ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Steven
Car: M536

:D

Tja hij was ook wel ietwat rot he Rob :p
Robke
Car: Lexus IS250

Hij was inderdaad ietwat gammel, alleen was dat hok net iets sneller dan de Prelude (denk ik, snelheidsmeter deed het niet :lol: ).
Verder vond ik alles aan de Honda beter, veel stabielere wegligging, veel soepeler om mee te rijden.

We moeten het hier wel over de Williams hebben he....... :beer:

Trouwens, ik drink niet, dus dronken kan ik nooit zijn geweest. :lol: :p
-Ray-
Contacteer:

hoe bedoel je appels en peren vergelijken ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
LotuzClioWilliams

-Ray- schreef:hoe bedoel je appels en peren vergelijken ;)
Appels en rotte peren in dit geval. :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik was even naar wat motorblokken aan het kijken, en zag dat er op een williams blok een veel grotere startmotor zit in vergelijking met een standaard 16v. is dat standaard of zou er een diesel startmotor opzitten?
Menno

Meer vermogen, maar kleinere buitenkant. Als 't goed is zit er een starter met interne overbrenging op.
rev it like a rental
StyxX

Heeft er iemand enig idee wat voor koelvloeistof reservoir er in een Williams zit? Of zijn die bij alle Clio's hetzelfde?
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

zijn allen gelijk
StyxX

Zit met een probleempje,

Mijn cat is gesneuveld en mn auto moet binnenkort voor de APK. Ik heb op dit moment geen 600 euro voor een nieuwe cat dus ik moet mn oude recyclen. Ik was van plan om er een RVS pijp in te gaan lassen als tijdelijke oplossing. Klopt het dan ongeveer dat de maten van die pijp 60mm voorkant, 45mm achterkant moet zijn? Alvast bedankt (F)
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

kom je nog wel door de apk zonder cat dan?
Tom
Moderator
Car: MB

lijkt me dat het weinig nut heeft er een pijp in te lassen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Da's inderdaad best nutteloos...
StyxX

maar kloppen die maten wel? Het is namelijk de bedoeling dat het lijkt alsof er een orginele cat onderzit en ik weet bijna zeker dat mn willi wel door de apk komt qua uitstoot zonder cat. Ik wil dit namelijk doen omdat mn cat nu echt zn beste dagen heeft gehad...hol slaan van binnen is ook geen optie omdat dat een geluid maakt van hier tot tokio
Haas
Car: Megane RS

ten eerst is het een recht buis naar mijn idee en geen verloop (of begrijpik je verkeerd). Ten tweede, is een kat wel verplicht onder een willi?
Merijn
Über-Spammer

Ja, een kat is verplicht en de uitstoot was bij mijn laatste keuring zonder kat wel degelijk te hoog voor APK. Toen heb ik de kat er maar weer onder gehangen.
StyxX

De pijp die ik in mn cat wil lassen is wel recht maar moet wel van smal naar breder lopen als die maten kloppen.....
Haas

als het een U9 is op kenteken en voor 1-1-93 MOET een kat niet, maar als hij er zit, moet hij goed zijn. Vandaar mijn opmerking, maar je blijft punt van het CO houden, wat hij waarschijnlijk dan niet haalt zonder kat........ Maar goed, worth the try lijkt me :)
Merijn
Über-Spammer

Er zijn geen Willies van voor 1-1-1993, dus dat lijkt me niet relevant... Maar goed, probeer het maar.
Tom
Moderator

zo ziet de voorkant eruit:
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%20tek..jpg[/img]

Ingang willi: 60mm
Ingang 16v: 50mm

Uitgang willi / 16v : 45mm

Maar met een standaard auto kom je naar mijn mening niet door apk zonder kat.

Ik heb ook een kapotte kat gehad van mijn williams. Heb toen een 16v kat gekocht (zijn er genoeg, paar tientjes) en daar de willie flens opgelast aan de ingaande kant. Effe voor de apk die kat eronder en weer klaar voor een jaar
Haas

Merijn schreef:Er zijn geen Willies van voor 1-1-1993, dus dat lijkt me niet relevant... Maar goed, probeer het maar.
geen idee wanneer de eerste willie er was, vandaar dat ik dat er ff bijzette, maar goed.....niet relevant dus ;)
canonballman

