Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!
Wilde de kw v2 kit kopen die hier op het forum aangeboden word maar dat gaat deze maand sowieso niet lukken...
Ik zal even informeren bij gaz. Wat heeft het gekost voor de veren jo?
Ik zal even informeren bij gaz. Wat heeft het gekost voor de veren jo?
Vind ik nog best meevallen! Zodra ik weer op een pc zit zal ik je topic even doorspitten Steven 

Dat valt zeker mee maar zoals ik al zei... mijn zooi is op maat gemaakt en ik heb zelf de poten aangeleverd. Kostprijs was ook om "U" tegen te zeggen vandaar ik waarschijnlijk de veren aan die prijs heb gekregen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik zal de opties even overwegen. Ik weet dat de topmontage van een Clio anders is dan van een 5. Is dit makkelijk over te zetten/combineren Steven?
-
- Über-Spammer
Past 1 op 1, alleen even opletten of je een veerpoot hebt met circlip ring of moer om je bovenste schotel te borgen.
heb eindelijk wat op het net gevonden mbt spoorbreedtes, heb alleen geen id waar deze afstand genomen is maar zo zie je wel hoeveel het verschil is...
williams: Front/rear Track: 53.9/53.1 in (1369/1349 mm)
16v: Front/rear Track: 53.5/52.8 in (1359/1341 mm)
edit: volgens autoweek:
gtt: 1320/1310mm
williams: 1372/1352mm
16v: 1374/1352mm dit klopt dus al niet
ook heb ik nog even na zitten denken over toepassen van 2.0 breedte of op de breedte van 5 of 16v...
als ik met het behouden van minder spoorbreedte lager kan blijven, zeg dat ik het zwaartepunt bv 3cm lager kan houden, dan heeft dat toch dezelfde stabiliteit tov meer breedte maar een hoger zwaartepunt?
mocht ik toch voor 2.0 breedte gaan zal ik tr fusee's gaan gebruiken, deze zijn gecombineerd ph.1/ph.2, de aansluiting van een ph.2 poot maar toch de hoek om met een ph.1 topschotel te werken.
zo kan ik ph.2 topschotels gebruiken waardoor ik dus eigenlijk een ziek positief camber krijg, dat word dan weer opgeheven door meer spoorbreedte
williams: Front/rear Track: 53.9/53.1 in (1369/1349 mm)
16v: Front/rear Track: 53.5/52.8 in (1359/1341 mm)
edit: volgens autoweek:
gtt: 1320/1310mm
williams: 1372/1352mm
16v: 1374/1352mm dit klopt dus al niet

ook heb ik nog even na zitten denken over toepassen van 2.0 breedte of op de breedte van 5 of 16v...
als ik met het behouden van minder spoorbreedte lager kan blijven, zeg dat ik het zwaartepunt bv 3cm lager kan houden, dan heeft dat toch dezelfde stabiliteit tov meer breedte maar een hoger zwaartepunt?
mocht ik toch voor 2.0 breedte gaan zal ik tr fusee's gaan gebruiken, deze zijn gecombineerd ph.1/ph.2, de aansluiting van een ph.2 poot maar toch de hoek om met een ph.1 topschotel te werken.
zo kan ik ph.2 topschotels gebruiken waardoor ik dus eigenlijk een ziek positief camber krijg, dat word dan weer opgeheven door meer spoorbreedte

Laatst gewijzigd door tutuur op di 3 aug 2010 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De verlaging zal inderdaad het beste merkbaar zijn. Het voordeel van én lager, én meer spoorbreedte is dat je niet zo snel onderstuur gaat krijgen. Alleen verlagen met oem spoorbreedte geeft een beter stuurgedrag, maar sneller onderstuur omdat je stugger bent.
Onderstuur is een groot probleem met de standaard geometrie, en zeker als je er een zware F7R in legt met veel power. Je gaat gewoon elke bocht rechtdoor als je een beetje fatsoenlijk wilt uitaccelereren. Ik zou dus zeker voor minimaal williams breedte gaan, en gewoon zorgen dat je toch zo laag mogelijk kunt. Clio16V breedte is in ieder geval niet voldoende is mijn ervaring, en zeker niet met veel vermogen.
Onderstuur is een groot probleem met de standaard geometrie, en zeker als je er een zware F7R in legt met veel power. Je gaat gewoon elke bocht rechtdoor als je een beetje fatsoenlijk wilt uitaccelereren. Ik zou dus zeker voor minimaal williams breedte gaan, en gewoon zorgen dat je toch zo laag mogelijk kunt. Clio16V breedte is in ieder geval niet voldoende is mijn ervaring, en zeker niet met veel vermogen.
ik geloof dat steven(stk) op 195-50 rijd, deze zijn nog hoger dan 195-40-16 dus dat moet geen probleem geven.....
zou je ook de afstand van voorkant dorpel --> grond willen meten?
dan weet ik ook wat er mogelijk is met de hoogte
dan weet ik ook wat er mogelijk is met de hoogte

