
ACT : Formule 1 Deel I
Hmmm,je kan ook zeggen achteraf in de race"Het lukte me maar niet om te crachen"paulvanrooij schreef:mwah jonge coureur, onder druk van zijn teambaas/persoonlijke manager... kan t op zich wel begrijpen dat ie dan geen nee zegt

Maar dan nog,jonge coureur die onder druk staat.Ze krijgen niet voor niets goed betaald om onder druk te presteren,en ik vind zelf dat je ook wel weet wat kan en wat niet kan,jong of niet!
Maar goed,het is gewoon jammer dat geloofwaardigheid zo naar de klote wordt geholpen...wat gebeurd eigenlijk met die eerste plek van Alonso?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
niets... zie:
Fernando Alonso won dankzij het botsbedrog in Singapore vorig jaar de race. Uit nieuw uitgelekte informatie uit het onderzoek naar het botsbedrog van Renault blijkt dat de FIA ervan overtuigd is dat de Spanjaard niet op de hoogte was van de competitievervalsing.
Alonso lijkt nergens van te weten.Dankzij de safetycar-fase – die ontstond nadat Nelson Piquet in de muur knalde – won Alonso de race. Logischerwijs is ook gekeken naar het aandeel van de Spanjaard in dit schandaal.
In het FIA-dossier concluderen de stewards, die in België de opdracht hadden de betrokkenen te ondervragen, het volgende:
“Met betrekking tot Alonso en andere engineers hebben de stewards geen bewijs dat suggereert dat ze op de hoogte waren van de plannen van het team om een opzettelijke crash te veroorzaken in de veertiende ronde.”
“Renaults strategie was agressief en wat ongebruikelijk, maar de stewards concluderen niet dat andere personen anders dan Piquet, Pat Symonds en mogelijk Flavio Briatore op de hoogte waren van het crashplan. Deze uitgangspositie wordt gestaafd door documentatie en radiotranscriptie geleverd door Renault.”
Uit de ondervraging van Alonso bleek dat de Spanjaard niet wist dat er voorafgaand aan de Grand Prix van Singapore vergaderingen tussen Piquet, Symonds en Briatore hadden plaatsgevonden. Ook verklaarde hij niet te weten dat er werd gesproken over een opzettelijke crash.
Alonso verklaarde verder dat hij strategische beslissingen aan zijn engineers over laat en dat zijn eerste korte stint slechts een laatste poging was om zijn slechte startpositie goed te maken door voor een andere strategie te kiezen dan de overige coureurs.
Opvallend is dat uit het dossier blijkt dat de stewards technisch directeur Symonds als sleutelfiguur zien in het botsbedrog. Ze krijgen dit idee doordat Symonds toegaf dat er inderdaad is gesproken over de mogelijkheid tot een opzettelijke crash en zijn verdere weigering de overige vragen te beantwoorden.
“Zijn verklaringen hebben er toe geleid dat de stewards het zeer waarschijnlijk achten dat de aantijgingen van Piquet grotendeels waar zijn.” Ook erkennen de onderzoekers dat ze niet hebben kunnen achterhalen of teambaas Briatore op de hoogte was van de plannen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zo de kinderneuker is levenslang geschorst, zelfs als manager mag die niet meer optreden
Indien Renault voor seizoen 2012 een vergelijkbare overtreding pleegt, wordt het voorgoed verbannen uit de sport. Dit heeft de World Motor Sport Council (WMSC) besloten tijdens een speciaal ingelaste bijeenkomst in Parijs.
De hoorzitting duurde slechts negentig minuten. De overige tijd werd gevuld met delibereren over een gepaste straf. Renault gaf toe dat het samen met Piquet een opzettelijke crash heeft bekokstoofd en uitgevoerd.
Deze actie wordt door de FIA omschreven als sportieve fraude. Gezien de reactie van Renault en het feit dat het team volledige medewerking heeft verleend aan het onderzoek, gaat het de autosportbond te ver de Franse fabrikant uit de Formule 1 te zetten.
De WMSC verklaart: “Renault heeft niet alleen de integriteit van de sport geschaad, maar ook het leven van Piquet, toeschouwers, officials en andere coureurs in gevaar gebracht. Deze feiten zijn op zichzelf staand zwaar genoeg het team voorgoed te weren.”
“Echter, vanwege het onderzoek dat Renault direct is gestart en de maatregelen die daarop richting de betrokkenen zijn genomen, heeft de WMSC besloten de schorsing pas na seizoen 2011 te activeren. Dit gebeurt alleen als Renault in de tussentijd een soortgelijke overtreding pleegt.”
Afgevaardigden van Renault verklaarden dat na intern onderzoek vast is komen te staan dat teambaas Briatore, technisch directeur Pat Symonds en coureur Nelson Piquet zich tot elkaar wendden om het plan op te stellen en uit te voeren.
Behalve dit drietal was er niemand bij betrokken. Onderzoek van de FIA onderschrijft deze conclusie van Renault. Dit betekent dat Fernando Alonso onschuldig is verklaard. Piquet was immuniteit beloofd en dit heeft hij ook gekregen. De Braziliaan heeft zich – evenals Renault – verontschuldigd.
Briatore en Symonds komen er minder goed vanaf. De voormalig teambaas wordt niet meer getolereerd op gebieden waar de FIA de orde handhaaft en mag ook niet meer optreden als manager van coureurs. Indien dit wel gebeurt, krijgt de desbetreffende coureur geen superlicentie. De FIA tilt er zwaar aan dat Briatore zijn acties ondanks bewijs van het tegendeel is blijven ontkennen.
Symonds wordt voor vijf jaar geweerd. De autosportbond neemt hierbij in ogenschouw dat hij heeft toegegeven en excuses heeft gemaakt.
Renault heeft in een reactie verklaard de straf te accepteren.


