van af. En idd daarna goed ontluchten... Maar eerst even kijken wanneer ik tijd heb. vanaf eind april heb ik pas echt iets meer tijd voor mezelf...![]()
thnx chris

Een paar pagina's geleden vroeg iemand zich af of de bekabeling voor de bijrijdersairbag van het oude model twingo op de nieuwe airbag zou passen. Dit is helaas niet het geval.
Je kunt in dat vakkie wel een mooi in-dash dvd schermpje bouwen
Genoeg ruimte om de DIN-slede en bedrading kwijt te kunnen.
Moet alleen de controlelampjes unit nog overzetten. Heeft iemand nog tips voor het aansluiten van de nieuwe controlelampjes unit? Ik zag namelijk dat de meeste wel kunnen op kleur, maar een aantal komen vaker voor bij de nieuwe bijv.
Morgen eindelijk mijn wagen terug van de garage. Zat op veel onderdelen teer door slecht onderhoud (olievervangen) van de vorige eigenaar. Als het goed is krijg ik nu ook een nieuwe topspeed
Je kunt in dat vakkie wel een mooi in-dash dvd schermpje bouwen

Moet alleen de controlelampjes unit nog overzetten. Heeft iemand nog tips voor het aansluiten van de nieuwe controlelampjes unit? Ik zag namelijk dat de meeste wel kunnen op kleur, maar een aantal komen vaker voor bij de nieuwe bijv.
Morgen eindelijk mijn wagen terug van de garage. Zat op veel onderdelen teer door slecht onderhoud (olievervangen) van de vorige eigenaar. Als het goed is krijg ik nu ook een nieuwe topspeed

Ik heb het oude type controlepaneel in de omlijsting van het nieuwe type paneel gedaan. Dan hou je wel wat ruimte over, maar dat vul je zo op door een stukje van het nieuwe paneel af te snijden. Zo zie je er niks van en hoef je niks met de bedrading te doen 
Daar dacht ik dus ook al aan. Had dus bij de demontage meteen een extra frontrandje meegenomen, maar de inhammen en haakjes pasten niet standaard en zat idd met dat opvullen. Heb je dat met zo'n zwart hoekje gedaan of een stukkie plastic en dan gespoten?Ik heb het oude type controlepaneel in de omlijsting van het nieuwe type paneel gedaan. Dan hou je wel wat ruimte over, maar dat vul je zo op door een stukje van het nieuwe paneel af te snijden. Zo zie je er niks van en hoef je niks met de bedrading te doen
dat was ik dus. Je kunt er inderdaad er een leuk TFT schermpje in maken. Maargoed, ik heb nu in imjn Twingo dubbele airbag, beetje zonde om er door een nieuwe dash er maar 1 van te maken. En denk ook dat het problemen gaat geven als ik 1 plofzak weg haal. Dus rij nog wel even verder met mijn oude dash. Mischien dat ik daar wat leuks mee kanEen paar pagina's geleden vroeg iemand zich af of de bekabeling voor de bijrijdersairbag van het oude model twingo op de nieuwe airbag zou passen. Dit is helaas niet het geval
als je nu eerst vlug effe ergens tegen rijdt, heb je er tenminste nog plezier van gehadJoosten schreef:dat was ik dus. Je kunt er inderdaad er een leuk TFT schermpje in maken. Maargoed, ik heb nu in imjn Twingo dubbele airbag, beetje zonde om er door een nieuwe dash er maar 1 van te maken. En denk ook dat het problemen gaat geven als ik 1 plofzak weg haal. Dus rij nog wel even verder met mijn oude dash. Mischien dat ik daar wat leuks mee kanEen paar pagina's geleden vroeg iemand zich af of de bekabeling voor de bijrijdersairbag van het oude model twingo op de nieuwe airbag zou passen. Dit is helaas niet het geval

haha, dat is ook nog een optie, was vanmiddag ook bijna het geval
maar die optie laat ik nog even voor wat het is...

maar die optie laat ik nog even voor wat het is...

