ACT: Renault 21 Turbo/Quadra

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Heeft geen haast hoor :)

maar het ging mij alleen om het formaat van de stekkers, als die gelijk zijn aan die van een gewone passen die mooi op elkaar.
ik ga ervanuit dat die aansluitingen van de stekkers voornamelijk voor de controlelampjes, aansturing boordcomputer en de massa en de + van de unit is.
Dus ongeveer hetzelfde als bij de gewone en electronic uitvoering.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

weet ook iemand het typenummer van een 21 electronic?

besteld iets makkelijker bij de dealer als je aparte electronic delen nodig hebt :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn Kool

heb ff in dialogys gekeken voor je, maar enige wat ik daar kan kiezen is: TSE Electronic, er zitten meerdere fabricage-/ type-nummers aan verbonden, en helaas geen uitrustingscode ofzoiets dergelijks wat eraan gekoppeld is. hun hoeven volgens mij ook maar 1 optie te kiezen, en dat is de juiste uitvoering; TSE electronic dus...

sorry (F)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Car: Renault Clio III RS

Gast

jups, die van Teo. Wordt te koop aangeboden op 20 jaar 21 turbo. Had gevraagd of ik em wou adverteren. Prachtexemplaar btw.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

:worship:

wat een masjien!
Gast

vandaag voor de zoveelste keer de dichting op het tussencarter ertussen uit geblazen. (N) Die sleuren beginnen stilaan handenvol met geld te kosten. Ben dan maar gaan informeren naar een andere optie dan die kut renault dichtingen en gelijk een kit gescoord die zowel olie als hittebestendig is en 40 bar (korte piekdruk) aankan.

Helaas moet de motor weer half gedemonteerd worden om eraan te kunnen...

Ook hebben we ondervonden dat het ding echt onhandelbaar is. Momenteel rijd ie welgeteld op 0.57 bar en tot in 3 is er wheelspin. Daarbij even vermelden dat hij zodanig afgesteld staat dat ie deze druk pas heeft bij 3500 toeren.

Dat wordt een (groot) probleem als ie dadelijk wordt opengedraaid naar 1.5 bar ... we zien wel. Abonement bij de bandenboer zit eraan te komen.

Ow, de reden van de lekkende pakking (tussencarter) is ondertussen ook bekend. De olie pomp werd geupgrade en geeft bij koude motor 4.9 bar. Net daar waar de olie wordt gepompt vertoont de pakking een lekkage.
Steven
Car: M536

Blijft dan de overstortklep van de oliepomp niet hangen? Dat zie je wel vaker dattie dan ergens de boel eruit perst. Bart V had dat ooit eens bij z'n oliefilter die telkens begon te lekken omdat de motor koud teveel druk had.

Kep het al tig x gevraagd, maar waarom nog steeds op 2 wieltjes doorleuren als je ook ergens in een hoekie nog een Quadra hebt?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Jo waarom voor die tractie problemen geen contact zoeken met Racelogic in Engeland. Zij kunnen zelf tractioncontrole systemen maken.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gast

Steven schreef:Blijft dan de overstortklep van de oliepomp niet hangen? Dat zie je wel vaker dattie dan ergens de boel eruit perst. Bart V had dat ooit eens bij z'n oliefilter die telkens begon te lekken omdat de motor koud teveel druk had.
neen, pomp is goed (pas nieuw opgebouwd met sterkere veren).
Steven schreef:Kep het al tig x gevraagd, maar waarom nog steeds op 2 wieltjes doorleuren als je ook ergens in een hoekie nog een Quadra hebt?
overschot van gelijk maar van de Q is het papierwerk nog niet in orde (invoer en dergelijke) + dat er eerst nog laswerken dienen uitgevoerd te worden + dat er daar een aparte motor met nog meer vermogen inkomt (2.2 verhaal met GT2871R en waarschijnlijk het stand alone, dat laatste hangt een beetje van Henk af)
Alex Los schreef:Jo waarom voor die tractie problemen geen contact zoeken met Racelogic in Engeland. Zij kunnen zelf tractioncontrole systemen maken.
ben nog steeds met GTO engeneering aan de gang voor een bak met diff en rechte vertanding. Nadeel, ££££££££...zelfbouwpakket zit op 2400£