Indien Renault voor seizoen 2012 een vergelijkbare overtreding pleegt, wordt het voorgoed verbannen uit de sport. Dit heeft de World Motor Sport Council (WMSC) besloten tijdens een speciaal ingelaste bijeenkomst in Parijs.
De hoorzitting duurde slechts negentig minuten. De overige tijd werd gevuld met delibereren over een gepaste straf. Renault gaf toe dat het samen met Piquet een opzettelijke crash heeft bekokstoofd en uitgevoerd.
Deze actie wordt door de FIA omschreven als sportieve fraude. Gezien de reactie van Renault en het feit dat het team volledige medewerking heeft verleend aan het onderzoek, gaat het de autosportbond te ver de Franse fabrikant uit de Formule 1 te zetten.
De WMSC verklaart: “Renault heeft niet alleen de integriteit van de sport geschaad, maar ook het leven van Piquet, toeschouwers, officials en andere coureurs in gevaar gebracht. Deze feiten zijn op zichzelf staand zwaar genoeg het team voorgoed te weren.”
“Echter, vanwege het onderzoek dat Renault direct is gestart en de maatregelen die daarop richting de betrokkenen zijn genomen, heeft de WMSC besloten de schorsing pas na seizoen 2011 te activeren. Dit gebeurt alleen als Renault in de tussentijd een soortgelijke overtreding pleegt.”
Afgevaardigden van Renault verklaarden dat na intern onderzoek vast is komen te staan dat teambaas Briatore, technisch directeur Pat Symonds en coureur Nelson Piquet zich tot elkaar wendden om het plan op te stellen en uit te voeren.
Behalve dit drietal was er niemand bij betrokken. Onderzoek van de FIA onderschrijft deze conclusie van Renault. Dit betekent dat Fernando Alonso onschuldig is verklaard. Piquet was immuniteit beloofd en dit heeft hij ook gekregen. De Braziliaan heeft zich – evenals Renault – verontschuldigd.
Briatore en Symonds komen er minder goed vanaf. De voormalig teambaas wordt niet meer getolereerd op gebieden waar de FIA de orde handhaaft en mag ook niet meer optreden als manager van coureurs. Indien dit wel gebeurt, krijgt de desbetreffende coureur geen superlicentie. De FIA tilt er zwaar aan dat Briatore zijn acties ondanks bewijs van het tegendeel is blijven ontkennen.
Symonds wordt voor vijf jaar geweerd. De autosportbond neemt hierbij in ogenschouw dat hij heeft toegegeven en excuses heeft gemaakt.
Renault heeft in een reactie verklaard de straf te accepteren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nou het seizoen is toch bijna ten einde 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Was te verwachten 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ben benieuwd naar de nieuwe kleuren op de auto



Hopelijk zoals die in mijn ogen zouden moeten zijn: zwart/geel/witPatrick.B schreef:ben benieuwd naar de nieuwe kleuren op de auto![]()

[img]http://farm2.static.flickr.com/1149/136 ... cc1af7.jpg[/img]
Zwak excuus van de ING,...slappe hap om een zo een excuus aan te grijpen voor een exit
Vindt dit zelf ook allemaal niet kunnen,maar dat staat los van een sponsor.
Ach doe mij ook maar die oude kleuren,en zeker met een TURBO erop

Vindt dit zelf ook allemaal niet kunnen,maar dat staat los van een sponsor.
Ach doe mij ook maar die oude kleuren,en zeker met een TURBO erop

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ze zouden toch al stoppen met sponsoring.
En als sponsor wordt je wel verbonden en genoemd in dit soort zaken, ook als je er niks mee te maken hebt, dus wel een logische keuze.
En als sponsor wordt je wel verbonden en genoemd in dit soort zaken, ook als je er niks mee te maken hebt, dus wel een logische keuze.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
zwalpend?.......is dat Bels?-jo- schreef:zwak excuus ? Neen hoor, de perfecte uitweg voor een zwalpend ING.

Maar welke bank is niet zwalpende, maar misschien een idee om Fortis te vragen om als sponsor op te treden.
De Belgische Fortis dan wel he!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan halen ze de vrije training niet eensArno17 schreef:zwalpend?.......is dat Bels?-jo- schreef:zwak excuus ? Neen hoor, de perfecte uitweg voor een zwalpend ING.![]()
Maar welke bank is niet zwalpende, maar misschien een idee om Fortis te vragen om als sponsor op te treden.
De Belgische Fortis dan wel he!



