Ik heb wel eens gehoord van remreiniger in de zuiger spuiten aansteken en als het uitgebrand is tik je zo de pen uit de drijfstang. Deze pers je er ook officieel niet in. maar met koude en warmte verschil moet je werken, dan schuif je hem er zo in. Koude piston pen en hete drijfstang (200 graden in de oven)peter5GTTurbo schreef:Updeet:
Drijfstang is ovaal geworden tijdens de eerste paar km van het verse blok.
Blok staat nu bij een revisiebedrijf en daar wordt alles (krukas, drijfstangen en het blok) opgemeten en zo nodig bijgeslepen.
Nieuwe zuiger is ook weer besteld aangezien je de zuiger niet kan overpersen op een andere drijfstang.
Het staat er al een poos lekker zielig bij.
Bedoeling is over 2 weken weer te kunnen beginnen met opbouwen.
Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
ja, ga lekke expirimenteren met remreiniger en een aansteker, die voorschriften zijn er niet voor niks hoor. Dat moet met speciaal gereedschap, een inductiespoel heet zo'n apparaaat. prutsen laat je maar over aan vw rijders
"Goh, m'n motor is alweer in de soep gelopen, ik heb toch precies zo gedaan als die gast die alles weet van horen zeggen"
dit is weer advies waar je dus net niets aan hebt Abel

"Goh, m'n motor is alweer in de soep gelopen, ik heb toch precies zo gedaan als die gast die alles weet van horen zeggen"

dit is weer advies waar je dus net niets aan hebt Abel

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek

En dan marsmallows of barbecueworsten boven die zuiger houden

carpart-cookout

Pfff.. relax. Het ding mij ergewoon om dat je zogenaamd de zuiger weg kunt gooien. Dat moet toch anders kunnenGerard race GT schreef:ja, ga lekke expirimenteren met remreiniger en een aansteker, die voorschriften zijn er niet voor niks hoor. Dat moet met speciaal gereedschap, een inductiespoel heet zo'n apparaaat. prutsen laat je maar over aan vw rijders![]()
"Goh, m'n motor is alweer in de soep gelopen, ik heb toch precies zo gedaan als die gast die alles weet van horen zeggen"
dit is weer advies waar je dus net niets aan hebt Abel
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Het kan dus echt niet anders.
Het er inpersen gebeurd nog wel op een nette manier, zuiger warm maken en zuigerpen flink koud maken.
Dan samen met de drijfstang met elkaar verbinden.
Zuigerpen eruit halen gebeurd met grof geweld, waarbij 9 van de 10 keer de zuiger vierkant wordt.
Je kunt namelijk de afzonderlijke onderdelen niet verhitten of koud maken, dus ben je genoodzaakt met grof geweld de zuigerpen uit de zuiger te persen/meppen.
Anyway, weer ff een updateje.
Zuiger is binnen en afspraak is gemaakt bij het revisiebedrijf.
Aankomende maandag gaat alles die kant op en dan heeft de beste man 2 weken de tijd om het onderblok te monteren.
Het blijkt toch wel een specialistisch werkje te zijn, dus besteed ik het deze keer maar uit.
In die 2 weken ga ik kreta onveilig maken.
Ik zit voor 2 weken opgescheept met m`n broertje dus dat zal een gezellige boel worden.
Ik zal nog ff kijken of ik hier en daar nog een paar rtc stickers tegenkom.
Helaas kan ik ze zelf niet plakken, aangezien ik er geen heb.
De driede week van m`n vakantie is bedoeld om de 5 weer rijdend te maken en ik hoop deze keer voor een langere tijd.
Het er inpersen gebeurd nog wel op een nette manier, zuiger warm maken en zuigerpen flink koud maken.
Dan samen met de drijfstang met elkaar verbinden.
Zuigerpen eruit halen gebeurd met grof geweld, waarbij 9 van de 10 keer de zuiger vierkant wordt.
Je kunt namelijk de afzonderlijke onderdelen niet verhitten of koud maken, dus ben je genoodzaakt met grof geweld de zuigerpen uit de zuiger te persen/meppen.
Anyway, weer ff een updateje.
Zuiger is binnen en afspraak is gemaakt bij het revisiebedrijf.
Aankomende maandag gaat alles die kant op en dan heeft de beste man 2 weken de tijd om het onderblok te monteren.
Het blijkt toch wel een specialistisch werkje te zijn, dus besteed ik het deze keer maar uit.
In die 2 weken ga ik kreta onveilig maken.
Ik zit voor 2 weken opgescheept met m`n broertje dus dat zal een gezellige boel worden.
Ik zal nog ff kijken of ik hier en daar nog een paar rtc stickers tegenkom.
Helaas kan ik ze zelf niet plakken, aangezien ik er geen heb.
De driede week van m`n vakantie is bedoeld om de 5 weer rijdend te maken en ik hoop deze keer voor een langere tijd.
Warm = warm heGerard race GT schreef:ja, ga lekke expirimenteren met remreiniger en een aansteker, die voorschriften zijn er niet voor niks hoor. Dat moet met speciaal gereedschap, een inductiespoel heet zo'n apparaaat. prutsen laat je maar over aan vw rijders![]()
"Goh, m'n motor is alweer in de soep gelopen, ik heb toch precies zo gedaan als die gast die alles weet van horen zeggen"
dit is weer advies waar je dus net niets aan hebt Abel

