[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat is naderhand een Friese Koe in z'n kont kijken ... :p

I.i.g. vandaag de fusee's terug gekregen ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 010379.jpg[/img]

En gister een setje wielen opgehaald voor de winterbanden.

Thanx Heine :worship:

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 010378.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arco op wo 3 nov 2010 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Mooi, en dan nu het hele zaakje even eronder schroeven :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die wielen kunnen nog wel een paar rondjes denk :p
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

tutuur schreef:die wielen kunnen nog wel een paar rondjes denk :p
ik heb nog wel een set liggen van die banden :smile:
ik wil er niet meer mee rijden.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vanmiddag maar even de schokdempers in elkaar gezet en nieuwe wielagers en fuseekogels gemonteerd in & op de Megane fuseestukken...

Afbeelding

Schokdempers met nieuwe topschotels, rubbers, lagers, busje, moertje ... en een bumpstop
Afbeelding
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nice (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Achterberg, Achterberg :pompomangry: pompomhappy :pomskirt: :pompomcrazy:


:smile: (Y) (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

pkaas...?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:pkaas...?
denk dat die nog niet thuis is.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ik dacht 130....
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

blok stukgelopen op de terugweg? :p

nee geintje dat gun ik arie echt niet na al zijn motorellende.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee bacco oid in de woodies oid drinken in gouda..........
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ivo van Achthoven schreef:pkaas...?
Yep, 130 wiel peekaa.

Met andere kastje iets minder.........maar mensen wat een kabaal maakt dat ding..... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Jahaaaa, dat doet 'ie zeker! Laatst erachter gereden in een toch wel goed geïsoleerde Volvo. Was niet normaal, wat er voor geluid naar binnen kwam joh... :lol: :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

snel genoeg rijden, dan blijf je het geluid voor (zaterdagnacht-modus)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Toch ruim 10 wielpk's meer dan de meeste 16vees :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Sow .... ik ben weer thuis ... :D :beer: :p

"Ff" 760 km gereden voor een vermogensmeting ... |:

Maar goed. het resultaat is er. :D

[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0/ARCO.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... noGoes.jpg[/img]

130,4 PK's @ 6357 tpm aan de wielen met een koppel van 155,3 Nm bij 4524 tpm. :worship:

AFR is wel wat hoog. 14,4 als max bij 2280 en dat loopt iets terug naar 13,8... Staat dus iets te arm. :-(

Jo gaf als optie aan eens de brandstoffilter te vervangen en te gaan zoeken naar een brandstofdrukregelaar van 3,5 bar ipv de standaard 3.0 bar.

FILMPJE 8)



Laatst gewijzigd door Arco op di 4 jan 2011 8:17, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lekker hoor sjaakie! Maar wat een tering herrie :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Nette waardes Arco voor een 1.8tje . :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi resultaat arie (Y)

houd hem heel!!!
Michiel Willemse
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 5 apr 2010 9:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ok ik weet dat het noooooooit fout gaat maar voor een auto staan die op de rollenbank staat :(

Mooi 130 voorwiel pk's volgende keer dat je achter me rijdt van Zandvoort terug zal ik niet lang voor blijven ben ik bang :worship:

Effe poetsen en je hebt ook nog eens minder luchtweerstand
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Michiel Willemse schreef:Ok ik weet dat het noooooooit fout gaat maar voor een auto staan die op de rollenbank staat :(

Mooi 130 voorwiel pk's volgende keer dat je achter me rijdt van Zandvoort terug zal ik niet lang voor blijven ben ik bang :worship:

Effe poetsen en je hebt ook nog eens minder luchtweerstand
Als je de Seat van Luco hebt gezien is er naast ook niet echt prettig.

En met die Honda dingen is het sowieso beter om stuk naar achter te lopen......lijkt wel of ze elk ogenblik kunnen exploderen.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Toch een leuke waarde voor mn ex motorblok (Y) :) Vraag me dan wel af wat Achterberg er uiteindelijk allemaal aan gedaan heeft, met alleen een chip red je dat toch niet?!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hoezo ?

Ken er 2 die 128,5 en 129 draaide met enkel een uitlaat en programma van Henk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Heb je die remmen er nu al onder?
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nope. Andere remmen en schokdempers zitten er nog niet onder ... Eens kijken wanneer ik vrij kan nemen om dat te doen.

@ JP & Jo : als ik de AFR bekijkt (14,4 max), ga ik er vanuit dat er dus maximaal alles uit de brandstof wordt gehaald. Trek je hier ook nog de katalysator vanaf en het feit dat het (zoals het er nu naar uitziet) een fris blok is, heb je het over de standaard (opgegeven door Renault) pk's vanuit fabriek...

Zoals ik al eens heb gezegd denk ik, pak een willekeurig 16V blok, laat het reviseren (honen, nieuwe lagers, zuigerveren, krukas, koppeling, wellicht de poorten glasparel stralen o.i.d. ??, injectoren nazien), en laat het juist mappen en de pk's zullen hetzelfde het zijn voor wellicht minder geld dan toen Achterberg eroor vroeg (2800 euro ex. BTW ex. onderdelen en ex. arbeid in- & uitbouw), en bevestigd dus mijn vermoeden dat het meer de naam is, dan daadwerkelijk de werkzaamheden aan het blok.

Al met al ben ik gewoon heel erg blij met dit blok. Heb het gekocht omdat het goed was en is en had gelopen zonder problemen. Dat was voor de reden. Niet de naam van de bouwer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mooi toch! je hebt iig een lekker lopend blokkie :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gister binnen gekregen :

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 010429.jpg[/img]

3,8 bar benzinedruk ipv 3,0 bar.

Morgen eens monteren.

@ Kool : torsiestaaf gewoon eruit beuken met ijzeren staaf vanaf de andere kant ??

ik wil morgen namelijk de auto ff een stukkie lager leggen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

euh nee. gewoon met een dop 30, een m10 bakbout en een sterke moer.

is de draad schraal dan tap ik op naar m12 en pak ik een fatsoenlijke m12bout/moer.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Helaas ... 3 bouten M10 (bakbout) met pijp op sleutel "kapot"/dol gedraaid ... :-(

Rechts is los. Links niet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

rechts stuk eruit halen

flinke as in midden

linker onder flinke spanning
en dan beuken in de midden op die as.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Evt. iemand tegen de auto laten leunen om em niet van de krikpootjes af te rammen 8)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Martijn Kool schreef:rechts stuk eruit halen

flinke as in midden

linker onder flinke spanning
en dan beuken in de midden op die as.
Het lukt niet. :@ :sad:

I know. I'm a :loser:

Ben er ff klaar mee. Ik ga de schokkers er weer onder plaatsen o.a.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Agressief kan je daar van worden he!? :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hoe loopt ie met die andere regelaar ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gesloten