front-mount intercooler

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gabri van der Veen
Über-Spammer

nieuw topic: A.I.S

Answer It Stevie :lol:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Nee, van mij niet :p
hahaha mafkees :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Car: M536

Gabri schreef:nieuw topic: A.I.S

Answer It Stevie :lol:
Ik zeg nix, ow shit doe ik het toch :~
Rob

Hoeveel mm was het nu? :p
antoine
Car: Renault Clio III RS

Erik Olijnsma schreef:het zijn bijna 600 posts, gisteren bijna alles doorgespit, en dan zou je niet iets over het hoofd mogen/kunnen lezen?

Als het nou net zo was als in dat GTTi project ok, maar dit zijn 12 pagina's. dus iets dubbel vragen mag dan toch hopelijk wel.
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
erik!!Als ik het goed begrepen heb op pagina 7 steven :p
-PAZ-
Über-Spammer

deze komt van een vito, nieuwste model. maten weet ik niet maar dit zou toch ook wel moeten gaan bij een gtt

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /48959.jpg[/img]

kzat nog effe verder te kijken, deze moet volgens mij ook wel redelijk passen op de gtt, hij komt van audi TT 180pk

[img]http://www.bollenracing.nl/shop/b_450.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

er heeft in dit topic, of een ander over FMIC eens een link gestaan naar een site waar een boel intercoolers op stonden met de maten erbij, heeft iemand deze link nog, ik kan em hier zo snel niet meer terug vinden
peter5GTTurbo
Contacteer:

paz-maniac schreef:er heeft in dit topic, of een ander over FMIC eens een link gestaan naar een site waar een boel intercoolers op stonden met de maten erbij, heeft iemand deze link nog, ik kan em hier zo snel niet meer terug vinden

Alstu

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html
-PAZ-
Über-Spammer

dank u :worship: :worship: 8) :p
-PAZ-
Über-Spammer

kzat net effe op de site van biesheuvel rond te kijken bij de intercoolers, staat ook de set van forge op voor 5gtt vragen ze 900euri voor,
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... intr5t.jpg[/img]

staat er een pagina verder volgens mij percies dezelfde koeler alleen dan zonder de slangen en die kost 360 euri . dik 500 euro voor beetje samco slangen en wat slangenklemmen lijkt me wel wat dik betaalt maja

[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... int107.jpg[/img]
Steven

Juist lekker zelf fabrieken die zooi.
Ik was voor nog geen 100 euri klaar :p

Tis alleen geen bling, maja dat boeit me niet zo, komt binnenkort toch wel weer wat groters voor 8)
-PAZ-
Über-Spammer

hoeft toch ook geen bling bling te zijn, als het maar werkt daar gaat het om
peter5GTTurbo
Contacteer:

Iemand enig idee of ik mijn IC ook als U IC kan gebruiken/maken.
Nu heb ik dus aan elke kant een uit/ingang.
En zit gigantisch te kloten met de aansluitingen (lang buizentraject en alles moet net/niet gaan passen.

Maar als ik nu op een kant van m`n IC een kap las waardoor de luchtstroom dus niet van de ene naar de andere kant gaat, maar dus van links door de onderkant van de IC via de gelaste kap(rechts) door de bovenkant van de IC en aan de linkerkant er weer uitkomt.
Snappie.
Het principe is dan dus hetzelfde als de originele IC, maar dan een stukkie groter.

Maakt dit uit wat betreft de werking van de IC??
Begrijp wel dat de lucht een vervelende bocht moet maken.
Maar als ik de IC op de K-tec manier aansluit krijg ik ook zo`n vervelende bocht erin.

Iemand suggesties ??
Steven

Sja weer terug dezelfde kant op blijft naar mijn mening toch altijd te lang, langs je oliefilter over je dynamo is m.i. toch het beste..
Ik heb er iig weinig problemen mee :)

Maargoed wat jij zegt kan prima, je ziet het wel meer op golfjes met dikke FMIC. Gewoon 1 goed schotje erin. Kost je alleen wel stukken meer verlies samen met die extra lange piping...
peter5GTTurbo
Contacteer:

Nou ja als ik het dus via "mijn" manier doe krijg ik dus een kortere piping als de k-tec manier.
Alleen het traject wordt er niet korter door.
En over de dynamo is toch echt superkrap.

Wil je misschien anders ff een fotootje doorsturen van jou traject.
Geen zin om te zoeken op de site
mark 5t
Contacteer:

voor het maken van IC`S of verbouwen van bestaande pm maar zou ik zo zeggen :)
peter5GTTurbo
Contacteer:

U kunt aluminum lassen begrijp ik ??
mark 5t
Contacteer:

yep!
peter5GTTurbo
Contacteer:

@ Mark. pm!!!
JiggyMF

Steven schreef:Juist lekker zelf fabrieken die zooi.

Tis alleen geen bling, maja dat boeit me niet zo, komt binnenkort toch wel weer wat groters voor 8)
voor 100 euro zal je geen samco slangen hebben gok ik :P

900 euro voor die set is niet gek duur. Het is gewoon een universele FMIC van forge, waar de rechteraansluiting naar achteren verplaatst is ivm ruimte. Vergeet niet dat er een lading slangen bijzit voor die 900 euro als ik me niet vergis.

