ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

jongens wat een geneuzel overigens schijnt mclaren met te gladde banden gefinished te zijn en ....... |: |:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe meer regels, des te meer controverse. Ze moeten echt eens kappen met al die onzin in de F1. :(
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Mee eens!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ja als je als team overal protest tegen aantekent als je niet kan winnen(ferrari)
kan je ook een tegenactie verwachten

zeker van jankbaas dennis

ik pak een zakje popcorn en wacht gewoon af :lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer

Precies... Je kunt het verwachten natuurlijk. Maar als dit het spelletje is wat in de F1 de boventoon lijkt te gaan voeren, dan lijkt het me beter om er gewoon mee te kappen. :) Opdoeken en opnieuw beginnen, zonder enige invloed van autofabrikanten.
Haas
Car: Megane RS

het slaat gewoon allemaal weer nergens op. Al die regels van de laaste tijd leiden tot meer gezeik dan meer spanning. Bla bla bla, 3 man die meeoden toto de laatste race om de titel, bla bla bal... wat een onzin. Op een handvol races die wel leuk waren, was het een seizoen, saai als nooit te voren met veel gedoe en geneuk in de rondte.

Mijn interesse neemt alleen maar af en denk dat dat door de winter heen niet echt een ander tij zal nemen...............
Merijn
Über-Spammer

Ik heb precies hetzelfde 'probleem'.

Er zijn gewoon veel teveel belangen binnen de F1 en er is zoveel geld mee gemoeid dat dat corruptie in de hand werkt. (N) En de regels worden zo toegepast, zoals het op dat moment het meest interessant is.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=4335

als je t zo in mekaar zet ziet het er als een interessant seizoen uit ;)

Wat dit seizoen gered heeft zijn volgens mij de regenraces, lang geleden dat we een paar van dat soort races hadden in het seizoen.

maar idd..al dat gelul en gezeur achteraf :S
Kan Ferrari ook nog wel ff protest aantekenen tegen het niet bestraffen van hamilton, die een setje regenbanden teveel had gebruikt in de training (S) (S)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Gelukkig 4 maanden geen gezeik, dan begint het weer van voor af aan.

Alhoewel...

Nog niet alle stoeltjes zijn verdeeld. :p :D

Ik vind het wel knap waar ze die regeltjes iedere keer vandaan toveren.
Te koude benzine. :~
Nog nooit van gehoord, schijnt wel het een en ander te doen aan het aantal pk's.

Ik vind het jammer dat Heidfeld, Rosberg en Kubica zo in 'opspraak' moeten komen. Zij gaven de race gisteren op het eind net wat extra glans.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Riël
Über-Spammer

Volgend jaar zit t allemaal lekker bij mekaar hoop ik.

Ik vind die Heidfeld, Rosberg en Kubica heerlijk om naar te kijken.

(rijdende in hun auto dan hé :p).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

helemaal met je eens,

bij renault moeten ze de jonge jongens, Kubica en Hamilton binnenhalen als ze nog iets willen bereiken.
Robke
Car: Lexus IS250

En ik ben nog gewoon eerste geworden bij het manager spel, terwijl ik het seizoen begon op de 12e plaats ofzo. :lol: :D
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Heel goed Robke, volgend jaar nieuwe rondes nieuwe kansen.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Robke schreef:En ik ben nog gewoon eerste geworden bij het manager spel, terwijl ik het seizoen begon op de 12e plaats ofzo. :lol: :D

Hoho,

Ik heb begrepen dat de uitslag nog onderzocht wordt, dit naar aanleiding van geruchten over spionage...

:wink: :p
Arno17

Wij hanteren tot de woensdag nog aanpassingen, daarna is het definitief oke.
Robke
Car: Lexus IS250

Da's alleen maar beter, ik had Raikkonen en Hamilton als coureurs :p
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn
Über-Spammer

Het is gewoon een principe-kwestie en ik geef ze groot gelijk dat ze het doen. Al is het maar om nog maar een keer te onderstrepen dat de FIA en de stewards gewoon niet consequent zijn met hun bestraffingen.
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

natuurlijk daar ben ik het mee eens, maar het zou mijnsinzinesweer gewoonom de sport moeten gaan en niet meer om al dat financiele politieke geneuzel.
Neem Mc laren niets kwalijk, maar de FIA :nee:
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Minder regels, gewoon gas geven en inhalen. Dat willen we zien...
Arno17

Duupke (Ronald) schreef:Minder regels, gewoon gas geven en inhalen. Dat willen we zien...
En daarbij verplichte regenraces op bijv. Spa en nog een paar banen, misschien ook wel weer een race op de Nordschleife... :D.

Maar het is wel een gevaar met minder regels, denk even aan de TC van wat jaartjes geleden.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Jawel, is ook zo...

Maar die FIA lijkt Hans Klok wel, die blijven dingen tevoorschijn toveren.

Ik zou wel eens willen weten hoe dik dat reglementenboek is.

:wink:
Arno17

Duupke (Ronald) schreef:Jawel, is ook zo...