StyxX schreef:hol slaan van binnen is ook geen optie omdat dat een geluid maakt van hier tot tokio
En een buis erin lassen zal zeker werken als geluidsdemper? :~
Verder: hoe weet je zo zeker of je auto zonder kat door de keuring komt? een keer met je neus geroken bij de achterbumper?
StyxX

Ik heb een keer gehoord hoe het klinkt met een holle cat en dat lijkt een beetje op het geluid van een doodgaande kat die uit elkaar word gereten :bang:
Nee ik weet niet 100% zeker of ie er doorkomt maar het is het proberen waard. Het gaat mij erom dat het op het eerste gezicht gewoon lijkt alsof de cat eronder zit. Als de uitstoot dan ook goed is is ie er door.
Florus

Nou,dan kan ik je vertellen dat je met een rechte pijp ongeveer hetzelfde geluid krijgt dan je hierboven beschrijft :lol: :lol: echt een ronduit asociaal geluid :D
LotuzClioWilliams

Zijn hier geen Williams rijders waarvan je tijdelijk de katalysator kan lenen?
Haas

of met een tussenflens een 16v apparaat..........
Florus

Zou toch ook eens ff bij Brezan informeren,volgens mij kost een Cat. voor een williams daar 299 euro bruto,dus met een beetje RTC korting kom je dan ergens rond de 250 euro uit,klinkt stukken beter dan 600...... :wink:
StyxX

Dat klinkt zeker beter maar t probleem is dat ik echt amper cash heb :(
Ben student en heb wat geld verzameld omdat ik 2 nieuwe voorbanden nodig heb dus die cat kan ik er nu niet bij hebben :@ T is al lastig genoeg om mn willi in een goede conditie te houden :lol:
Tom
Moderator

StyxX schreef:Nee ik weet niet 100% zeker of ie er doorkomt maar het is het proberen waard. Het gaat mij erom dat het op het eerste gezicht gewoon lijkt alsof de cat eronder zit. Als de uitstoot dan ook goed is is ie er door.
Die kat zit er niet omdat hij er van onder zo mooi uit ziet of omdat hij zo lekker warm blijft voor de monteurs in de winter..........Als die uitstoot goed zou zijn zonder kat had meneer reno er echt niet zo'n duur ding tussen gefrot
Tom
Moderator

StyxX schreef:Dat klinkt zeker beter maar t probleem is dat ik echt amper cash heb :(
Ben student en heb wat geld verzameld omdat ik 2 nieuwe voorbanden nodig heb dus die cat kan ik er nu niet bij hebben :@ T is al lastig genoeg om mn willi in een goede conditie te houden :lol:
dan moet je minder gaan zuipen waarschijnlijk :wink: (of meer gaan werken). Ik heb ook een hele tijd williams gereden en gestudeerd en zo duur zijn die reno's van ons niet in onderhoud hoor
StyxX

haha tja.. :biertjuh:
Nou ik moet zeggen dat bepaalde onderdelen van de willi toch best prijzig zijn ...maar ja als je er een beetje goed mee omgaat dan valt t allemaal wel mee, kan dat geld voor een cat nu niet erbij hebben dus ik vond die pijp wel een goede oplossing, hoewel de 1.8cat ook wel goed klinkt....
Maar goed, mocht ik voor de pijp gaan dan moeten die maten die ik hierboven beschreef goed zijn toch??
Tom
Moderator

tja, die maten zullen best goed zijn. Ik denk alleen dat je beter een werkende kat kunt zoeken als je door de apk wilt komen. Serieus, voor een paar tientjes koop je tweedehands een 16v kat. Staan regelmatig te koop. Een gebruikte williams kat zie je niet veel en als je ze ziet voor (veel) meer geld
StyxX

Zie inderdaad op marktplaats een paar 16v katjes staan..ga dan dat denk ik maar proberen inderdaad, weet ik in iedergeval zeker dat ie de keuring doorkomt. Thx
Jean-Paul-S
Über-Spammer

check deze link even.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... =flens+16v

zo heb ik mijn williams voorpijp passend gekregen op een 16v kat. is altijd makkelijk met montage en bijna geen laswerk.
PatrickG

Mocht je hem bij veban laten keuren, heeft hij vast wel een reserve kat die hij er even onder kan schroeven.

Maar ik weet dat het niet echt dichtbij is voor jou..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

of je maakt dit na, zoals ik heb gedaan:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=105

dan kun je een gewone kat gebruiken. als mijn project af is zal ik het ook wederom op deze manier maken :)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op do 4 jan 2007 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten