Helaas de APK op echt een lullig puntje niet gehaald.
Alles was goed behalve dat de goodridge staalomvlochten remslangen iets onder spanning stonden op het moment dat de wielen los van de grond hangen en de veerpoten dus helemaal uitgerekt zijn met maximale stuuruitslag....
Voor de rest was ie 100%, had er even goed de smoor over in maar goed, het had erger gekund.
Vrijdag nacht tot 3 uur 's nachts bij Ronald bezig geweest en opgelost.
We hebben een setje banjo bouten en ogen van zijn A&P klauwen er op gezet waardoor de aansluiting 90 graden is gedraaid en dat puntje nu opgelost is.
Vandaag nieuwe afspraak maken en dan zou ie er door moeten komen
Afgelopen dagen zijn we als gekken met dat ding bezig geweest, met als gevolg 3 a 4 uur slaap per nacht, nu snap ik hoe Ronald zich af en toe voelt
Tot nu toe valt ie een klein beetje tegen eigenlijk, boven de 5500 RPM valt ie een beetje dood op dit moment.
Tot 5500 RPM gaat ie echt als een beer, vermoed dat de originele veel te kleine katalysator roet in het eten gooit, maar die moet er helaas nog even onder blijven tot ie door de APK is.
Verder loopt hij echt heel rijk, bij volle acceleratie zie ik 12,2 a 12,5 op de AFR meter.
Hoop dat Menno in de komende paar weken tijd heeft om hem definitief te mappen zodat ik hem helemaal perfect weg kan zetten voor zijn winterslaap.
Filmpjes (snelheidsmeter doet het nog niet, moeten we nog wat op verzinnen)
Tevens zaterdag begonnen de 19 16v qua detailing weer in een fatsoenlijk staat te brengen zowel van binnen als van buiten.
Na ruim een jaar in de sleutelruimte te hebben gestaan en overal vette vingers,swirls,ghosting en marring in lak, tja ontkom je niet aan als er zo veel aan gewerkt is
Aangezien ik uitgenodigd ben om voor de RTC in de showroom te staan 4 oktober voor het Apline&Renault evenement moest dit dus echt aangepakt worden!
Dus, wassen,klei (poorboys),dappen met witte pad en poorboys SSR1 er op, en collinite 476s paste wax voor uberbeading!
Mijn lak is echt ver boven gemiddeld zacht dus we hebben ook niet de meest heftige producten gebruikt, met goed recht was ook in 1 keer goed.
de foto's:
Spulletjes:
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... xyzxvw.jpg[/img]
Meer Spulletjes:
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cm9lfv.jpg[/img]
Ik schrik van hoeveel meuk en vuil er van het dak af komt tijdens het kleien
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ax4pyq.jpg[/img]
Dit is de reden waarom, stukje van 30 bij 30 cm paar keer overheen gegaan en dit komt er af:
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qa7miu.jpg[/img]
Dit kwam er nog uit de lak na het kleien (let op de grijze verkleuring van de pad)
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... pqx5pe.jpg[/img]
Dit kwam van het stuur,dashboard en middenconsole:
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... otgkeh.jpg[/img]
Maat van me die aan het dappen is met de de SSR1 van poorboys.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... zm8s3i.jpg[/img]
De resultaten:
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... rrva8b.jpg[/img]
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... nhypyc.jpg[/img]
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... r3imay.jpg[/img]
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cvezrj.jpg[/img]
Klep deksel bijgepoetst met Poorboys professional polish.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wssa7c.jpg[/img]
Kijk dit ziet er weer uit zoals het hoort, we moeten nog de linker voordeur en achterscherm, maar het was inmiddels 5 uur en we hadden zin in hele kip van de BBQ en bier
De 19 16v weer terug gezet in zijn hok, van de week weer verder
Anything worth doing is worth doing right!.