[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Zo op het oog lijk thet wel te passen, je zou de zuigerdiameter es moeten opvragen en de steek tussen de 2 zadelgaten.

257 komt aardig overeen met de 259 van de 16v's maja het kan ook zijn dat het Espace fusee groter is, waardoor ie meer overeen komt met een GT zadel.

Moeilijk te zeggen zo...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het zal er dus waarschijnlijk wel op neer komen, dat ik zelf adapters voor die dingen moet gaan maken. Wel een leuke uitdaging, op zich. Als de prijs goed blijft, waag ik het er gewoon op. Ik kan ze anders altijd nog verkopen.

Wat zou je op de sloop voor een klauw+zadel betalen?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MarcoG
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Het zal er dus waarschijnlijk wel op neer komen, dat ik zelf adapters voor die dingen moet gaan maken. Wel een leuke uitdaging, op zich. Als de prijs goed blijft, waag ik het er gewoon op. Ik kan ze anders altijd nog verkopen.

€30,- ofzo...bij die kampers hier. (voor een set van 2)
Steven

Martijn *Baccara* schreef:Het zal er dus waarschijnlijk wel op neer komen, dat ik zelf adapters voor die dingen moet gaan maken. Wel een leuke uitdaging, op zich. Als de prijs goed blijft, waag ik het er gewoon op. Ik kan ze anders altijd nog verkopen.

Het vervelende is dat spacers maken niet altijd kan, kijk als je een grote afstand te overbruggen hebt dan is het makkelijker. Dan liggen de gaten vaak zover van elkaar dat er makkelijk iets tussen te proppen is.

Zitten de beugels vlak naast elkaar, dan is het zo goed als onmogelijk.
Tis beetje lastig uit te leggen, maar tis wel de reden voor de 285mm sets op clio's met GTT zadels worden geleverd.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hmm, zit wat in. Ik haal me met dit soort klauwen wel meer werk op de hals, zie ik wel. Op de diverse sites kon ik geen 16v-klauwen vinden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Steven

Tipje: Sanderrr heeft nog wel 16v zadels liggen.
GT klauwen barst het van, kep er anders nog wel een setje van voor je mocht CChris ze niet meer willen. (zonder zadels dan).

Ik zou iig de gok niet wagen, gewoon ff de sloop afzoeken, onderdelenlijn.nl of misschien heeft BartV/Emiel nog wel wat voor je.

Ze zijn zeker niet zeldzaam iig :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Tipje: Sanderrr heeft nog wel 16v zadels liggen.
GT klauwen barst het van, kep er anders nog wel een setje van voor je mocht CChris ze niet meer willen. (zonder zadels dan).

Ik zou iig de gok niet wagen, gewoon ff de sloop afzoeken, onderdelenlijn.nl of misschien heeft BartV/Emiel nog wel wat voor je.

GTT-klauwen zijn hetzelfde als op een GTX/Baccara toch? De hele voorwielophanging schijnt gelijk te zijn aan een GTT. Dan heb ik dus alleen de zadels nog nodig. Dan zal ik Sanderrr 'ns PM-en. (Y) :)
Steven

GTX Baccara heeft toch ook gewoon geventileerde 238mm schijven? Dan is het antwoord ja :)
Sanderrr

Kommaarrrr op met die PM, heb nog nix gezien :wink:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

PM! :D
Rob

Martijn *Baccara* schreef:
Steven schreef:Tipje: Sanderrr heeft nog wel 16v zadels liggen.

GTT-klauwen zijn hetzelfde als op een GTX/Baccara toch? De hele voorwielophanging schijnt gelijk te zijn aan een GTT. Dan heb ik dus alleen de zadels nog nodig. Dan zal ik Sanderrr 'ns PM-en. (Y) :)
GTX klauwen hetzelfde als een GTT? Ik heb dan wel geen Baccara, maar bij mijn GTX (die technisch volgens mij toch echt hetzelfde is als de Baccara) zijn de klauwen toch echt anders.
Misschien komt het omdat onze franse vrienden 2 verschillende merken remmen gebruiken, Bendix en Girling dat daar het verschil in zit.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Rob schreef: GTX klauwen hetzelfde als een GTT? Ik heb dan wel geen Baccara, maar bij mijn GTX (die technisch volgens mij toch echt hetzelfde is als de Baccara) zijn de klauwen toch echt anders.
Misschien komt het omdat onze franse vrienden 2 verschillende merken remmen gebruiken, Bendix en Girling dat daar het verschil in zit.
Als je een injectie-GTX hebt, zitten er geen geventileerde schijven op. Die klauwen zijn anders. Ze lijken wel op de achterremklauwen van een GTT.
Rob

Ik heb idd de injectie versie.
Maar wil je zeggen dat het remsysteem dan anders is dan bij een carb versie van de GTX? Gekke fransozen :lol:
Riël
Über-Spammer

GTX en GTT zijn verschillend hoor. Altijd.

