ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach ja, zo is het al lang in de autosport natuurlijk. Talent is leuk maar de centjes tellen tot een zeer hoog niveau zwaarder lijkt wel :@
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

paulvanrooij schreef:mwah jonge coureur, onder druk van zijn teambaas/persoonlijke manager... kan t op zich wel begrijpen dat ie dan geen nee zegt
Hmmm,je kan ook zeggen achteraf in de race"Het lukte me maar niet om te crachen" :smile:

Maar dan nog,jonge coureur die onder druk staat.Ze krijgen niet voor niets goed betaald om onder druk te presteren,en ik vind zelf dat je ook wel weet wat kan en wat niet kan,jong of niet!
Maar goed,het is gewoon jammer dat geloofwaardigheid zo naar de klote wordt geholpen...wat gebeurd eigenlijk met die eerste plek van Alonso?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

niets... zie:
Fernando Alonso won dankzij het botsbedrog in Singapore vorig jaar de race. Uit nieuw uitgelekte informatie uit het onderzoek naar het botsbedrog van Renault blijkt dat de FIA ervan overtuigd is dat de Spanjaard niet op de hoogte was van de competitievervalsing.


Alonso lijkt nergens van te weten.Dankzij de safetycar-fase – die ontstond nadat Nelson Piquet in de muur knalde – won Alonso de race. Logischerwijs is ook gekeken naar het aandeel van de Spanjaard in dit schandaal.

In het FIA-dossier concluderen de stewards, die in België de opdracht hadden de betrokkenen te ondervragen, het volgende:

“Met betrekking tot Alonso en andere engineers hebben de stewards geen bewijs dat suggereert dat ze op de hoogte waren van de plannen van het team om een opzettelijke crash te veroorzaken in de veertiende ronde.”

“Renaults strategie was agressief en wat ongebruikelijk, maar de stewards concluderen niet dat andere personen anders dan Piquet, Pat Symonds en mogelijk Flavio Briatore op de hoogte waren van het crashplan. Deze uitgangspositie wordt gestaafd door documentatie en radiotranscriptie geleverd door Renault.”

Uit de ondervraging van Alonso bleek dat de Spanjaard niet wist dat er voorafgaand aan de Grand Prix van Singapore vergaderingen tussen Piquet, Symonds en Briatore hadden plaatsgevonden. Ook verklaarde hij niet te weten dat er werd gesproken over een opzettelijke crash.

Alonso verklaarde verder dat hij strategische beslissingen aan zijn engineers over laat en dat zijn eerste korte stint slechts een laatste poging was om zijn slechte startpositie goed te maken door voor een andere strategie te kiezen dan de overige coureurs.

Opvallend is dat uit het dossier blijkt dat de stewards technisch directeur Symonds als sleutelfiguur zien in het botsbedrog. Ze krijgen dit idee doordat Symonds toegaf dat er inderdaad is gesproken over de mogelijkheid tot een opzettelijke crash en zijn verdere weigering de overige vragen te beantwoorden.

“Zijn verklaringen hebben er toe geleid dat de stewards het zeer waarschijnlijk achten dat de aantijgingen van Piquet grotendeels waar zijn.” Ook erkennen de onderzoekers dat ze niet hebben kunnen achterhalen of teambaas Briatore op de hoogte was van de plannen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zo de kinderneuker is levenslang geschorst, zelfs als manager mag die niet meer optreden :smile: :smile:

Indien Renault voor seizoen 2012 een vergelijkbare overtreding pleegt, wordt het voorgoed verbannen uit de sport. Dit heeft de World Motor Sport Council (WMSC) besloten tijdens een speciaal ingelaste bijeenkomst in Parijs.

De hoorzitting duurde slechts negentig minuten. De overige tijd werd gevuld met delibereren over een gepaste straf. Renault gaf toe dat het samen met Piquet een opzettelijke crash heeft bekokstoofd en uitgevoerd.

