
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
en ik ben getuige 

Immer wieder die verdammte Holländer
Vrijdag nacht even lopen sporten tegen een BMW M5. Viel me niets tegen.. Hij was ietsjes sneller.. Maar ik reed ook maar op 1 bar
. Volgende week hoop ik de auto afgesteld te hebben op 1.4 bar 


'ietsjes' sneller? Ik denk wel dik snellerJob-turbo schreef:Vrijdag nacht even lopen sporten tegen een BMW M5. Viel me niets tegen.. Hij was ietsjes sneller.. Maar ik reed ook maar op 1 bar. Volgende week hoop ik de auto afgesteld te hebben op 1.4 bar

- '94 Clio RSi -
Nee ietsjes sneller... Was een 340 pk/400 nm uitvoering....
In de 4 begon hij pas echt uit te lopen... Eigenaar van de auto ken ik ook wel. Die was ook aardig onder de indruk
In de 4 begon hij pas echt uit te lopen... Eigenaar van de auto ken ik ook wel. Die was ook aardig onder de indruk

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ronnie reed zekerSteven schreef:Moi vs. vrij nieuwe Jaguar nogwat? Ging iig gelijk op tot de 200 voor ene paar x. Ook de Porsche 996 Carrera liep niet echt van me weg.
En op Ivo liep ik ook in

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
GTT-vs-fiat barchetta, reed achter me op de snelweg ff terugschakkelen en gas en hij ging mee (type kerel, midlifecrisis) liep langzaam bij hem weg bij 180 hield ie het voor gezien
GTT-vs-Ford RS Turbo reed achter hem beetje smalle weg dus kon niet inhalen sloom ding
bleef afblazen en gas loslaten
GTT-vs-Ford RS Turbo reed achter hem beetje smalle weg dus kon niet inhalen sloom ding

turbo powerrrrrrrr
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat RDW.nl is zeker handig, vooral om te weten waar je van gewonnen cq verloren hebt, maar winnen van een vrouw....durf je welBram schreef:Net een vrouwtje in een BMW 530d eruit getrokken. Was niet veel sneller maar toch het eerste bij het volgende stoplicht.
Wel erg handig dat rdw.nl.. Zat geen typeplaatje op trouwens.

Die Ford RS was dat een Escort of een Focus, ik gok op een Escort want een Focus zal normaal gesproken teveel van het goede zijn.
De GTT hier allemaal genoemd, welke is de snelste en waar moet ik dan aan denken qua acceleratie en topsnelheid.
Dat mensen tot 180 doorgaan vind ik al erg ver, meestal doe ik niet verder dan 140 en dat niet door me midlife crisis maar meer om het roze papiertje te behouden.
De Clio RS is natuurlijk me midlife crisis, maar dat even terzijde!

T'was een escort, en al was het een focus was ik hem ook wel bij gebleven
die van mij zit net in 7sec op de 100 dus das vrij standaard, top op gps 210kmu
Ga ook niet vaak zo hard moet ook zegen best eng in z'n koekblikje maar hij wou zo graag spelen en dan doe ik graag ff mee en ik kom uit Groningen daar kan het nog, kan me niet aan de indruk ontrekken dat er hier sowieso harder word gereden dan de rest van nederland
En met midlifecrisis bedoel ik meer grijze mannen in te sportieve, te dure auto's die graag een stel nieuwe tieten willen omdat hun vrouw ondertussen is uitgezakt

die van mij zit net in 7sec op de 100 dus das vrij standaard, top op gps 210kmu
Ga ook niet vaak zo hard moet ook zegen best eng in z'n koekblikje maar hij wou zo graag spelen en dan doe ik graag ff mee en ik kom uit Groningen daar kan het nog, kan me niet aan de indruk ontrekken dat er hier sowieso harder word gereden dan de rest van nederland
En met midlifecrisis bedoel ik meer grijze mannen in te sportieve, te dure auto's die graag een stel nieuwe tieten willen omdat hun vrouw ondertussen is uitgezakt

turbo powerrrrrrrr
Handelsbenaming 5ER REIHE; 530D SEDAN AUT.Arno17 schreef:Dat RDW.nl is zeker handig, vooral om te weten waar je van gewonnen cq verloren hebt, maar winnen van een vrouw....durf je wel![]()
't was een automaat dus daar kon het niet aan liggen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
jaloers zeker opdie mannen in sportwagensKeisuki schreef:T'was een escort, en al was het een focus was ik hem ook wel bij gebleven![]()
die van mij zit net in 7sec op de 100 dus das vrij standaard, top op gps 210kmu
Ga ook niet vaak zo hard moet ook zegen best eng in z'n koekblikje maar hij wou zo graag spelen en dan doe ik graag ff mee en ik kom uit Groningen daar kan het nog, kan me niet aan de indruk ontrekken dat er hier sowieso harder word gereden dan de rest van nederland
En met midlifecrisis bedoel ik meer grijze mannen in te sportieve, te dure auto's die graag een stel nieuwe tieten willen omdat hun vrouw ondertussen is uitgezakt



