ACT : Formule 1 Deel I
-
- Über-Spammer
nee broer van bonJOSky 
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Jos is ook weer lekker bezig

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
BonJOSti?Gabri van der Veen schreef:nee broer van bonJOSky

toch snap ik niet dat iemand zo kan afglijden 

Hij is niet afgegleden, hij is altijd zo geweest... dat weet je toch wel, Haas? Het is niet de eerste keer dat ie heeft lopen boksen. Zelfs in zijn professionele F1 carriere heeft ie wel eens een matpartijtje gehouden.
Het is gewoon een heethoofd en heeft zichzelf niet onder controle in sommige gevallen. Ik denk dat ook dat hem parten gespeeld heeft in zijn F1-tijd.
Het is gewoon een heethoofd en heeft zichzelf niet onder controle in sommige gevallen. Ik denk dat ook dat hem parten gespeeld heeft in zijn F1-tijd.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Jep, soort van knikker in zijn bol, vergelijk het met een ouderwetse flipperkast, soms zonder reden sloegen die op tilt.Merijn schreef:Hij is niet afgegleden, hij is altijd zo geweest... dat weet je toch wel, Haas? Het is niet de eerste keer dat ie heeft lopen boksen. Zelfs in zijn professionele F1 carriere heeft ie wel eens een matpartijtje gehouden.
Of zou het toch komen omdat het een Limburger is?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb met familie van hem gewerkt en zo ook zijn handtekening op het schilderij gekregen, maar die vertelde ook dat die al twee keer een schietpartij op een bruiloft heeft meegemaakt met familie van ons JoskeMerijn schreef:hehe...Dat het raar volk is staat vast, maar over het algemeen niet agressief, geloof ik.
Misschien omdat het een veredelde kampjoekel is?

Ik sta er echt niet van te kijken. Hij maakt met iedereen ruzie! En het ligt nooooooit aan hem.Luco/Alpine-racer schreef:Ik heb met familie van hem gewerkt en zo ook zijn handtekening op het schilderij gekregen, maar die vertelde ook dat die al twee keer een schietpartij op een bruiloft heeft meegemaakt met familie van ons JoskeMerijn schreef:hehe...Dat het raar volk is staat vast, maar over het algemeen niet agressief, geloof ik.
Misschien omdat het een veredelde kampjoekel is?![]()

Maar toch mag ik graag naar 'm kijken als ie in een fatsoenlijke bak rijdt.

-
- Car: Captur EDC130 Intens
Toch jammer dat hij niet zo handig is geweest al die jaren, neen dan kan ik meer respect opbrengen voor een Jan Lammers.
Prive problemen kan iedereen gebeuren, maar de vrouwtjes slaan is not done............tenminste als blijkt dat zo is, anders is het wel zoals Jos zegt, ik kom daar nooit meer vanaf.
Dus grindbak, losse handjes staat dan altijd op zijn voorhoofd en dat is best wel zonde van die man, voor hem bleef je nog thuis om naar F1 te kijken.
Over standaard motoren in de F1, noodzakelijk kwaad zegt men, nou dan maar geen Formule1 meer, dat lijkt me minder erg.
Prive problemen kan iedereen gebeuren, maar de vrouwtjes slaan is not done............tenminste als blijkt dat zo is, anders is het wel zoals Jos zegt, ik kom daar nooit meer vanaf.
Dus grindbak, losse handjes staat dan altijd op zijn voorhoofd en dat is best wel zonde van die man, voor hem bleef je nog thuis om naar F1 te kijken.
Over standaard motoren in de F1, noodzakelijk kwaad zegt men, nou dan maar geen Formule1 meer, dat lijkt me minder erg.
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Als dit door zou gaan dan zie ik geen enkele reden waarom ze nog in de formule 1 zouden rijden. Als je kosten wil drukken moet je er gewoon mee kappen. Met iemand anders spullen waar een wiebertje op geplakt zit rondrijden vindt ik nogal kansloos.-jo- schreef:zow, een renault met een cossieblok. Goeie combinatie![]()
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Mee eens.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
vind je het gek ? Der worden duizenden en duizenden ingepompt om uiteindelijk 6 uurtjes maximaal te draaien. Ik vind de regel om 2 wedstrijden te rijden met dezelfde motor een heel goeie move (1 van de weinigen). Het is en blijft een aanslag op de materialen gezien de prestaties maar das een zwak excuus. In negentienhonderdnoah draaiden ze met een 1500 cc motortje, welliswaar turbo, een immens vermogen en dat bleef ook heel.Merijn schreef:Heb jij de afgelopen 2 jaar nog een blok zien ploffen? Helaas niet...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Het probleem is niet zozeer dat ze 2 weekenden moeten doen met een motor, maar vooral de strafmaat die erop staat wanneer er 1 ploft in de race. Je rijdt je race niet uit, maar je moet ook nog effe 10 plekken terug op de grid in de volgende race. Ik vind dat lichtelijk krom... 

