ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

PatrickG schreef:Zo'n devil spruitstukkie merk je ook wel goed hoor.

Heb jij dr eentje?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
mark 5t
Contacteer:

ja spaghetti spruitstukkie zoek ik ook nog steeds
Frits Clio 16v

Met andere nokkenassen en een daarop aangepaste chip kom je al een heel eind.
En de luchttoevoer, en de uitlaat nog wat verbeteren als je dat nog niet gedaan hebt.
PatrickG

WouterW schreef:

Heb jij dr eentje?
Ja :)

Met andere nokkenassen ga je helemaal hard, maar dat kost ook wel wat.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ben vandaag prijzen gaan vragen. mijn williams blok gaat binnenkort uitelkaar, en zal jullie op de hoogte houden van de kosten van onderdelen.

het is een 2.0 achterberg wat helemaal opnieuw opgebouwd word.

er zitten al grote kleppen, scherpe assen etc in. maar doordat de vorige eigenaar heeft gereden met kapotte oliepomp moet de precieze schade nog worden vastgesteld.

ik ben wel geinteresseerd in een 4-2-1 devil spruitstuk, maar dan moet ik eerst mijn eigen 4-1 devil spruitstuk verkopen wat op een willy zit, MET bijbehorende voorpijp.
GeniustheGzA

PatrickG schreef:
WouterW schreef:

Heb jij dr eentje?
Ja :)

Met andere nokkenassen ga je helemaal hard, maar dat kost ook wel wat.
500 euro de set Catcams :D
http://www.catcams.be
Bart V

J-P-S schreef:ben vandaag prijzen gaan vragen. mijn williams blok gaat binnenkort uitelkaar, en zal jullie op de hoogte houden van de kosten van onderdelen.

het is een 2.0 achterberg wat helemaal opnieuw opgebouwd word.

er zitten al grote kleppen, scherpe assen etc in. maar doordat de vorige eigenaar heeft gereden met kapotte oliepomp moet de precieze schade nog worden vastgesteld.

ik ben wel geinteresseerd in een 4-2-1 devil spruitstuk, maar dan moet ik eerst mijn eigen 4-1 devil spruitstuk verkopen wat op een willy zit, MET bijbehorende voorpijp.
Wat zitten er nu voor kleppen en assen in dan?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik weet het niet precies.

op de factuur van achterberg staan geen onderdeelnummers, maar ik denk de kleppen van een megane, die zijn ietsje groter. nokkenassen moet ik opmeten, dus nog even geduld :)
RonaldClio16v
Contacteer:

Zo net een setje CatjesCams besteld.
Verstelbaare nokkenasrollen gaat niks worden ivm verstellen. Er moet te veel gedemonteerd worden na iedere meting op rollenbank.

Maar weet er iemand wat voor nokkenassen er orgieneel in een Williams zitten?
Marcel B.

Originele williams nokkenassen :)
Florus

:lol:
RonaldClio16v
Contacteer:

Marcel B. schreef:Originele williams nokkenassen :)
Echt waar?! (I) (0) (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hoeveel graden dan? rond de 280? als je tever gaat krijg je een motor die niet meer te rijden is in dagelijks verkeer. met optrekken-stilstaan enz...

welke heb je genomen?

je moet nu ook je ecu aan laten passen op de bank, dan werkt het pas echt!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

RonaldClio16v schreef:Zo net een setje CatjesCams besteld.
Verstelbaare nokkenasrollen gaat niks worden ivm verstellen. Er moet te veel gedemonteerd worden na iedere meting op rollenbank.

Maar weet er iemand wat voor nokkenassen er orgieneel in een Williams zitten?
Leg eens uit aub. Want ik snap je niet... Afstellen doe je toch zowiezo op de bank?
Menno

RonaldClio16v schreef:
Marcel B. schreef:Originele williams nokkenassen :)
Echt waar?! (I) (0) (Y)
willy nokkenassen hebben een fractie meer lift dan de 1.8 assen. Scheelt nie zo veel als 'echte' snelle nokkenassen.

Bij CATCAMS zou ik voor de 'fast-road' variant gaan, dat loopt 't mooist!
rev it like a rental
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Leg eens uit aub. Want ik snap je niet... Afstellen doe je toch zowiezo op de bank?
dat klopt. maar je kunt dan je in en uitlaat regelen t.o.v. elkaar. en als je gewoon hobbyist bent ga je hier zeker niet mee knoeien.

vandaar dat ronald dit niet doet.
Menno

J-P-S schreef: maar je kunt dan je in en uitlaat regelen t.o.v. elkaar. en als je gewoon hobbyist bent ga je hier zeker niet mee knoeien.
.
ow? (0)