Maar die FIA lijkt Hans Klok wel, die blijven dingen tevoorschijn toveren.

Ik zou wel eens willen weten hoe dik dat reglementenboek is.

:wink:
Dat boek is in de loop der jaren alleen maar dikker geworden, een Sonja Bakker dieet zou wel eens goed zijn denk ik.
Maar ik ben bang dat dat boek geen einde heeft.
-PAZ-
Über-Spammer

Alleen erg jammer dat ze met al die regels en gezeur elke keer wel de sport kapot maken zo. Minder gezeik en meer actie op de baan (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas

de F1 stond altijd voor innovatie en vooruitstrevende ideeen en auto's, maar ik denk dat het goed zou zijn voor de F1 zelf als we weer gaan rijden met een echte gaskabel, wat vrijere motorenregelementen enz. Laat ze zelf creatief zijn, daar kunnen goedkopere ontwikkelingen in liggen dan met deze regelementen. Alle auto's zijn tot diep in de marge hetzelfde dus om onderscheid moet je op veel gebieden erg veel geld en tijd steken. Ik snap de problemen van de bezuinigingen ook echt niet. Er wordt meer in geinvesteerd dan ooit, dus waarom zou er bespaard moeten worden? Kan me nog herinneren dat Arrows meereed met een jaarbudget van 45 miljoen dollar en dan was dat nog ruim....
antoine
Car: Renault Clio III RS

Vanaf 2008 mogen de motoren 10 jaar lang niet meer veranderd worden, met een aantal uitzonderingen daarop |: . Zie oa pitstop.tv
paulvanrooij
Contacteer:

zucht wat een ontwikkeling weer :S

Als je de motoren niet mag ontwikkelen, ga je miljoenen steken in andere vlakken waar je dan je tiendes of honderdsten vandaan moet halen..goedkoper wordt het echt niet hoor! en hoeft ook niet.. t is de koningsklasse..
als je geen maybach kan betalen ga je toch ook niet lopen zeuren dat ze goedkoper moeten? :S
Haas

ja, wat is dat nou weer voor geluuuuuuuuuul joh........ dat slaat toch nergens op :S

Die naam F1 kan ook beter weg, FIA GT is meer van toepassing of endurence racen. |:
paulvanrooij
Contacteer:

low budget open racen is een betere naam :S
paulvanrooij
Contacteer:

De FIA heeft besloten dat vanaf 2008 tien jaar lang het ontwerp van de motoren niet mag worden aangepast. In de huidige regelgeving mogen er nog kleine aanpassingen worden gedaan.
Stop
In een officiële verklaring laat de FIA weten: 'Er komt vanaf 2008 voor een periode van tien jaar een stop op de ontwikkeling van motoren. Na vijf jaar kunnen er aanpassingen worden gemaakt, maar alleen als alle deelnemende partijen daarmee instemmen. Een totale ontwikkelingsstop betekent dat er niet zoals in de huidige regelgeving voor de ontwikkeling van bepaalde onderdelen uitzonderingen worden gemaakt.'

Radicaal voorstel
Voor aanvang van het seizoen 2007 werd de huidige stop op ontwikkeling van motoren ingevoerd. De verwachting was dat deze zou gelden totdat er een nieuw radicaal voorstel zou komen voor de motorenreglementen. Dat lijkt nu langer op zich te laten wachten.
Merijn
Über-Spammer

Slechte zaak... F1 = Innovatie

Maar blijkbaar komt daar een eind aan. De motoren zijn niet het grote probleem van de hedendaagse F1. Ik denk ook niet dat dat enige kostenbesparing met zich meebrengt. Elke cent zal ergens anders gespendeerd worden, om toch het verschil te maken met andere teams. Kan dat niet met de motor, dan gaan ze wel ergens anders aan de slag. Daar zal nooit een eind aan komen.

Ik weet ook zeker dat teams (de grote jongens met name) helemaal niet aan kostenbesparing denken. Die doen alles wat in hun macht ligt om de titel te pakken en als je geld kan krijgen, waarom zou je het dan niet doen?
Haas

precies, er wordt door nobele omes onder het mom van kostenbesparing een regelement bedacht wat 1. belachelijk is, en 2. geen zin heeft, want precies zoals merijn zegt: het geld is er en zal er altijd zijn, dus wordt het simpelweg gespendeerd aan andere zaken om het verschil te maken.

als je dan zo nodig de kosten wil drukken, zet dan een maximaal budget vast oid, maar dit slaat werkelijk nergens op en zal de F1 alleen maar dieper doen dalen, dan dat het al heeft gedaan in het verleden.
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

ik denk nog wel eens terug aan de tijd van de williams met die "intelligente" vering en de tijd van prost, senna en mansell..lag ie weer voor apegapen in zijn bolide :lol: :lol: (Y)
Haas

ik vind de races uit 2, 3, 4, en 95 nog steeds t vetst om te zien! :worship:

de jaaroverzichten maken overuren hiero :bang:
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

:up: (Y)
Gesloten