ACT: 5 GT Turbo.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
prachtige foto
Immer wieder die verdammte Holländer
metertje stuk of sensor stuk, beide vervangen voor een ander?
Immer wieder die verdammte Holländer
is een gecombineerde sensor voor oliepeil en druk. zit als je voor je auto staat ter hoogte van je scheenbeen in het midden aan de voorkant van het blok.
Hoe kun je nou olie peilen op scheenbeenhoogte Raymans 
De olieleiding naar je turbo, als je die naar beneden volgt zit je een T-stuk met daaronder een rond potje met aan de onderkant 2 stekkertjes. Dat is je oliedrukmeter en de andere pool is voor het lampje.
Daaronder in de carterpan zit het oliepeilstokje.
Beide zijn vanaf onderaf wat beter te zien.

De olieleiding naar je turbo, als je die naar beneden volgt zit je een T-stuk met daaronder een rond potje met aan de onderkant 2 stekkertjes. Dat is je oliedrukmeter en de andere pool is voor het lampje.
Daaronder in de carterpan zit het oliepeilstokje.
Beide zijn vanaf onderaf wat beter te zien.
wat is eigenlijk de juiste oliedruk?? stationair en tijdens het rijden.......Leon RS schreef:Tijdens het rijden geeft dezelfde meter een oliedruk van ca. 3 bar aan.
Waar zit de senor voor het pijlen van de olie?
stationair geeft ie bij mij 3 bar aan (met de verlichting uit, als dat aan is geeft ie 4 bar aan)
en tijdens het rijden geeft ie meestal 6 bar aan.......klopt dat? of totaal niet?
R 5 Convertible Rulezz
Nee, maarja kan erg geruststellend zijn voor mensen die er wel waarde aan hechten. 
Mijn eerste GT gaf ook die waardes die jij noemt aan, de 2e die liep stationair altijd 0,5 bar en volgas halde ik net 2,5 en 3 met licht aan.
Als ik een beetje met de koppeling knoeide bij het stoplicht kon ik em zelfs onder de 0 bar krijgen.
Normaal is 1 bar stationair en rond de 3,5 bij 4500 toeren ofzo.

Mijn eerste GT gaf ook die waardes die jij noemt aan, de 2e die liep stationair altijd 0,5 bar en volgas halde ik net 2,5 en 3 met licht aan.
Als ik een beetje met de koppeling knoeide bij het stoplicht kon ik em zelfs onder de 0 bar krijgen.
Vind sommige stukken daar toch erg achterhaald in dat advies, nu ik het nog eens doorlees

Anti-perculatie ventilator. Open na een testritje de motorkap en controleer of de anti-perc fan het doet. Deze moet enkele minuten na het afzetten van de motor de carburator koelen om verdamping van de benzineresten te voorkomen
BOEIEEEEEE

Slangen. Vaak zijn enkele van de vele slangen die we onder de kap van een GT Turbo tegenkomen gescheurd.
Nou ja, zo erg is t nu ook weer niet

· De bekleding op de zijsteunen van de stoelen is vaak slecht, dit is vaak een aardige indicatie van de conditie van de hele auto;
Hmm ... een goed onderhouden auto met 250.000 km heeft ook kapotte bekleding

Het vervangen van een lekke kachelradiateur vereist de demontage van het complete dashboard, inclusief stuur en stuurkolom, en kost dus veel tijd en/of geld
vind ik ook niet echt afschrikwaardig. Een kachel kost 2 tientjes, en een dagje knutselen en je hebt er een nieuwe in. Vind ik geen reden een GT te laten staan i.e.g.

Jij hebt het geluk dat je veel zelf kunt..... Stel je bent een leek, hebt een GT gekocht, en je laat het ff repareren bij de dealer..... $$$$$Riël Notermans schreef:Het vervangen van een lekke kachelradiateur vereist de demontage van het complete dashboard, inclusief stuur en stuurkolom, en kost dus veel tijd en/of geld
vind ik ook niet echt afschrikwaardig. Een kachel kost 2 tientjes, en een dagje knutselen en je hebt er een nieuwe in. Vind ik geen reden een GT te laten staan i.e.g.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
He chris, daar hebben w ede RTC toch voor en niet de dealer 
Aankoopadvies is ook zeer netjes, maar ik vind het persoonlijk iets té negatief. Ik weet bijna zeker dat je bij elke gt wel een of meerdere van die punten vindt
Een compressiemeting zegt heel veel over de stata van de motor, het kan allemaal prachtig lopen en uitzien, en dan nog 1 cilidner die achterblijft hebben
Roest op de krikpunten en de achterasbevestiging is nog een dure knakker !

