ACT: 5 GT Turbo.
Aantal jaar geleden

Chris schreef:Deze gast is hem ook alweer snel zat...
@ chris hoe kom jij nou weerop zeelandnet terecht??

Heb dat ding hier in de buurt nog nooit zijn rijden eigenlijk, wel een nette gtt zo te zien op de foto's
R5GTT. Drive it like you stole it
Zeker n nette! 

Daniël W. schreef:Men loopt naar de Renault dealer, men vraagt om bougies voor een C405 (4 st. graag), men rekent af en sleutelt ze erin...tenzij men op hele hoge drukken rijdt snap ik niet waarom je NGK's gaat stoken...en pierre dat stock bougies slechter starten en lopen? Waar baseer je dat op?
jaaaren geleden eens Bosch W4CC erin gehad, resultaat warmetwaarde goed maar stotende acceleratie.
Ipv die pinnetjes kan je als het goed is bij renault nog een soort van klinknagels bestellen en dan kan je de skirts wel weer gewoon op de normale manier vast zetten.
R5GTT. Drive it like you stole it
Precies.
Maar als de pinnetjes er niet meer zitten? Kan me eigenlij kslecht voorstellen dat ze weg zijn ,ja bij n nieuwe dorpel
Maar als de pinnetjes er niet meer zitten? Kan me eigenlij kslecht voorstellen dat ze weg zijn ,ja bij n nieuwe dorpel

kan iemand met pijltjes aanduiden hoe de gassen lopen?
ben mijn carterventilatie aan het hermaken, hij stoot af en toe wat olie uit de karter.
[img]http://i154.photobucket.com/albums/s259 ... amloos.jpg[/img]
ben mijn carterventilatie aan het hermaken, hij stoot af en toe wat olie uit de karter.
Laatst gewijzigd door azer op vr 30 mar 2007 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
zeker een mooie auto, alleen zonde dat hij die stoelen erin heeft gezet. Wat zou die er voor moeten hebben?Riël Notermans schreef:Zeker n nette!

azer schreef:kan iemand met pijltjes aanduiden hoe de gassen lopen?
---> ---> <--- <--- --->
---> ---> <--- <--- --->
is me niet echt duidelijk

Riël Notermans schreef:azer schreef:kan iemand met pijltjes aanduiden hoe de gassen lopen?
---> ---> <--- <--- --->
azer schreef:---> ---> <--- <--- --->
is me niet echt duidelijk

Vanuit de kleppendeksel en vanuit het carter gaan gassen het potje in. Via het potje kan het enerzijds ín de elleboog van het luchtfilter komen, anderzijds wordt t opgezogen via de nippel achter de carb 
Dit kun je allemaal loshangen, potje eraf, en slangen ergens in n bakje laten uitkomen waar de drap opgevangen wordt.

Dit kun je allemaal loshangen, potje eraf, en slangen ergens in n bakje laten uitkomen waar de drap opgevangen wordt.
zo?
[img]http://i154.photobucket.com/albums/s259 ... mloos2.jpg[/img]
khad een open carterventilatie met alle darmen gewoon los, maar er komt teveel smurrie uit en nu ga ik een tankje maken.
[img]http://i154.photobucket.com/albums/s259 ... mloos2.jpg[/img]
khad een open carterventilatie met alle darmen gewoon los, maar er komt teveel smurrie uit en nu ga ik een tankje maken.
Het pijltje rechtsboven moet de andere kant op.
Wacht maar eens als iemand daadwerkelijk met flappen voor je neus staat te wapperen en je moet m toch echt kwijt binnen n paar dagen, of je moet geld hebben voor n andere aankooppierre schreef:LeOke schreef:-PAZ- schreef:veel onderdelen voor de gtt
men broer heeft zijn GTT gekocht, mooi exemplaar en heeft goed kunnen afdingen
by the way :
- ik ben ongevoelig voor afdingen

Bleu Sport met leer

Wie haalt hem op, 950 Euro.....Chris schreef:Dit is niet de Arie me Bitch GT. Dat was namelijk de; 94-JB-PZ, Italiaanse import.Roy schreef:Was dit die van Thomas Koetsier? Of was dit die met die sticker van : Arie me bitch?
Het waren wel vrienden van elkaar.