Deze actie wordt door de FIA omschreven als sportieve fraude. Gezien de reactie van Renault en het feit dat het team volledige medewerking heeft verleend aan het onderzoek, gaat het de autosportbond te ver de Franse fabrikant uit de Formule 1 te zetten.

De WMSC verklaart: “Renault heeft niet alleen de integriteit van de sport geschaad, maar ook het leven van Piquet, toeschouwers, officials en andere coureurs in gevaar gebracht. Deze feiten zijn op zichzelf staand zwaar genoeg het team voorgoed te weren.”

“Echter, vanwege het onderzoek dat Renault direct is gestart en de maatregelen die daarop richting de betrokkenen zijn genomen, heeft de WMSC besloten de schorsing pas na seizoen 2011 te activeren. Dit gebeurt alleen als Renault in de tussentijd een soortgelijke overtreding pleegt.”

Afgevaardigden van Renault verklaarden dat na intern onderzoek vast is komen te staan dat teambaas Briatore, technisch directeur Pat Symonds en coureur Nelson Piquet zich tot elkaar wendden om het plan op te stellen en uit te voeren.

Behalve dit drietal was er niemand bij betrokken. Onderzoek van de FIA onderschrijft deze conclusie van Renault. Dit betekent dat Fernando Alonso onschuldig is verklaard. Piquet was immuniteit beloofd en dit heeft hij ook gekregen. De Braziliaan heeft zich – evenals Renault – verontschuldigd.

Briatore en Symonds komen er minder goed vanaf. De voormalig teambaas wordt niet meer getolereerd op gebieden waar de FIA de orde handhaaft en mag ook niet meer optreden als manager van coureurs. Indien dit wel gebeurt, krijgt de desbetreffende coureur geen superlicentie. De FIA tilt er zwaar aan dat Briatore zijn acties ondanks bewijs van het tegendeel is blijven ontkennen.

Symonds wordt voor vijf jaar geweerd. De autosportbond neemt hierbij in ogenschouw dat hij heeft toegegeven en excuses heeft gemaakt.

Renault heeft in een reactie verklaard de straf te accepteren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nou het seizoen is toch bijna ten einde :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Was te verwachten :~
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ben benieuwd naar de nieuwe kleuren op de auto :lol: :p
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Patrick.B schreef:ben benieuwd naar de nieuwe kleuren op de auto :lol: :p
Hopelijk zoals die in mijn ogen zouden moeten zijn: zwart/geel/wit (Y) :

[img]http://farm2.static.flickr.com/1149/136 ... cc1af7.jpg[/img]
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Zwak excuus van de ING,...slappe hap om een zo een excuus aan te grijpen voor een exit :evil:

Vindt dit zelf ook allemaal niet kunnen,maar dat staat los van een sponsor.

Ach doe mij ook maar die oude kleuren,en zeker met een TURBO erop :D
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zwak excuus ? Neen hoor, de perfecte uitweg voor een zwalpend ING.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ze zouden toch al stoppen met sponsoring.
En als sponsor wordt je wel verbonden en genoemd in dit soort zaken, ook als je er niks mee te maken hebt, dus wel een logische keuze.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:zwak excuus ? Neen hoor, de perfecte uitweg voor een zwalpend ING.
zwalpend?.......is dat Bels? :D

Maar welke bank is niet zwalpende, maar misschien een idee om Fortis te vragen om als sponsor op te treden.
De Belgische Fortis dan wel he! :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arno17 schreef:
-jo- schreef:zwak excuus ? Neen hoor, de perfecte uitweg voor een zwalpend ING.
zwalpend?.......is dat Bels? :D

Maar welke bank is niet zwalpende, maar misschien een idee om Fortis te vragen om als sponsor op te treden.
De Belgische Fortis dan wel he! :wink:
Dan halen ze de vrije training niet eens :grin: :smile: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Wou net zeggen, dan is de poen al verdwenen alvorens de motoren gestart zijn !

