Joost GTTi Coupe
-
- Contacteer:
carb. is groep A met een 150 sproeier gaat nu 160 in remlucht is 1
met de ontsteking is niks mis heeft niet op 3 pitten gelopen en is ook niet te warm geweest. Heb er ook tijdens het rijden niets aangemerkt totdat ik rustig reed en begon te stotteren en later te roken.
pingelschade is er wel maar niet zo erg dat het stuk is. (kleine putjes boven op de zuiger)
alles gaat gewoon weer in elkaar dit weekend en we zien het wel druk blijft eventjes lager als 1.5 bar (onder de gasklep) en gaat pas omhoog op de bank.
met de ontsteking is niks mis heeft niet op 3 pitten gelopen en is ook niet te warm geweest. Heb er ook tijdens het rijden niets aangemerkt totdat ik rustig reed en begon te stotteren en later te roken.
pingelschade is er wel maar niet zo erg dat het stuk is. (kleine putjes boven op de zuiger)
alles gaat gewoon weer in elkaar dit weekend en we zien het wel druk blijft eventjes lager als 1.5 bar (onder de gasklep) en gaat pas omhoog op de bank.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
als je de cijfers maar haalt in die minuut
succes in elk geval

succes in elk geval

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
owkeej, dat had ik even niet meegekregen. Denk dat we dan bij deze uitgepraat zijn. Toch ongelooflijk hoe snel een C1J eraan is bij pingelen. Zelfs std hoeft hij maar 1x te pingelen en tis over.Joost van der Hammen schreef: pingelschade is er wel maar niet zo erg dat het stuk is. (kleine putjes boven op de zuiger)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
mwah, die van mij kraakte ook wel ff op assen vorig jaar toen een vacuumslangetje gesmolten was. en laatst weer met een kapotte ontsteking. rijdt nog steeds 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
daarom ga ik maar gewoon voor een f7r turbo...
zal ook niet ongevoelig zijn voor koppakking gezeik maar denk minder gevoelig voor storingen dan een c1j
zal ook niet ongevoelig zijn voor koppakking gezeik maar denk minder gevoelig voor storingen dan een c1j

Ik vind de C1J een superfijne motor wat dat betreft. Makkelijk, betrouwbaar. Heb er nooit iets mee gehad en alles is binnen een uur gefixed
Als het stuk gaat heb je toch echt zelf iets niet goed gedaan.
MIsschien niet het meest efficient maargoed.

MIsschien niet het meest efficient maargoed.
-
- Contacteer:
is ook heel leuk maar ik wil graag het c1j blokje houdentutuur schreef:daarom ga ik maar gewoon voor een f7r turbo...
en al met al denk ik dat het een combinatie is geweest van pingelen door te veel druk en misschien toch e kop iets vaster moeten zetten
is natuurlijk ook wel wat er in hoort te zitten en inderdaad ook lekker simpel
hoop dat het snel goed komt 

komt wel goed Joost. Wanneer heb je de kop terug ?
algemene reactie betreffende de C1J:
veel hangt af van hoe het opgebouwd is maar ook zeker van de chauffeur. Ik heb 3 gtt's rondkachelen die niet gespaard worden, met minimale upgrades. Niks aan het handje en die dingen blijven rijden. Aan de andere kant heb ik een complete std rond rijden die het presteerd om er een versterkte koppakking uit te knallen bij 0.7 bar. Ik moet er wel bijzeggen dat het rund de Co helemaal had dicht gedraaid voor de keuring en zo is blijven rijden.
Injectie is en blijft een must op deze motoren. Sterker, het is een hele verademing.
algemene reactie betreffende de C1J:
veel hangt af van hoe het opgebouwd is maar ook zeker van de chauffeur. Ik heb 3 gtt's rondkachelen die niet gespaard worden, met minimale upgrades. Niks aan het handje en die dingen blijven rijden. Aan de andere kant heb ik een complete std rond rijden die het presteerd om er een versterkte koppakking uit te knallen bij 0.7 bar. Ik moet er wel bijzeggen dat het rund de Co helemaal had dicht gedraaid voor de keuring en zo is blijven rijden.
Injectie is en blijft een must op deze motoren. Sterker, het is een hele verademing.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bedenk wel dat je dan eigenlijk op hoge druk moet blijven rijden, omdat je anders de kans loopt dat ie weer te rijk draait....Joost van der Hammen schreef:carb. is groep A met een 150 sproeier gaat nu 160 in remlucht is 1
Al is te rijk uiteraard altijd beter dan te arm, je wilt ook weer niet de olie van je cilinderwanden spoelen.
misschien is 't handig,als ie weer op de bank staat om ook een run te doen op wat lagere druk, puur om te kijken of ie dan niet te rijk loopt!
-
- Contacteer:
alles terug op zaterdag en zaterdagavond moet die lopen.
- dus zuigers bussen monteren
- cilinderkop monteren
- alles aansluiten
- vloeistoffen vullen
enz. enz...........
en starten.....
- dus zuigers bussen monteren
- cilinderkop monteren
- alles aansluiten
- vloeistoffen vullen
enz. enz...........
en starten.....
-
- Contacteer:
ik in mijn portemonnee-jo- schreef:Zowieso zou ik op een lagere druk beginnen (1.2 of zoiets). Bijdraaien kan altijd en indien nodig, ik heb steeds een doosje sproeiers in de auto liggen
OMG! freak 