Hou er wel rekening mee dat gewicht toen een iets andere issue was dan tegenwoordig. Alles moet zo licht mogelijk zijn, zodat je zoveel mogelijk kan aanpassen met ballast-gewicht. Die 1500cc motoren waren relatief lang niet zo compact en licht als nu het geval is. En daarbij moeten ze nu 19000+ rpm draaien om dat vermogen te halen, dat was in het turbo-tijdperk niet zo. Ook daar lijdt een motor vooral door.-jo- schreef:vind je het gek ? Der worden duizenden en duizenden ingepompt om uiteindelijk 6 uurtjes maximaal te draaien. Ik vind de regel om 2 wedstrijden te rijden met dezelfde motor een heel goeie move (1 van de weinigen). Het is en blijft een aanslag op de materialen gezien de prestaties maar das een zwak excuus. In negentienhonderdnoah draaiden ze met een 1500 cc motortje, welliswaar turbo, een immens vermogen en dat bleef ook heel.Merijn schreef:Heb jij de afgelopen 2 jaar nog een blok zien ploffen? Helaas niet...
Ik weet zeker dat motorenbouwers een heel betrouwbare hoogtoerige motor kunnen bouwen die veel vermogen kan leveren, maar er moet tot het uiterste gegaan worden om de concurrentie bij te houden, dus... Take it or leave it!

Take it or leave it?
Beetje oogkleppen op, Honda moet er al vandoor omdat ze het niet betalen kunnen, who is next? Het zou me niet verbazen dat Renault het ook zeer zwaar krijgt, een F1 renstal heeft natuurlijk geen top-prioriteit.
Vandaar dat ook Renault instemt met kostenbesparing door gelijke motoren. En zeg nou zelf, de motor is maar één deel die de prestaties van een F1 auto maken. De body, ophanging, aerodynamica en de rest van de auto tellen voor een groter deel mee. Dus ik denk niet dat dat veel effect gaat hebben op de spanning van een wedstrijd.
Verder heb ik nog een heel andere reden om toch maar voor dezelfde motor te zijn. Ik ben sterk van mening dat die fabrieken eindelijk eens moeten ophouden met ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Die tijd is geweest, en is niet wat wij over 15 jaar nog willen hebben op straat! De f1 is in meer of mindere mate altijd een podium geweest van nieuwe technologien. Ik denk dat rolweerstand, airodynamica en andere voertuigtechnische systemen in die zin véél meer toegevoegde waarde hebben voor ons wereldje, dan doorontwikkeling en de daarbij behorende geldverwoesting van snelle verbrandingsmotoren. Think about that.
Beetje oogkleppen op, Honda moet er al vandoor omdat ze het niet betalen kunnen, who is next? Het zou me niet verbazen dat Renault het ook zeer zwaar krijgt, een F1 renstal heeft natuurlijk geen top-prioriteit.
Vandaar dat ook Renault instemt met kostenbesparing door gelijke motoren. En zeg nou zelf, de motor is maar één deel die de prestaties van een F1 auto maken. De body, ophanging, aerodynamica en de rest van de auto tellen voor een groter deel mee. Dus ik denk niet dat dat veel effect gaat hebben op de spanning van een wedstrijd.
Verder heb ik nog een heel andere reden om toch maar voor dezelfde motor te zijn. Ik ben sterk van mening dat die fabrieken eindelijk eens moeten ophouden met ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Die tijd is geweest, en is niet wat wij over 15 jaar nog willen hebben op straat! De f1 is in meer of mindere mate altijd een podium geweest van nieuwe technologien. Ik denk dat rolweerstand, airodynamica en andere voertuigtechnische systemen in die zin véél meer toegevoegde waarde hebben voor ons wereldje, dan doorontwikkeling en de daarbij behorende geldverwoesting van snelle verbrandingsmotoren. Think about that.
Ik bedoelde die 'take it, or leave it' niet op die manier. Ik bedoelde dat de motorenbouwers geen keus hebben dan tot het uiterste te gaan, omdat ze anders door de concurrentie keihard ingehaald worden.
Ik ben het met je eens dat er gekeken moet worden naar andere mogelijkheden dan de verbrandingsmotor, maar ik vind een standaardmotor (of dat nu electrisch, waterstof of een andere manier) nooit een optie! Dat staat haaks op waar F1 voor staat.
Ik ben het met je eens dat er gekeken moet worden naar andere mogelijkheden dan de verbrandingsmotor, maar ik vind een standaardmotor (of dat nu electrisch, waterstof of een andere manier) nooit een optie! Dat staat haaks op waar F1 voor staat.
Het geeft nu even ruimte voor ademhaling. Over 2 jaar is dat weer anders
Ik denk dat we er niet te heftig op hoeven reageren, het is maar zo'n klein deel van de sport. Zowieso rijden teams al met 'elkaars' motoren ? Veel teams kopen een motor in, dus uitzonderingen daargelaten valt het met die separate ontwikkeling wel mee.

Ik weet niet of je het een beetje gevolgd hebt, maar ze hebben de aerodynamica al enorm aan banden gelegd... En dan nu ook de motor. Straks is het gewoon een opgepoetste A1GP en daar wordt echt niemand beter van.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gewoon electrische motoren erin zzzzzzzzzzzzzoemmmmmmmmmmmmmmmmzzzzzzzzzzzzzzoemmmmmmmmmm 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
http://www.hardocp.com/news.html?news=M ... FzdCwsLDE=
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
die spray
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
die spray