Florus' Blauwe 5gt turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'T begint weer een beetje vorm te krijgen :) ,ook gelijk maar de bevestiging v/d achterbumper iets veranderen waardoor ie netjes recht komt te hangen (Y)

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f107.jpg[/img]



Het resultaat van een week lang iedere avond tot 10.30 knutselen :D
En NEE,hij is volgende week niet af :p ,'k had er gewoon zin an deze week :D
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

kijk dat begint al ergens op te lijken (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zow dat blinkt hee, damn!

En die bumper hangt toch perfect zo, veel beter krijg je het gewoon niet bij 5jes.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Klopt,bumper hangt prima zo (Y) , als ik de steuntjes aan de onderkant op de oude gaten vast maak dan zakt ie aan de achterkant 1 cm (N) ,dus ff nieuwe gaten boren en klaar :)
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

erg netjes man :worship:
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

toppie (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ziet er goed uit (Y) ......nu zeker 80 mm naar beneden ? ( is namelijk standaard vraag als men hun auto nog aan het opbouwen zijn en het blijkt dat ie wat hoog op de poten staat :lol: )
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

jochem de haas schreef:Ziet er goed uit (Y) ......nu zeker 80 mm naar beneden ? ( is namelijk standaard vraag als men hun auto nog aan het opbouwen zijn en het blijkt dat ie wat hoog op de poten staat :lol: )
Pcies,zat al op die vraag te wachten :lol: ,heb v/d week al geprobeerd om 'm te verlagen,maar 't zaakie zit zo vast als een huis,had er niet bij stil gestaan toen de as eronder uit was om 'm gelijk gangbaar te maken |: ,Heb nu al 2x een m10 draadeind door midden gedraaid,dus voorlopig vind ik het wel ff goed,of heeft er iemand nog een gouden tip hoe ik het wel los kan krijgen?
Mark V
Berichten: 81
Lid geworden op: di 19 apr 2005 6:18
Locatie: Driebergen

erg mooie 5 florus (Y)
Renault Clio 16v
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Florus schreef: Pcies,zat al op die vraag te wachten :lol: ,heb v/d week al geprobeerd om 'm te verlagen,maar 't zaakie zit zo vast als een huis,had er niet bij stil gestaan toen de as eronder uit was om 'm gelijk gangbaar te maken |: ,Heb nu al 2x een m10 draadeind door midden gedraaid,dus voorlopig vind ik het wel ff goed,of heeft er iemand nog een gouden tip hoe ik het wel los kan krijgen?
Je hebt zeker M10 4.6 of 8.8 gebruikt? Moet je ff een versnellingsbakbout gebruiken. Das zo'n verzinkte, die zijn 10.9 en hebben een hogere treksterkte. Je kan zelfs ook een 12.9 kopen bij de betere ijzerhandel, die heeft nog een grotere treksterkte.
En anders gat uitboren en dan M12 erin tappen

Dat de achterbrug helemaal vrij moet hangen hoef ik niet te zeggen toch? :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee joh juist niet een beetje spanning is juist leuk
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ach anders plak ik gewoon een 4x4 embleem erop,en maak ik er gewoon een off-road edition van :p
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Zeker mooi gedaan (Y) (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Florus schreef:Ach anders plak ik gewoon een 4x4 embleem erop,en maak ik er gewoon een off-road edition van :p
Een RX 5 ( als je dan ook de 2liter 16v erin propt :wink: )
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

Kijk, dit is het echte werk :worship:

:ja:
Sjoerd B
Berichten: 558
Lid geworden op: za 9 apr 2005 9:13
Locatie: Augustinusga

dit is een fijn kleurtje!!!
Is dat weer die blue sport kleur ofzo?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Sjoerd B
Berichten: 558
Lid geworden op: za 9 apr 2005 9:13
Locatie: Augustinusga

dat is em niet dus, maar wat is het wel?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Tis de kleur van Clio v6 phase 2 Blue Iliade
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Goed bezig daar in W'xveen..., wie loopt er voor.... :lol:

Echt goeie kleur... (Y)
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Florus schreef:
jochem de haas schreef:Ziet er goed uit (Y) ......nu zeker 80 mm naar beneden ? ( is namelijk standaard vraag als men hun auto nog aan het opbouwen zijn en het blijkt dat ie wat hoog op de poten staat :lol: )
Pcies,zat al op die vraag te wachten :lol: ,heb v/d week al geprobeerd om 'm te verlagen,maar 't zaakie zit zo vast als een huis,had er niet bij stil gestaan toen de as eronder uit was om 'm gelijk gangbaar te maken |: ,Heb nu al 2x een m10 draadeind door midden gedraaid,dus voorlopig vind ik het wel ff goed,of heeft er iemand nog een gouden tip hoe ik het wel los kan krijgen?
m10 draad eind er in dop 30 eroverheen goeie dikke ring erachter en dan een boutje aandraaien, en vaak weer een beetje los draaien en kruipolie spuiten (maar dat is logisch toch)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ivo8hoven schreef:Goed bezig daar in W'xveen..., wie loopt er voor.... :lol:

Ik loop voor(denk ik :~ ),tis trouwens Boskoop,die W'xveen-ers, die schieten niet op :p :lol:



@5gt8vturbo; Ben al een week lang met WD40 aan het spuiten,ding zit gewoon goed vastgerot onder de auto,aan de scharnierkant zit wel beweging,goed oplossing denk ik is het deel onder de auto ff warmstoken,maarja die benzine tank hé :~
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Blijven draaien hij komt vanzelf.....bij mijn oude clio had ik hem zo , bij de bleu krot van chris duurde het ff en had zelfs hulp nodig van een monteur die daar rond huppelde maar hij kwam wel na 3 uur klootvioolen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee niet warmstoken, als ie met draad onder spanning staat moet je er in het midden van de stang ff flink op beuken met een hamer.