Ik heb de FMIC van forge gehaald en zelf de samco slangen los gekocht, mn eigen trajecten gemaakt etc en ik ben in totaal duurder uit dan die 900 euro.

grtz jiggy
mark 5t
Contacteer:

dat is dan zonde van je geld wat mij betreft.
Florus

JiggyMF schreef:
Steven schreef:Juist lekker zelf fabrieken die zooi.

voor 100 euro zal je geen samco slangen hebben gok ik :P

900 euro voor die set is niet gek duur. Het is gewoon een universele FMIC van forge, waar de rechteraansluiting naar achteren verplaatst is ivm ruimte. Vergeet niet dat er een lading slangen bijzit voor die 900 euro als ik me niet vergis.

Ik heb de FMIC van forge gehaald en zelf de samco slangen los gekocht, mn eigen trajecten gemaakt etc en ik ben in totaal duurder uit dan die 900 euro.

grtz jiggy

Forge set zelf samengesteld:

Intercooler :360 euro
6x 90graden bocht:150 euro
2x45graden bocht:60 euro
2x recht :14 euro
8x alu pijp gepolijst:153 euro of 1 meter RVS pijp van:23 euro
+ aantal slangenklemmen
Totaal: 607 euro :)

Dus als je zelf een beetje handig bent,en je gebruikt RVS pijp,dan ben je voor 630 euri klaar, incl. alle slangen van Samco en Bling,bling :p pijp :wink:

Dus dan zit je nog en heel stukkie van die 900 euro vandaan :wink:

@ Jiggy: Misschien moet je eens een andere leverancier zoeken,volgens mij ben je genaaid :lol:
JiggyMF

Florus schreef: Forge set zelf samengesteld:

Intercooler :360 euro
6x 90graden bocht:150 euro
2x45graden bocht:60 euro
2x recht :14 euro
8x alu pijp gepolijst:153 euro of 1 meter RVS pijp van:23 euro
+ aantal slangenklemmen
Totaal: 607 euro :)
1> mijn traject loopt denk ik anders als dat van jou,en bij mij is het incl custom bochten voor t luchtfilter en het hele deel naar de turbo elbow toe, die heb ik in de berekening meegenomen. Ik had ook nog wat vacuum slang e.d. Ik had in totaal iets van 13-14 bochten zo op de gok.
2> als jij voor 150 euro 6 SAMCO bochten van 60mm en 90 graden hebt dan ben ik idd genaaid :) kortingen niet meegerekend was ik wel wat meer kwijt

Intercooler heb ik hetzelfde voor betaald.

grtz Jiggy
Florus

Jou systeem was misschien wel duurder,maar 't ging ook om de vergelijking tussen het kant en klare Forge systeem en het zelfbouw systeem :)

Samco bochten : 57mm = 25.40 euri p.s.
60mm = 27.60 euri p.s.

Prijzen zijn van http://www.dutchpowertrading.nl
Alles incl. btw
tyberium
Contacteer:

vergroot je met zo'n grote intercooler je turbogat niet flink? Is het dus wel écht effectief?
Daniël W.
Car: 5TL-T

@Jiggy: was het niet beter om een chargecooler te kopen dan?? Beter rendement + kleinere turbogat?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
slash

AREXSTYLE schreef:@Jiggy: was het niet beter om een chargecooler te kopen dan?? Beter rendement + kleinere turbogat?
een chargecooler is wat ruimte betreft niet te kloppen... en wat rendement betreft geloof ik ook niet....
mark 5t
Contacteer:

hoe staat het met je project slash??
MarcoG
Contacteer:

AREXSTYLE schreef:@Jiggy: was het niet beter om een chargecooler te kopen dan?? Beter rendement + kleinere turbogat?
Ik hoor net van een jongen met een willy turbo dat zijn chargecooler juist weinig rendement heeft, adviseerde mij een FMIC.
Heb em al gevraagd hoe hij zijn water laat koelen en hij had zijn chargecooler boven zijn uitlaatspruitstuk hangen...is natuurlijk goed voor de route van turbo naar inlaat, maar hmm, had em beter op de plek van de accu kunnen leggen en de accu de kofferbak in.
Steven

Nouja hangt ook sterk van de grootte van de charcooler af he, dat boven het spruitstuk is sowieso dom, dat kost je wel een paar graden.

Misschien neem ik in de verre toekomst er ook nog es 1, maja dan ga ik geen set kopen a 900 euri :p
Riël
Über-Spammer

Een FMIC met een slimme waterspray welke hier al vaak gelinkt is werkt even zo goed :)
MarcoG
Contacteer:

Ok, weer bericht gehad. Lullo wat ik ben, die chargecooler die BOVENOP het uitlaatspruitstuk zat (clio williams) wordt natuurlijk extra gekoeld door de luchthapper. Die jongen vertelde mij alleen maar dat een FMIC gewoon minder werk was...uiteraard. :)
slash

mark 5t schreef:hoe staat het met je project slash??
er komt een project-topic aan jongens, eindelijk......
als ik ergens een sleutelruimte kan regelen.... iemand, in de regio Leiden...?
Florus

Stel: Ik kan voor een heel mooi prijsje aan een chargecooler komen,ik twijfel nu tussen FMIC en Charge cooler,wat geeft nu het meeste rendement?,heb het hele topic al gelezen maar harde bewijzen zijn er nog niet echt............. :s
slash

Florus schreef:Stel: Ik kan voor een heel mooi prijsje aan een chargecooler komen,ik twijfel nu tussen FMIC en Charge cooler,wat geeft nu het meeste rendement?,heb het hele topic al gelezen maar harde bewijzen zijn er nog niet echt............. :s
tja, ik heb het advies opgevolgd van een 'expert" , en omdat mijn IC gewoon, ook als t 30 graden is ijs-en ijskoud aanvoeld.... daar gaat t toch om geloof ik
Plaats reactie