Lampje eruitRoyalty schreef:Toen ik mijn wagen naar de garage bracht zag ik inderdaad een schitterend oranje lampie flikkeren met 't airbag tekentje. Vind ik wel iets opEn denk ook dat het problemen gaat geven als ik 1 plofzak weg haal

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Lampje eruit

Vanavond lukt het niet om er rond 6 uur te zijn. Wil wel ff komen helpen, maar wordt dan pas tegen een uur of 8 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
7 april is toch een leukere datum om 'echt' aan een twingo te klussen 

Met z'n allen bij de Mac



Heb net gelezen dat Ralf 3 maanden naar Nieuw-Zeeland is.
Hij zou helpen met het onderzetten van m'n suspension kit.
Alleen dat gaat nu een beetje moeilijk
Is er misschien iemand anders die me kan helpen?
Het liefst iemand die ook een Twingo heeft en al vaker heeft verlaagd.
Hij zou helpen met het onderzetten van m'n suspension kit.
Alleen dat gaat nu een beetje moeilijk

Is er misschien iemand anders die me kan helpen?
Het liefst iemand die ook een Twingo heeft en al vaker heeft verlaagd.
Mijn Twingo is gisteren opgehaald
Nog geen spijt van....

Nog geen spijt van....
Mag ook hoorWilma schreef:Vanavond lukt het niet om er rond 6 uur te zijn. Wil wel ff komen helpen, maar wordt dan pas tegen een uur of 8

Als je het zelf niet te laat vind worden

Dan zijn we nog echt niet klaar hoorGabri schreef:7 april is toch een leukere datum om 'echt' aan een twingo te klussen

Genoeg te doen

PMMarcus schreef:Heb net gelezen dat Ralf 3 maanden naar Nieuw-Zeeland is.
Hij zou helpen met het onderzetten van m'n suspension kit.
Alleen dat gaat nu een beetje moeilijk![]()
Is er misschien iemand anders die me kan helpen?
Het liefst iemand die ook een Twingo heeft en al vaker heeft verlaagd.

Gefeliciteerd met de verkoopEdwin16v schreef:Mijn Twingo is gisteren opgehaald![]()
Nog geen spijt van....

Naar een bekende gegaan?

Je hebt toch wel verteld van de RTC he

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Geen spijt maar welEdwin16v schreef:Mijn Twingo is gisteren opgehaald![]()
Nog geen spijt van....

Ja wel naar een bekende gegaan. Hij had er al wilde plannen mee, en dat terwijl de Twingo voor zijn zusje isJacco Osté schreef:Gefeliciteerd met de verkoopEdwin16v schreef:Mijn Twingo is gisteren opgehaald![]()
Nog geen spijt van....
Naar een bekende gegaan?
Je hebt toch wel verteld van de RTC he

Wel verteld van de rtc, zelfs de stickers laten zitten.
Nou op zoek naar iets anders.
Ik ben al behoorlijk op weg met mijn tempratuurmeter en rpm meter.
maar kan iemand mij zeggen hoe ik van onder de motorkap naar binnen kan (of andersom
)
ik zie die stoppen wel zitten met ruitensproeierslang en bedrading en zo, maar ik kan er geen beweging in krijgen, of moet ik er gewoon een klein gaatje door boren...?
ff foto van net, aan het klooien met de achtergrondverlichting ect.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v722/ ... ing722.jpg[/img]
maar kan iemand mij zeggen hoe ik van onder de motorkap naar binnen kan (of andersom

ik zie die stoppen wel zitten met ruitensproeierslang en bedrading en zo, maar ik kan er geen beweging in krijgen, of moet ik er gewoon een klein gaatje door boren...?
ff foto van net, aan het klooien met de achtergrondverlichting ect.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v722/ ... ing722.jpg[/img]