Morgen ga ik een poging doen het sub te verwijderen maar de motor te laten zitten/hangen in de takel zodoende dat ik aan het carter en tussencarter kan.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Balen Jo, het blijft maar niet meezitten met dat tussencarter

Is een fase2 carterpan niet op een fase1 te plaatsen?
Gast

het is een ph2 blok, dus met tussencarter. Een ph1 heeft die troep niet, die hebben het carter rechtstreeks op het onderblok.

heb er ook al aan gedacht om er een ph1 carter op te zetten maar weet niet precies hoe het dan met de oliepomp zit. Moet ik eens bestuderen als er een blok in de bok staat. (er zijn namelijk 4 verschillende oliepompen)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:het is een ph2 blok, dus met tussencarter. Een ph1 heeft die troep niet, die hebben het carter rechtstreeks op het onderblok.

heb er ook al aan gedacht om er een ph1 carter op te zetten maar weet niet precies hoe het dan met de oliepomp zit. Moet ik eens bestuderen als er een blok in de bok staat. (er zijn namelijk 4 verschillende oliepompen)
hmmz ok. Dacht dat fase 2 zonder tussencarter was

misschien wel de moeite waard om de conversie eens te onderzoeken!!
Gast

nou ja, morgen ga ik vroeg aan de slag. Een poging doen om het subframe te verwijderen en tocht het blok te laten "hangen". Bak ondersteunen en motor in de takel laten hangen. Zou "in principe" moeten lukken. Je hoort het morgen wel :wink:
Gast

zow, de wagen staat nu bij onze oude bekende (Gio) voor zen definitieve metamorfose. Gio kennende kan ik op 2 oren slapen.

Verder staat de motor ook op punt alleen moet het vermogen...zakken. Heb een stukske met Gio zenne pa gaan rijden en de slons heeft in 3de nog wheelspin...(ligt al 17" op en deftige banden ) en we rijden nog maar op 600 gram (0.6 bar). Het beloofd wa te gaan worden. Ondertussen heeft ze ook 1500 km achter de kiezen en kan ze in principe op volle druk gegooid worden (1.5bar).

Rond 1 april zullen we een uitgebreide fotoshoot houden van het resultaat.
Ivo
Über-Spammer

Komt ie 11 maart nog naar Breda Jo....?

Of kom ge met wa anders propers......?

:D
-jacco-
Über-Spammer

Naar 1,5 bar als je nu met 0,6 al zoveel wielspin hebt? >-)

"Ik zie een rookgordijn!!!

Nee joh, das Jo die zn 21 op gang brengt :lol: "

Damn, wanneer gaat ie de bank op voor een uitdraai? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Jo: dit wordt echt belachelijk ;)

het was de vorige keer dat ik meereed al niet te doen.

Mag ik als ie klaar es weer es meerijden? :P
Gast

Ivo van Achthoven schreef:Komt ie 11 maart nog naar Breda Jo....?

Of kom ge met wa anders propers......?

:D
Helaas staat ie dan nog in de spuitcabine en ben nog in afwachting van een pakketje vanuit de states (meerbepaald "Borla"). Ik kom met me bus, lekker makkelijk om de spullen mee te brengen :D

Jacco Osté schreef:Naar 1,5 bar als je nu met 0,6 al zoveel wielspin hebt? >-)

"Ik zie een rookgordijn!!!

Nee joh, das Jo die zn 21 op gang brengt :lol: "

Damn, wanneer gaat ie de bank op voor een uitdraai? :D
zo spoedig mogelijk, ik ga nog effe een motor opbouwen en wisselen voor 1 april. Dit blok wordt men reserve. Hetgeen erin komt te liggen is dat van Marcel (ralleysprint)

Alsook de complete ophanging vooraan (plug and play, complete veerpoten) en het remcircuit wordt ook gelijk vervangen. Toch maar voor iets zwaarder gaan alvorens er een 330mm met 4pods klauwen op te gooien. Master wordt ook gelijk gewisseld. Eindelijk gaat ie remmen zoals het hoort te remmen.

Moest het iemand interesseren: gegroefde/drilled schijven in de aanbieding. (Hebben er 2000 km opzitten) Dit in combinatie met greenstuff schijtblokken. Ook in nieuwstaat.
dennisvr schreef:Jo: dit wordt echt belachelijk ;)

het was de vorige keer dat ik meereed al niet te doen.

Mag ik als ie klaar es weer es meerijden? :P
Tuurlijk, kan je in principe nu al. En sterker nog...de koppeling houd het !!! Kheb in de fwd die quadra koppeling gestoken met nog wat aanpassingen . Remember die pads op een std koppeling ? :D
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

@Jo: heb jij nog wat over dat pakje gehoord? heb geen tracking nummer meer gezien namelijk
Gast

nope niks, nada, had die pee nu niet gezegd dat er enkele dagen over zouden gaan vooralleer die 2.5" binnen waren ?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:nope niks, nada, had die pee nu niet gezegd dat er enkele dagen over zouden gaan vooralleer die 2.5" binnen waren ?
ja, maar ik ga hem wel ff mailen, wil die spullen zsm bij je hebben (cc is al afgeschreven)
-jacco-
Über-Spammer

:worship: :worship: :worship:

(Woorden zijn overbodig :wink: )
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

daar ga ik me even bij aansluiten:

:worship: :worship: :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en ik ook :worship: :worship: :worship:

wat een apparaat :bang: (Y) :worship:
mark 5t
Contacteer:

:worship: :worship: inderdaad helemaal super!!!
ik mis mijn 21T nog steeds wel een klein beetje maarja ik kan ook niet alles houden he!
heb al te veel autos
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

@Jo
Salut tlm, voila j'ai réussi à purger une commande d'embrayage sans purge Smile

Sur ma quadra j'avais laissé le récepteur sur la boite et débranché le tuyau a ce niveau (faut etre c.n hein)

J'ai utilisé 2 méthodes différentes pensant que la 1ere n'était pas efficace, alors que c'était mon embrayage qui était collé Embarassed .

1ere méthode :
-J'ai rempli le bocal, ensuite j'ai mis le bout de la durite (qui se branche sur le récepteur) dans le bocal (pour récuprer le liquide)et j'ai appuyé sur la pédale, je bouche la durite avec mon doigt quand je relache la pédale (principe de purge des frein) et ainsi de suite jusqu'a ce qu'il n'y aie plus d'air qui sorte par le tuyau, puis j'ai laissé l'extrémité de la durite dans le liquide du bocal (pour éviter qu'elle se vide)
-J'ai rempli le recepteur de liquide, je l'ai branché, et j'ai appuyer à fond sur le piston du récepteur pour finir de chasser l'air jusqu'au bocal (j'ai positionné le récepteur assez bas pour que les bulles d'air remonte dans l'émetteur).

Voyant que ca ne débrayait toujours pas (ben oui, embrayage collé, mais je ne le savais pas encore :mad: ) j'ai essayé autre chose

2e méthode (moins "catholique"):
Récepteur branché, j'ai sortie le piston (du récepteur), j'ai mis le récepteur en hauteur puis j'ai appuyé sur la pédale. Je remettais le piston dans le récepteur tout en le retenant pour éviter qu'il soit aspiré au moment de la remonté de la pédale, ceci afin d'aspire le liquide dans le bocal et non dans le récepteur (comme pour le tuyau méthode 1). Lorsque le liquide c'est mis à déborder du récepteur j'ai remis le piston, je l'ai retenu pour remonter la pédale puis j'ai appuyé à fond sur le piston.
Il y a risque d'endommagement du joint du piston avec cette méthode.

Mais ca ne débrayait toujours pas [...] puis j'ai changé l'embrayage, et la ca a débrayé Surprised

Voila. On allez pas se faire prendre pour des c.ns, ils le vendent bien purgé eux Twisted Evil

Edit: explication plus claire Mad

Nb: 6 semaine plus tard ca débaye toujours
http://21turbo.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16839

babelfish
On my will quadra I had left the receiver on limps and disconnected the pipe this level has (is necessary to be c.n hein) I used 2 different methods thinking that the 1ere was not effective, whereas it was my clutch which was stuck Embarassed. 1ere method: _ - I have fill the bottle, then I have put the end of hose connection (which himself connect on the receiver) in the bottle (for récuprer the liquide)et I have press on the pedal, I stop the hose connection with my finger when I relache the pedal (principle of purging of brake) and so on de suite until A it that it there have more some air which leave by the pipe, then I have leave the end of hose connection in the liquid of bottle (to prevent that it himself empty) - I have fill the recepteur with liquid, I it have connect, and I have support à.fond (I positioned the rather low receiver so that the bubbles of air goes up in the transmitter). Indicator that Ca still did not disconnect (Ben yes, stuck clutch, but I did not know it yet) I tested another thing 2e method (less "catholic"): Connected receiver, I left the piston (of the receiver), I put the receiver in height then I pressed on the pedal. I gave the piston in the receiver all while retaining it to avoid that it is aspired to the moment of reassembled pedal, this in order to aspires the liquid in the bottle and not in the receiver (as for the pipe method 1). When the liquid it is put to overflow of the receiver I gave the piston, I retained it to reassemble the pedal then I pressed à.fond on the piston. There is risk of damage of the joint of the piston with this method. But Ca still did not disconnect [... ] then I changed the clutch, and Ca disconnected Veiled. One be not made take for c.ns, they sell it well purged them Edict: clearer explanation Nb: 6 week later Ca débaye always
Rob21TQ

Hallo mensen.. vette shit jo...

Ik heb een vraagje, ik ga een quadra kopen en vroeg me af welke onderdelen er echt niet meer of heel moeilijk te krijgen zijn.

Greetz Rob
Gast

Hoi Rob, ik heb je post gezien op 21TOC. Een engelse wil je echt niet hebben tenzij voor onderdelen. Hou er wel rekening mee dat alles daar andersom zit dus met de meeste delen uit het motorcompartiment ben je dus niks. Slangen, aansluitingen, andere zooi is allemaal anders.

Wat is er niet meer te verkrijgen...de meeste dingen wel. Koplampen wordt een probleem en sommige plaatdelen ook. Voor de rest is het meeste her en der nog wel verkrijgbaar of heeft iemand het in de schuur liggen.

Je kan ook eens contact opnemen met Robert001 hier op het forum. Hij is de man aan wie je alles vragen kan.
Rob21TQ

He jo...

Dan ga ik mijn koop voort zetten denk ik, ik heb een hele mooie orginele quadra gevonden staat ergens in een loods in nederland.

Autotje rijdt, en is een orginele nederlandse quadra, alleen staat al een jaar stil en moet hem dus ophalen.
De kerel waar hij van is doet hem om de 6 weken nog ff starten en laten rijden, auto is kompleet orgineel en is helemaal ingesmeerd met vet en de balken zijn ook bewerkt zodat niks roest (Y)

De prijs is wel goed, dus die heeft binnenkort een nieuwe eigennaar :smoke:
Rob21TQ

Welke steek heeft een renault 21 quadra phase 2 eigenlijk??

K moet ff nieuwe velgen halen...
-Ray-
Contacteer:

5x108, succes :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno

5x108
rev it like a rental
Plaats reactie