GTXen onderling verschillen wel inderdaad.
GTT is uniek, samen met de Clio RSi.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Riël schreef:GTX en GTT zijn verschillend hoor. Altijd.

GTXen onderling verschillen wel inderdaad.
de Clio 1.4 S en 1.8 RT hebben voor dezelfde remmen als een GTT :wink:
Riël
Über-Spammer

ohja?
:)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:ohja?
JA!! 8)
Haas
Car: Megane RS

is dat zo?
Haas
Car: Megane RS

ok :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:GTX en GTT zijn verschillend hoor. Altijd.
Dus ook de voorremmen, of doel je op het gehele remsysteem, met schijven achter?
Riël schreef:GTXen onderling verschillen wel inderdaad.
Een injectie-GTX heeft ook maar 75 pk. Die voorremmen zaten ook op de 1e Twingo's.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Next item:

Een hoofdremcilinder voor de volgende types, gaat dat passen (en is het een upgrade op een 5 waard)?:

RENAULT Clio I 1.8 RSi, 16V (79-99 kw, ohne ABS) von Bj. 90 bis Bj. 96,
RENAULT Clio I 2.0 16V, Williams (110 kw, ohne ABS) von Bj. 93 bis Bj. 96,
RENAULT Espace I 2.0 (80-86 kw) von Bj. 87 bis Bj. 90,
RENAULT Megane BA 1.4 (51 kw, ohne ABS) ab Bj. 1/96,
RENAULT R19 1.8 16V (99-100 kw, ohne ABS) von Bj. 89 bis Bj. 92,

Edit: bij auto-onderdelen.com staat vermeld 20.6, bij een 5 staat 19.1. IZou dat de diameter zijn?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik weet er nog wel een, deze staat niet in je lijstje. :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Vertel? Dit lijstje haal ik van de site van de verkoper. Is jouw optie beter?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Laguna 2.0 16v. Waneer de hoofdremcilinder van de clio 16 v en 19 16v past , past deze ook. Nadeel bij deze is dat je moet zorgen voor andere nippels voor je achterremmen. Voor de voorremmen heb je m 10 nodig achterremmen m 12.

http://www.superkitcar.net/3.JPG
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb eigenlijk geen idee of het past, daar was mijn vraag eigenlijk over... :)

Deze hoofdremcilinder kost (nog) bijna niks, en nieuwer (en groter) is altijd beter dan wat er nu op zit.

Edit: 'k heb hem gewonnen (eBay): €6,50 excl. verzending. Voor dat geld kan ik het altijd proberen :D

[img]http://i17.ebayimg.com/03/i/03/dc/c1/eb_1_b.JPG[/img]
MarcoG
Contacteer:

'k Vond dit wel een goed idee voor koeling van je remmetjes:

[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... G86-10.jpg[/img]

Met een stuk PVC 90/45graden bocht van de Gamma (of Hornback, of Praxis) en wat flexen heb je een mooi koelertje voor je remmetje.
[img]http://www.sanstra.nl/images/pvc/pvc_bocht_45mm.gif[/img]
Steven

Martijn, nog interesse in GTT klauwen zonder zadels?
speedline

MarcoG schreef:'k Vond dit wel een goed idee voor koeling van je remmetjes:

[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... G86-10.jpg[/img]

Met een stuk PVC 90/45graden bocht van de Gamma (of Hornback, of Praxis) en wat flexen heb je een mooi koelertje voor je remmetje.
[img]http://www.sanstra.nl/images/pvc/pvc_bocht_45mm.gif[/img]
Zou dat stuk pvc het houden bij 300 tot 500 graden Celsius of hoger? :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

als je die schijven zo ziet is het wel al effe geleden dat ze een beetje temp gezien hebben, van die slang die gebruikt word tussen uitlaatspruitstuk en inlaat op de lucht wat voor te verwarmen is ook uitermate geschikt om een koeltunnel naar je remmen te maken
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Martijn, nog interesse in GTT klauwen zonder zadels?
Voor zover ik kan zien, zijn de klauwen van de Baccara gelijk aan die van een GTT. Ik heb ze dus niet nodig, maar toch bedankt. (Y) :)

