ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Sorry Timmie 82, maar dat is alles wat er is, die Omega Lotus was stoer maar is niet lekker aangeslagen zo te weten.Timmie82 schreef:Opel heeft door de jaren toch wel wát aardige dingen op straat gezet;
[img]http://www.opeldriver.nl/wp-content/upl ... pel-gt.jpg[/img]
[img]http://www.carsplusplus.com/pictures/19 ... /photo.jpg[/img]
[img]http://www.niot.net/niot_570/opel%20spe ... 20(11).jpg[/img]
Die Opel GT was zijn tijd ver vooruit, maar jammer van de zwakke motorisering, volgens mij ook iets te maken met de Oliecrisis toendertijd.
Die Speedster is leuk, maar ja je raad het al, het blijft een Opel.....net niet in mijn oogjes.
Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook, zo blijft het gezellig op de wereld.
Die speedster is wel die auto die op de ring zoveel indruk bij me achter liet.
Jongejonge wat kwam die hard langs
Jongejonge wat kwam die hard langs

@ Tim
Als de sodemieter die OEM velgen en sticker weer terug! OEM komt weer helemaal terug!
Wat betreft die Opel Speedster, ik zou denk ik eerder voor een Speedster gaan als voor een Clio RS. Is eigenlijk ook geen vergelijking qua rijden maar toch.
Als de sodemieter die OEM velgen en sticker weer terug! OEM komt weer helemaal terug!

Wat betreft die Opel Speedster, ik zou denk ik eerder voor een Speedster gaan als voor een Clio RS. Is eigenlijk ook geen vergelijking qua rijden maar toch.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Als we dan toch mogen kiezen pak ik de Audi RS4 Avant van begin 2000/2001 wel.Tim_Coupe schreef:@ Tim
Als de sodemieter die OEM velgen en sticker weer terug! OEM komt weer helemaal terug!
Wat betreft die Opel Speedster, ik zou denk ik eerder voor een Speedster gaan als voor een Clio RS. Is eigenlijk ook geen vergelijking qua rijden maar toch.
Maar die Speedster is heus niet verkeerd, is ook goed getest in de media, licht snel en wendbaar....Toppertje zeggen ze
Hehe, ja, ok, smaken verschillen en das maar goed ook. Maar er is wel meer sportiefs van de band gerold daarzo;Arno17 schreef:Sorry Timmie 82, maar dat is alles wat er is, die Omega Lotus was stoer maar is niet lekker aangeslagen zo te weten.Timmie82 schreef:Opel heeft door de jaren toch wel wát aardige dingen op straat gezet;
Die Opel GT was zijn tijd ver vooruit, maar jammer van de zwakke motorisering, volgens mij ook iets te maken met de Oliecrisis toendertijd.
Die Speedster is leuk, maar ja je raad het al, het blijft een Opel.....net niet in mijn oogjes.
Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook, zo blijft het gezellig op de wereld.
[img]http://farm3.static.flickr.com/2286/208 ... c32681.jpg[/img]
Astra Nürburgring-Edition
[img]http://www.geocities.com/alaindwars/rep ... turbo1.jpg[/img]
Calibra 2.0 16V Turbo 4x4
[img]http://static.pagenstecher.de/uploads/5 ... _4x412.jpg[/img]
204 pk Vectra Turbo
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa10 ... lMonza.jpg[/img]
Opel Monza
[img]http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/204/opel_gt_06.jpg[/img]
Opel GT
[img]http://www.400treffen.nl/ascona%20400%20klein.gif[/img]
Ascona 400
[img]http://www.400treffen.nl/manta%20400%20louwe.gif.gif[/img]
Manta 400
Speedster/Elise/Super7's etc. zijn allemaal enorm licht, dus uberhaupt een hoge funfactor en relatief lage runningcosts. Vergeet niet dat een lichtere auto over het algemeen ook minder last heeft van slijtages, zuiniger rijd, lage wegenbelasting, gunstig verbruik etc.
Dan is een relatief zware clio RS niet echt te vergelijken, behalve dattie wat praktischer is.
Dan is een relatief zware clio RS niet echt te vergelijken, behalve dattie wat praktischer is.
En bovendien is het een compleet andere auto om te rijden (alsof ik er zelf in heb gereden
) Maargoed de Clio is meer geschikt voor een potje raggen dan een Speedster, das meer een auto voor mooie lijnen (en doe je dat niet, word je hard afgestraft. Ik heb in de laatste jaren wel een flink aantal Elise's/Speedsters in de muur zien staan, die layout blijft tricky als je niet heel goed kan sturen).
@Tim; OEM for the win

