Bedankt heren!

Het is over met de pret...
Wat ik net wee meemaak... Even een ingekort verslag:
Goed, net op de verjaardag van m'n maat in Oudewater geweest. Bij gebrek aan wat beters het 5je gepakt. Dat maakt de totaalstand voor vandaag overigens op ruim 400 km.
Rij ik net Oudewater uit, rotonde links richting Papekop...
Ik had ze al gezien, een rood-wit-blauwe Focus station op de bumper. Ik reed lekker door, maar (echt) niet meer dan dat.

Net voor het bord einde bebouwde kom trek ik lekker door richtig 80. Dat mag daar.
Niet veel later ging het bekende rode bord aan, op bijna precies dezelfde plek als waar die een aantal weken geleden ook aan ging met de Carbagerun 5.
Laat ik maar, net als de vorige keer door rijden naar Papekop!

Verkeerd gedacht! Zwaailampen, groot licht...

De groeten, ik rij door!
De meeste FNB posters weten dat het daar niet verstandig is om te stoppen... Maar daar dachten de "heren" anders over. Inhalen, vol op de remmen...

Ben gelijk maar even uitgestapt en gaan vragen hoe ze over deze "plek-van-staande-houding" dachten. Maargoed, dat verlies je toch.
Agent1: Waarom stopt u niet?! Heeft u wat te verbergen?
C: In mijn ogen lijkt mij dit niet de meest logische plek om iemand nutteloos aan de kant te zetten. Maargoed, jullie hebben er voor geleerd.
Agent1: Papieren, rijbewijs?!
(na een akkafietje met Ronnie B. in Amsterdam verlaat ik dus nooit mijn huis zonder dat roze kaartje! Allleen die autopapieren...)
Agent1: U bent niet verzekerd sinds december 2010.
C.: Deze discussie heb ik 14 jaar geleden ook gehad... Hij is wel verzekerd, kijk nog maar eens goed.
Agent1: Hij is niet verzekerd.
C. Duidelijk. U kunt het weten. En nu?!
Agent1: U krijgt een bekeuring en mag niet meer rijden.
C. Prima.
Agent2: U rijdt al sinds 1996 onverzekerd krijg ik net te horen! Leg dat eens uit! Wat is er met uw kenteken gebeurt?!
C. Ik laat je net een groene kaart zien uit 2008. Zal wel een foutje in jullie systeem zijn. Kun je op de centrale rdw.nl niet even raadplegen?! Of kan ik de papieren straks niet laten zien?!
Agent1: Dat kan in Woerden.
C. Mooi.
Agent2: De meldkamer geeft net door dat alles toch in orde is!
C. Kijk! Vinden jullie mijn auto echt zo bijzonder dan?! Fijne avond!
Wat is dat toch in Oudewater met agenten en Renaultjes 5...