Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

In de techniek heb je alleen maar (geflipte) mannen en enkele (lelijke) vrouwen.

Was dus een man, die altijd express dit soort ongein zo inkapselde.
Jonge schoonmaakstertjes die kwamen stofzuigen tijdens werktijd waren ook altijd de lul "Zo, kom jij even lekker onder m'n bureau zuigen?"
Maar dan stellen alsof het een doodnormale vraag was.


Maargoed eh carterontluchting, ik kan toch aanraden om de vacuumnippel die in het inlaatspruitstuk zit, te handhaven, omdat deze namelijk met name bij gas los toch een groot deel van de carterdampen opzuigt.
En mensen die dan roepen dat het vies is voor je motor, die heeft daar weinig last van, die fikt dat meteen de ozonlaag in :p
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Klopt maar minder mensen zullen hier bij doordenken :p
"Le creature de vette shit"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Niveau is wel erg gedaald in dit topic :lol:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

't oliepeil was te hoog, dat moet je dan ergens anders weer compenseren (0)
5GTT & clio II 1.6 16v
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Steven schreef:Maargoed eh carterontluchting, ik kan toch aanraden om de vacuumnippel die in het inlaatspruitstuk zit, te handhaven, omdat deze namelijk met name bij gas los toch een groot deel van de carterdampen opzuigt.
En mensen die dan roepen dat het vies is voor je motor, die heeft daar weinig last van, die fikt dat meteen de ozonlaag in :p
En waar moet je die dan op aansluiten? Op de "telefoon"? Die heb ik niet meer omdat ik een open luchtfilter heb...
Is het idee wat Mark had dan "de enige" oplosing??

En die damp, als er (blauwe) rook door je inlaattraject gaat, komt die er dan niet meer als blauw uit?? Wordt die dan verbrand?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb gewoon een extra dop gescoord op de sloop en daar een gat 20mm in geboord en een filtertje in gelijmd / gekit.

tis een beetje crappy oplossing maar het moest snel en werkt superrrrr!! (Y) (Y)

je krijgt dan ook kleine olie spetters onder je kap maar dat is natuurlijk met een slang en catchtank er aan te verhelpen


tzt als ik meer tijd heb maar eens een mooie catchtank maken met 2 aansluitingen.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Op die manier. Misschien simpel maar het werkt wel :)

Ik zal ook eens gaan kijken of ik wat moois ervan kan maken.
"Le creature de vette shit"
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Dan ga ik vandaag ook maar eens aan de slag.
Zal eens kijken of ik nog snel zo'n originele catchtank kan vinden.
Ziet dat er ook gewoon netjes uit. :-)

Bedankt Mark!!!


Maar wat ik mezelf dan wel weer afvraag, waarom is dit nodig??
Ik heb geen autotechniek gestudeerd dussss...
Dat er meer druk op je carter staat kan ik me voorstellen omdat we op deze toch best hoge druk rijden.
Maar waarom juist bij gas los en afremmen op de motor???? Daar heeft die grotere turbo toch niks mee te maken?? Of is dat dan omdat er sowieso meer lucht op je systeem komt te staan omdat je turbo groter is en daardoor meer lucht doorlaat? Ik zeg maar iets hoor... ;-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij heeft dat ook niet met je carterontluchting te maken, maar meer de turbo die gigantisch heet wordt.

Ik had het alleen als ik een tijdje volgas reed op 1.4 bar (waar Mark em nu op 1.7 bar afbeult :D ) dat hij bij gas los een rookpluim trok. Op lagere druk had ik dat niet.
Bij volgas staat die turbo op overdruk, dus zal er niet zo snel olie lekken, laat je gas los dan zal er een licht vacuumpje onstaan in je uitlaatsysteem (en ook de motor etc.) dan kan de oliedruk makkelijk overwinnen om langs de keerringen van de turbo en andere internals van de motor te lekken.
Omdat het C-blokkuie nooit echt bedoelt was voor turbogebruik en eigenlijk betrekkelijk compact blok is, kan ie makkelijker carterdruk opbouwen.

