Project Renault 5 Alpine.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ton

Erik Olijnsma schreef:zonder die URL tags ervoor en achter heren :p
jij wijsneus :D
Tom
Moderator
Car: MB

Patrick (Basic) schreef:
BONELESS (jeroen) schreef:oja ff ter info; het is een 850 volvo std 250 pk moet naar 350 . hier was ik de eerste run aan het doen met het nieuwe computer(0,4 bar druk) volgende filmpje dat komt doe ik met 1,7 bar :wink: :wink: (en natuurlijk alles netjes weg gewerkt :D )
Mn vader heeft een 850 2.5 maar dat gaat niet echt hard :D
op de autobahn 185 en wegligging is bagger.

Wel vet dat vermogen.
dan heeft hij ongetwijfeld de 10 klepper en niet de 20 klepper. Die heeft mijn pa een paar jaar gehad en dat ding liep aardig goed moet ik zeggen. Nog steeds jammer dat hij destijds die T5 niet gekocht heeft. Die proefritten die we gemaakt waren iig leuk :wink:
mark 5t
Contacteer:

ja dit project bedoel ik dus !!!
ziet er goed uit zo jeroen.
ik heb zojuist tony gebeld en het verteld van die filmpjes .
ik zal ze hem morgen even laten zien!!
groeten uit Roden.
mark 5t
Contacteer:

mooi man heeft ie straks een zwarte 850 t5r station om mee met de familie uit rijden te gaan en deze witte om samen met mij en de 21 turbo uit rijden te gaan !!!
lekker een dagje brandstof verbranden in duitsland!!! :D
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

jammer dat je niet bij kan blijven :D :D :D :D :D
mark 5t
Contacteer:

hahahahahahaha ja is wel jammer maar geeft niks toch is gewoon leuk man een dagje sporten!!!
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

hahaha loop maar te stangen. :p ik kom morgen ff bij tony langs voor mijn meters turbo druk en be;z druk
mark 5t
Contacteer:

morgenavond ben ik er ook
PatrickG

Tom schreef:
Patrick (Basic) schreef:
BONELESS (jeroen) schreef:oja ff ter info; het is een 850 volvo std 250 pk moet naar 350 . hier was ik de eerste run aan het doen met het nieuwe computer(0,4 bar druk) volgende filmpje dat komt doe ik met 1,7 bar :wink: :wink: (en natuurlijk alles netjes weg gewerkt :D )
Mn vader heeft een 850 2.5 maar dat gaat niet echt hard :D
op de autobahn 185 en wegligging is bagger.

Wel vet dat vermogen.
dan heeft hij ongetwijfeld de 10 klepper en niet de 20 klepper. Die heeft mijn pa een paar jaar gehad en dat ding liep aardig goed moet ik zeggen. Nog steeds jammer dat hij destijds die T5 niet gekocht heeft. Die proefritten die we gemaakt waren iig leuk :wink:
Er staat wel dohc op de kop.. dat is toch 4 kleppen per cylinder. Maar er komt ook wel bij dat er 425.000km op staat en dat ding rijdt nog steeds :)

Laatst had ie bijna een rica gechipte v70 t5 gekocht met 300pk maar vanwege de vele kilomteres die hij rijdt gaat hij naar een D5 kijken.

Maar jeroen, ik ga je topic niet langer vervuilen ;)

Ik ben wel benieuwd of de wegligging van een 850 t5 wel veel beter is dan een normale estate..
canonballman

dohc wil bij die volvo motor helemaal niet zeggen dat ie 4 kleppen per cilinder heeft. Sowieso zijn er genoeg dubbelnokker/dohc motoren geweest (vroegah) die gewoon 2 kleppen per cilinder hadden.
Dit even ter info.

En de pest is: aan de buitenkant moet je er goed naar kijken om de 10 klepper en de 20 klepper te kunnen onderscheiden. Ik geloof wel dat de 20v op het kleppendeksel 20v heeft staan, maar voor de rest zijn ze haast identiek.
NielsT

En je kan het horen toch? zo een 20klepper maakt zo mooi diep brommend geluid, volgens mij heeft die ook een ander eindstukje op de uitlaat?
mark 5t
Contacteer:

hee jeroen je vond de meters nogal mooi hoorde ik van tony???
ik heb zelf ook eigen teksten er in staan is echt wel tof!!!
Ton

verdomde dampende bille
Abel
Über-Spammer

? :lol:
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

nieuwe naam voor mijn toko straks VDB works (van den belt) :D :D :D :D niet op die bille ridder letten genaamd ton!!!! :lol: :lol: :lol:
NielsT

Waar kom je nu Jeroen? niet de Munt, uhm aan de A6? of dat eco-park?
Achja Ton... :D
marcel16v

BONELESS (jeroen) schreef:nieuwe naam voor mijn toko straks VDB works (van den belt) :D :D :D :D ni
Ben je niet bang dat er verwarring ontstaat met VDB promotions (automaxx events).
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

ben niet zo gauw bang :p :p
Ton

echt wel mietje
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

moet jij zeggen anaal ridder
Ton

hoor hem met z'n oer clio
gsxr1100

Eindpijp al klaar?