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dat verzin je niet 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Mooie race. En leuk dat we weer is een podium plek hebben. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
je hebt gelijk Ron, dat vind ik ook! maar er mag wel wat meer zwart op de auto! al zal dat misschien ook met mijn achternaam te maken hebben
vind dat toch best oude school........[

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Alonso naar Ferrari voor een jaarsalaris van 25 miljoen. das ruim 68000 euro per dag, das toch focking niet normaal....
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/0 ... donderdag/
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/0 ... donderdag/
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
niet slecht voor 19 weekendjes in een ferrari 'touren' 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
teringdetering, hoezo kostenbesparing in de formule1? 
benieuwd of ie t daar een beetje waar kan maken dan

benieuwd of ie t daar een beetje waar kan maken dan
ik doe het voor de helft ook 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Wat maakt dat nou uit, gaat alleen maar om het geld, meer nietpaulvanrooij schreef:teringdetering, hoezo kostenbesparing in de formule1?
benieuwd of ie t daar een beetje waar kan maken dan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hoe bedoel je luco?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat het Alonso geen hol intresseert of die het waar kan makenpaulvanrooij schreef:hoe bedoel je luco?

Twee jaar beuren en een lange neus naar iedereen trekken

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
haha das waar
maar t interesseert mij wel
ALS massa zn oude niveau haalt heb je wel 2 'eerste' rijders in 1 team en bij McLaren kon Alonso daar ook niet tegen volgens mij
maar t interesseert mij wel

ALS massa zn oude niveau haalt heb je wel 2 'eerste' rijders in 1 team en bij McLaren kon Alonso daar ook niet tegen volgens mij
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik was geen fan van die man maar denk wel dat hij echt het voorbeeld van een fanatieke sportman is, al reed die ook niet voor niks.Merijn schreef:En hoe zat dat dan met Schumacher??Deed die het ook voor het geld?
Het is een marktwaarde in de bezopen wereld der Formule 1.
Maar Alonso, nee die gaat voor het grote geld al even, verder werd die bij mclaren achtergesteld als je de verhalen moet geloven.
Ik denk niet dat Massa ooit nog zijn oude niveau gaat halen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Er van uitgaande dat Massa enig niveau had/heeft!
Maar Luco, jij werkt toch ook voor het geld?
En Alonso wil ook gewoon winnen in een Ferrari, dat wil elke coureur/sportman.
Maar Luco, jij werkt toch ook voor het geld?
En Alonso wil ook gewoon winnen in een Ferrari, dat wil elke coureur/sportman.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Arno, iedereen werkt voor zijn geld, maar dit slaat in verhouding nergens op.
Net als voetbal tegenwoordig.
Tuurlijk mag je goed verdienen, maar zouden ze harder werken dan jij en ik?
Ik wil wel ruilen hoor, wedden dat ik in zijn werk beter presteer dan hij in mijn werk.
Net als voetbal tegenwoordig.
Tuurlijk mag je goed verdienen, maar zouden ze harder werken dan jij en ik?
Ik wil wel ruilen hoor, wedden dat ik in zijn werk beter presteer dan hij in mijn werk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Voetballers is waar, al hebben die ook meestal flink geinvesteerd om een goede profvoetballer te wordden.Luco/Alpine-racer schreef:Arno, iedereen werkt voor zijn geld, maar dit slaat in verhouding nergens op.
Net als voetbal tegenwoordig.
Tuurlijk mag je goed verdienen, maar zouden ze harder werken dan jij en ik?
Ik wil wel ruilen hoor, wedden dat ik in zijn werk beter presteer dan hij in mijn werk.
Maar met autosport is het gewoon risico afkopen, kan je daarbij wel afvragen of het in verhouding staat.
En reken maar dat ik beter presteer in jouw werk dan jij in mijn werk...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wat een onzin, Luco... Alonso is een sportman en is in staat wat extra's te geven aan een team. Dat die 25 miljoen per jaar bizar veel is, ja, dat klopt... Maar de verhoudingen met de werkelijkheid zijn in de F1 sowieso ver te zoeken.
Ik snap alleen niet zo goed waarom je erover valt bij Alonso. Schumacher verdiende/kreeg nog veel meer en daar zeurde niemand over. Ik snap de ophef niet.
Het is vraag en aanbod, marktwerking. Alonso is mijns inziens de beste coureur van het huidige veld en wordt daar naar betaald. Te veel, ja, maar iedereen verdient teveel in de F1.
Ik snap alleen niet zo goed waarom je erover valt bij Alonso. Schumacher verdiende/kreeg nog veel meer en daar zeurde niemand over. Ik snap de ophef niet.
Het is vraag en aanbod, marktwerking. Alonso is mijns inziens de beste coureur van het huidige veld en wordt daar naar betaald. Te veel, ja, maar iedereen verdient teveel in de F1.
