ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ja, je moet emule hebben om het te downloaden. Emule is een filesharing netwerk zie http://www.emule-project.net filmpje is trouwens iest van 500 mb
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Johan schreef:Ziet er wel net uit ja, dakje vind ik niet zo. Van die 160 pk wil ik wel een vermogenuitdraai zien. En de prijs, tis maar net wat de gek er voor geeft.
Als hij 1,5 bar of meer erop zet dan zou het eventueel kunnen.

maar dan hadden alleen wat slangen uit elkaar geknalt, dus die 160 daar kan die naar fluiten denk ik zo.

maarja, verder ziet hij er netjes uit (Y)...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Zat nog ff goed te kijken, maar de turbo en waterslangen heeft hij (grotendeels), maar die orginele intercooler gaat dat NOOIT houden.

maarja dat was ut wel weer :D ;)
Diddy
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 9 jan 2004 9:20
Locatie: Hulst / Zeeland

Maik (WOOFER) schreef:Zat nog ff goed te kijken, maar de turbo en waterslangen heeft hij (grotendeels), maar die orginele intercooler gaat dat NOOIT houden.

maarja dat was ut wel weer :D ;)
Ik heb zelf de turbodruk op 1 bar, volledige open-devil en een filtertje... Het is een fase 1... Hoeveel vermogenswinst zou dit opgeleverd hebben, iemand een schatting, zelf denk ik tog wel minimaal 10 tot 15 pk???
* Renault 5 GTTurbo ph.1 *
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Diddy schreef:
Maik (WOOFER) schreef:Zat nog ff goed te kijken, maar de turbo en waterslangen heeft hij (grotendeels), maar die orginele intercooler gaat dat NOOIT houden.

maarja dat was ut wel weer :D ;)
Ik heb zelf de turbodruk op 1 bar, volledige open-devil en een filtertje... Het is een fase 1... Hoeveel vermogenswinst zou dit opgeleverd hebben, iemand een schatting, zelf denk ik tog wel minimaal 10 tot 15 pk???
Volgens mij was het toch in "theorie" zo dat elke 0,1 bar 10PK winst zou moeten beteken....dus opdraien van standaard 0,6/0,7 naar 1 bar zou theoretisch 40/30 pk op moeten leveren. Dat wil zeggen theoretisch :P
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

De praktijk leert dat je dit met de standaard carburateur in de verste verte niet haalt. Voor 140pk heb je al 1 bar nodig.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef:De praktijk leert dat je dit met de standaard carburateur in de verste verte niet haalt. Voor 140pk heb je al 1 bar nodig.
En dat is vermogen aan de krukas en niet aan de wielen. :wink:

gr s :D nder
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en bij injectiemotoren??
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bij de injectie motor heb je gewoon het voordeel dat de brandstof hoeveelheid veel beter aangepast is aan de behoefte van de motor bij verschillende toerentallen, bij de carb is meestal een compromis. daarom heb je met injectie gewoon een berg meer vermogen/koppel
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

paz-maniac schreef:daarom heb je met injectie gewoon een berg meer vermogen/koppel
Dat is niet de reden. De reden is de betere luchtdoorlaat. Op volgas krijg je een carb echt wel perfect afgesteld, maar het blijft een bottleneck (klein gaatje he). Als ie te klein is. Maar meer koppel door injectie? Je kent de dubbele webers wel op de 16v motoren ;)

Injectie zorgt gewoon ervoor dat je dat compromis kwijt bent. Over het algemeen is de motor zo fijner te rijden, zuiniger en beter voor het milieu. Niet per sé sneller !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja een 16v met een setje TB's is nog wel iets beter dan een setje Webers.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Op topvermogen geloof ik dat niet. Als je het over het koppelverloop hebt zal het wel kunnen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb net ff een testritje gemaakt nadat ik de turbometer had aangesloten.

Ik krijg nu op de Equus meter een druk van 0,5 bar. Is dit normaal?

