ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jos sTuur?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

nee broer van bonJOSky :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jos is ook weer lekker bezig :D :~ |:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Gabri van der Veen schreef:nee broer van bonJOSky :wink:
BonJOSti? :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

toch snap ik niet dat iemand zo kan afglijden :S
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hij is niet afgegleden, hij is altijd zo geweest... dat weet je toch wel, Haas? Het is niet de eerste keer dat ie heeft lopen boksen. Zelfs in zijn professionele F1 carriere heeft ie wel eens een matpartijtje gehouden.

Het is gewoon een heethoofd en heeft zichzelf niet onder controle in sommige gevallen. Ik denk dat ook dat hem parten gespeeld heeft in zijn F1-tijd.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Merijn schreef:Hij is niet afgegleden, hij is altijd zo geweest... dat weet je toch wel, Haas? Het is niet de eerste keer dat ie heeft lopen boksen. Zelfs in zijn professionele F1 carriere heeft ie wel eens een matpartijtje gehouden.

Het is gewoon een heethoofd en heeft zichzelf niet onder controle in sommige gevallen. Ik denk dat ook dat hem parten gespeeld heeft in zijn F1-tijd.
Jep, soort van knikker in zijn bol, vergelijk het met een ouderwetse flipperkast, soms zonder reden sloegen die op tilt.

Of zou het toch komen omdat het een Limburger is? :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe... :) Dat het raar volk is staat vast, maar over het algemeen niet agressief, geloof ik. :P

Misschien omdat het een veredelde kampjoekel is? :D
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Merijn schreef:hehe... :) Dat het raar volk is staat vast, maar over het algemeen niet agressief, geloof ik. :P

Misschien omdat het een veredelde kampjoekel is? :D
Dank je merijn...... :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

(L) :D
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Iemand dit al gelezen? (U)

Kansloos
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:hehe... :) Dat het raar volk is staat vast, maar over het algemeen niet agressief, geloof ik. :P

Misschien omdat het een veredelde kampjoekel is? :D
Ik heb met familie van hem gewerkt en zo ook zijn handtekening op het schilderij gekregen, maar die vertelde ook dat die al twee keer een schietpartij op een bruiloft heeft meegemaakt met familie van ons Joske :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja... Ik vrees dat het toch gaat gebeuren. :(

Ik ben heel benieuwd wat voor effect het zal hebben om de F1. Ik denk dat het wel mee zal vallen, maar ik ben zeer zeker tegen dit plan. :(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Luco/Alpine-racer schreef:
Merijn schreef:hehe... :) Dat het raar volk is staat vast, maar over het algemeen niet agressief, geloof ik. :P

Misschien omdat het een veredelde kampjoekel is? :D
Ik heb met familie van hem gewerkt en zo ook zijn handtekening op het schilderij gekregen, maar die vertelde ook dat die al twee keer een schietpartij op een bruiloft heeft meegemaakt met familie van ons Joske :lol: :lol:
Ik sta er echt niet van te kijken. Hij maakt met iedereen ruzie! En het ligt nooooooit aan hem. :~

Maar toch mag ik graag naar 'm kijken als ie in een fatsoenlijke bak rijdt. :D
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Toch jammer dat hij niet zo handig is geweest al die jaren, neen dan kan ik meer respect opbrengen voor een Jan Lammers.

Prive problemen kan iedereen gebeuren, maar de vrouwtjes slaan is not done............tenminste als blijkt dat zo is, anders is het wel zoals Jos zegt, ik kom daar nooit meer vanaf.

Dus grindbak, losse handjes staat dan altijd op zijn voorhoofd en dat is best wel zonde van die man, voor hem bleef je nog thuis om naar F1 te kijken.

Over standaard motoren in de F1, noodzakelijk kwaad zegt men, nou dan maar geen Formule1 meer, dat lijkt me minder erg.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Adrian schreef:Iemand dit al gelezen? (U)

Kansloos
zow, een renault met een cossieblok. Goeie combinatie :worship: :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Misschien blijft het dan wel heel :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb jij de afgelopen 2 jaar nog een blok zien ploffen? Helaas niet... :(
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Neuj, doelde nu meer op het algemene imago van Renault buiten de F1 om ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Aaah... :) Didn't get that.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

-jo- schreef:
Adrian schreef:Iemand dit al gelezen? (U)

Kansloos
zow, een renault met een cossieblok. Goeie combinatie :worship: :lol:
Als dit door zou gaan dan zie ik geen enkele reden waarom ze nog in de formule 1 zouden rijden. Als je kosten wil drukken moet je er gewoon mee kappen. Met iemand anders spullen waar een wiebertje op geplakt zit rondrijden vindt ik nogal kansloos.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mee eens.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Merijn schreef:Heb jij de afgelopen 2 jaar nog een blok zien ploffen? Helaas niet... :(
vind je het gek ? Der worden duizenden en duizenden ingepompt om uiteindelijk 6 uurtjes maximaal te draaien. Ik vind de regel om 2 wedstrijden te rijden met dezelfde motor een heel goeie move (1 van de weinigen). Het is en blijft een aanslag op de materialen gezien de prestaties maar das een zwak excuus. In negentienhonderdnoah draaiden ze met een 1500 cc motortje, welliswaar turbo, een immens vermogen en dat bleef ook heel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het probleem is niet zozeer dat ze 2 weekenden moeten doen met een motor, maar vooral de strafmaat die erop staat wanneer er 1 ploft in de race. Je rijdt je race niet uit, maar je moet ook nog effe 10 plekken terug op de grid in de volgende race. Ik vind dat lichtelijk krom... :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

