ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat kannie :p
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

*Eeeeh* Rood tapijt :p
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

damn..... nog ff zoeken.... :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

prachtige foto
Immer wieder die verdammte Holländer
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

ff een vraag: als ik mijn auto op contact zet zou de oliepeilmeter mijn olie moeten peilen, maar hij komt bijna niet de hoek uit. Er zit wel genoeg olie in.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

metertje stuk of sensor stuk, beide vervangen voor een ander?
Immer wieder die verdammte Holländer
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Tijdens het rijden geeft dezelfde meter een oliedruk van ca. 3 bar aan.
Waar zit de senor voor het pijlen van de olie?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

is een gecombineerde sensor voor oliepeil en druk. zit als je voor je auto staat ter hoogte van je scheenbeen in het midden aan de voorkant van het blok.
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

thanks voor de info!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoe kun je nou olie peilen op scheenbeenhoogte Raymans ;)

De olieleiding naar je turbo, als je die naar beneden volgt zit je een T-stuk met daaronder een rond potje met aan de onderkant 2 stekkertjes. Dat is je oliedrukmeter en de andere pool is voor het lampje.

Daaronder in de carterpan zit het oliepeilstokje.

Beide zijn vanaf onderaf wat beter te zien.
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Leon RS schreef:Tijdens het rijden geeft dezelfde meter een oliedruk van ca. 3 bar aan.
Waar zit de senor voor het pijlen van de olie?
wat is eigenlijk de juiste oliedruk?? stationair en tijdens het rijden.......

stationair geeft ie bij mij 3 bar aan (met de verlichting uit, als dat aan is geeft ie 4 bar aan)
en tijdens het rijden geeft ie meestal 6 bar aan.......klopt dat? of totaal niet?
R 5 Convertible Rulezz
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, maarja kan erg geruststellend zijn voor mensen die er wel waarde aan hechten. :p

Mijn eerste GT gaf ook die waardes die jij noemt aan, de 2e die liep stationair altijd 0,5 bar en volgas halde ik net 2,5 en 3 met licht aan.
Als ik een beetje met de koppeling knoeide bij het stoplicht kon ik em zelfs onder de 0 bar krijgen.

Normaal is 1 bar stationair en rond de 3,5 bij 4500 toeren ofzo.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Chris schreef:Bedankt.

Had ze ff nodig om dit op te fleuren;

http://www.5gt.nl/node/2395
Vind sommige stukken daar toch erg achterhaald in dat advies, nu ik het nog eens doorlees :p

Anti-perculatie ventilator. Open na een testritje de motorkap en controleer of de anti-perc fan het doet. Deze moet enkele minuten na het afzetten van de motor de carburator koelen om verdamping van de benzineresten te voorkomen
BOEIEEEEEE :p


Slangen. Vaak zijn enkele van de vele slangen die we onder de kap van een GT Turbo tegenkomen gescheurd.

Nou ja, zo erg is t nu ook weer niet :p

· De bekleding op de zijsteunen van de stoelen is vaak slecht, dit is vaak een aardige indicatie van de conditie van de hele auto;
Hmm ... een goed onderhouden auto met 250.000 km heeft ook kapotte bekleding :p

Het vervangen van een lekke kachelradiateur vereist de demontage van het complete dashboard, inclusief stuur en stuurkolom, en kost dus veel tijd en/of geld
vind ik ook niet echt afschrikwaardig. Een kachel kost 2 tientjes, en een dagje knutselen en je hebt er een nieuwe in. Vind ik geen reden een GT te laten staan i.e.g. :)

:)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Riël Notermans schreef:Het vervangen van een lekke kachelradiateur vereist de demontage van het complete dashboard, inclusief stuur en stuurkolom, en kost dus veel tijd en/of geld
vind ik ook niet echt afschrikwaardig. Een kachel kost 2 tientjes, en een dagje knutselen en je hebt er een nieuwe in. Vind ik geen reden een GT te laten staan i.e.g. :)

:)
Jij hebt het geluk dat je veel zelf kunt..... Stel je bent een leek, hebt een GT gekocht, en je laat het ff repareren bij de dealer..... $$$$$
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vind het een super-aankoopadvies, Chris! (Y) Echt klasse. :worship:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

He chris, daar hebben w ede RTC toch voor en niet de dealer :)

Aankoopadvies is ook zeer netjes, maar ik vind het persoonlijk iets té negatief. Ik weet bijna zeker dat je bij elke gt wel een of meerdere van die punten vindt :p

Een compressiemeting zegt heel veel over de stata van de motor, het kan allemaal prachtig lopen en uitzien, en dan nog 1 cilidner die achterblijft hebben :p

Roest op de krikpunten en de achterasbevestiging is nog een dure knakker !
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

@Chris: de copa staat er nie tussen? (0)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Steven schreef:Nee, maarja kan erg geruststellend zijn voor mensen die er wel waarde aan hechten. :p

Mijn eerste GT gaf ook die waardes die jij noemt aan, de 2e die liep stationair altijd 0,5 bar en volgas halde ik net 2,5 en 3 met licht aan.
Als ik een beetje met de koppeling knoeide bij het stoplicht kon ik em zelfs onder de 0 bar krijgen.

