ACT : Formule 1 Deel I
Als er iemand is die er wél iets van kan maken bij Toyota dan is het Alsono wel, dus ik zou het niet zo'n gekke zet vinden. Hetzelfde verhaal als Schumacher die naar Ferrari ging toen die er niks van bakte. Ik denk dat, in tegenstelling tot Villeneuve, Alonso daar de kwaliteiten wel voor heeft.
-
- Über-Spammer
renault wilde toch wat meer naamsbekendheid krijgen in het oosten (rusland polen etc), en ging er met de roadshow heen. zou kubica niet naar renault kunnen
?

-
- Über-Spammer
Paul1916v schreef:ik zie alonso nog best voor 'de sportieve prestaties' naar toyota gaan

sinds ie voor de mac's rijd heeft ie meer pretentie dan gelijk welke luxehoer, van mij mag ie lekker wegblijven !
Vergeet effe niet hoe hij bij renault vetrokken is... (verrader!)
Vergeet effe niet hoe hij bij renault vetrokken is... (verrader!)
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Zou nog weleens kunnen ook, van mij mag ieJean-Paul-S schreef:renault wilde toch wat meer naamsbekendheid krijgen in het oosten (rusland polen etc), en ging er met de roadshow heen. zou kubica niet naar renault kunnen?

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
"nee we willen de titel niet via de rechter"

Advocaat McLaren eist titel
Uitgegeven: 15 november 2007 14:02
Laatst gewijzigd: 15 november 2007 14:02
AMSTERDAM - De advocaat van McLaren, Ian Mill, heeft voor het tribunaal van de internationale autosportfederatie FIA de punten geëist waarmee Lewis Hamilton wereldkampioen in de Formule 1 zou worden.
De advocaat beroept zich op de uitslag van de GP in Brazilië waarin BMW Sauber en Williams voor Hamilton eindigde terwijl zij reglementen van de FIA hadden gebroken. De temperatuur van de brandstof in de autos zou niet overeenkomen met de voorschriften.
Punten
Als de drie autos die voor Hamilton eindigde uit de competitie worden gehaald, zou de jonge Brit alsnog genoeg punten krijgen om de wereldtitel op te eisen. De FIA hoeft Hamilton, bij diskwalificatie van BWM Sauber en Williams, de punten echter niet toe te kennen. De coureur zelf zei ook al dat hij het kampioenschap niet butien de baan wil winnen.
Raikonnen
Kimi Raikonnen werd, met één punt voorsprong op Hamilton, na de GP van Brazilië gekroond tot wereldkampioen. Sinds de laatste race van het seizoen blijft de rechtzaak tegen BWM Sauber en Williams de gemoederen bezig houden. F1-topman Bernie Ecclestone liet zelfs weten op te stappen als Hamilton in de rechtbank tot wereldkampioen wordt uitgeroepen.
De advocaat van de Britse renstal noemt de affaire een klare zaak. Als de reglementen niet correct zijn nageleefd, is er maar één straf. Diskwalificatie. Hij benadrukte dat de vier leden van het tribunaal de zaak moeten behandelen zoals zij bij elk team zouden doen, op elk punt in het seizoen.
-
- Über-Spammer
of misschien toch een klein beetje 

-
- Über-Spammer
hopelijk zijn dit de kleuren voor het komend jaar
:
http://www.ing-renaultf1.com/fr/newsdes ... er_4-68113

-
- Contacteer:
Jean-Paul-S schreef:hopelijk zijn dit de kleuren voor het komend jaar:
Was een geintje halverwege afgelopen seizoen. Dit omdat Renault voor het 30ste jaar deel nam aan de F1.
Duupke (Ronald) schreef:Renault 30 jaar in de formule 1
Om dit te vieren is er een speciale livery van de R26 (van vorig jaar dus), helaas wordt er dit weekend niet mee gereden...
[img]http://www.f1journaal.be/sites/20/nieuw ... ault_1.jpg[/img]
[img]http://www.f1journaal.be/sites/20/nieuw ... ault_2.jpg[/img]
[img]http://www.f1journaal.be/sites/20/nieuw ... ault_3.jpg[/img]
[img]http://www.f1journaal.be/sites/20/nieuw ... ault_4.jpg[/img]
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:

Doornbos naar Sauber???