Enne.......rolling burnout goedgekeurd? :smoke:
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

uitlaat is bijna klaar,,,,,,,,,de roling burn out (Y) (Y) (kan ook in 5'e versnelling :D :D (Y)
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

oke ff een up date .............soms zit het mee...meestal tegen :lol: .oke de renault reed prima ,toch 12,8 km gereden. hahahah.
de kilometers die ik reed waren veel belovend maar je voelt hem al aan komen he!!! :( . ik kreeg last van carter druk ,nog al behoorlijk.
mmmmmmmm niet best ,dus alles weer uit elkaar gesleuteld (N) bleek de koppakking naar de maan maar waarom ??? .
heb de oorzaak gevonden ,ik heb zelf nieuwe tap einden in het blok gemaakt dus van m10x1,25 naar m12x1,5 dikke tap einden nu blijkt dat er waarschijnlijk te weinig vlees voor was (voor 1 tap eind op de hoek) en die is los gaan zitten denk ik???
dus cilinder nr:1 comprimeerde naar het carter(retour olie kanaal).als je het onderblok ziet moet er vlees genoeg zitten maar binnen in het blok kun je moeilijk kijken he ....dus zal dit onderblok ff door zagen en kijken wat er mis is.GEZOCHT EEN GOED K7M ONDERBLOK!!!!!!.
dusssssssssssss alles licht er weer uit!!! (N) (N) (ga denk ik toch maar post zegels sparen :D )
ben op het moment ook niet druk of zo!! ben aan het verhuizen-inboedel regelen -werkplaats leeghalen-nieuw huis plus loods gezeur (tekeningen en vergunningen) .
MOOI HE :lol: :lol: :lol: .
kom ik thuis zegt mijn vriendin ijs koud ,,,tegenslagen hebben veel mensen groot gemaakt. LATEN WE HET HOPEN :D :D

de rest van de avond heb ik uit gejankt met mijn tamme fred :lol: :lol:
en daar na topgear gekeken op bbc2 (Y) de nieuwe afleveringen .

het is nu maandag de 23 mei 12:07,,,,,,ach het valt achteraf best mee :beer: :beer:

nu op zoek naar een nieuw/goed onderblok de groeten . ik plaats nog wel ff een paar ramp foto,s altijd leuk achter af :p :p
mark 5t
Contacteer:

1 woord : shit!!!!!!!!!!!!!

nog even een vraag jeroen kan ik die nissan 300zx twin turbo gewoon 2 bleedvalves tussen de turbo`s maken of gaat dit niet werken ivm boost sturing van de computer?

in elk geval wel succes gewenst met alles vanuit het altijd mooie Roden!
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

nog even een vraag jeroen kan ik die nissan 300zx twin turbo gewoon 2 bleedvalves tussen de turbo`s maken of gaat dit niet werken ivm boost sturing van de computer?

dat hangt van je sturing af ,worden de 2 turbo wastegate slangetjes samen gevoegd of gaan er 2 slangetjes apart de computer/boost controller in ????
mark 5t
Contacteer:

geen idee dat ga ik even onderzoeken
maar wat is het verschil dan?
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

bel ff :p
GerryTT

Zie ik daar nou een motorblokkie met cilinderkop erop? :p
canonballman

@ Boneless:

Snap het even niet: tussen cilinder 1 en het olieretourkanaal zit toch een stuk van meer als een cm breed? En blies ie dan daar door de koppakking?

Ik zie wel dat er tussen het olieretourkanaal en het tapeind-gat maar weinig mm zit, maar olieretour is niet echt druk, en tapeind helemaal niks.

Hoe kwam dan die gecomprimeerde lucht in de olieretour? Toch over dat brede stuk, door een lekke koppakking????
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

@ Boneless:

Snap het even niet: tussen cilinder 1 en het olieretourkanaal zit toch een stuk van meer als een cm breed? En blies ie dan daar door de koppakking?

Ik zie wel dat er tussen het olieretourkanaal en het tapeind-gat maar weinig mm zit, maar olieretour is niet echt druk, en tapeind helemaal niks.

Hoe kwam dan die gecomprimeerde lucht in de olieretour? Toch over dat brede stuk, door een lekke koppakking????
ja zeg het maar ???? als ik de koppakking bekeek is hij die kant opgegaan richting het ronde retour kanaal?

ja gerry hij is klaar :p :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Zo das ff zwaar balen man!
succes met de herstelwerkzaamheden..(Y)
gsxr1100

Ach,het houdt je van de straat :lol:
Plaats reactie