-
- Contacteer:
gaat toch een weekje later worden komt niet uit dit weekend
zaterdag Mirjam de nieuwe auto ophalen toyota starlet uit 1986 met 73000 (NAP) op de teller en nog veel meer dingen op de planning.
zaterdag Mirjam de nieuwe auto ophalen toyota starlet uit 1986 met 73000 (NAP) op de teller en nog veel meer dingen op de planning.
-
- Contacteer:
deze wel is van een bekende en van de eerste eigenaar.Jeff rsi schreef:NAP zegt niet zoveel...
Kregen zelfs mijn auto's en die klopten toch echt niet
-
- Contacteer:
vandaag lekker aan het sleutelen geweest:
- zuigers en bussen gemonteerd
- carterpan eronder
- cilinderkop compleet gemaakt (waterpomp, spruitstukken gemonteerd)
- sproeier 160 gemonteerd
toen de koppakking uitgepakt en ik heb weer eens geluk het is er 1 met een productie fout stukje pakkingmateriaal in een stalen ring gedrukt dus deze maar niet monteren....
om problemen te voorkomen Maandag maar eens bellen voor een andere.
Starlet staat ook voor de deur deze ook maar eens wat onderhoud gegeven nieuwe olie en filters en een setje nieuwe pitten loopt als een zonnetje Mirjam ook weer blij...

- zuigers en bussen gemonteerd
- carterpan eronder
- cilinderkop compleet gemaakt (waterpomp, spruitstukken gemonteerd)
- sproeier 160 gemonteerd
toen de koppakking uitgepakt en ik heb weer eens geluk het is er 1 met een productie fout stukje pakkingmateriaal in een stalen ring gedrukt dus deze maar niet monteren....

Starlet staat ook voor de deur deze ook maar eens wat onderhoud gegeven nieuwe olie en filters en een setje nieuwe pitten loopt als een zonnetje Mirjam ook weer blij...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik kwam haar donderdag nog tegen op de fiets, rond half 6.
Daarvoor had ik de starslet voor de deur zien staan .....dus ik denk zal ze het geluk hebben dat joost ook die auto al kapot heeft gemaakt ?

Daarvoor had ik de starslet voor de deur zien staan .....dus ik denk zal ze het geluk hebben dat joost ook die auto al kapot heeft gemaakt ?

-
- Contacteer:
als het lekker weer is zegt ze gaat ze op de fiets naar haar werk. nee star(S)let is niet stuk....Jochem de Haas schreef:Ik kwam haar donderdag nog tegen op de fiets, rond half 6.
Daarvoor had ik de starslet voor de deur zien staan .....dus ik denk zal ze het geluk hebben dat joost ook die auto al kapot heeft gemaakt ?![]()
-
- Contacteer:
zzzzzzzzzzo alles werkt weer na wat kloten met kleppen stellen geen bijzonderheden meer.
druk blijft laag voor even maar 20 nov. op de bank maar eens kijken wat er gebeurd als het weer richting maximale druk gaat.....
druk blijft laag voor even maar 20 nov. op de bank maar eens kijken wat er gebeurd als het weer richting maximale druk gaat.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ajoh 3x is scheepsrecht ......
Ik denk dat ie nu wel die 1,7 bar aan kan onder de klep
-
- Contacteer:
nog nietJochem de Haas schreef:Ajoh 3x is scheepsrecht ......

-
- Contacteer:
zo ook dit jaar is het weer gelukt een nieuwe APK
hoefde niet veel te gebeuren toerter smeren en een setje nieuwe koplampen ivm de hoogte verstelling.
hoefde niet veel te gebeuren toerter smeren en een setje nieuwe koplampen ivm de hoogte verstelling.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijk das niet verkeerd............het wil weleens anders zijn bij een GTT
-
ach ja
op een gegeven moment heb je alles al een keer vervangen
bij een gtt
bij een gtt

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Contacteer:
Komt een tijd dat het voor ronde 2 vervangen moet worden....Andrews (supercinq) schreef:ach ja
bij een gtt
-
- Contacteer:
Vandaag weer in Goes geweest voor een controle run.
Waardes 155 WPK 229,4 NM bij 1,4 bar turbo druk.
Loopt wel iets te arm dus rustig aan gaat eerdaags de stalling in van de winter maar wat leuke aanpassingen doen en dan zien we volgend jaar wel weer.
Waardes 155 WPK 229,4 NM bij 1,4 bar turbo druk.
Loopt wel iets te arm dus rustig aan gaat eerdaags de stalling in van de winter maar wat leuke aanpassingen doen en dan zien we volgend jaar wel weer.

-
- Contacteer:
155mark 5t schreef:![]()
joost wat voor hoofdsproeier heb je nu?