ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Arjen

Weet iemand toevallig de adviesprijs (bij de dealert) voor het vervangen van 1 handremkabel?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat hangt ervanaf hoelang ze ermee bezig zijn. Als het gemiddelde uurtarief 50 euro is, en er 40 minuten gewerkt word kost het je iets van 27 euro.

Maar zoiets kun je denk ik beter even laten doen bij de vakgarage, of bij je thuis op de oprit :wink:
Arjen

Jean-Paul-S schreef:Dat hangt ervanaf hoelang ze ermee bezig zijn. Als het gemiddelde uurtarief 50 euro is, en er 40 minuten gewerkt word kost het je iets van 27 euro.

Maar zoiets kun je denk ik beter even laten doen bij de vakgarage, of bij je thuis op de oprit :wink:
Geen zin om op de oprit te gaan liggen :-)

Ben gewoon nieuwsgierig of er een standaardprijs voor is bij Mr Renault. Heb namelijk een akkefietje met de dealert (Autonightmare Emmen).
Dat is dezelfde dealer die ruim 160 euri rekent voor het verversen van de olie. Ik heb de goede man nog net niet over de balie getrokken.
Robke
Car: Lexus IS250

Een Renault garage die €50,- per uur rekent bestaat al lang niet meer. :lol:
Handremkabels kunnen hoerig vast zitten en als het een beetje tegenzit zijn ze er gauw 1,5-2 uur mee bezig. Ik denk dat ze er tegen de €200,- durven te vragen voor zoiets.
Arjen

Van het voorjaar is de andere kabel (bij een andere dealer) vervangen. Gelijk met de schijven en blokken. Daar is toen niks extra voor gerekend. Dus zo vast zal het dan wel niet hebben gezeten. Nu zijn ze 1.5 uur bezig geweest.
Daarnaast heeft het verversen van de olie + filter me ruim 160 euro gekost!
Want volgens hun is olie verversen gelijk aan een kleine beurt!
Tom
Moderator
Car: MB

:lol: dat kan best kloppen bij een dealer......meer doen ze namelijk niet (0)

En zoals Rob zegt kunnen die dingen idd hoerig vast zitten. Je moet het laatste stukje maar eens uit de klauw zien te krijgen (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arjen

Tom schreef::lol: dat kan best kloppen bij een dealer......meer doen ze namelijk niet (0)

En zoals Rob zegt kunnen die dingen idd hoerig vast zitten. Je moet het laatste stukje maar eens uit de klauw zien te krijgen (N)
Alleen een beetje raar dan dat het wisselen van het oliefilter dit voorjaar maar 17 euro kostte.

Ik kan in ieder geval weer lekker een klachtenbrief gaan tikken.
Ik heb gelukkig een getuige die kan bevestigen dat ik NIET om een kleine beurt gevraagd heb. Daarnaast heb ik ook nog de nota van het vervangen van het filter (afgelopen voorjaar).
Tom
Moderator

Dan laat je voortaan alleen je filter wisselen en gooi je er (z)elf olie in :wink:

serieus, waarom ga je uberhaupt naar de dealer met zo'n museumstuk om olie te verversen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Boh dan heb ik me goed verkeken op zo'n prijsopgave. Ik was echt in de veronderstelling dat het iets van 50 euro per uur was. Maar als ik zo ga denken kan dat eigenlijk helemaal niet.

Je ziet er wel aan hoe vaak ik iets laat doen (0)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef::lol: dat kan best kloppen bij een dealer......meer doen ze namelijk niet (0)

Jij hebt wel erg goeie ervaring met jouw plaatselijke Renault Dealer :lol:

Maar volgens mij kom je toch wel redelijk in de buurt van dat bedrag.

4,5 liter olie x 11 tot 15 euro ex, olie filter en carterring 17ex. en dan het arbeidsloon voor olie verversen en filter vervangen. Nou de meeste dealers zitten rond een uurtarief van 65 tot 70 euro ex. en dan nog wat milieuheffing voor afvoer van de olie en het filter en nog een beetje Balkenende Toegevoegde Waarde en je zit zo op de 160 euro
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arjen

Alex Los schreef:

Jij hebt wel erg goeie ervaring met jouw plaatselijke Renault Dealer :lol:

Maar volgens mij kom je toch wel redelijk in de buurt van dat bedrag.

4,5 liter olie x 11 tot 15 euro ex, olie filter en carterring 17ex. en dan het arbeidsloon voor olie verversen en filter vervangen. Nou de meeste dealers zitten rond een uurtarief van 65 tot 70 euro ex. en dan nog wat milieuheffing voor afvoer van de olie en het filter en nog een beetje Balkenende Toegevoegde Waarde en je zit zo op de 160 euro
Ga jij is gauw met je plasje naar de dokter!
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben niet meer te genezen, ik werk zelfs bij een Renault dealer :p

Maar ik wordt het gezeur over dure dealers een beetje zat. Ik weet dat het ook anders kan. (Y)

En ik heb RTC-ers die er ervaring mee hebben :D
Tom
Moderator

Alex Los schreef:Maar ik wordt het gezeur over dure dealers een beetje zat.
dat weet je idd als je naar de dealer gaat, dan kost het een paar euro (en dan heb je ook wat............"denken sommigen")
Arjen

Tom schreef:Dan laat je voortaan alleen je filter wisselen en gooi je er (z)elf olie in :wink:

serieus, waarom ga je uberhaupt naar de dealer met zo'n museumstuk om olie te verversen?
Omdat je zo gigantisch K bij het filter kunt. En aangezien hij nu toch bij de dealert stond leek het me handig om meteen ff de olie te laten verversen. Ik weet heus wel dat ik bij de garage verneu%^wordt.