Ik zou me er geen zorgen om maken, zeker niet zolang je het niet terugmerkt in het verbruik. Sterker nog het is juist wel geinig, mensen denken dat je motor aan puin gaat, terwijl jij nog eens volgas wegtrekt 8)
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Ahaaaa, oke dan. Weer wat geleerd! Wederom bedankt!!

Maar die van mij heeft het ook wel eens (wel minder vaak) als ie nog niet eens warm is en ik dus niet eens echt gas heb gegeven.
Althans, bij het stoplicht, want tijdens het rijden kan ik het uiteraard niet zien...

Ik ga vandaag maar weer eens fijn sleutelen en jullie horen wel of het gewerkt heeft! :-)

En ik heb liever dat er nergens (blauwe) walmen uitkomen. Ik heb liever dat ze zeggen dat ie er nog goed uitziet dan dat ze weer een oude walmende GT zien rijden. ;)
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Als ik nou een tweede aansluiting maak op de originele carterontluchting/catchcan, is het gat waar de lucht uit moet dan nog wel groot genoeg of moet er echt een tweede net zo grote opening zijn??
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Nou, vanmiddag even gesleuteld en heb nu hetzelfde gemaakt als wat Mark heeft.
Stukje gereden en uitgestapt om te kijken of ie rookte, en wat denk je?? Helemaal niks!! :D En de uitlaat ruikt ook helemaal niet meer naar olie!

Het filtertje is toch wel vrij snel vies van de olie. Kan dat een andere oorzaak hebben? Toch ergens teveel druk waar het eigenlijk niet mag?
Of komt dat gewoon omdat dat filtertje zo dicht op de kleppendeksel zit?
Ik stel deze vragen zodat de rest ze niet meer hoeft te stellen. (0)

Ik blijf nu voorlopig maar even op deze manier rondrijden, maar als het goed blijft gaan ga ik er toch iets anders voor maken.

Bedankt voor de tips!! (L) :D
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Mooiso Bart! Ik ga dat ook zeker weten doen.

Maar even wat anders.
Betreffende de Subaru Justy van mn schoonmoeder.
IK werd vanmiddag gebeld: Jack, ik hoor sinds 1-2 weken een tik als ik rij, wil jij even kijken?? Tuurlijk zei ik.
Ik moest natuurlijk als eerst aan de olie denken.
Dus ik starte de auto nog niet maar ik keek eerst ff het oliepeil na.
En ik had gelijk, het blokkie stond HELEMAAL droog.
En ja als je al een paar weken zonder olie rijdt......
Ik had er 2 liter olie bij gegooid totdat het peil weer tot de helft stond.
Maar tevergeefs. Nog steeds een flinke tik uit het blok vandaag. Hoe hoger de toeren hoe harder en sneller de tik klinkt.

Ik het een gedane zaak guys??
"Le creature de vette shit"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Als ie droog heeft gedraaid wel ja :P
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

May the engine rest in peace..... :-(

Motorswappie met een flinker blok ?? :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gewoon rijden tot ie het echt niet meer doet! :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En een filmpie op JouwBuis knallen..... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Hitteband:
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... teband.JPG[/img]

Rally naam met vlag
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... ticker.JPG[/img]

Bochtenwerk voor mn FMIC :) Iets te veel besteld maar dat kan retour :)
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... enwerk.JPG[/img]

Eenmaal aangesloten. Zonder slangen klemmen.
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... /fmic1.JPG[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... /fmic2.JPG[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... /fmic3.JPG[/img]

Het rijdt erg goed.
Heel anders afblazen.
De standaard IC was duidelijk lek.
Nu blijft en komt hij mooi op druk.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

welke bochten heb je over? en hoe zit dat met terug sturen, ik heb namelijk bij biesheuvel veel te veel 90 graden bochten besteld, heb een paar 45graden nodig :lol:

edit: heb je al een kortere dynamo snaar? hij ziet er best geknepen uit daar :lol:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ziet er indd erg geknepen uit. Maar is valt reuze mee dan lijkt op de foto :)

Nee die snaar heb ik nog niet.
Zat hier wel al over te denken. Die moet ik maar eens kopen.
Welke maat heb ik nodig?