Het is een phase 1 blok wat in mijn GT ligt, dus normaal zou ie 0,6 aan moeten geven toch.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Je blok en turbo zijn toch niet nieuw meer?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Erik Olijnsma schreef:Ik heb net ff een testritje gemaakt nadat ik de turbometer had aangesloten.

Ik krijg nu op de Equus meter een druk van 0,5 bar. Is dit normaal?

Het is een phase 1 blok wat in mijn GT ligt, dus normaal zou ie 0,6 aan moeten geven toch.

met andere woorden opschroeven dus die druk !! 8) 8) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Hahaha, Ok, :P dan weet ik zeker dat er niets aan de hand is. Volgend jaar draaien we de druk wel omhoog.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Erik Olijnsma schreef:Hahaha, Ok, :P dan weet ik zeker dat er niets aan de hand is. Volgend jaar draaien we de druk wel omhoog.

volgend jaar ???

het enige wat je nodig hebt is een schroevendraaiertje, steeksleutel 11 d8 ik en een tangetje. en dan gaan met die banaan.
R5GTT. Drive it like you stole it
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik zet de gt toch de 15e al in de stalling, en ik heb er deze week zowieso geen tijd voor
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Met andere woorden de 14e is hij nog ff te zien in De Meern? :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Als ik het nog opred, zo niet dan kom ik met de MC, maar ik ga toch van de GT uit.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Hmmm de GT's gaan weer aardig in de verkoop..... (N)

Ik ken em zo snel eff niet.....

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /84015.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is het geoorloofd om mijn mening hier te verkondigen? ;)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

zit een volvo turbo blok in zie ik nu op marktplaats.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Johan schreef:zit een volvo turbo blok in zie ik nu op marktplaats.
en ook VW polo heldere koplampen, zijn er meer die dit hebben?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

iemand enig idee waar je een instelbare brandstof drukregelaar evt met meter kan halen, ik zoek er 1 die ik en de retour brandstof slang kan monteren om zo de brandsofdruk in de injector gallerij te regelen
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paz-maniac schreef:iemand enig idee waar je een instelbare brandstof drukregelaar evt met meter kan halen, ik zoek er 1 die ik en de retour brandstof slang kan monteren om zo de brandsofdruk in de injector gallerij te regelen
HEb je injectie dan?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

laten we het erop houden dat ik mezelf aan het orienteren ben op een aantal dingen 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ivo8hoven schreef:Toch blijft het erg mooi zo'n nieuwe klokkenwinkel voor de GTT...., zeker in het donker....mooi rood.... (Y)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dash.JPG[/img]

:D
Ivo, heb je enig idee wat zoiets kost? De mijne is ook deels defect en het liefste zou ik een nieuwe kopen. :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Merijn schreef:
Ivo, heb je enig idee wat zoiets kost? De mijne is ook deels defect en het liefste zou ik een nieuwe kopen. :)
Bij de dealer erg duur. Ik geloof dat wij de laatste kochten via Van Tol. Rond de 150E kompleet. Weetde prijs niet meer zeker, is al een tijdje geleden.

Wijs bakkie die 5 met Polo lampen. Ik heb die lampen wel eens in een Engelse gezien.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef:
Merijn schreef:
Ivo, heb je enig idee wat zoiets kost? De mijne is ook deels defect en het liefste zou ik een nieuwe kopen. :)
Bij de dealer erg duur. Ik geloof dat wij de laatste kochten via Van Tol. Rond de 150E kompleet. Weetde prijs niet meer zeker, is al een tijdje geleden.

Wijs bakkie die 5 met Polo lampen. Ik heb die lampen wel eens in een Engelse gezien.
Bij de dealer kost alleen de kilometerteller al 450 euro dan heb je dus nog niet de rest van de meters zoals toerenteller, bezinemeter,enz
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik was voor een snelheidsmeter ooit eens 1200 Piek kwijt...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tering, zeg! Dat is niet mis... :( Dan maar ergens 2e hands op de kop tikken.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hee verrek ik heb er nog 2 te koop :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je foto's van die van jou, of kan ik ze beter zondag effe goed bekijken? :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

doe maar zondag, mag je ze meteen aftikken ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gesloten