En dus wordt er niet meer het onderste uit de kan gehaald en blijft de motor heel door die marge. Voor de kosten misschien, verder nergens voor (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

-jo- schreef:
Merijn schreef:Heb jij de afgelopen 2 jaar nog een blok zien ploffen? Helaas niet... :(
vind je het gek ? Der worden duizenden en duizenden ingepompt om uiteindelijk 6 uurtjes maximaal te draaien. Ik vind de regel om 2 wedstrijden te rijden met dezelfde motor een heel goeie move (1 van de weinigen). Het is en blijft een aanslag op de materialen gezien de prestaties maar das een zwak excuus. In negentienhonderdnoah draaiden ze met een 1500 cc motortje, welliswaar turbo, een immens vermogen en dat bleef ook heel.
Hou er wel rekening mee dat gewicht toen een iets andere issue was dan tegenwoordig. Alles moet zo licht mogelijk zijn, zodat je zoveel mogelijk kan aanpassen met ballast-gewicht. Die 1500cc motoren waren relatief lang niet zo compact en licht als nu het geval is. En daarbij moeten ze nu 19000+ rpm draaien om dat vermogen te halen, dat was in het turbo-tijdperk niet zo. Ook daar lijdt een motor vooral door.

Ik weet zeker dat motorenbouwers een heel betrouwbare hoogtoerige motor kunnen bouwen die veel vermogen kan leveren, maar er moet tot het uiterste gegaan worden om de concurrentie bij te houden, dus... Take it or leave it! :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Take it or leave it?
Beetje oogkleppen op, Honda moet er al vandoor omdat ze het niet betalen kunnen, who is next? Het zou me niet verbazen dat Renault het ook zeer zwaar krijgt, een F1 renstal heeft natuurlijk geen top-prioriteit.

Vandaar dat ook Renault instemt met kostenbesparing door gelijke motoren. En zeg nou zelf, de motor is maar één deel die de prestaties van een F1 auto maken. De body, ophanging, aerodynamica en de rest van de auto tellen voor een groter deel mee. Dus ik denk niet dat dat veel effect gaat hebben op de spanning van een wedstrijd.


Verder heb ik nog een heel andere reden om toch maar voor dezelfde motor te zijn. Ik ben sterk van mening dat die fabrieken eindelijk eens moeten ophouden met ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Die tijd is geweest, en is niet wat wij over 15 jaar nog willen hebben op straat! De f1 is in meer of mindere mate altijd een podium geweest van nieuwe technologien. Ik denk dat rolweerstand, airodynamica en andere voertuigtechnische systemen in die zin véél meer toegevoegde waarde hebben voor ons wereldje, dan doorontwikkeling en de daarbij behorende geldverwoesting van snelle verbrandingsmotoren. Think about that.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik bedoelde die 'take it, or leave it' niet op die manier. Ik bedoelde dat de motorenbouwers geen keus hebben dan tot het uiterste te gaan, omdat ze anders door de concurrentie keihard ingehaald worden.

Ik ben het met je eens dat er gekeken moet worden naar andere mogelijkheden dan de verbrandingsmotor, maar ik vind een standaardmotor (of dat nu electrisch, waterstof of een andere manier) nooit een optie! Dat staat haaks op waar F1 voor staat.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het geeft nu even ruimte voor ademhaling. Over 2 jaar is dat weer anders ;) Ik denk dat we er niet te heftig op hoeven reageren, het is maar zo'n klein deel van de sport. Zowieso rijden teams al met 'elkaars' motoren ? Veel teams kopen een motor in, dus uitzonderingen daargelaten valt het met die separate ontwikkeling wel mee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet of je het een beetje gevolgd hebt, maar ze hebben de aerodynamica al enorm aan banden gelegd... En dan nu ook de motor. Straks is het gewoon een opgepoetste A1GP en daar wordt echt niemand beter van.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gewoon electrische motoren erin zzzzzzzzzzzzzoemmmmmmmmmmmmmmmmzzzzzzzzzzzzzzoemmmmmmmmmm :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als het hard gaat, heb ik er niet zo'n problemen mee. Natuurlijk ga je dat heerlijke geluid missen, maar ja... Het zal een keer moeten! De eerste stap is met KERS al gezet.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

http://www.hardocp.com/news.html?news=M ... FzdCwsLDE=

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
die spray
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Cool man,super strak om zoiets te zien.... :worship: Mooi dat je het hier hebt geplaatst dat wij het ook kunnen zien,toppie (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zijn dat gewoon willekeurige voorbijgangers op straat?? Je weet toch niet wat je meemaakt als zo'n ding langsgejankt komt? :D
Gesloten