Btw, Anderlecht speelt al netjes in nieuwe truitjes van PNB paribas/fortis.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

dat verzin je niet :lol:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

:lol: :lol: een piquetje
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooie race. En leuk dat we weer is een podium plek hebben. :worship:
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Precies! En de auto zag er zonder die ING-reclame ook een stuk beter uit. (Y)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

je hebt gelijk Ron, dat vind ik ook! maar er mag wel wat meer zwart op de auto! al zal dat misschien ook met mijn achternaam te maken hebben :lol: vind dat toch best oude school........[
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Alonso naar Ferrari voor een jaarsalaris van 25 miljoen. das ruim 68000 euro per dag, das toch focking niet normaal....

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/0 ... donderdag/
Immer wieder die verdammte Holländer
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

niet slecht voor 19 weekendjes in een ferrari 'touren' :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

teringdetering, hoezo kostenbesparing in de formule1? :lol:

benieuwd of ie t daar een beetje waar kan maken dan
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik doe het voor de helft ook :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paulvanrooij schreef:teringdetering, hoezo kostenbesparing in de formule1? :lol:

benieuwd of ie t daar een beetje waar kan maken dan
Wat maakt dat nou uit, gaat alleen maar om het geld, meer niet |:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hoe bedoel je luco?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paulvanrooij schreef:hoe bedoel je luco?
Dat het Alonso geen hol intresseert of die het waar kan maken :)
Twee jaar beuren en een lange neus naar iedereen trekken :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En hoe zat dat dan met Schumacher?? :) Deed die het ook voor het geld?

Het is een marktwaarde in de bezopen wereld der Formule 1.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

haha das waar

maar t interesseert mij wel ;)
ALS massa zn oude niveau haalt heb je wel 2 'eerste' rijders in 1 team en bij McLaren kon Alonso daar ook niet tegen volgens mij
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:En hoe zat dat dan met Schumacher?? :) Deed die het ook voor het geld?

Het is een marktwaarde in de bezopen wereld der Formule 1.
Ik was geen fan van die man maar denk wel dat hij echt het voorbeeld van een fanatieke sportman is, al reed die ook niet voor niks.
Maar Alonso, nee die gaat voor het grote geld al even, verder werd die bij mclaren achtergesteld als je de verhalen moet geloven.
Ik denk niet dat Massa ooit nog zijn oude niveau gaat halen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Er van uitgaande dat Massa enig niveau had/heeft!

Maar Luco, jij werkt toch ook voor het geld?

En Alonso wil ook gewoon winnen in een Ferrari, dat wil elke coureur/sportman.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arno, iedereen werkt voor zijn geld, maar dit slaat in verhouding nergens op.
Net als voetbal tegenwoordig.
Tuurlijk mag je goed verdienen, maar zouden ze harder werken dan jij en ik?
Ik wil wel ruilen hoor, wedden dat ik in zijn werk beter presteer dan hij in mijn werk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:Arno, iedereen werkt voor zijn geld, maar dit slaat in verhouding nergens op.
Net als voetbal tegenwoordig.
Tuurlijk mag je goed verdienen, maar zouden ze harder werken dan jij en ik?
Ik wil wel ruilen hoor, wedden dat ik in zijn werk beter presteer dan hij in mijn werk.
Voetballers is waar, al hebben die ook meestal flink geinvesteerd om een goede profvoetballer te wordden.
Maar met autosport is het gewoon risico afkopen, kan je daarbij wel afvragen of het in verhouding staat.

En reken maar dat ik beter presteer in jouw werk dan jij in mijn werk... :lol:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat een onzin, Luco... Alonso is een sportman en is in staat wat extra's te geven aan een team. Dat die 25 miljoen per jaar bizar veel is, ja, dat klopt... Maar de verhoudingen met de werkelijkheid zijn in de F1 sowieso ver te zoeken.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je erover valt bij Alonso. Schumacher verdiende/kreeg nog veel meer en daar zeurde niemand over. Ik snap de ophef niet.

Het is vraag en aanbod, marktwerking. Alonso is mijns inziens de beste coureur van het huidige veld en wordt daar naar betaald. Te veel, ja, maar iedereen verdient teveel in de F1. :)
Gesloten