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik had laatst een S40 2.0D (=TDCi) als leenauto. Die is inderdaad best snel, 9,5s naar 100. Maar alleen als je in het goede toerengebied zit. Optrekken gaat als volgt: niks, knal in je rug, niks, schakelen, niks, etc... Het ding heeft niet voor niets een zesbak.TjeBo schreef:Hahaha heb je ooit wel eens tegen een 150 pk dci gereden? Je kunt niet ontkennen dat het snel spul is...Menno schreef:Zo superirritant, al die stinkdiesels. Koppel is wel geinig, maar heel weinig vermogen, een hoop gewicht, dus bij elk stoplicht rijdt dat spul altijd rokend en zichzelf de t*%us schakelend gruwelijk in de weg. Al dat golluf tdi volk heeft daar ook altijd zo'n handje van, denken dat ze snel zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Audi a4 avant 1.8 turbo 2004 versus een seat ibiza Cupra uit 2001
Das leuk sporten bijna gelijk op!allebei haakten we af bij 220!
Das leuk sporten bijna gelijk op!allebei haakten we af bij 220!
Als we het over dezelde Jag hebben, dan was het een XKR (supercharger)....Steven schreef:Moi vs. vrij nieuwe Jaguar nogwat? Ging iig gelijk op tot de 200 voor ene paar x. Ook de Porsche 996 Carrera liep niet echt van me weg.
En op Ivo liep ik ook in

Ik zat ook al op zn bumper....weheee
En ja jij loopt idd iets op me in...


-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Een Ford Escort RS 2000i? Kom op joh, dat toch geen uitdaging met je RS?
Of was het een RS Cosworth? Dat zou wel weer een prestatie zijn.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Een Escort Turbo is geen 2000i, dat is ook geen partij!elmotheelk (Eric) schreef:Een Ford Escort RS 2000i? Kom op joh, dat toch geen uitdaging met je RS?Of was het een RS Cosworth? Dat zou wel weer een prestatie zijn.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Nou, de Cosworth rijder heeft dan wel zitten slapen want met de 0-100 in 7 sec. red je het noraal gesproken niet!Arno17 schreef:Een Escort Turbo is geen 2000i, dat is ook geen partij!elmotheelk (Eric) schreef:Een Ford Escort RS 2000i? Kom op joh, dat toch geen uitdaging met je RS?Of was het een RS Cosworth? Dat zou wel weer een prestatie zijn.
ja meerdere keren, moet het spannend wezen dan ??TjeBo schreef:Hahaha heb je ooit wel eens tegen een 150 pk dci gereden? Je kunt niet ontkennen dat het snel spul is...Menno schreef:Zo superirritant, al die stinkdiesels. Koppel is wel geinig, maar heel weinig vermogen, een hoop gewicht, dus bij elk stoplicht rijdt dat spul altijd rokend en zichzelf de t*%us schakelend gruwelijk in de weg. Al dat golluf tdi volk heeft daar ook altijd zo'n handje van, denken dat ze snel zijn.
Zoals Menno aanhaald, veel koppel maar dan heb je het ook gehad.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Het is sowieso een kunst om snel weg te komen, veel oefenen is van belang en de ene bestuurder kan dit wel de ander niet, de stoplicht sprint is dus betrekkelijk.elmotheelk (Eric) schreef:Nou, de Cosworth rijder heeft dan wel zitten slapen want met de 0-100 in 7 sec. red je het noraal gesproken niet!Arno17 schreef:Een Escort Turbo is geen 2000i, dat is ook geen partij!elmotheelk (Eric) schreef:Een Ford Escort RS 2000i? Kom op joh, dat toch geen uitdaging met je RS?Of was het een RS Cosworth? Dat zou wel weer een prestatie zijn.
Met nat wegdek is nog leuker, zeker als het auto's zijn die ook geen TC hebben, dan komt het fluwelen voetje het meest van pas.
Wat is dan jouw mening over al die zogenaamde klassieker "liefhebbers" die met hun wegenbelastingvrije gasbakken, met 80 km/u over de snelweg sukkelen?!Menno schreef:Zo superirritant, al die stinkdiesels. Koppel is wel geinig, maar heel weinig vermogen, een hoop gewicht, dus bij elk stoplicht rijdt dat spul altijd rokend en zichzelf de t*%us schakelend gruwelijk in de weg. Al dat golluf tdi volk heeft daar ook altijd zo'n handje van, denken dat ze snel zijn.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arno17 schreef:Het is sowieso een kunst om snel weg te komen, veel oefenen is van belang en de ene bestuurder kan dit wel de ander niet, de stoplicht sprint is dus betrekkelijk.elmotheelk (Eric) schreef:Nou, de Cosworth rijder heeft dan wel zitten slapen want met de 0-100 in 7 sec. red je het noraal gesproken niet!Arno17 schreef:Een Escort Turbo is geen 2000i, dat is ook geen partij!elmotheelk (Eric) schreef:Een Ford Escort RS 2000i? Kom op joh, dat toch geen uitdaging met je RS?Of was het een RS Cosworth? Dat zou wel weer een prestatie zijn.
Met nat wegdek is nog leuker, zeker als het auto's zijn die ook geen TC hebben, dan komt het fluwelen voetje het meest van pas.
Ja,was ook geen cosworth en het was geen sprint maar gewoon racen, weet ook dat ik dat altijd zal winnen tegen z'n turbo.
De kunst van het wegrijden is idd belangerijk maar het is vooral reactie tijd en grip, ben je als eerste weg met goeie grip dan heb je de race al bijna gewonnen al heeft die ander een snellere auto, ken ook weinig mensen die goed kunnen sprinten


