ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
-Ray-
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Sanderrr

Dankzij de geweldige uitvinding van verende drempels heeft mijn voorpijp een klap gehad en lekt hij aan twee kanten op de flens. Het knalt wel lekker in de tunnel, maar ik word een beetje misselijk van de dampen.

Bij kwikfit leveren ze geen voorpijpen meer voor de Williams en bij navraag bij de dealert kost een voorpijp € 252,-

Heeft iemand er stiekem nog eentje liggen of weet iemand waar zo'n stukje metaal voor een normale prijs te krijgen is? Ik ben ook wel benieuwd naar de Dyalogisprijs, want ik vertrouw die gozert voor geen meter.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb er nog een voor je.

die voorpijp he, die kost echt zoveel :wink: schrok er ook enorm van, maarja heb hem toch maar gekocht toen :D

ik heb een gebruikt exemplaar liggen. moet hem alleen nog van de middendemper afslopen. ze hebben er ooit bouten doorgedaan en toen aan de kant van de middendemper aanelkaar gebakken :( (N)

pm maar als je interesse hebt :wink:
-Ray-
Contacteer:

je weet toch dat je rustig over die drempels moet rijden, of met 80, dan voel je ze zowat niet eens ;)

is het niet meer te lassen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

lijkt me lastig om te lassen, tenzij je er echt kundig in bent. altijd goedkoper dan een nieuwe voorpijp, maar of het beter is.......
Steven
Car: M536

Ah man, ff pijp eronderuit, flens rechtragge, nieuwe pakking beetje gungum voor Ray en gaan met die banaan 8)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

achjah we zullen zien. issie erg vervormd?
Sanderrr

Het valt mee, hopelijk is het nog recht te krijgen. Het ging allemaal maar stapvoets over de drempel. Waarschijnlijk zijn 3 mensen aan boord toch teveel...
Steven

Inruil 1-op-1 met 309 mogelijk hoor ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

haha, inclusief kale voorbanden zeker :lol: :wink:
Steven

Nee das juist het mooie, het profiel wil maar niet op :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

moet je beter je best doen :D of je snijd je profiel telkens bij :lol:
Geert
Contacteer:

ik ben van plan om andere remblokjes voor mij williams te kopen. aangezien de huidige binnenkort aan vervanging toe zijn. ik heb Ferodo DS2500 gezien voor 88 euro.

Maar worden deze voor beide kanten geleverd? dus voor links en rechts? en kan ik voor de achter kant mijn huidige blokjes blijven gebruiken?

Het gaat om deze blokjes: http://www.carpartsprovider.com/compone ... 26/lang,en
Johan_16v
Contacteer:

Geert schreef:ik ben van plan om andere remblokjes voor mij williams te kopen. aangezien de huidige binnenkort aan vervanging toe zijn. ik heb Ferodo DS2500 gezien voor 88 euro.

Maar worden deze voor beide kanten geleverd? dus voor links en rechts? en kan ik voor de achter kant mijn huidige blokjes blijven gebruiken?

Het gaat om deze blokjes: http://www.carpartsprovider.com/compone ... 26/lang,en
een set remblokken is altijd voor beide kanten, dus in totaal 4 blokjes. en voor 88 euro mag het zeker wel :lol:. achterblokjes slijten niet zo snel, gewoon ff kijken als er nog genoeg op zit en lekker doorrijden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

voor dat geld heb je echt wel leuke remblokken. als ze koud zijn is het niet veel bijzonders, maar eenmaal op temperatuur kan je er echt goed mee stilkomen, rijd er zelf ook mee :)
Tom
Moderator
Car: MB

J-P-S schreef:lijkt me lastig om te lassen, tenzij je er echt kundig in bent. altijd goedkoper dan een nieuwe voorpijp, maar of het beter is.......
mijn voorpijp (tussen spruitstuk en kat dus) is ooit helemaal doorgebroke. Zooitje eronderuit gehaald en gelast en zo rijd ik al weer dik twee jaar rond
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.

Bij mij is ie een keer gescheurd, ook weer gelast en sindsdien prima :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hmm handig om te weten. maar als de mijne stukgaat komt er een 4-2-1 devil onder. die zijn ook niet uit te halen gebruikt ben ik achtergekomen. en nieuw 600+ euro (0)
Keldyn
Contacteer:

Remupdate

Welke grote remmen worden er aangeraden om onder een williams te plaatsen?
Steven

Je hebt de sets van K-tec ook te verkrijgen bij mbcarperformance, redelijk goedkoop.

Je kunt ook een set RS-remmen nemen met een adapter van Bart V (op dit forum)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en dan nog ds2500 blokken en stalen remslangen :) heb je die williams gekocht?
GeniustheGzA

Keldyn schreef:Remupdate

Welke grote remmen worden er aangeraden om onder een williams te plaatsen?
ik heb DIT onder de Williams. Past (net) in je originele velgen.

Besteld via Improve Tuning
PatrickG

Het zijn wel prijzen man..
Wil je perse grotere remmen of wil je gewoon betere remmen?

Ik zat eerst ook te denken aan grotere remmen omdat mijn williams niet goed remde, maar aangezien de prijzen best hoog zijn, heb ik toch maar gewoon brembo max schijven in de originele maat i.c.m. ferodo ds2500 eronder gezet.

Het remt een stuk beter dan de greenstuff die ik er daarvoor onder had zitten.
Bart V

Voor ongeveer 350 euro heb je een complete set RS remmen met adapters met goede remblokken en schijven. Dan heb je ten alle tijde meer dan voldoende remcapaciteit tot je beschikking. Het kan ook voor minder, maar het hangt er vanaf hoe goedkoop je aan de klauwen kan komen, en welke blokken/schijven je gebruikt.
Steven

Kep binnenkort een mooie 4pots set voor m'n corolla en echt voor een scheet en 3 knikkers. 8)

Maar idd zo'n RS-set heeft ruim voldoende capaciteit, zeker voor de meeste straatrijders hier.
NielsT

Dan de remset van de sloop halen, en de adapters bij Bart ofzo? Of heb je die ook compleet?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Bart heeft ze compleet. maar je kan ze ook van de sloop toveren. tis maar hoe makkelijk of moeilijk je het voor jezelf wilt maken. die 4 pots zien er wel supergaaf uit. in de toekomst wil ik toch ook zoiets eronder :D

maar gaat de voorkant dan niet te hard remmen ten opzichte van de achterkant? ik zie dat iedereen veel aan voorremmen aan het werken is, maar dat kan toch niet meer in verhouding staan?
Bart V

Die verhouding veranderd inderdaad wel, maar in 80% van de normale remsituaties zal je met je standaard 16V remmen net zoveel remkoppel kunnen uitoefenen als met de RS remmen, alleen moet je harder trappen. In feite veranderd er dan dus niets aan de verhouding.

In de 20% van de situaties dat je wel extreem hard wilt remmen (bijvoorbeeld van 180 naar 100 op de snelweg oid voor een flitser :smoke:, of lekker laat een stoplicht aanremmen ) wil je juist dat je achterkant minder hard meeremt. De voorremmen hebben ruim voldoende remcapaciteit om de auto af te remmen zonder fading. Als achter dan veel meeremt zal de auto alleen maar nerveus worden met hard aanremmen.

Oftewel, die verhouding veranderd alleen merkbaar in de situaties waarin je juist wilt dat de achterkant relatief minder meeremt :) Om nog maar te zwijgen over de staat remblokken/schijven/klauwen.

Daar komt nog eens bij dat 9 van de 10 remdrukregelaars op de 16Vtjes allemaal vastgerot zitten, en vaak of teveel meeremmen, of ongelijke drukken geven op de achterremmen.
GeniustheGzA

Bart V schreef:Voor ongeveer 350 euro heb je een complete set RS remmen met adapters met goede remblokken en schijven. Dan heb je ten alle tijde meer dan voldoende remcapaciteit tot je beschikking. Het kan ook voor minder, maar het hangt er vanaf hoe goedkoop je aan de klauwen kan komen, en welke blokken/schijven je gebruikt.
Dis ook een perfecte oplossing. Alleen daar kwam ik ook pas achter toen ik alles al besteld had :( .
Keldyn
Contacteer:

Bedankt voor alle nuttige informatie, het helpt echt veel! :)

@J-P-S: Ik ben nog aan't overwegen maar de kans is groot, volgende week eens tot in NL rijden.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Iemand met een nette Clio williams zin om zaterdags of zondags op Full Speed te staan?

pm me even dan.
DennisT
Moderator

Pascal-X
Contacteer:

zeer mooi >-)

ik wil die velgen ook :worship: :(
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

he wat een mooie zeg!!! :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!