Aankoopadvies is ook zeer netjes, maar ik vind het persoonlijk iets té negatief. Ik weet bijna zeker dat je bij elke gt wel een of meerdere van die punten vindt

Een compressiemeting zegt heel veel over de stata van de motor, het kan allemaal prachtig lopen en uitzien, en dan nog 1 cilidner die achterblijft hebben

Roest op de krikpunten en de achterasbevestiging is nog een dure knakker !
hehe ok, niet op letten dusSteven schreef:Nee, maarja kan erg geruststellend zijn voor mensen die er wel waarde aan hechten.

R 5 Convertible Rulezz
Wat zal het invoeren kosten?! 
klikkie...

klikkie...
Als het allemaal zo makkelijk was.....Riël Notermans schreef:He chris, daar hebben w ede RTC toch voor en niet de dealer![]()
Ik vraag me meer af hoeveel het gaat kosten om 'm weer fatsoenlijk te krijgen.

paar honderd euro...Chris schreef:Wat zal het invoeren kosten?!
klikkie...
Als het allemaal zo makkelijk was.....Riël Notermans schreef:He chris, daar hebben w ede RTC toch voor en niet de dealer![]()
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
staat er niet een leuke alpine v6 gt turbo voor weinig chris

kalender zac is zwaar kut

heeft iemand enig idee hoe het met de PG-RH-86 is? Een rode 5 gtt phase 2 uit '89.
Staat in 's Hertogenbosch
En de PD-87-SN een blauwe phase 1, staat in Tholen als het goed is.
Zijn mn oude gt'tjes ben gewoon een beetje benieuwd
en ja.....
ik mis ze een beetje
Staat in 's Hertogenbosch
En de PD-87-SN een blauwe phase 1, staat in Tholen als het goed is.
Zijn mn oude gt'tjes ben gewoon een beetje benieuwd
en ja.....

Heerlijk weer een franse auto
Kan het me eigenlijk slecht voorstellen.Vos schreef:paar honderd euro...Chris schreef:Wat zal het invoeren kosten?!
klikkie...
Het is misschien 4 uur werk? Maargoed, de dealer kan het niet meer he

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Weet iemand toevallig het typenummer van die schroefjes om de wielkast skirts vasr te zetten??? die zijn aan 1 zijde m6 en aande ander zijde is tapdraad!
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Voor de voorskirts heb je ook nog busjes nodig die in de skirts zitten, waar dan een m4? boutje in moet, voor de rest is het, hetzelfde 'systeem' als achter. In dialogys staan deze boutjes en de m6 moeren voor de rest van de skirt bevestiging, wel. Maar de nippels die in de skirts moeten staan er niet in.Merijn schreef:Wielkast voor of achter? Dat zijn verschillende dingen, volgens mij.
Ik ben naar de ijzerhandel gegaan en een stuk rvs draadend, m6 moertjes en m4? boutjes gekocht. De draadend in stukjes gezaagd, en in de skirt gekit met van die bruislijm. Opletten dat je ze er weer recht in zet. Ff een nachtje laten drogen en dan kan je de skirt er weer op zetten. Misschien is het handig om die moeren, waar de skirts mee vast zitten, ff goed met tectiel in te smeren. Vooral bij de achterskirts.
Laatst gewijzigd door Johan op wo 31 jan 2007 9:39, 3 keer totaal gewijzigd.
-
oww, dat wist ik niet, ik heb ze allemaal nodig voor+achter, de oude schroeven zaten zo vast geroest dat ik ze eraf heb moeten flexen.Merijn schreef:Wielkast voor of achter? Dat zijn verschillende dingen, volgens mij.
-
Als ik die schroefjes niet kan krijgen dan is dat wel een goed idee idd!! bedankt voor de tip!Johan schreef:Voor de voorskirts heb je ook nog busjes nodig die in de skirts zitten, waar dan een m4? boutje in moet, voor de rest is het, hetzelfde 'systeem' als achter. In dialogys staan deze boutjes en de m6 moeren voor de rest van de skirt bevestiging wel. Maar de nippels die in de skirts moeten staan er niet in.Merijn schreef:Wielkast voor of achter? Dat zijn verschillende dingen, volgens mij.
Ik ben naar de ijzerhandel gegaan en een stuk rvs draadend, m6 moertjes en m4? boutjes gekocht. De draadend in stukjes gezaagd, en in de skirt gekit met van die bruislijm. Opletten dat je ze er weer recht in zet. Ff een nachtje laten drogen en dan kan je de skirt er weer op zetten. Misschien is het handig om die boutjes ff goed met tectiel in te smeren, vooral bij de achterskirts.