ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Klopt het dat er verschil zit tussen de fase1 en fase2 uitlaatspruitstukken bij de gtt?? En dat die van een fase1 beter zou "flowen"??
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ph 1 rulezzzzzz :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

-PAZ- schreef:Klopt het dat er verschil zit tussen de fase1 en fase2 uitlaatspruitstukken bij de gtt?? En dat die van een fase1 beter zou "flowen"??
klopt, verschil zit bij het verbinding stuk met de turbo.

maar als ik het goed heb is de ph1 gevoeliger om te breken, maar dat weet ik niet meer zeker
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Maar zijn wel gewoon onderling uit te wisselen toch??
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

mijn ouwe GTT is van MP af...
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat kan twee dingen betekenen ;)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

-PAZ- schreef:Maar zijn wel gewoon onderling uit te wisselen toch??
JA, ook de verbinding bij de turbo is identiek, ik heb fase 1 gehad en nu een fase 2, fase 1 scheurt zo kapot, fase 2 is veel sterker.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fase 1 is met van die zwemvliezen tussen de uitlaatkanalen, fase 2 is gewoon massiever en naar binnen toe dikker. (en dus iets mindere flow).

En bij de aansluiting is alleen het verschil waar de tapeinden in vastzitten, maar das geen echt verschil te noemen (S)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Phase 1 loopt beter (vele ervaringen).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja spuit 11, das nu al 3x gezegd :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gewoon, voor de zekerheid nog es :p

(Heb volgens mij nog 2x goede phase 1 liggen :smoke: )
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

pierre schreef:
-PAZ- schreef:Maar zijn wel gewoon onderling uit te wisselen toch??
JA, ook de verbinding bij de turbo is identiek, ik heb fase 1 gehad en nu een fase 2, fase 1 scheurt zo kapot, fase 2 is veel sterker.
Meer moest ik niet weten :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ riel je hebt pm :p :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Passen de stoelen uit een clio - zonder al te veel te moeten aanpassen - ook in een 5 GTT?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

WouterW schreef:Passen de stoelen uit een clio - zonder al te veel te moeten aanpassen - ook in een 5 GTT?
nope, ongelijke bodem bevestiging....
Immer wieder die verdammte Holländer
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

iemand enig idee uit hoeveel meter buis de uitlaatlijn van een gtt ongeveer bestaat? :)
Renault 5 GT Turbo '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Metertje of 2,5-3 ex de downpipe gok ik zo.
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Stel dat ik vanaf de downpipe een rvs buis naar achteren trek. Zonder midden en einddempers. Geeft dat nog problemen met de apk? Scherpe randen? uitstoot? enz?
Renault 5 GT Turbo '87
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Voor de APK geen probleem, mits de CO maar goed is :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

scherpe randen zijn er om weggevijld te worden ;)

voor apk idd geen probleem, de bekende devil flammenrohr kwam ook zonder problemen door de apk, die gasten gingen juist extra gas geven binnen :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Jacco Osté schreef:Voor de APK geen probleem, mits de CO maar goed is :wink:
Als de CO niet goed is kan ik toch bij mn lobster zon slang los trekken voor wat valse lucht? :) Dan is de CO toch ook goed? Of anders met die stelschroef ff wat klooien?
Renault 5 GT Turbo '87
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

CO kan je gewoon afstellen met je Co-afstelschroef (0) :p

En die zit; als je voor de auto staat,en op de carburateur kijkt links onderaan onder een schuine hoek i/d carburateur gedraaid :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-Ray- schreef:scherpe randen zijn er om weggevijld te worden ;)

voor apk idd geen probleem, de bekende devil flammenrohr kwam ook zonder problemen door de apk, die gasten gingen juist extra gas geven binnen :lol:
ik ben met de mijne ook al 2x door de keuring gegaan, demperloos en met flammenrohr
geen probleem ;)
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

MAar je flammenrohr is dan een soort van eindstuk toch? ik wil geen eindstuk. gewoon simpel buis :D

Al geeft zon flammenrohr volgens mij ook geen enkele demping zoals ik die van jou een keer gehoord heb :)
Renault 5 GT Turbo '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daar zit geen verschil in hoor, nou niet panisch doen over die softies bij de apk hoor :p
Flammenrohr is een siereindstuk ja, maar wat is het verschil verder? Nix..
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

heheh dat zei ik al. Tis een eindstuk maar geeft totaal geen demping. Heb die van Dennis keertje op een meeting gehoord en dat klonk zeer plezant :D
Renault 5 GT Turbo '87
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

en je betaald er iets meer voor omdat er devil op staat ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vette velgen (Y)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

whehe, das hier vlakbij :lol: misschien maar eens gaan kijken :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Kier schreef:heheh dat zei ik al. Tis een eindstuk maar geeft totaal geen demping. Heb die van Dennis keertje op een meeting gehoord en dat klonk zeer plezant :D
Gemeten op Assen: 119,9 Db :bang: :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Jacco Osté schreef:
Kier schreef:heheh dat zei ik al. Tis een eindstuk maar geeft totaal geen demping. Heb die van Dennis keertje op een meeting gehoord en dat klonk zeer plezant :D
Gemeten op Assen: 119,9 Db :bang: :D
Dat was de sidepipe ;) Flammenrohr gaf 115.6dB op Summer Edition paar jaar terug ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geef mij zo'n GT met een open pijp en ik zal eens laten horen wat DB's trekken is :p

© by Catrinus :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-Ray- schreef:R5GTT Circuitauto
M'n volgende project ??? :lol: :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Staat iig bij de Renault Dealer in Hulst.

aardige lui, hebben mijn ouders heeeeeeeeeeel lang auto's gekocht, en de renault's van Joeri's pa komen er ook vandaan.
Gesloten