Megane coupe 16V (remmerij vervangen)
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Ik heb ff zitten neuzen,maar die zijn nog prijzig,die zitten boven de 12000 euro.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
en waarom dan geen phase 1?
-
- Contacteer:
Liefst ph2,maar als ik toch een 2.0 16v kan nemen als ph1 zal ik het denk ik niet laten.
-
ide laten staan , fase 1 vind ik persoonlijk mooier qua uiterlijk , 2.0 8v is ook snel genoeg en ook wat makkelijker aan te sleutelen , en natuurlijk wel een RT uitvoering nemen he met elektrieke ramen voor en achter etc etc
En let op de versnellingsbakken!!, autos op gas letten op cilinderkoppen , de meeste kunnen er niet goed over

-
blok heeft directe inspuiting , niet echt een aanrader 

-
- Contacteer:
uiteraard voor de megane gaan
pers. zou ik als je de 2.0 16v neemt gaan voor een ph1, waarom? op de ph2 ide-motor zijn behoorlijk wat modificaties geweest vanaf de fabriek, zijn deze niet (of niet allemaal) uitgevoerd door de vorige eigenaar (wat moeilijk is te achterhalen) dan kan je voor onnodige onkosten komen te staan.
Daarbij vind ik pers. de ph1 ook mooier al scheelt dat eigenlijk allemaal niet zo gek veel.....
De motor van de ph1 (2.0 16v) is wel sportiever, gewoon een doorontwikkeling van het willi-blok, terwijl die uit de ph2 wat meer op comfort is gesteld....ieder daar zijn keuze in uiteraard, de ph1 heeft ook een lekkerder onderstel. Het interieur vd ph2 is daarentegen wat strakker en beter qua kleurstelling, behalve als je weer een ph1 vindt met leer dan is dat ook gewoon mooi uiteraard.
De 2.0 8v vind ikzelf ook een lekkere auto en de 1.6e eigenlijk ook wel maar pers. zou ik zelf ook sneller gaan voor een 2.0 8 of 16v en dan de phase 1 met een mooie km-stand en in een nette staat.....er zijn er zeker genoeg te vinden
en je kan er veel voor doen, mbt tuning en zeker motorische mogelijkheden zit je trouwens met een 16v ook weer wat beter qua aanbod.
suc6 met je keuze(s)

pers. zou ik als je de 2.0 16v neemt gaan voor een ph1, waarom? op de ph2 ide-motor zijn behoorlijk wat modificaties geweest vanaf de fabriek, zijn deze niet (of niet allemaal) uitgevoerd door de vorige eigenaar (wat moeilijk is te achterhalen) dan kan je voor onnodige onkosten komen te staan.
Daarbij vind ik pers. de ph1 ook mooier al scheelt dat eigenlijk allemaal niet zo gek veel.....
De motor van de ph1 (2.0 16v) is wel sportiever, gewoon een doorontwikkeling van het willi-blok, terwijl die uit de ph2 wat meer op comfort is gesteld....ieder daar zijn keuze in uiteraard, de ph1 heeft ook een lekkerder onderstel. Het interieur vd ph2 is daarentegen wat strakker en beter qua kleurstelling, behalve als je weer een ph1 vindt met leer dan is dat ook gewoon mooi uiteraard.
De 2.0 8v vind ikzelf ook een lekkere auto en de 1.6e eigenlijk ook wel maar pers. zou ik zelf ook sneller gaan voor een 2.0 8 of 16v en dan de phase 1 met een mooie km-stand en in een nette staat.....er zijn er zeker genoeg te vinden

suc6 met je keuze(s)

-
marcel16v schreef:heel veel problemen met verontreiniging van het blok , veel kinderziektes , is ook al uit productie genomenJan-Geert (Momentsleutel) schreef:blok heeft directe inspuiting , niet echt een aanrader
Mag ik vragen waarom? Is toch zuiniger met gelijkblijvend vermogen.
Zeker de 16v. De 8v tja, dan heb je toch net niet dé megane die je hebben wil toch?
Na mijn omzwervingen met de rode 19 zeg ik ook. Als je snelheid wil...begin dan met het topmodel...anders heb blijf je het "net niet" gevoel houden. Als je puur voor een mooie auto gaat maakt het niet zoveel uit natuurlijk 

- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Nou, hier mijn mening.chris-r19 schreef:die hoop ik ook te nemen
maar moet zeggen dat er een mooie hier bij de dealer staat.
meg. coupe,1,6 16v alles elec. incl schuifkantel dakje,29000 op de teller van 99,het is een ph2
Ik heb in oktober 2000 een Renault 19 1.7 Beverly (bj maart 1994, 75PK) gekocht, zoals je op de foto kunt zien eerder in dit topic. Daar heb ik totaal 1 jaar in gereden. Toen kreeg ik een Mégane 1.9D (phase II van juni 1999, 65PK) van de zaak, daar heb ik in gereden tot aan 24 november 2003 en nu rij ik dus een Mégane Coupé 1.6 16V Dynamique van december 2000 (110PK, en dus net 3 jaar oud).
Het is echt een enorm verschil tussen een R19 en de Coupé die ik heb. Alles is veel solider, sportiever, luxer en het is echt een genot om in te rijden. Ook is de auto veel stiller, qua interieurgeluid van de motor.
En die 110PK van de 1.6 16V is echt fantastisch om in te rijden. Maar goed ik ga er dan ook wel zo'n 45PK op vooruit natuurlijk na die 1.9D, en dan merk je echt wel een groot verschil in trekkracht en dergelijke.
Toen ik die 19 kocht in 2000, wilde ik ook wel graag een Renault van boven de 100PK. Maar op dat moment had ik niet die centjes die ik nu heb om zo'n auto te kunnen onderhouden (duur in de belasting, verzekering en het verbruik).
Maar nu ik die Coupé heb, met alles erop en eraan, wil ik nooit meer wat anders. Ik bedoel natuurlijk de luxe en het vermogen wat ik nu heb. M'n volgende Renault zal minimaal aan deze specificaties, die ik nu heb, moeten voldoen.
Ik heb dus ook met precies hetzelfde probleem gezeten als jij, maar ik had een droom, en wilde altijd al een Coupé hebben, en menigeen keek mij aan, zo van je had toch een goede en mooie auto, en dat klopt natuurlijk ook, maar dit is wat ik wilde. En BLIJ, SUPER BLIJ, dat ik ermee ben

Kortom, doe wat jij wil, en koop dus zo snel mogelijk je droom-Coupé

Groeten,
Rik
P.S. succes met je zoektocht, en mocht je verder nog wat te vragen hebben, ik beantwoord ze wel.
Hier natuurlijk veel info: http://www.meganecoupe.nl
En ook dit aankoopadvies:
Tips van Sjaak van Dijk, al 26 jaar auto monteur bij Autobedrijf Johan de Jong, sinds 1986 Renault garage.
Bij een 1.6 komt veel voor dat de Katalysator stuk is.
Bij de eerste type met een zwart kleppendeksel dat de kleppendekselpakking lekt.
Goed opletten dat de remschijven voor niet versleten of verroest zijn.
Verder is het heel voornaam dat de distributieriem vervangen is bij de 120.000 km of om de 5 jaar.
Over de 2.0 is niet veel te vertellen, alleen dat soms de omloop klep (stappenmotor) wel eens wat vervuilt, maar dat is te reinigen.
Wat de remschijven en de Katylasotor betreft, zijn hier weinig of geen problemen mee.
Ook weer wel opletten dat de distributieriem vervangen wordt bij de 5 jaar of 120.000 km.
Breekt de riem hier dan loopt het in de papieren en dat is zonde van het geld als het voorkomen kan worden door te vervangen.
Let er bij beide auto's op dat de V-snaar (multiriem) geen scheuren vertoond aan de binnenzijde want als die gaat rafelen kunnen er stukken tussen de distributieriem vallen en breekt hij alsnog.
Verder is er niet veel te vertellen en moet je bij een gebruikte auto geluk hebben. Trouwens bij een nieuwe ook.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tips van Paul van Dijk, monteur bij een Renault Garage
1.6e
1. Katalysator wil wel eens gaan rammelen, dit kan in de meesten gevallen opgelost worden door een klein scheurtje in de ophangbeugel vast te lassen.
2. De koppakking wil wel eens olie gaan lekken (Renault heeft hiervoor dacht ik een coulanceregeling)
3. De kleppendekselpakking lek ook wel eens olie
4. De motor maakt soms een rammelend (lagergeluid) dit kan verholpen worden door een zwaardere krukaspoulie te monteren.
5. Het slangetje van de MAPsensor scheurt wel eens waardoor hij afslaat en stottert
2.0 8V
1. Stappenmotor stationair toerental werkt soms slecht waardoor de motor afslaat of te hard stat. loopt.
2. Op LPG kunnen de kleppen ingesleten zijn(meestal na ong. 150000 km) dan moet de cilinderkop gereviseerd worden.
3. De waterpomp kan in een keer erg gaan lekken
2.0 16V
1. Let erop dat de motor nog redelijk droog is aan de onderkant, Daaraan kun je zien of er zuinig mee omgegaan is
2. De waterpomp net als bij de 8V
1,6 16V 1.4 16V
1. De bobines gaan wel eens kapot waardoor de motor op 3 cilinders gaat lopen
2.0 ide
1. De motor wil wel eens slecht gaan lopen door vervuiling aan de inlaatkleppen (omdat daar geen benzine meer langs komt door de directe injectie.
2. De motor heeft door de tijd veel modificaties gehad, vraag dus na of de motor alle modificaties heeft ondergaan.
1,9dti
1. Koelvloeistoflekkage bij het thermostaathuis
Alle modellen
1. De achterschokbrekers maken vaak geluid Geeft niks maar is een rot geluid.
2. De afstandsbedieningen (infrarood) weigeren wel eens hiervoor is een modificatie geweest dmv metalen plaatje in de afst. bed.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!)
4. Lichtschakelaar, soms breekt het kabeltje af van de mistlampen (ff solderen)
5. De auto is niet vies van rammeltjes
6. Terugschakelen naar 2 gaat zwaar, kan verminderd worden met een toevoeging maar voor de bak kan het geen kwaad
-
- Contacteer:

dat lijstje heb ik al opgezocht,ik wilde weten wat er aan kan mankeren,LPG ga ik zoiezo niet voor.
En wat betreft de motor,of het wordt die ph2 1.6 16v,lekker weining Km's en veel extra's,
of ik neem een ph1 2.0 16v
Hier rijdt iemand rond met een IDE en die blijk ook gechipt te zijn,de 1e keer dat ik heb tegen kwam stond die langs de kant van de weg,bleek lucht toevoer niet lekker te zijn,dus de motor deed het maar meteen helemaal niet.
Maar dan kom ik op het volgende,wat is het verschil tussen de ph1 2.0 16v blok en de 2.0 16v ide van de ph2?
In die megane van de dealer (1.6 16v) reedt ik voor het eerst zelf achter het stuur,en inderdaad,hij is veel luxer,solider,stiller (rijwind),mooier en je kan er veel meer mee tunen dan met een r19,ik heb nog geen megane maar er staan veel dingen vast die ik graag er op of er onder wil hebben

-
- Contacteer:
Zou iemand mij kunnen helpen met een CV probleempie
M'n pa heeft een paar weekjes geleden een clio gekocht,de CV met IR doet het niet (goed),de klacht is als volgende.
Als je de sleutel (met IR) gebruikt dan gebeurd er niks,steek je de sleutel in het slot,gaat alleen dat slot open,niet de rest.Dit is dus wel het geval bij mijn r19.Zit je in de auto en je druk op de knop voor de CV dan gaat dus wel alles op slot en dicht.
Het eerst waar ik aan dacht was de IR zender en ontvanger,maar nou ik er achter ben gekomen dat met de sleutel maar 1 prortier kan openmaken,ipv de rest (wat bij mij zo is),begin ik te twijfelen of er iets anders is.
M'n pa heeft een paar weekjes geleden een clio gekocht,de CV met IR doet het niet (goed),de klacht is als volgende.
Als je de sleutel (met IR) gebruikt dan gebeurd er niks,steek je de sleutel in het slot,gaat alleen dat slot open,niet de rest.Dit is dus wel het geval bij mijn r19.Zit je in de auto en je druk op de knop voor de CV dan gaat dus wel alles op slot en dicht.
Het eerst waar ik aan dacht was de IR zender en ontvanger,maar nou ik er achter ben gekomen dat met de sleutel maar 1 prortier kan openmaken,ipv de rest (wat bij mij zo is),begin ik te twijfelen of er iets anders is.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Chris heb je de batterijen van de zender al vervangen?? Of heb je een vuil contact in je zender.
En dat van die deuren klopt geloof ik. het was mij van de week ook half opgevallen.
GR.Frits
En dat van die deuren klopt geloof ik. het was mij van de week ook half opgevallen.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
Batt. is voor de zekerheid 2x vervangen.
dus ik vermoed dat als ik de elektronica in de sleutel en de ontvanger defect zijn,ik denk dat als ik het vervang dat het dan opgelost is,wat ik wel raar vind is nog steeds dat m'n r19 wel overal open gaat met de sleutel,en de clio weer niet,dus alleen het portier waar je het slot bedient.
dus ik vermoed dat als ik de elektronica in de sleutel en de ontvanger defect zijn,ik denk dat als ik het vervang dat het dan opgelost is,wat ik wel raar vind is nog steeds dat m'n r19 wel overal open gaat met de sleutel,en de clio weer niet,dus alleen het portier waar je het slot bedient.
-
- Contacteer:
EINDELIJK
Na jaren wachten heb ik er 1 kunnen vinden,een Renault megane coupe.
Het is een blauwe phase 1 uit 98,met 35000 op de teller en een 1.6e motor,alles is el. voorzien,kont is spoilerloos dus ik kan alle kanten op.
Foto's volgen uiterraad nog,dit weekend wordt alles omgegooit,dus dan komen ook de foto's
Het jaar begint goed

