19 16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan ben je er nognie he, tisnie kopen montere en rije.

Zit nog wel wat custom werk aan, vooral om het een beetje knap weg te krijgen onder de kap. Verplaatsen radiateur, om de kelken frisse lucht te geven etc.
Electronisch nog wat aanpassingen en uiteraard een chip die de boel kan managen. Maar daar is wel iemand voor

Wel vet voor dat groene gedrocht Xabre ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven schreef:Dan ben je er nognie he, tisnie kopen montere en rije.

Zit nog wel wat custom werk aan, vooral om het een beetje knap weg te krijgen onder de kap. Verplaatsen radiateur, om de kelken frisse lucht te geven etc.
Electronisch nog wat aanpassingen en uiteraard een chip die de boel kan managen. Maar daar is wel iemand voor

Wel vet voor dat groene gedrocht Xabre ;)
Bij een 19 hoef je volgens mij weinig te verplaatsen, dat komt wel aardig uit lijkt mij :) bij een cliko wel ja
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

nog even geinformeerd, op elke body zit een vacuumaansluiting, dus komt wel goed

@maarten-jan: inderdaad vrij veel ruimte onder de kap, zo'n airbox er omheen is 't beste denk ik, en die naar een bepaald punt leiden voor fresh air, zoiets:

[img]http://www.clockwisemotion.co.uk/images ... airbox.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

oei dat duurt dus niet lang meer dat er een setje bij je thuis ligt?

erg mooi :worship:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je hoeft niet per se de injectoren op de tb's te gebruiken. De plaats van de originele injectoren is tot zo'n 7500 toeren ook prima. Kan dus schelen in de kosten bij aanschaf :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Voor de bekrachtiger kan je prima 1 dikke aansluiting op 1 cilinder maken.
rev it like a rental
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Xabre schreef:nog even geinformeerd, op elke body zit een vacuumaansluiting, dus komt wel goed

@maarten-jan: inderdaad vrij veel ruimte onder de kap, zo'n airbox er omheen is 't beste denk ik, en die naar een bepaald punt leiden voor fresh air, zoiets:
precies, alleen de buis wel de andere kant op :p
Maar erg cool dat je dit gaat doen, dan gaat die auto helemaal als een raket :)

@BartV, is dat zo? dat kan dan inderdaad een hoop schelen, maar neem aan dat ie wel opnieuw gemapt moet worden dan?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Maarten-Jan schreef:
@BartV, is dat zo? dat kan dan inderdaad een hoop schelen, maar neem aan dat ie wel opnieuw gemapt moet worden dan?
Dat is zo inderdaad. En opnieuw mappen moet je sowieso met tb's.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

hoe meer toeren hoe verder weg van de inlaatklep de injector moet zijn dus?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij F1's zie je de injector ook boven de kelk zitten, daar zie je em gewoon 'douchen', op zich ook logisch met die luchsnelheid heb je gewoon meer lengte nodig om goed te kunnen mengen.

Je ziet ook nog wel es 2 injectoren per gasklep, 1 eronder en 1 erboven.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Klopt. Bij een (extreem) hogere stromingssnelheid moet je eerder injecteren om voldoende menging te garanderen. Bij motorfietsen (en ook F1 enzo) zie je ook dat er vaak zelfs al voor de gasklep geinjecteerd wordt vanwege hoge toerentallen, en dus luchtsnelheden.
Zolang je niet veel hoger dan 8000 toeren gaat (en dat wordt erg lastig met 93 mm slag) moet het prima gaan met de injectoren op de originele plaatsen.