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... Afb007.jpg[/img]
Tis wel moeilijk te lezen maar het zou ongeveer 160mm moeten zijn. Als je hem lager wil hebben zal je moeten gaan slijpen/zagen in je spatborden. Ben benieuwd of het bij mij zo gaat lukken.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... Afb006.jpg[/img]
Tis wel moeilijk te lezen maar het zou ongeveer 160mm moeten zijn. Als je hem lager wil hebben zal je moeten gaan slijpen/zagen in je spatborden. Ben benieuwd of het bij mij zo gaat lukken.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... Afb006.jpg[/img]
bij mij gaat het toch de bedoeling worden om lekker laag te gaan.....
heb besloten om toch maar gewoon op gtt breedte te blijven, jochem rijd er ook mee dus moet kunnen....
dan alleen wel met veren die berekend zijn op 16v gewicht
tevens zijn er weer wat plaatjes binnen van de motor, hij is af en zal spoedig bij mij thuis staan
![Afbeelding]()
edit: had em in imageshack al gedraaid en op de pc staat ie ook gewoon recht op, hoe krijg ik het voor elkaar?
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
kan niet wachten totdat ie hier op de stoep staat
heb besloten om toch maar gewoon op gtt breedte te blijven, jochem rijd er ook mee dus moet kunnen....
dan alleen wel met veren die berekend zijn op 16v gewicht

tevens zijn er weer wat plaatjes binnen van de motor, hij is af en zal spoedig bij mij thuis staan

edit: had em in imageshack al gedraaid en op de pc staat ie ook gewoon recht op, hoe krijg ik het voor elkaar?
kan niet wachten totdat ie hier op de stoep staat

engine dynamics england, werken 2 gasten van bbpt aangezien dat niet meer bestaat en ik vermoed dat die de blokken opbouwen 

-
gaan we zeker een keertje de philip morris bocht mee doen 

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
de bocht zal niet zo spectaculair zijn, het uitaccelereren word wel een feest denk ik 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Òja straks is het weer mijn schuld ..
Ik rijd als een wijf met mijn zilvere GTT dus das geen vergelijk

Ik rijd als een wijf met mijn zilvere GTT dus das geen vergelijk
wat ik in de bochten verlies haal ik op het rechte stuk wel in 

Philip Morris bocht moet met een reno op 3 wielen te nemen zijn lijkt me. 

Ja stoer, ga je dan ook meedoen met vrijrijden tussen al die 500pk skylines?tutuur schreef:wat ik in de bochten verlies haal ik op het rechte stuk wel in

BWWOAAAAApp FRRtjssss BWOAAAAAAAAAAAP... roeeeeee..... *bocht*.........bwwwWWWOOOAAAAAAAP FRRRRTSSssjjj BWOOAAAAAPP.
En dan een 2:25 rijden op Zandvoort ofzo

Maargoed ik snap ook wel dat je gewoon een pocketrocket wilt, al zou ik toch zeker een sper bestellen. Je zat er wel aan te denken niet?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Hij imiteerde 'm tijdens de DNRT op Zandvoort even Live voor me, ik weet precies wat ie bedoeld.Tom schreef:Heb je die post ook met geluid Steven? Dan is hij geweldig![]()

Zit zelf ook altijd achter die klote Skyline's enz. te plakken, ben je er eindelijk voorbij.. komen ze je na de bocht weer net zo hard voorbij zodat je de bocht er na weer er achter zit te kloten.

Leuk voor bij het kampvuur bij het ardennenweekend...Steven schreef:Op verzoek doe ik het alleen irl

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...

sper zit inderdaad wel in gedachten, aangezien de bak toch aangepakt moet worden dus ook open moet liever in 1 keer goed....
kost alleen wel weer een smak geld....
ik heb overigens wel het spul liggen om naar 2.0 breedte te gaan dus mocht het allemaal echt niet rijden dan maar iets minder looks en meer performance

edit: je hebt me met je pocket rocket

Laatst gewijzigd door tutuur op ma 9 aug 2010 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens afwachten wat die phantomgrip gaat doen bij mij en Marc, dat is betaalbaar.
dan betaal ik liever 4x zoveel voor een quaiffe met levenlange garantie 

Oh, je weet de resultaten al? 
Ik vind dik 1000 piek een iets mindere werking wel rechtvaardigen
Krijg je een fijne nieuwe bak voor zou ie het begeven, die phantomgrip gaat niet stuk.
Zeker op die blikkenkisten van ons is 1000 euro al teveel
. Ey, maar al goed
T was maar een idee.

Ik vind dik 1000 piek een iets mindere werking wel rechtvaardigen

Zeker op die blikkenkisten van ons is 1000 euro al teveel