Verder moet de WD40 niet alleen achter het dopje, maar ook aan de achterkant en in het midden is ook wel handig.

Maar probeer eerst eens een bakbout uit je versnellingsbak (10.9 op de kop) en een verlengmoer van de praxis, dan kun je sowieso al stukken meer trekkracht erop loslaten.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ach wat maakt het uit man....., laat je hem toch gewoon origineel... >-)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Vanavond maar eens vette handjes gehaald :p
Het 1 en ander van het blok afgehaald,turbo,slangen,carb. en de spruitstukken eraf gehaald,die zaten overigens lekker vast,miste maar 4 moertjes (N).

De vorige eigenaar beweerde dat de cil. kop gegasflowd was,'k nam dit eigenlijk niet zo serieus maar krijg nu toch het idee dat er wat aan veranderd is :s :)

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f108.jpg[/img]

Iemand enig idee of dit origineel is, of is er soms iets aan veranderd is?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo te zien is hier duidelijk in gehakt, als je wil kan ik ter vergelijk een originele uit de schuur pakken voor een foto.

De vraag is alleen of het wel zo gunstig uitpakt...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tja het blijft gunstiger waarschijnlijk. Maar dit is voor een turbo motor en wat voor invloed het dan nog heeft? Het zal altijd wel te merken zijn.

Is het ook aan de uitlaat kant gedaan?? En als je je kop toch zo in je handen hebt, Haal de kleppen los om de speling te cheken.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Abel schreef:Tja het blijft gunstiger waarschijnlijk. Maar dit is voor een turbo motor en wat voor invloed het dan nog heeft? Het zal altijd wel te merken zijn.

Is het ook aan de uitlaat kant gedaan?? En als je je kop toch zo in je handen hebt, Haal de kleppen los om de speling te cheken.
'T is niet aan de uitlaatkant gedaan volgens mij,de kop is er verders niet af,motorretje loop verder als een zonnetje,dus verders laat ik alles voorlopig lekker zitten :)
Het lijkt mij wel gunstiger,een groter gat kan meer lucht door,waarom zou je anders een groep-a carb. erop zetten,is ook een kwestie van meer doorlaat.

'T flowen is gedaan bij Koptec engineering,die hebben ook het vliegwiel afgedraaid en de dumpvalve destijds geleverd (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ok naja zolang het maar niet door Sjaak Trekhaak Tuning is gedaan met de dremel van Friet van Piet. ;)
Maarja Kopkaas Engineering klinkt nou ook niet echt bekend :lol:

Want lukraak in je kanalen gaan rossen kan wel degelijk nadelig zijn voor de flow schnAbel. Het is namelijk niet een kwestie van grotere diameter=meer flow en alle scherpe hoekjes wegwerken.
Tis aerodynamica en das niet zo simpel :p

Portmatching waarbij je de poorten netjes laat aansluiten op de pakking is een ander verhaal, das ook geen flowen maar meer puntjes op de i zetten.


Maargoed als ie lekker loopt is het prima verder natuurlijk ;)
Ga je verder nog motorische aanpassingen doen Floor?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Steven schreef:Die van jou is nog ziek veel stijver, die gaat direct op de achterbrugbevestiging :worship:

En er zijn heel veel klassen en hoe zwaarder de klasse, hoe zwaarder de kooiconstructie. Kijk maar es naar de WRC-kooien, das echt een heel netwerk.
Hoorde laatst op tv dat ze daar zo'n meter of 60 pijp in lassen. De tering.

Nette bak overigens verder. Strakke kleur
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

is ook wel een mooie
[img]http://www.renaultpower.com/images/parts/318.jpg[/img]
superfunk
Berichten: 138
Lid geworden op: za 12 jun 2004 13:48
Locatie: Emmeloord

Woww damzzz dat ziet er ook gewoon echt ziek uit!
Wel gaaf, zou zelf ook wel een rolkooi in me clio willen hebben.
Alleen een beschaafde natuurlijk :lol: .
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jawel, je heb helemaal gelijk over aerodynamics enzo, maar er staat een turbo voor te blazen he. Dus dat maak de zaak weer heeel anders
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Bijna klaar.......ahum :p

Inmiddels weer het nodige gedaan (Y) ,gereviseerde startmotor erop gezet,en een hitteschiltje
eromheen gemaakt,blok schoongemaakt,kleppen gesteld,het kleppendeksel opnieuw gespoten,
en de stuurstroomdraad naar de startmotor vernieuwd.
Verders nog de dynamo en stelsteun gepolijst en het opendak er weer in gezet

Morgen de I.C. + de slangen ophalen bij biesheuvel :)

Dus de gang zit er lekker in,maar nog genoeg te doen :ja:
Plaats reactie