Heb nog 2 45 graden bochten over. 57mm :) Een een alu buis 57 van een meter.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

he jammer, ik heb alles in 51mm :lol: maar hoe zit dat met terug sturen dan? dat wist ik nii :smile:

uhm ik weet niet precies welk snaartje je nodig hebt, misschien iemand anders hier? anders kan je altijd bij brezan of iets dergelijks gewoon vergelijken, je oude snaartje er naast houden en dan een iets kortere pakken :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto, maar volgens mij zit er al een kortere snaar op. Een nog kortere krijg je er niet omheen. :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

7700731789 10,45 originele snaar
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad. De dynamo zit al bijna helemaal tegen het begin van de beugel aan. Veel korter gaat niet lukken, vrees ik.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Het was inderdaad al een gekloot toen om de snaar eromheen te krijgen. Moest de dynamo helemaal los halen.
Dus ik neem aan dat er al een kortere omheen zit.
"Le creature de vette shit"
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jackson schreef:Het was inderdaad al een gekloot toen om de snaar eromheen te krijgen. Moest de dynamo helemaal los halen.
Klinkt bekend... :lol:

Wat je wel kunt doen is je radiateur opzij zetten, om wat meer ruimte te maken. (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Roy schreef:
Jackson schreef:Het was inderdaad al een gekloot toen om de snaar eromheen te krijgen. Moest de dynamo helemaal los halen.
Klinkt bekend... :lol:

Wat je wel kunt doen is je radiateur opzij zetten, om wat meer ruimte te maken. (Y)
Goeie Roy.
Ga ik eens naar kijken :)
"Le creature de vette shit"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ziet er bekend uit ;) Maar bij mij zit hij niet klem bij het voorfront, kan komen omdat ik 51mm slangen gebruikt heb. Zit je bumper er al weer op? Was bij nog wel een aardig gekloot namelijk :P
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Bumper zit er al weer op.
Ik mis nog de bumperblokken en ik moet nog ffies wat uit het randje voor de mistlichten halen. Voor de rest zit hij prima :)

Foto's komen nog.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tutuur schreef:he jammer, ik heb alles in 51mm :lol: maar hoe zit dat met terug sturen dan? dat wist ik nii :smile:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wat ook goed werkt is een alu bocht gebruiken om langs de dynamo te gaan, sla daar een plat kantje aan je wint weer een paar extra mm's speel ruimte (Y)

Die heat wrap werkt ook super, heb het er ook opzitten. let wel op eerste keer dat dat spul goed warm word rookt het al de tering.
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

tutuur schreef:
tutuur schreef:he jammer, ik heb alles in 51mm :lol: maar hoe zit dat met terug sturen dan? dat wist ik nii :smile:
Lijkt me slimmer omdat aan de leverancier te vragen ipv hier :~
R5GTT. Drive it like you stole it
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Heb vandaag even contact gehad met Dhr. Biesheuvel.
Je moet je materiaal retour sturen. Met een begeleidende brief. Hij kijkt het na en dan krijg je je geld terug gestort.

Even vraaggie. Weet er iemand een makkelijk maniertje om het sproeiertje te verwisselen zonder dat het zooitje uit elkaar moet???
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zat aan de buitenkant van de vlotterbak geschroef zei je toch?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Klopt.

Je hebt aan de kleppendekselzijde bij het vlotterbakkie een bout zitten.
Deze schroef je eruit. En dan zit ong 5cm diep in het vlotterbakkie de sproeier.
1 loopt er benzine uit en 2 dat sproeiertje is niet magnetisch.
Laatst gewijzigd door Jackson op di 21 jul 2009 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Le creature de vette shit"
Plaats reactie