Is toch juist leuk? Rustig weggetje en een imbussleutel, en je vermaakt je kostelijk :smoke:
rev it like a rental
GeniustheGzA

set Cats monteren, linea recta naar Menno voor de tjip. Dan zal je al een eind tevreden zijn over de winst.
Heb ik ook gedaan (zo ongeveer dan :p ) en volgens mij was ook Menno erg tevreden :D :D .
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja is ook leuk, maar om het goed afgesteld te krijgen... das niet supereenvoudig. tenzij je een bank hebt toch? :)
GeniustheGzA

het kan altijd beter natuurlijk :p . Maar volgens mij, en anderen die er dan meer verstand van schijnen te hebben :~ , loopt ie aardig lekker en hangt ie bijzonder goed aan het gas 8) .
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja oke,

maar met scherpe assen ben je toch al goed? of haal je met verstelbare tandwielen nog meer eruit qua vermogen?
Steven
Car: M536

Menno schreef:
J-P-S schreef: maar je kunt dan je in en uitlaat regelen t.o.v. elkaar. en als je gewoon hobbyist bent ga je hier zeker niet mee knoeien.
.
ow? (0)

Is toch juist leuk? Rustig weggetje en een imbussleutel, en je vermaakt je kostelijk :smoke:
Vooral als je em vergeet goed vast te maken.

Maar normaal gebruik je toch een gradenschijf om bij een bepaald aantal graden een bepaalde lift te hebben en daar heb je dan die verstelbare poelies voor? Kep ook nog wel es gehoord dat ze het afstellen op compressie, maja hoe dat dan werkt weeknie exact.

Werkt trouwens wel het handigst als die motor er gewoon naast is.
RonaldClio16v
Contacteer:

J-P-S schreef:ja oke,

maar met scherpe assen ben je toch al goed? of haal je met verstelbare tandwielen nog meer eruit qua vermogen?

met verstelbaare tanden kun je de nokkenassen fijnafstellen zodat de in of uitlaat kleppen een paar graden eerder of later opengaan. Dus moet je vermogen meten , verstellen, meten , verstellen. Maar als je pech hebt win je niks aan PK's met verstellen. Dus heb je rollen voor 270 eurie voor niks. Ik wilde dit probeeren met verstelbaare rollen, maar je komt er moeilijk bij. Dus gaat er een hoop tijd in zitten. Tijd is geld afrekenen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

met andere woorden: als je veel tijd en zin hebt kun je er een piepklein beetje mee verdienen.

lijkt voor mezelf niet de moeite waard omdat het pokkewerk is om aan te passen.

maarja, wat voor mij geld, hoeft voor een ander niet te gelden. wie was dat ookalweer op rtc die zo veel problemen had met afstellen ervan?
-PAZ-
Über-Spammer

GeniustheGzA schreef:het kan altijd beter natuurlijk :p . Maar volgens mij, en anderen die er dan meer verstand van schijnen te hebben :~ , loopt ie aardig lekker en hangt ie bijzonder goed aan het gas 8) .

Je willy gooide er afgelopen dyno meeting toch ook een erg mooie run uit (Y) (Y) .Op een vermogensbank kan je dan gewoon heel erg mooi zien wat echt tunning en aanpassingen doen aan het vermogen van een motor. Een echte ALL GO, NO SHOW auto, zo zie ik ze het liefst, beter dan andersom :p :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja die vlieger gaat voor mij ook op :D wolf in schaapskleren :worship:
DennisT
Moderator

Laat je alles ook blueprinten? Scheelt aardig wat en je moter gaat er een stuk lekkerder door lopen. Bij mij zitten er ook nog andere (niet al te heftige) nokkenassen in, alleen geen idee welke (achterberg). Nadeel is alleen dat filerijden gewoon zwaar klote is omdat je niet meer op je koppeling kan rijden :smoke:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja de mijne is volledig blueprint. en ook andere assen, kleppen etcetera. zal wel in mijn eigen topic verder hierop ingaan zodra het blok opengaat.

ik was even bij renault, en nu blijkt dat williams zuigers niet te krijgen zijn (N) dus even naar het revisie bedrijf binnenkort.

@dennist: heb jij dat ook niet op de factuur staan dan? ik heb een hele factuur met wat ze gedaan hebben (blueprinten, kleppen, nokkenassen, ecu etcetera) maar niet wat er nou precies gebeurd is qua onderdelenkeuze.
Ivo
Über-Spammer

Moest net nog geld bieden op een '94er Willie met 235000 km erop.... :wink:
Benieuwd of het wat gaat worden....
-Ray-
Contacteer:

was het wat?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Ik ben eerst neus1, jij hebt nog een beamer :p

Mottie kosten Ief? :D
-Ray-
Contacteer:

altijd leuk voor circuitdagen :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als iemand een williams te koop weet te staan, met gave carrosorie, en met bijvoorbeeld kapotte motor of andere grote onkosten, mogen jullie me een hint geven :) ik zoek namelijk eentje met gave carrosorie voor niet teveel geld, en de onderdelen heb ik nog wel liggen.

het meest ideale was eentje met kapotte motor, en dat hij een jaartje terug gespoten is ofzo :p
Sanderrr

Kan je toch ook gewoon een 16v carroserie nemen? Speciaal Williams lijkt me moeilijk te krijgen.
Steven

Laat em nou, dan heeft ie tenminste ook eens een 'echte' williams ;)

Verkoop die kroket van jou nou maar gewoon aan mij Sanderrrr \o_
Gesloten