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Zucht.....FIA legt gebruik windtunnel aan banden
De FIA gaat vanaf 2009 het gebruik van windtunnels inperken. De autosportfederatie wil met deze ingrijpende maatregel proberen de kosten voor de teams verder te beperken.
Kosten
Na afloop van de bijeenkomst van de World Motor Sport Council kondigde de FIA nieuwe maatregelen aan om de kosten van de Formule 1 verder naar beneden te krijgen.
Eén exemplaar
In de nieuwe reglementen wordt het gebruik van de windtunnel fors aan banden gelegd. Zo mag elk team nog maar één exemplaar gebruiken. Ook wordt de tijd dat de windtunnel mag worden gebruikt, fors verminderd. De huidige exemplaren staan 24 uur per dag te draaien, maar dat wordt teruggedraaid naar acht uur per dag en maximaal vijf dagen per week. Bovendien mag het model auto dat wordt gebruikt niet groter zijn dan 60 procent van de werkelijke grootte.
CFD
Niet alleen een gebruik van windtunnels wordt door de FIA aangepakt, maar ook op het gebied van CFD (Computational Fluid Dynamics) komen er nieuwe regels. Zo komt er een limiet aan het aantal mensen dat daar aan mag werken en komen er regels voor het gebruik van de supercomputers.
-
- Über-Spammer
ach ze blijven maar zeuren...
Ik maak me er niet meer druk om.
Als ze 500 miljoen dollar hebben gaan die toch wel erdoorheen. Stom dat ze dat niet inzien aldaar...
Laat gewoon gaan allemaal, dan zie je nog eens wat inventiefs, ipv 22 auto's die toch redelijk opelkaar lijken. Mja genoeg gezeurd, daar bereik ik niks mee
Ik maak me er niet meer druk om.
Als ze 500 miljoen dollar hebben gaan die toch wel erdoorheen. Stom dat ze dat niet inzien aldaar...
Laat gewoon gaan allemaal, dan zie je nog eens wat inventiefs, ipv 22 auto's die toch redelijk opelkaar lijken. Mja genoeg gezeurd, daar bereik ik niks mee

hahah... wat een lachertje is het toch weer.
Elke keer komen ze weer met een niet-werkende regelementswijziging aanzeiken.
Er moeten constructieve oplossingen worden gezocht, maar ik heb er in al die jaren nog niet 1 gezien. 
Elke keer komen ze weer met een niet-werkende regelementswijziging aanzeiken.

en elk jaar wordt het saaier en saaier.....
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Alonso komend seizoen bij renault hebben ze net bevestigd!!!
Goede keuze! 

pretentieuse zak, ik hoef em niet. Toen ie wegging bij renault was alles wat renault gebonden was slecht. De woorden die hij gebruikte toen ie opstapte zullen bij vele renault fanaten nog hoog zitten.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Ik vind het sowieso een verwend jochie en een vervelende kwast, maar dat is misschien wel een vereiste om een topsporter te zijn/worden-jo- schreef:pretentieuse zak, ik hoef em niet. Toen ie wegging bij renault was alles wat renault gebonden was slecht. De woorden die hij gebruikte toen ie opstapte zullen bij vele renault fanaten nog hoog zitten.
Maar iedereen geeft wel af op zijn werkgever als hij hem verlaat, Alonso is dus niet de eerste of de laatste.
Al met al wel goed voor Renault denk ik.
-
- Car: R19.R
Je moet niet vergeten dat McLaren niet bepaald een fijn team is,
alle rijders die er weggegaan zijn, zeggen hier blij om te zijn
alle rijders die er weggegaan zijn, zeggen hier blij om te zijn
-
- Contacteer:
Van de ene kant had ik het wel leuk gevonden om Kovolainen en Piquet in een team samen te zien rijden, aan de andere kant is Alonso wel in staat om iets extra's uit de auto te halen t.o.v. zijn teamgenoot.
Ik vind het wel leuk om naar zijn gooi en smijtwerk te kijken.
We zullen zien...
Ik vind het wel leuk om naar zijn gooi en smijtwerk te kijken.
We zullen zien...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Daar hoort ie.
Hopen dat die kar nu wil rijden, dan is t weer een champteam!
Hopen dat die kar nu wil rijden, dan is t weer een champteam!
-
- Über-Spammer
alonso en piquet
heikki zal wel in de mclaren gaan zitten (talent met ervarign die nu nog zonder stoeltje zit)
heikki zal wel in de mclaren gaan zitten (talent met ervarign die nu nog zonder stoeltje zit)
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
pikroket is ook meer naam dan dat die echt een toptalent is 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Je kunt zeggen over Mclaren wat je wil maar ze laten hun rijders wel racen zonder die pussy team-orders zoals Ferrari. Slim of niet daar valt over te discussieren maar sportief is het wel.
Alonso vond ik maar een arrogant kereltje dit seizoen...
Reno-loos
Vond m helemaal niet arrogant
Zo veel geks heeft ie nu ook weer niet gedaan?

- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Ik durf hem wel aan: Alonso -> World Champion 2008.
Ik vindt het een fantastische rijder, bij een geweldig team
. Met ING en Piquet Jr. is ook de Nederlandse inbreng bij Renault wel goed te noemen. Piquet Jr. zal nu Alonso naast hem rijdt geen druk voelen en dat gaat hem zeker veel punten brengen en dus hopelijk het Constructeurs Kampioenschap.
Ik voorzie dus een mooi Renault F1 seizoen. 'k Heb er nu al zin in. Alleen een andere livery is wel welkom. Die kleuren combi vond ik niks.
Groeten,
Rik
Ik vindt het een fantastische rijder, bij een geweldig team

Ik voorzie dus een mooi Renault F1 seizoen. 'k Heb er nu al zin in. Alleen een andere livery is wel welkom. Die kleuren combi vond ik niks.
Groeten,
Rik
LOOOOOOOOOOOOOOL, dat dachten ze met Hamilton ook en we weten allemaal hoe dat uitgedraaid is.Rik Hamberg schreef:Piquet Jr. zal nu Alonso naast hem rijdt geen druk voelen en dat gaat hem zeker veel punten brengen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
voorlopig loopt renault behoorlijk achter omdat ze de auto toch wel speciaal voor de michelins hadden ontworpen, ik zie ze de komende 2 jaar geen wk worden
-
- Moderator
- Car: MB
al dat gejank altijd. Die "teamorders" moeten ze gewoon toestaan. Ze geven gvd honderden miljoenen uit om het wk kampioenschap (en constructuerstitel) binnen te halen en dan zouden ze daar binnen hun eigen team niets eens voor mogen zorgen dat ze dit realiseren (of dichter bij realisatie komen).RoyH schreef:Je kunt zeggen over Mclaren wat je wil maar ze laten hun rijders wel racen zonder die pussy team-orders zoals Ferrari. Slim of niet daar valt over te discussieren maar sportief is het wel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wel typisch dat als het gebeurt in de F1, de halve wereld op zijn kop staat
terwijl in andere klasses zelfs collegamerkrijders vriendelijk verzocht worden op te zouten voor bepaalde personen

terwijl in andere klasses zelfs collegamerkrijders vriendelijk verzocht worden op te zouten voor bepaalde personen

Tsja zeg erover wat je wil maar ik vind het geen sport als je vlak voor de finish op de rem trapt om iemand anders de race te laten winnen die dat neit verdient heeft.Tom schreef:al dat gejank altijd. Die "teamorders" moeten ze gewoon toestaan. Ze geven gvd honderden miljoenen uit om het wk kampioenschap (en constructuerstitel) binnen te halen en dan zouden ze daar binnen hun eigen team niets eens voor mogen zorgen dat ze dit realiseren (of dichter bij realisatie komen).RoyH schreef:Je kunt zeggen over Mclaren wat je wil maar ze laten hun rijders wel racen zonder die pussy team-orders zoals Ferrari. Slim of niet daar valt over te discussieren maar sportief is het wel.
Reno-loos