-
Nee, dat leren interieur komt niet uit een clio 1, want die is anders.
Ziet er wel mooi uit in die gtt.
Ziet er wel mooi uit in die gtt.
Het valt me op dat tijdens stadsritjes de temperatuur behoorlijk snel oploopt tot net ff boven 3e streepje en dan slaat de fan aan. Als ik nou een andere thermostaat erin schroef van zeg 75 gr. dan heb ik dat neem ik aan niet?
Volgnes mij zit die thermostaat in die slang bij de waterpomp? toch? Kwestie van eraf trekken, vloeistof opvangen. Thermostaat vervangen. Slang monteren....en dan bijvullen van koelvloeistof? of moet ik dan gelijk de boel ook ontluchten?
veel vragen
maar wil er van de zomer bijna dagelijks mee gaan rijden en dan moet ie het wel goed doen 
Volgnes mij zit die thermostaat in die slang bij de waterpomp? toch? Kwestie van eraf trekken, vloeistof opvangen. Thermostaat vervangen. Slang monteren....en dan bijvullen van koelvloeistof? of moet ik dan gelijk de boel ook ontluchten?
veel vragen

Renault 5 GT Turbo '87
Doet t toch goed?
ALs ie op temperatuur BLIJFT is alles perfect. Een motor hoort warm te zijn
Té warm, dat is niet goed. 3é streepje, is bij jou 2/3?
Een koudere thermostaat is altijd een oplossing voor een verschijnsel van het probleem, en niet van het probleem zelf

Een koudere thermostaat is altijd een oplossing voor een verschijnsel van het probleem, en niet van het probleem zelf

Je hebt dat liggende streepje als ie helemaal koud is. dan krijg je daarna het eerste streepje.. op de snelweg bij rustig rijden zit ie daar net boven. en dan het streepje daar boven, daarboven staat ie bij stadsritjes. alleen de temperatuur loopt enorm snel op dan. Ff voor een stoplicht staan en hij staat al boven het 3e streepjeRiël Notermans schreef:Doet t toch goed?
Renault 5 GT Turbo '87
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je kan ook je thermocontact (die zit in je radiateur) vervangen door een "koelere" zodat je fan eerder aanslaat .....
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Elke sensor is anders, dus ook weer andere weergave. In mijn geval is het 3e streepje standaardtemperatuur (gaat met opgewarmde motor met genoeg koeling er nauwelijks onder).
bij mijn gtt is het net hetzelfde.Joost (DoubleYou) schreef:Elke sensor is anders, dus ook weer andere weergave. In mijn geval is het 3e streepje standaardtemperatuur (gaat met opgewarmde motor met genoeg koeling er nauwelijks onder).
gaat rustig tot het derde streepje en blijft daar zomaar wat rondhangen, soms wat hoger(bij stilstand), soms wat lager(rustig rijden).
Ik denk dat iemand de skirts er ooit eens heeft afgetrokken. Zaten namelijk met kit en duktape vast aan de carros
Alle haakjes waar de pinnetjes in zaten zijn ook allemaal kapot. Wel jammer....
De pinnetjes zijn weggeroest of afgebroken.

De pinnetjes zijn weggeroest of afgebroken.
De pinnetjes kun je relatief simpel laten vernieuwen door een lasser. Ik heb nieuwe dorpels erin laten zetten en toen heeft de lasser de pinnetjes gewoon opnieuw geplaatst. Is geen grote ingreep. Ik zou er wel voor kiezen, in plaats voor kit of andere manieren van montage.