Edit: Steven, je was me al voor :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zocht eigenlijk een smiley met tongetje en handjes in de oren, naja dan maar dees :loser:

:D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

En dan nog iets later, maar wel hoe 't echt zit? :P

Het gaat niet om de stromingssnelheid; hoe hoger hoe beter, dat helpt alleen maar met mengen. Het gaat er om dat de inlaatslag steeds korter wordt, en je dus steeds minder Tijd hebt om te verdampen. Daarom juist meer gebruik maken van die stromingssnelheid, door verder weg te injecteren.
rev it like a rental
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Xabre schreef:nog even geinformeerd, op elke body zit een vacuumaansluiting, dus komt wel goed

@maarten-jan: inderdaad vrij veel ruimte onder de kap, zo'n airbox er omheen is 't beste denk ik, en die naar een bepaald punt leiden voor fresh air, zoiets:

[img]http://www.clockwisemotion.co.uk/images ... airbox.jpg[/img]
Ziet er vet uit :bang:
Ik weet dat je ook zoiets heb voor de rs bij ktecracing alleen erg duur. Iemans een adres waar ik ze goedkoper zou kunnen krijgen?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

klote na veel gezeur heeft die gast van dat bedrijf de maten gestuurd, blijkt de direct to head set voor een f7r megane te zijn natuurlijk, jammer :P maargoed, nu maar over op DCOE setje, bijbehorende verloop spruitstuk is niet al te duur voor de f7p, DCOE bodys zijn universele maten dus overal te krijgen :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb F7R :D
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja f7r williams en dies gelijk een de f7p, dit was een voor een f7r megane
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Andere kop dan?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is die kop niet passen te maken of is ook het hele boutpatroon anders?

Heb jij in die P(is)kop ook grotere kleppen zitten Xabbie? Anders is het nog best het overwegen waard om te kijken of je ergens een R(ot)kop kunt scoren natuurlijk. Al kun je je huidige kop ook laten voorzien van nog grotere kleppen dan die van de Megane uiteraard.

Wel stoer dat je overgaat op 4gaskleppen (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

nou het boutpatroon komt nog wel redelijk overeen misschien maar de vorm van inlaatschacht helemaal niet, kijk maar:

[img]http://www.mk1.no/clio/clio_meg.jpg[/img]

links een F7R van een Clio Williams (gelijk aan F7P van 1916V/Clio16v) en rechts een F7R van een Megane 2.0 16v

inderdaad kop en flink aan gesleuteld, inlaatkanalen zelfs geflowed etc, vind dat wel zonde om die te vervangen voor een megane kop
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ahja nu herinner ik het weer dat die kop een redesign heeft gehad, die heeft de Spider ook als het goed is toch? Is niet echt makkelijk aan te passen nee, al ga je van smal naar breed dus zou het evt. nog kunnen.

Maar watvoor kleppen heeft je huidige kop nou? Edit: ah dus ook de grotere kleppen dus? (Die van Patrick, die groter zijn als Megane's?)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja groter als standaard, maatje megane meende ik

gelukkig wel redelijk wat ruimte onder de kap, kunnen de kelken zo lang mogelijk, nu nog de kortste bodies :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Bart V schreef:Klopt. Bij een (extreem) hogere stromingssnelheid moet je eerder injecteren om voldoende menging te garanderen. Bij motorfietsen (en ook F1 enzo) zie je ook dat er vaak zelfs al voor de gasklep geinjecteerd wordt vanwege hoge toerentallen, en dus luchtsnelheden.
Zolang je niet veel hoger dan 8000 toeren gaat (en dat wordt erg lastig met 93 mm slag) moet het prima gaan met de injectoren op de originele plaatsen.

Edit: Steven, je was me al voor :D
Dus, orginele injectoren en benzinerail mooi laten zitten en gaten op gaskleppen afdoppen?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Juist :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

kreeg net dit linkje van jacques, modular fuel injection, nieuwe term?

http://www.chadil.be/mfi6.html
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die link staat er al 3 dagen op hoor
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

overheen gelezen denk ik, kende de site al maar dat nog niet gezien
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Laatst gewijzigd door Xabre op zo 27 jul 2008 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

Zeer netjes Wichard!!! :D :wink:
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Staan zeker niet verkeerd, netjes hoor (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Leuke luchthappers op foto 2 ;)
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

Lekker laag aan de voorkant. :smoke:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Leuke luchthappers op foto 2 ;)
ik dacht precies hetzelfde!
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie