ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
Als hij 1,5 bar of meer erop zet dan zou het eventueel kunnen.Johan schreef:Ziet er wel net uit ja, dakje vind ik niet zo. Van die 160 pk wil ik wel een vermogenuitdraai zien. En de prijs, tis maar net wat de gek er voor geeft.
maar dan hadden alleen wat slangen uit elkaar geknalt, dus die 160 daar kan die naar fluiten denk ik zo.
maarja, verder ziet hij er netjes uit

-
- Über-Spammer
Zat nog ff goed te kijken, maar de turbo en waterslangen heeft hij (grotendeels), maar die orginele intercooler gaat dat NOOIT houden.
maarja dat was ut wel weer

maarja dat was ut wel weer

Ik heb zelf de turbodruk op 1 bar, volledige open-devil en een filtertje... Het is een fase 1... Hoeveel vermogenswinst zou dit opgeleverd hebben, iemand een schatting, zelf denk ik tog wel minimaal 10 tot 15 pk???Maik (WOOFER) schreef:Zat nog ff goed te kijken, maar de turbo en waterslangen heeft hij (grotendeels), maar die orginele intercooler gaat dat NOOIT houden.
maarja dat was ut wel weer![]()
* Renault 5 GTTurbo ph.1 *
Volgens mij was het toch in "theorie" zo dat elke 0,1 bar 10PK winst zou moeten beteken....dus opdraien van standaard 0,6/0,7 naar 1 bar zou theoretisch 40/30 pk op moeten leveren. Dat wil zeggen theoretischDiddy schreef:Ik heb zelf de turbodruk op 1 bar, volledige open-devil en een filtertje... Het is een fase 1... Hoeveel vermogenswinst zou dit opgeleverd hebben, iemand een schatting, zelf denk ik tog wel minimaal 10 tot 15 pk???Maik (WOOFER) schreef:Zat nog ff goed te kijken, maar de turbo en waterslangen heeft hij (grotendeels), maar die orginele intercooler gaat dat NOOIT houden.
maarja dat was ut wel weer![]()

De praktijk leert dat je dit met de standaard carburateur in de verste verte niet haalt. Voor 140pk heb je al 1 bar nodig.
En dat is vermogen aan de krukas en niet aan de wielen.Matijs schreef:De praktijk leert dat je dit met de standaard carburateur in de verste verte niet haalt. Voor 140pk heb je al 1 bar nodig.
gr s

bij de injectie motor heb je gewoon het voordeel dat de brandstof hoeveelheid veel beter aangepast is aan de behoefte van de motor bij verschillende toerentallen, bij de carb is meestal een compromis. daarom heb je met injectie gewoon een berg meer vermogen/koppel
R5GTT. Drive it like you stole it
Dat is niet de reden. De reden is de betere luchtdoorlaat. Op volgas krijg je een carb echt wel perfect afgesteld, maar het blijft een bottleneck (klein gaatje he). Als ie te klein is. Maar meer koppel door injectie? Je kent de dubbele webers wel op de 16v motorenpaz-maniac schreef:daarom heb je met injectie gewoon een berg meer vermogen/koppel

Injectie zorgt gewoon ervoor dat je dat compromis kwijt bent. Over het algemeen is de motor zo fijner te rijden, zuiniger en beter voor het milieu. Niet per sé sneller !
Op topvermogen geloof ik dat niet. Als je het over het koppelverloop hebt zal het wel kunnen 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb net ff een testritje gemaakt nadat ik de turbometer had aangesloten.
Ik krijg nu op de Equus meter een druk van 0,5 bar. Is dit normaal?
Het is een phase 1 blok wat in mijn GT ligt, dus normaal zou ie 0,6 aan moeten geven toch.
Het is een phase 1 blok wat in mijn GT ligt, dus normaal zou ie 0,6 aan moeten geven toch.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma schreef:Ik heb net ff een testritje gemaakt nadat ik de turbometer had aangesloten.
met andere woorden opschroeven dus die druk !!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hahaha, Ok,
dan weet ik zeker dat er niets aan de hand is. Volgend jaar draaien we de druk wel omhoog.

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Erik Olijnsma schreef:Hahaha, Ok,dan weet ik zeker dat er niets aan de hand is. Volgend jaar draaien we de druk wel omhoog.
volgend jaar ???
het enige wat je nodig hebt is een schroevendraaiertje, steeksleutel 11 d8 ik en een tangetje. en dan gaan met die banaan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zet de gt toch de 15e al in de stalling, en ik heb er deze week zowieso geen tijd voor
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als ik het nog opred, zo niet dan kom ik met de MC, maar ik ga toch van de GT uit.
Hmmm de GT's gaan weer aardig in de verkoop.....
Ik ken em zo snel eff niet.....
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /84015.jpg[/img]

Ik ken em zo snel eff niet.....
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /84015.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
en ook VW polo heldere koplampen, zijn er meer die dit hebben?Johan schreef:zit een volvo turbo blok in zie ik nu op marktplaats.
iemand enig idee waar je een instelbare brandstof drukregelaar evt met meter kan halen, ik zoek er 1 die ik en de retour brandstof slang kan monteren om zo de brandsofdruk in de injector gallerij te regelen
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
HEb je injectie dan?paz-maniac schreef:iemand enig idee waar je een instelbare brandstof drukregelaar evt met meter kan halen, ik zoek er 1 die ik en de retour brandstof slang kan monteren om zo de brandsofdruk in de injector gallerij te regelen
Project: GTT Blue Sport
Ivo, heb je enig idee wat zoiets kost? De mijne is ook deels defect en het liefste zou ik een nieuwe kopen.Ivo8hoven schreef:Toch blijft het erg mooi zo'n nieuwe klokkenwinkel voor de GTT...., zeker in het donker....mooi rood....![]()
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dash.JPG[/img]

Bij de dealer erg duur. Ik geloof dat wij de laatste kochten via Van Tol. Rond de 150E kompleet. Weetde prijs niet meer zeker, is al een tijdje geleden.Merijn schreef:
Ivo, heb je enig idee wat zoiets kost? De mijne is ook deels defect en het liefste zou ik een nieuwe kopen.
Wijs bakkie die 5 met Polo lampen. Ik heb die lampen wel eens in een Engelse gezien.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij de dealer kost alleen de kilometerteller al 450 euro dan heb je dus nog niet de rest van de meters zoals toerenteller, bezinemeter,enzChris schreef:Bij de dealer erg duur. Ik geloof dat wij de laatste kochten via Van Tol. Rond de 150E kompleet. Weetde prijs niet meer zeker, is al een tijdje geleden.Merijn schreef:
Ivo, heb je enig idee wat zoiets kost? De mijne is ook deels defect en het liefste zou ik een nieuwe kopen.
Wijs bakkie die 5 met Polo lampen. Ik heb die lampen wel eens in een Engelse gezien.
hee verrek ik heb er nog 2 te koop 

Immer wieder die verdammte Holländer
doe maar zondag, mag je ze meteen aftikken 

Immer wieder die verdammte Holländer