Clio-zadels heb ik inmiddels. :)
Steven

Naja mocht je ze toch nog nodig hebben, ze liggen al ingepakt klaar ;)
Riël
Über-Spammer

PtrGte schreef:wat een crap man...

ik zal eens kijken of ik (via iemand met veel webspace) een half uurtje on-board materiaal van m'n goeie ouwe renault 5 GTX 16v met std (wel nieuw uiteraard) remmerij op Zandvoort online kan krijgen...

ding remde zwaar beter dan mijn huidige clio met redelijk fatsoenlijk snelle 2.0 16v met aangepaste remmen op hetzelfde circuit... :beer:

maar goed...geef je zuur verdiende centen gerust uit aan de meest funky remmen die er te krijgen zijn...

dan steek ik ze wel ergens anders in... :wink:
NIet de meest funky remmen, maar de warmteafvoer van de ongeventileerde schijven van de GTX is hoogstwaarschijnlijk onvoldoende. Als je remmen doordat ze nieuw zijn in topstaat verkeren kan het natuurlijk goed uitpakken. Maar ik weet ook hoe het voelt als de remvloeistof kookt. Als je remblokjes nu 2mm minder dik waren geweest, en je remvloeistof komt boven die 250 graden door die reden (er vanuitgaande dat je nieuwe remvloeistof gebruikt) dan ben je toch wel 't haasje.

Het gaat me er dus ook niet om of de remkracht wat je kan genereren voldoende is, ik geloof best dat de gtx prima stil komt, misschien nog wel meer vertraging als die 16v setup, maar de grens waarop ie niets meer doet ligt dichterbij, en dat kun je niet ontkennen. En dan is 't toch wel te laat.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Riël schreef:
PtrGte schreef:wat een crap man...

ik zal eens kijken of ik (via iemand met veel webspace) een half uurtje on-board materiaal van m'n goeie ouwe renault 5 GTX 16v met std (wel nieuw uiteraard) remmerij op Zandvoort online kan krijgen...

ding remde zwaar beter dan mijn huidige clio met redelijk fatsoenlijk snelle 2.0 16v met aangepaste remmen op hetzelfde circuit... :beer:

maar goed...geef je zuur verdiende centen gerust uit aan de meest funky remmen die er te krijgen zijn...

dan steek ik ze wel ergens anders in... :wink:
NIet de meest funky remmen, maar de warmteafvoer van de ongeventileerde schijven van de GTX is hoogstwaarschijnlijk onvoldoende. Als je remmen doordat ze nieuw zijn in topstaat verkeren kan het natuurlijk goed uitpakken. Maar ik weet ook hoe het voelt als de remvloeistof kookt. Als je remblokjes nu 2mm minder dik waren geweest, en je remvloeistof komt boven die 250 graden door die reden (er vanuitgaande dat je nieuwe remvloeistof gebruikt) dan ben je toch wel 't haasje.

Het gaat me er dus ook niet om of de remkracht wat je kan genereren voldoende is, ik geloof best dat de gtx prima stil komt, misschien nog wel meer vertraging als die 16v setup, maar de grens waarop ie niets meer doet ligt dichterbij, en dat kun je niet ontkennen. En dan is 't toch wel te laat.

plus dat zandvoort nogal een verschil is met de nordschleife
op zandvoort deed mijn standaard hok het ook prima, daar krijgen de remmen namelijk ruim de tijd om af te koelen
op de nordechleife niet en daar zit het verschil in
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams

zo, oude troep omhoog halen :D

Kan iemand iets zinnigs zeggen over Brembo Max schijven?
Ik kan voor een aardige prijs (denk ik) aan een setje komen, natuurlijk wel een stuk duurder dan standaard schijven. Is het de moeite waarde deze te monteren tov. standaard schijven?

[img]http://www.kgk.se/KGK/Matab/Bilder/Pers ... bo_max.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Frank M schreef:zo, oude troep omhoog halen :D

Kan iemand iets zinnigs zeggen over Brembo Max schijven?
Ik kan voor een aardige prijs (denk ik) aan een setje komen, natuurlijk wel een stuk duurder dan standaard schijven. Is het de moeite waarde deze te monteren tov. standaard schijven?
Stuur marcel (alpine) er maar eens een PM over;)
Plaats reactie