turbo powerrrrrrrr
zware taal...zelf al iets gepresteerd ?Keisuki schreef:meeste auto's durf ik nog wel met een starlet tegen te sprinten

We moeten maar eens een RTC sprint wedstrijd houden 

ja nee dan hebben ze ineens wat anders of de auto kapot 

Immer wieder die verdammte Holländer
Jammer hoor....... 

De starlet 1.3 versies zijn best rap. Dingen wegen geen ruk (heb zelf een 1.0 gehad vroeger, was me 1ste wagentje, bak van '89, dingen zijn echt super betrouwbaar had er tot 180dkm mee gereden, 2jaar geleden verkocht, staat nu nog op naam)
key, beetje iemand rijd het wel snot
key, beetje iemand rijd het wel snot

Gisteravond een audi a2 1,4 tegen een 206 1.4
206 was rapper weg maar bij 180 bleef tie ver achter de a2!
206 was rapper weg maar bij 180 bleef tie ver achter de a2!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
wist niet dat van die stijle hellingen op de a2 zijn zodat je ruim 180 met een 206 1.4 kunt halen.....Ronnie B. schreef:Gisteravond een audi a2 1,4 tegen een 206 1.4
206 was rapper weg maar bij 180 bleef tie ver achter de a2!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Wie zegt dat het op de A2 was?
Best knap, 180 met een 206 1.4!

Best knap, 180 met een 206 1.4!
nou wel fijn dat er nog iemand verstand van auto's heeft, heb nog nooit 1 gehad maar ze zijn zeker rap en das al erg genoeg en tuurlijk zal een gtt die aan gort rijden.+Clio16v+ schreef:De starlet 1.3 versies zijn best rap. Dingen wegen geen ruk (heb zelf een 1.0 gehad vroeger, was me 1ste wagentje, bak van '89, dingen zijn echt super betrouwbaar had er tot 180dkm mee gereden, 2jaar geleden verkocht, staat nu nog op naam)
key, beetje iemand rijd het wel snot![]()
Sprinten TEGEN de RTC ben ik VOOR, zullen we eens zien

En Jo ik heb geen starlet, maar ik heb wel een Dodge dus kom maar op en ja ik heb al veel gepresteerd en ik zei ook de meeste autoŽs zŽn
starlet zit nog in 9 sec op de 100, je moet je kennis niet beperken tot 1 merk word je kortzichtig van.

de humor is hier soms ver te zoeken bitch bitch bitchen is het enige wat hier gebeurd neem nou die post van die mod. van net


turbo powerrrrrrrr
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Autoweek heeft het over 10.5 seconden op zijn snelst, dus waar haal je dat vandaan?.........dat van die kennis klopt, ik lees alle verhalen over allerlei merken auto's.starlet zit nog in 9 sec op de 100, je moet je kennis niet beperken tot 1 merk word je kortzichtig van
Wat is er mis mee om dat in twijfel te trekken, tevens gebruikt hij er humor bij, ik snap het probleem niet?de humor is hier soms ver te zoeken bitch bitch bitchen is het enige wat hier gebeurd neem nou die post van die mod. van net Als die gast toch zegt dat ie 180 ging, ging ie 180
En ja een Clio 1.4 16V moet ook de 180 op de teller halen, met gemak zal het niet zijn maar dat is een ander verhaal.
Wij hadden vroeger een Simca 1100 station en die haalde ook op de teller de 180, als de weg maar lang genoeg was.
Kijk en nu is de volgende vraag, wat heb je dan allemaal al gepresteerd?...ik ben benieuwd!maar ik heb wel een Dodge dus kom maar op en ja ik heb al veel gepresteerd