ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ffies iets anders he, je hebt van die Golfjes of andere wagens die zo'n flink lawaai maken als ze optrekken, ik hoor vaak de woorden "DTM uitlaat" vallen, krijg ik dat geluid ook op een GTT? Mijn uitlaat vind ik wat zwakjes namelijk, ik ik vind wel dat ik zo'n naar mijn idee sportief geluid mag hebben :D

Devil hebben er ook meerdere, maar die vind ik dan weer te donker (geloof ik). Ik zal op de meeting eens goed luisteren naar jullie optreksounds, mooi geluidje uitzoek :D

Oja Peco van jef was ook mooi, maar da's clio, elke motor klinkt weer anders dus dat zal onder een GTT weer andere effecten hebben, of niet?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

de turbo werkt dempend, dus dan klinkt een uitlaat zoiezo al (iets) beschaafder dan dat de uitlaat op turboloze motor zou klinken
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Sebring en Remus zijn juist donker, Devil is weer dat hogere geluid.

(Persoonlijk vind ik dat net als een twee-takt klinken, maar das mijn mening. Er zijn zat leden hiero die voor een Devil gaan)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ray heeft gister filmpjes van z'n Devil gepost, dus blader eens wat terug...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik vind het geen mooi geluid, met alle respect voor de wagen van Ray :worship: maar ieder zijn eigen toch
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

open devil: http://d2k.dezeserver.nl/temp/herrie.mov

115.6 dB gemeten ;)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Klinkt wel lekker agressief, maar ik zou niet kunnen leven met zo'n herriebak.
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Ik vind zo'n rochelende devil trompet helemaal niks. Maar over smaak valt niet te twisten.

Zelf ga ik voor Sebring als ik de keuze heb tussen de bekende merken. Maar wederom is dit geheel persoonlijk.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach jullie hebben nooit zelf met een Devil gereden.

Reken maar dat je het prachtig vind als je in ene tunnel bij 120 terugschakelt naar 3.
Jullie zijn gewoon allemaal mufferts met standaard stille pijpjes

En Merijn, op een atmosferische auto klinkt een Sebring heel schel (in mijn oren weer smerig), maar op een GT hoor je echt nix. Geloof mij.

Kep al verschillende pijpen onder mijn GT('s) gehad:
-Demperloze middenpijp met Remus einddemper: Hoorde je in de auto echt nauwlijks een heel zacht brommetje. Wel mooi 90mm rond no-nonsense
-Sebring ovaaltje met middendemper: lelijk eindstuk en je hoorde gene kont door die middendemper.
-Devil groep N: naar mijn mening nog steeds het mooiste eindstuk, geluid is buiten de auto schel, maar in de auto valt de herrie reuze mee. Kun je ook prima 120 mee rijden zonder dat je gek wordt. En tunnels zijn gewoon te gek.
-K-tec 2.25" slash/xl weetikwat ding met kinda japstyle einddemper: Kep em gekocht voor performance en wat meer rust. Maar je hoort em nog best wel, diepe brom bij gasgeven en bij 120 bromt ie ook een beetje (denk zelfs wel eens dat de devil stiller was). Tis prima pijp, mooi RVS alleen vind ik het eindstukkie niet zo mooi.

Ik hoor hier weer 3 commentaar hebben waarvan er 2 nog maar nauwelijks met hun GT gereden hebben :p
Verder gaat het om het geluid in de auto, omdat je 99% van de tijd er zelf in rijd :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Merijn.V schreef:Zelf ga ik voor Sebring als ik de keuze heb tussen de bekende merken. Maar wederom is dit geheel persoonlijk.

nou, ik heb nu een sebring onder mijn willi (za er al onder), maar die zou ik zelf nooit gekocht hebben. Die devil onder de GTT vond ik leuker
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vind het Devil, zoals jij die onder je 5 had, Tom, niet echt mooi. Die Sebring die onder mijn 5je zat gaf naar mijn mening een mooier geluid. Welliswaar minder hard, maar wel mooier. Wederom persoonlijke smaak. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

precies. ik geef toe dat een open devil stationair een hoog tractor gehalte heeft maar je moet er mee rijden. Dan vermaak je je echt wel. Ik heb vaak zat lekker met het raam open getoert om te genieten van die lekkere roffel (vooral gas-los doet het goed. Maar ja, als ik nu iets zou moeten kopen voor de willi zou ik toch weer voor devil gaan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zoiets als Rob misstaat zeker niet onder een Clio! :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

franse auto == franse uitlaat :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:Ik vind het Devil, zoals jij die onder je 5 had, Tom, niet echt mooi. Die Sebring die onder mijn 5je zat gaf naar mijn mening een mooier geluid. Welliswaar minder hard, maar wel mooier. Wederom persoonlijke smaak. :)
Nog 1, heb jij de Devil wel eens in de auto gehoord? :p

Devil is tenminste lekker apart, niet zo'n 1000-in-1-dozijn pijp. Tis hard, maar apart :)

Ik denk er nog vaak met weemoed aan terug (U)
Gelukkig heb ik nog een home-made-side-pipe 8)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Steven schreef:Ach jullie hebben nooit zelf met een Devil gereden.

Reken maar dat je het prachtig vind als je in ene tunnel bij 120 terugschakelt naar 3.
Jullie zijn gewoon allemaal mufferts met standaard stille pijpjes

En Merijn, op een atmosferische auto klinkt een Sebring heel schel (in mijn oren weer smerig), maar op een GT hoor je echt nix. Geloof mij.

Kep al verschillende pijpen onder mijn GT('s) gehad:
-Demperloze middenpijp met Remus einddemper: Hoorde je in de auto echt nauwlijks een heel zacht brommetje. Wel mooi 90mm rond no-nonsense
-Sebring ovaaltje met middendemper: lelijk eindstuk en je hoorde gene kont door die middendemper.
-Devil groep N: naar mijn mening nog steeds het mooiste eindstuk, geluid is buiten de auto schel, maar in de auto valt de herrie reuze mee. Kun je ook prima 120 mee rijden zonder dat je gek wordt. En tunnels zijn gewoon te gek.
-K-tec 2.25" slash/xl weetikwat ding met kinda japstyle einddemper: Kep em gekocht voor performance en wat meer rust. Maar je hoort em nog best wel, diepe brom bij gasgeven en bij 120 bromt ie ook een beetje (denk zelfs wel eens dat de devil stiller was). Tis prima pijp, mooi RVS alleen vind ik het eindstukkie niet zo mooi.

Ik hoor hier weer 3 commentaar hebben waarvan er 2 nog maar nauwelijks met hun GT gereden hebben :p
Verder gaat het om het geluid in de auto, omdat je 99% van de tijd er zelf in rijd :p
Je hebt gelijk Steven. Wanneer kan ik meetijden om eens uitgebreid te luisteren? :) En dan wel met tunnels he ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb geen Devil meer, maar je kan de 14e wel ff meerije voor de K-tec :p

Openingsmeeting zal ik de sidepipe er weer es ophangen :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Steven schreef:
Merijn schreef:Ik vind het Devil, zoals jij die onder je 5 had, Tom, niet echt mooi. Die Sebring die onder mijn 5je zat gaf naar mijn mening een mooier geluid. Welliswaar minder hard, maar wel mooier. Wederom persoonlijke smaak. :)
Nog 1, heb jij de Devil wel eens in de auto gehoord? :p

Devil is tenminste lekker apart, niet zo'n 1000-in-1-dozijn pijp. Tis hard, maar apart :)

Ik denk er nog vaak met weemoed aan terug (U)
Gelukkig heb ik nog een home-made-side-pipe 8)
Nee, nog nooit meegereden met een 5je met zo'n pot eronder. Ik zal Johan eens vragen of ie het gas eens diep in wil trappen als ik naast 'm zit binnenkort. Of misschien mag ik zelf wel een stukkie rijden. ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nooit met mij mee gereden?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nope. :(
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik heb zelf een demperloze middenpijp en een Sebring 90mm Auspuff, en behalve dat dat sjonnending er niet uitziet vind ik het wel lekker rustig. Maar ik heb al snel meer last van een rammelend dashboard dankzij mijn cup motorsteunen :p
Persoonlijk vind ik die slash-cut eindpijp van de engelse tuners wel mooi, maar dan wel gewoon de 2,5 inch, niet 4" of zoiets absurds.

En dat ritje dat lijkt me wel leuk :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat rammelende dash ligt niet aan cupsteunen hoor, doen heel veel 5jes.

De mijne rammelt als het vochtig is achter het linker ventilatieroostertje in de hoek. Wordt ik ook helemaal kriegel van :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Karakter heet dat toch? :lol:

Als ik stationair draai dan trilt echt alles, zelfs het hemeltje maakt dan geluid :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb sinds ik die intercooler erin heb meer herrie, zit een slang klem tussen dynamo en voorfront :D (wordt binnenkort opgelost).

En alle rommel in de deurbakken kan ook vrolijk meerammelen hehe.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

om even op die uitlaten discussie terug te komen.... ik heb ook erg veel uitlaten onder me 5je gehad, te weten:

- OMP volledig systeem zonder tussendemper met einddempert. mooie donkere brom, lullig klein eindstukje. dof geluid met terugschakelen.

daar moest iets meer herrie in komen.

- Devil Groep N. Uitlaat waar ik het meeste plezier van heb gehad, de buren bij me ouders in de straat ook. Asociaal hard, stationair net een tractor. Samen met me broertje hebben we de buurt erg lang geterroriseerd (ook snachts whehe :p), ff uitdraaien terug van de FNB :D Vooral met 3x antraciet GTT vol gas in ze 1 door de winkelstraat in Beverwijk herrinner ik me als de dag van gister :worship: .

Toen kwam de T25, en dus ook een uitlaat met een dikkere diameter. In afwachting van de sidepipe van K-tec was er de:

- home made uitlaat 60mm van JL Tuning. ben ik ook mee op de vermogensbank bij freddy cane geweest. geen tussendemper, einddemper unicerseel met een stukkie rvs sierpijp. bijna geen geluid in de auto, buiten was het bij gas geven goed hoorbaar.

- Eindelijk na lang wachten de sidepipe :) Verreweg de beste uitlaat uit het rijtje qua performance. Voelde goed aan, alleen het resoneren was iets minder. Turbo spinde megasnel op, je merkte gewoon dattie het lekker kwijt kon. Geluid was machtig, vangrails waren me grootste vriend met ramen open, en in de herfst had je een mooie bladblazer voor de goten bij pa en moe :lol:

Aangezien een sidepipe met demper onder de handrem in combi met -6 verlagen niet te doen is, verkopen die handel. We nemen een K-tec 2,25 inch slash tail cut RVS systeem. Heeeeeeeeerlijk qua rust in de auto, maar als je je gas intrapt brult ie echt heel lekker. Fijnste uitlaat uit het rijtje. En een heel mooi eindstuk als je het mij vraagt.

Kom je weer uit bij de smaakkwestie. Iedereen moet nemen wat ie wil, maar een Reesmus en een Zweetbring horen onder Opel en VW vind ik.

Voor de rest lekker nemen wat je mooi vind natuurlijk, en iedereen mag komen luisteren hoor :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Ben het volledig eens met die één na laatste zin :D
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Steven schreef:
Gelukkig heb ik nog een home-made-side-pipe 8)
yeah de side pipe`s rulen nog steeds. 3x raden wat ik nu onder mijn gtet heb zitten 8)

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... epipe2.jpg[/img]
There will be plenty of time to rest when your dead
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Side-pipe rules :D

Vooral een demperloze. Dan word de linkervangrail je beste vriend :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik ben ook heel erg tevreden over mijn k-tec side pipe en idd vangrails zijn super, een tunnel is ook wel leuk :smoke: :smoke:
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

K-tec sidepipes zijn lauw :p

Zelfbouw sidepipes roeleren en idd de versies zonder dempers 8)

@Cattyboy, normaal heb ik het nie zo op die brievenbussen, maar dis wel kick >-)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

je moet maar eens mee rijden met mij :wink: . Ben benieuwd wat de kno arts tegen je zegt 8) . Bij hoge toerentallen kun je niet meer normaal tegen elkaar praten :) . En dat is reuze handig als je zo`n zeikerige vriendin hebt bijv :p
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb die herriemakende sidepipe eronderuit gehaald. Bweh. Komt er ook zo'n nep geluit uid. Vind een devil ook een nep-geluid hebben. Een gtt maakt dat geluid niet. Een open uitlaat met een absorptiedempertje vind ik het mooiste. Je moet de grom blijven horen. De roffel. Geen gek gejank en geknetter.

Maar das mijn mening :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Die van mij vond ik altijd wel lekker klinken 8)

Freddy Cane vond het net een stoomboot :lol:


[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/jt3.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Job-turbo op vr 29 okt 2004 10:04, 10 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik wil ook een sidepipe! :D
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik heb deze van k-tec, maakt een lekker geluidje, niet te hard maar wel lekkerrrr
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=7
Gesloten