Normaal is 1 bar stationair en rond de 3,5 bij 4500 toeren ofzo.
hehe ok, niet op letten dus :D
R 5 Convertible Rulezz
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wat zal het invoeren kosten?! ;)

klikkie...
Riël Notermans schreef:He chris, daar hebben w ede RTC toch voor en niet de dealer :)
Als het allemaal zo makkelijk was.....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Chris schreef:Wat zal het invoeren kosten?! ;)

klikkie...
Ik vraag me meer af hoeveel het gaat kosten om 'm weer fatsoenlijk te krijgen. ;)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Chris schreef:Wat zal het invoeren kosten?! ;)

klikkie...
Riël Notermans schreef:He chris, daar hebben w ede RTC toch voor en niet de dealer :)
Als het allemaal zo makkelijk was.....
paar honderd euro...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Chris schreef:Wat zal het invoeren kosten?! ;)

klikkie...
staat er niet een leuke alpine v6 gt turbo voor weinig chris :p

kalender zac is zwaar kut :(
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

heeft iemand enig idee hoe het met de PG-RH-86 is? Een rode 5 gtt phase 2 uit '89.
Staat in 's Hertogenbosch

En de PD-87-SN een blauwe phase 1, staat in Tholen als het goed is.

Zijn mn oude gt'tjes ben gewoon een beetje benieuwd

en ja..... (U) ik mis ze een beetje
Heerlijk weer een franse auto
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Die rode heb ik nog nooit gezien in DB. Ik zal mijn ogen open houden. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vos schreef:
Chris schreef:Wat zal het invoeren kosten?! ;)

klikkie...
Riël Notermans schreef:He chris, daar hebben w ede RTC toch voor en niet de dealer :)
Als het allemaal zo makkelijk was.....
paar honderd euro...
Kan het me eigenlijk slecht voorstellen.
Het is misschien 4 uur werk? Maargoed, de dealer kan het niet meer he :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

wat kun je je niet voorstellen?
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Weet iemand toevallig het typenummer van die schroefjes om de wielkast skirts vasr te zetten??? die zijn aan 1 zijde m6 en aande ander zijde is tapdraad!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wielkast voor of achter? Dat zijn verschillende dingen, volgens mij.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

@Riel: wat kun je je niet voorstellen?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Merijn schreef:Wielkast voor of achter? Dat zijn verschillende dingen, volgens mij.
Voor de voorskirts heb je ook nog busjes nodig die in de skirts zitten, waar dan een m4? boutje in moet, voor de rest is het, hetzelfde 'systeem' als achter. In dialogys staan deze boutjes en de m6 moeren voor de rest van de skirt bevestiging, wel. Maar de nippels die in de skirts moeten staan er niet in.

Ik ben naar de ijzerhandel gegaan en een stuk rvs draadend, m6 moertjes en m4? boutjes gekocht. De draadend in stukjes gezaagd, en in de skirt gekit met van die bruislijm. Opletten dat je ze er weer recht in zet. Ff een nachtje laten drogen en dan kan je de skirt er weer op zetten. Misschien is het handig om die moeren, waar de skirts mee vast zitten, ff goed met tectiel in te smeren. Vooral bij de achterskirts.
Laatst gewijzigd door Johan op wo 31 jan 2007 9:39, 3 keer totaal gewijzigd.
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Merijn schreef:Wielkast voor of achter? Dat zijn verschillende dingen, volgens mij.
oww, dat wist ik niet, ik heb ze allemaal nodig voor+achter, de oude schroeven zaten zo vast geroest dat ik ze eraf heb moeten flexen.
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Johan schreef:
Merijn schreef:Wielkast voor of achter? Dat zijn verschillende dingen, volgens mij.
Voor de voorskirts heb je ook nog busjes nodig die in de skirts zitten, waar dan een m4? boutje in moet, voor de rest is het, hetzelfde 'systeem' als achter. In dialogys staan deze boutjes en de m6 moeren voor de rest van de skirt bevestiging wel. Maar de nippels die in de skirts moeten staan er niet in.

Ik ben naar de ijzerhandel gegaan en een stuk rvs draadend, m6 moertjes en m4? boutjes gekocht. De draadend in stukjes gezaagd, en in de skirt gekit met van die bruislijm. Opletten dat je ze er weer recht in zet. Ff een nachtje laten drogen en dan kan je de skirt er weer op zetten. Misschien is het handig om die boutjes ff goed met tectiel in te smeren, vooral bij de achterskirts.
Als ik die schroefjes niet kan krijgen dan is dat wel een goed idee idd!! bedankt voor de tip! (Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Zo vanavond ff een keer niet klussen! Met een weekend klussen voor de boeg.... maar ff een avondje :biertjuh:
Gesloten