@Tim; OEM for the win

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
mompelt iets over wel heel veel Opel's opeens op een Renautlforum....arggghhhh, mijn ogen...

Jaja, ik ben overtuigd Timmie82, maar denk nu niet dat ik van ze ga houden....oke?
Vriend van me heeft ooit een Manta gehad, liep als een dolle voor een 1600 stoterstangmotortje.
Hier ergens in de buurt zie ik weleens een Manta400, ook een leuke bak.
Ja Rally's hebben ze wel gewonnen, vooral die knakker van de Heilige Koe, ben even zijn naam kwijt.


Jaja, ik ben overtuigd Timmie82, maar denk nu niet dat ik van ze ga houden....oke?
Vriend van me heeft ooit een Manta gehad, liep als een dolle voor een 1600 stoterstangmotortje.
Hier ergens in de buurt zie ik weleens een Manta400, ook een leuke bak.
Ja Rally's hebben ze wel gewonnen, vooral die knakker van de Heilige Koe, ben even zijn naam kwijt.
Bob de Jong?
Enneh nou niet denken dat ik een Opel-liefhebber ben he?
Ik ben een auto-liefhebber, en meer specifiek liefhebber van rijden in snelle auto's
Of het nou een Opel, Renault of Hyundai is, als je er lol mee kan hebben vind ik het goed.
(En inderdaad, 4 van de 5 sjonnies rijden in een gare Astra
)

Enneh nou niet denken dat ik een Opel-liefhebber ben he?


(En inderdaad, 4 van de 5 sjonnies rijden in een gare Astra

Ik zat er gewoon op te wachten...Ferdy schreef:![]()
![]()
![]()
iemand nog leuk gesport tegen een andere wagen ?
Wees blij dat er eindelijk es wat inhoudelijks gepost wordt op dit forum en dis toevallig wel gerelateerd aan dit topic, dus waag het niet om posts te wissen

Nou sport jij wel es met je Laguna of Mini? Vertel maar 
Altijd als ik met die Willy rijd sport ik wel ergens tegen, maja das niet echt noemenswaardig. Tis juist leuk om waardige concurrenten te bespreken hier.

Altijd als ik met die Willy rijd sport ik wel ergens tegen, maja das niet echt noemenswaardig. Tis juist leuk om waardige concurrenten te bespreken hier.
Nou jij je zin, Opel vs. Volkswagen danFerdy schreef:![]()
![]()
![]()
iemand nog leuk gesport tegen een andere wagen ?

Reed laatst op de A22, Golfje II achter me. En die was echt niet langzamer. Toen ik af sloeg zag ik rechtsvoor op z'n voorscherm een aantal koelsleuven dus wellicht was het een G60 of een andere vorm van druklading.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Klopt ja, dat heb ik nu ook met die RS, met de 1.6 wilde iedereen zich wel even bewijzen, nu kom ik ( behoudens wat Opel's) niemand meer tegen..
Maar inderdaad, ben een liefhebber van auto's, vooral snelle en kleine wagentjes kunnen mij bekoren.
Helemaal als je het er niet aan af ziet en dan plots achter zo'n dikke bak aan het sjeezen bent, knipperen dat je er voorbij wilt...

Maar inderdaad, ben een liefhebber van auto's, vooral snelle en kleine wagentjes kunnen mij bekoren.
Helemaal als je het er niet aan af ziet en dan plots achter zo'n dikke bak aan het sjeezen bent, knipperen dat je er voorbij wilt...