Maar daarvoor in de plaats heb ik dan morgen wel een vrije ochtend en hoef ik niet in de kou en regen onder die auto te liggen.
Maar 160 euro vind ik echt gewoon zwendel. Zeker als er iets op de rekening staat waar ik niet om gevraagd heb.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tom schreef:
Alex Los schreef:Maar ik wordt het gezeur over dure dealers een beetje zat.
dat weet je idd als je naar de dealer gaat, dan kost het een paar euro (en dan heb je ook wat............"denken sommigen")
Nou werk ikzelf dan in een fietsspeciaalzaak waar de zwaarste downhillbikes en de snelste wedstrijdfietsen onder handen worden genomen.

Mensen weten ook dat als wij hun vork moeten reviseren of verbeteren dat daar een x uurtarief op staat. Dat is ook niet meer dan normaal (vind ik). En als ik wat tegenkom in die vork wat vervangen MOET worden dan bel ik de klant niet eens op, tenzij het extreem kostbaar is of eenvoudigweg niet te repareren.

Maarja als monteur/verkoper kijk je nu eenmaal door een andere bril dan door de consumentenbril :)
-Ray-
Contacteer:

ik heb het laatst ook met veel tegenzin zelf gedaan, kappie eraf, met een lange schroevendraaier voorzichtig een paar tikkies in de kraag van het filter en hij ging (gelukkig) makkelijk los.

maar dat ie op een hutplek zit is wel zeker
Immer wieder die verdammte Holländer
Arjen

Alex Los schreef:Ik ben niet meer te genezen, ik werk zelfs bij een Renault dealer :p

Maar ik wordt het gezeur over dure dealers een beetje zat. Ik weet dat het ook anders kan. (Y)

En ik heb RTC-ers die er ervaring mee hebben :D
Anders kan? Men heeft toch all-in prijzen die overal gelijk zijn?

Laat ook maar..........................................iemand met droge ogen durft te beweren dat 160 euro voor olieverversen normaal is en het ook normaal vindt dat men ongevraagd een kleine beurt op de rekening zet zou ik toch echt richting de dokter sturen.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Goedkoop zijn ze niet, nee: 92,- voor het vervangen van een bandenspanningsensor. :(

Overigens heb ik in Emmen wel goede ervaringen. Met een lease-auto, dat wel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Arjen schreef:Anders kan? Men heeft toch all-in prijzen die overal gelijk zijn?

Laat ook maar..........................................iemand met droge ogen durft te beweren dat 160 euro voor olieverversen normaal is en het ook normaal vindt dat men ongevraagd een kleine beurt op de rekening zet zou ik toch echt richting de dokter sturen.
Ik zeg ook niet dat ik het een normaal bedrag. Ik zou het zelf ook aan kaarten dat ik niet om een kleine beurt vraag.

En dat van die All-inn prijzen klopt die zijn landelijk. Maar een Clio RS, Clio 16v, Clio V6 en dat soort modellen komen daar weer niet in voor, vraag me ook niet waarom :~
Tom
Moderator

koop een dop die over je oliefilter past en je schroeft hem er zo af. Heb sinds kort ook zo'n dop en dan werkt als een tiet. Fluitje van een cent om een filter te wisselen :D
-Ray-
Contacteer:

klinkt handig, waar koop je die?
Tom
Moderator

auto mat. zaak. Ik heb laatst op de zaak een set oliefiltersleutels gekocht (een set uit de toolspecial) en daar zat een passende in. ongetwijfeld ook los te kopen. Werkt echt handig. Ik heb ook al vaak staan kloten maar dit is echt super in mijn ogen
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Arco, ik hoor hier een group-buy!!!!!! :lol:
-Ray-
Contacteer:

ja arco, doe s ff regelen ;)
Tom
Moderator

je moet de diameter weten en het aantal ribbels (inkepingen) in het filter. Dan is het wel te bestellen. Op die dop zet je dan een flinke steek/ring sleutel op en je draait het zo los en vast. Zonder te kutten en je arm te verbranden (Y)

Ik zal morgen anders wel effe kijken naar de diameter/ribbels als ik het niet vergeet, dan post ik dat wel effe
Laatst gewijzigd door Tom op vr 23 nov 2007 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Alex Los schreef:Arco, ik hoor hier een group-buy!!!!!! :lol:
Count me in :D
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
mark 5t
Contacteer:

wie weet hoeveel cc per minuut een clio 16v injector levert op 3 bar?
en zit er verschil tussen de gele en de groene versie?

dit ivm evt zelf te bouwen waterinjectie systeem voor op mijn GTT
Menno

zit geen verschil in. En 't is iets van 180 cc/min ofzo
rev it like a rental
Robke
Car: Lexus IS250

Ik geloof iets van 180-190 cc.
De groene injectoren zaten in de 19 en de gele in de Clio als het goed is.
mark 5t
Contacteer:

ok thanks dan moet 1 injector dus voldoende zijn voor wat ik wil bereiken.
ik ga er mee aan de slag.

ik kan gewoon 12V voeding op de 2 contacten van de injector zetten?
Menno

Yep, kan je doen. Dan gaat ie open.

(en na een tijdje gaat ie dan roken, en is ie kapot (0) )
rev it like a rental
mark 5t
Contacteer:

hoe dat dan het beste te doen menno?
-PAZ-
Über-Spammer

aansturen met een puls signaal lijkt me de enige oplossing als je zo een soort injector wilt gaan gebruiken
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Contacteer:

ok moet ik daar wat op gaan bedenken dus.
Bart V

Je moet hem aansturen met een blokspanning. Door de duty-cycle te regelen van die blokspanning kan je de openingstijd regelen van de injector.
Gesloten