Na jaren wachten heb ik er 1 kunnen vinden,een Renault megane coupe.
Het is een blauwe phase 1 uit 98,met 35000 op de teller en een 1.6e motor,alles is el. voorzien,kont is spoilerloos dus ik kan alle kanten op.
Foto's volgen uiterraad nog,dit weekend wordt alles omgegooit,dus dan komen ook de foto's
Het jaar begint goed

van harte gefeliciteert, en veel rijplezier

-
He chris gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en wees er zuinig mee.
-
Gefeliciteerd, ja mijn jaar begon ook goed R19 1.4 ---> R19 16Vchris-mc schreef:
Het jaar begint goed![]()
![]()
![]()
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Über-Spammer
Gefeliciteerd man.
Heel veel plezier ermee.
en we zien de
te gemoed.
Heel veel plezier ermee.
en we zien de

-
- Moderator
- Car: Megane
gefeliciteerd, mzzl een megane met zo weinig kmers 

-
- Contacteer:
beter een p1 met zo weinig km-ers.
waar gevonden internet of bij de dealer?
waar gevonden internet of bij de dealer?
Van harte gefeliciteerd kerel!
Top auto, lekker zuinig en nog vrij vlot voor een 1.6.
Ik heb dezelfde alleen een jaartje ouder, ik heb een cold air intake gemaakt door middel van een open luchtfilter met een kap erover. In combinatie met sebring eindemper 9,9 pk erbij. 'T zijn geen wereldcijfers, maar alles is meegenomen toch!?
Veel plezier ermee!
fotootje erbij voor de duidelijkheid...de kap over het filter is er later op gekomen.
[img]http://www.meganecoupe.nl/club/leden/mvrijburg/03.jpg[/img]

Ik heb dezelfde alleen een jaartje ouder, ik heb een cold air intake gemaakt door middel van een open luchtfilter met een kap erover. In combinatie met sebring eindemper 9,9 pk erbij. 'T zijn geen wereldcijfers, maar alles is meegenomen toch!?
Veel plezier ermee!
fotootje erbij voor de duidelijkheid...de kap over het filter is er later op gekomen.
Megane Coupe 1.6 8 kleppertje
Feli, las het op die niet nader te noemen andere site voor de Megane Coupe
Hoop dat je er veel plezier aan beleeft en ik zie je wel op een meeting

-
- Contacteer:
van die ene niet nader genoemde site gaat het aanmeldingsformulier morgen de deur uitJeroen schreef:Feli, las het op die niet nader te noemen andere site voor de Megane Coupe![]()

maar RTC is en blijft mn 1e club,en dit gaat door tot ik tussen 6 planken lig,of ik geblikt,maar dat hoop ik niet.
-
- Contacteer:
matthijs1 schreef:Van harte gefeliciteerd kerel!![]()
Veel plezier ermee!
Ik zie op de foto van je profile dat je de zelfde hebt,alleen idd een jaartje ouder,gaaff

Dat er niet veel vermogen in zit wist ik,mocht ik snel willen heb ik gelukig genoeg vrienden met de nodige pk's en fluitende vogeltjes over de motorkap.
Wat mocht die cold-air intake kosten?
kwa demper kan ik al verplakken dat er een dubbele pijp(en) set onder gaat,dus links en recht een kachelpijp,als 1e gaat er een DTM spoiler op (of hoe het dan ook heet),Jeroen had het op zn vorige megane (rode ph1).
Laatst gewijzigd door chris-mc op do 15 jan 2004 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Morgen de laatste friday knight meeting voor de 19,mooi afsluiter 

Gefeliciteerd met je aanschaf Chris! Ik ben nu al benieuwd wat je er van gaat maken