Williams vs. Porsche, tot na de caroussel ging het goed, daarna ging ie er toch echt langs 
[img]http://foto.korteweg.nu/albums/circuits ... G_1838.jpg[/img]

[img]http://foto.korteweg.nu/albums/circuits ... G_1838.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
daarnet achter een 350Z op de snelweg.. inhalende vrachtwagen
en daarna volgas achter de nissan aan, zat de hele tijd op zn bumper tot de 120/130 en dan volgende vrachtwagen 
nissan had het nu echt door en gaf meteen volgas, dacht em heel even bij te houden maar gat werd toch steeds groter, bij afslag nog even duimpjes uitgewisseld


nissan had het nu echt door en gaf meteen volgas, dacht em heel even bij te houden maar gat werd toch steeds groter, bij afslag nog even duimpjes uitgewisseld
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
geluid van die dingen is wel lekker als je erachter rijdt ja



effe terug naar het opel verhaal... krijg het nog steeds koud als ik terugdenk aan die corsa die op de bank stond in Goes.
Lekker gaan met de 1.4
Dik 280 aan de wielen, net geen 400Nm. Calibra turbo tellerbak, nou en? De naald rijden we gewoon uit de meter
Wat wordt er hier dan in godsnaam geneuterd over een RS met 160 aan de wielen
In UK heb ik het 2 jaar terug aan de stok gehad met een OPC, die gaf ik niet op en kan je vertellen dat ik al het vermogen moest aanspreken om em te stekken. (Bleek ook over dik 300 pk te beschikken)
En dan effe de renault ballon doorprikken, zelfde editie in UK, een fellerd met een megane RS. Die werd gewoon stront gereden door 2 strijkijzers (21's) en als het goed is door Luco met zen 5 ook (weet het niet meer zeker)
Lekker gaan met de 1.4


Wat wordt er hier dan in godsnaam geneuterd over een RS met 160 aan de wielen

In UK heb ik het 2 jaar terug aan de stok gehad met een OPC, die gaf ik niet op en kan je vertellen dat ik al het vermogen moest aanspreken om em te stekken. (Bleek ook over dik 300 pk te beschikken)
En dan effe de renault ballon doorprikken, zelfde editie in UK, een fellerd met een megane RS. Die werd gewoon stront gereden door 2 strijkijzers (21's) en als het goed is door Luco met zen 5 ook (weet het niet meer zeker)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Chippen, iets hogere brandstofdruk, grotere turbo en ic en knallen met dat ding.
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/113_1323.jpg[/img]

[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/113_1323.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja die kreeg me niet gelost whehehehehe, en maar in zijn spiegel kijken of die wegliep en dan zag die weer die irri xenon in zijn spiegel-jo- schreef:effe terug naar het opel verhaal... krijg het nog steeds koud als ik terugdenk aan die corsa die op de bank stond in Goes.
Lekker gaan met de 1.4Dik 280 aan de wielen, net geen 400Nm. Calibra turbo tellerbak, nou en? De naald rijden we gewoon uit de meter
![]()
Wat wordt er hier dan in godsnaam geneuterd over een RS met 160 aan de wielen![]()
In UK heb ik het 2 jaar terug aan de stok gehad met een OPC, die gaf ik niet op en kan je vertellen dat ik al het vermogen moest aanspreken om em te stekken. (Bleek ook over dik 300 pk te beschikken)
En dan effe de renault ballon doorprikken, zelfde editie in UK, een fellerd met een megane RS. Die werd gewoon stront gereden door 2 strijkijzers (21's) en als het goed is door Luco met zen 5 ook (weet het niet meer zeker)




Hij dacht na het debakel met die 21ers de vijf wel te kunnen hebben

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dennis de Vos.Riël Notermans schreef:Qua chippen is dara ook veel in te doen. In Echt woonde nog zo 'n opelfreak, die ook erg goed was met opels en uitzonderlijk met ECU's en chipprogrammeren.
Hoe heette ie ook al weer, heef tnog eens een ernstig ongeluk gehad.
Doet overigens ook het programmeerwerk voor Vd Heuvel (rally evo's).

Wel een echte kamperbak zo een ding, maar vind het zeker wel een dikke bak


R5GTT. Drive it like you stole it