Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

carb. is groep A met een 150 sproeier gaat nu 160 in remlucht is 1

met de ontsteking is niks mis heeft niet op 3 pitten gelopen en is ook niet te warm geweest. Heb er ook tijdens het rijden niets aangemerkt totdat ik rustig reed en begon te stotteren en later te roken.

pingelschade is er wel maar niet zo erg dat het stuk is. (kleine putjes boven op de zuiger)

alles gaat gewoon weer in elkaar dit weekend en we zien het wel druk blijft eventjes lager als 1.5 bar (onder de gasklep) en gaat pas omhoog op de bank.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als je de cijfers maar haalt in die minuut :~

succes in elk geval :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Joost van der Hammen schreef: pingelschade is er wel maar niet zo erg dat het stuk is. (kleine putjes boven op de zuiger)
owkeej, dat had ik even niet meegekregen. Denk dat we dan bij deze uitgepraat zijn. Toch ongelooflijk hoe snel een C1J eraan is bij pingelen. Zelfs std hoeft hij maar 1x te pingelen en tis over.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mwah, die van mij kraakte ook wel ff op assen vorig jaar toen een vacuumslangetje gesmolten was. en laatst weer met een kapotte ontsteking. rijdt nog steeds :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

daarom ga ik maar gewoon voor een f7r turbo...

zal ook niet ongevoelig zijn voor koppakking gezeik maar denk minder gevoelig voor storingen dan een c1j :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik vind de C1J een superfijne motor wat dat betreft. Makkelijk, betrouwbaar. Heb er nooit iets mee gehad en alles is binnen een uur gefixed :p Als het stuk gaat heb je toch echt zelf iets niet goed gedaan.

MIsschien niet het meest efficient maargoed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

tutuur schreef:daarom ga ik maar gewoon voor een f7r turbo...

zal ook niet ongevoelig zijn voor koppakking gezeik maar denk minder gevoelig voor storingen dan een c1j :lol:
is ook heel leuk maar ik wil graag het c1j blokje houden

en al met al denk ik dat het een combinatie is geweest van pingelen door te veel druk en misschien toch e kop iets vaster moeten zetten
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is natuurlijk ook wel wat er in hoort te zitten en inderdaad ook lekker simpel :) hoop dat het snel goed komt (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

komt wel goed Joost. Wanneer heb je de kop terug ?

algemene reactie betreffende de C1J:

veel hangt af van hoe het opgebouwd is maar ook zeker van de chauffeur. Ik heb 3 gtt's rondkachelen die niet gespaard worden, met minimale upgrades. Niks aan het handje en die dingen blijven rijden. Aan de andere kant heb ik een complete std rond rijden die het presteerd om er een versterkte koppakking uit te knallen bij 0.7 bar. Ik moet er wel bijzeggen dat het rund de Co helemaal had dicht gedraaid voor de keuring en zo is blijven rijden.

Injectie is en blijft een must op deze motoren. Sterker, het is een hele verademing.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Joost van der Hammen schreef:carb. is groep A met een 150 sproeier gaat nu 160 in remlucht is 1
Bedenk wel dat je dan eigenlijk op hoge druk moet blijven rijden, omdat je anders de kans loopt dat ie weer te rijk draait....

Al is te rijk uiteraard altijd beter dan te arm, je wilt ook weer niet de olie van je cilinderwanden spoelen.

misschien is 't handig,als ie weer op de bank staat om ook een run te doen op wat lagere druk, puur om te kijken of ie dan niet te rijk loopt!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zowieso zou ik op een lagere druk beginnen (1.2 of zoiets). Bijdraaien kan altijd en indien nodig, ik heb steeds een doosje sproeiers in de auto liggen :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

alles terug op zaterdag en zaterdagavond moet die lopen.

- dus zuigers bussen monteren
- cilinderkop monteren
- alles aansluiten
- vloeistoffen vullen
enz. enz...........
en starten.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-jo- schreef:Zowieso zou ik op een lagere druk beginnen (1.2 of zoiets). Bijdraaien kan altijd en indien nodig, ik heb steeds een doosje sproeiers in de auto liggen :wink:
ik in mijn portemonnee
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

OMG! freak :p
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

gaat toch een weekje later worden komt niet uit dit weekend
zaterdag Mirjam de nieuwe auto ophalen toyota starlet uit 1986 met 73000 (NAP) op de teller en nog veel meer dingen op de planning.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

NAP zegt niet zoveel...

Kregen zelfs mijn auto's en die klopten toch echt niet :lol:
R19 16V '91
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jeff rsi schreef:NAP zegt niet zoveel...

Kregen zelfs mijn auto's en die klopten toch echt niet :lol:
deze wel is van een bekende en van de eerste eigenaar.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

vandaag lekker aan het sleutelen geweest:
- zuigers en bussen gemonteerd
- carterpan eronder
- cilinderkop compleet gemaakt (waterpomp, spruitstukken gemonteerd)
- sproeier 160 gemonteerd

toen de koppakking uitgepakt en ik heb weer eens geluk het is er 1 met een productie fout stukje pakkingmateriaal in een stalen ring gedrukt dus deze maar niet monteren.... :@ :@ om problemen te voorkomen Maandag maar eens bellen voor een andere.

Starlet staat ook voor de deur deze ook maar eens wat onderhoud gegeven nieuwe olie en filters en een setje nieuwe pitten loopt als een zonnetje Mirjam ook weer blij... :grin: :grin:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik kwam haar donderdag nog tegen op de fiets, rond half 6.
Daarvoor had ik de starslet voor de deur zien staan .....dus ik denk zal ze het geluk hebben dat joost ook die auto al kapot heeft gemaakt ? :smile: :p
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ik kwam haar donderdag nog tegen op de fiets, rond half 6.
Daarvoor had ik de starslet voor de deur zien staan .....dus ik denk zal ze het geluk hebben dat joost ook die auto al kapot heeft gemaakt ? :smile: :p
als het lekker weer is zegt ze gaat ze op de fiets naar haar werk. nee star(S)let is niet stuk....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ook al is het niet lekker weer, heel nat kan je in dat kleine stukje toch niet worden :P
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

zzzzzzzzzzo alles werkt weer na wat kloten met kleppen stellen geen bijzonderheden meer.

druk blijft laag voor even maar 20 nov. op de bank maar eens kijken wat er gebeurd als het weer richting maximale druk gaat.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ajoh 3x is scheepsrecht ......
Ik denk dat ie nu wel die 1,7 bar aan kan onder de klep
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ajoh 3x is scheepsrecht ......
Ik denk dat ie nu wel die 1,7 bar aan kan onder de klep
nog niet :D :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Lekker dat ie weer rijdt Joost (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

zo ook dit jaar is het weer gelukt een nieuwe APK
hoefde niet veel te gebeuren toerter smeren en een setje nieuwe koplampen ivm de hoogte verstelling.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Mooi man (Y)
De mijne hopelijk maandag. Zit nog met een kachelventilator die het soms wel, soms niet doet :~
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kijk das niet verkeerd............het wil weleens anders zijn bij een GTT
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Beter (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ach ja
op een gegeven moment heb je alles al een keer vervangen
bij een gtt :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:ach ja
op een gegeven moment heb je alles al een keer vervangen
bij een gtt :lol:
Komt een tijd dat het voor ronde 2 vervangen moet worden....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Vandaag weer in Goes geweest voor een controle run.

Waardes 155 WPK 229,4 NM bij 1,4 bar turbo druk.

Loopt wel iets te arm dus rustig aan gaat eerdaags de stalling in van de winter maar wat leuke aanpassingen doen en dan zien we volgend jaar wel weer.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) (Y) joost wat voor hoofdsproeier heb je nu?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mark 5t schreef:(Y) (Y) joost wat voor hoofdsproeier heb je nu?
155
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

is er al koffie? netjes Joost (Y)
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Plaats reactie