Toruwens, wat tin ertegenaan houden -> als dat smelt is zuiger heet genoeg

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nou het einde van het project is er dan eindelijk gekomen.
Na een tegenslag tijdens het monteren van het blok, het gebrek aan tijd, zin en ruimte om verder te sleutelen, heb ik vandaag een punt achter m`n project gezet.
Alles gaat de verkoop in, van compleet gereviseerd motorblok tot chargecooler. verlagingsset tot zwarte vloerbedekking.
Alles gaat weg, tevens kan de carosserie nog afgehaald worden anders gaat die volgende naar de sloop.
Check de advertentie op rtc-markt voor alle onderdelen.
Na een tegenslag tijdens het monteren van het blok, het gebrek aan tijd, zin en ruimte om verder te sleutelen, heb ik vandaag een punt achter m`n project gezet.
Alles gaat de verkoop in, van compleet gereviseerd motorblok tot chargecooler. verlagingsset tot zwarte vloerbedekking.
Alles gaat weg, tevens kan de carosserie nog afgehaald worden anders gaat die volgende naar de sloop.
Check de advertentie op rtc-markt voor alle onderdelen.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dat meen je niet Peet.
Wat gaat er voor in de plaats komen?
Wat gaat er voor in de plaats komen?
VLK Groep
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ja meen het deze keer wel.
Deze auto heeft me al zo vaak in de steek gelaten.
Als die reed had ik de grootste grijns van iedereen op m`n gezicht, maar de tegenslagen hebben nu de overmacht gekregen.
En ik dit weekend moet ik helaas m`n garage verlaten en zou ik alles op straat moeten gaan doen.
Ik wil nu gewoon een auto die het doet en die me af en toe ergens naar toe kan brengen.
Geen idee nog wat er voor terugkomt, waarschijnlijk ff niks sportiefs.
Deze auto heeft me al zo vaak in de steek gelaten.
Als die reed had ik de grootste grijns van iedereen op m`n gezicht, maar de tegenslagen hebben nu de overmacht gekregen.
En ik dit weekend moet ik helaas m`n garage verlaten en zou ik alles op straat moeten gaan doen.
Ik wil nu gewoon een auto die het doet en die me af en toe ergens naar toe kan brengen.
Geen idee nog wat er voor terugkomt, waarschijnlijk ff niks sportiefs.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Wat kost ie in 1 koop ?
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Takel heb ik nu in m`n auto liggen.Roy schreef:Krijg ik mijn takel dan ook weer terug?
Weet alleen je adres niet meer.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Zo ik ben bijna door al m`n onderdelen heen.
Was er al aardig over uit welk autootje het moest gaan worden.
Ik wilde iets kleins en rap en het mag iets langer heel blijven dan een gtt.
Kwam ik al snel uit op een peug gti, aangezien iedereen als suckso vts rijdt.
Na veel zoeken kwam ik dan nog iets leukers tegen, 106 rallye met gti blok.
125 pk op nog geen 800 kilo.
Klinkt mij als muziek in de oren, moet alleen nog ff kijken of de ombouw goed is gedaan.
Draadjes aan elkaar knopen kan iedereen wel, maar het moet ook netjes en betrouwbaar zijn.
Toen kwam gisteren "helaas" een andere optie aan het licht.
De voormalige gtt van Turbodj en nu nog in het bezit van cspr.
Cspr wilde hem voordat ik dik geld in m`n blok ging proppen al verkopen, alleen reageerde ik net te laat, en was Casper al van plan om hem te houden.
Tot aan nu.
Wat zouden jullie doen?
106 of 5gtt?
Weet van beide auto`s niet exact wat de staat is.
Het moet zowieso een betrouwbare auto zijn, en wat dat betreft staat de 106 dan voorop.
Ik zit alleen nog met de restanten van een renault-virus, waar ik nog niet geheel van af kan komen.
Was er al aardig over uit welk autootje het moest gaan worden.
Ik wilde iets kleins en rap en het mag iets langer heel blijven dan een gtt.
Kwam ik al snel uit op een peug gti, aangezien iedereen als suckso vts rijdt.
Na veel zoeken kwam ik dan nog iets leukers tegen, 106 rallye met gti blok.
125 pk op nog geen 800 kilo.
Klinkt mij als muziek in de oren, moet alleen nog ff kijken of de ombouw goed is gedaan.
Draadjes aan elkaar knopen kan iedereen wel, maar het moet ook netjes en betrouwbaar zijn.
Toen kwam gisteren "helaas" een andere optie aan het licht.
De voormalige gtt van Turbodj en nu nog in het bezit van cspr.
Cspr wilde hem voordat ik dik geld in m`n blok ging proppen al verkopen, alleen reageerde ik net te laat, en was Casper al van plan om hem te houden.
Tot aan nu.
Wat zouden jullie doen?
106 of 5gtt?
Weet van beide auto`s niet exact wat de staat is.
Het moet zowieso een betrouwbare auto zijn, en wat dat betreft staat de 106 dan voorop.
Ik zit alleen nog met de restanten van een renault-virus, waar ik nog niet geheel van af kan komen.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
de turbopeter5GTTurbo schreef:Zo ik ben bijna door al m`n onderdelen heen.
Was er al aardig over uit welk autootje het moest gaan worden.
Ik wilde iets kleins en rap en het mag iets langer heel blijven dan een gtt.
Kwam ik al snel uit op een peug gti, aangezien iedereen als suckso vts rijdt.
Na veel zoeken kwam ik dan nog iets leukers tegen, 106 rallye met gti blok.
125 pk op nog geen 800 kilo.
Klinkt mij als muziek in de oren, moet alleen nog ff kijken of de ombouw goed is gedaan.
Draadjes aan elkaar knopen kan iedereen wel, maar het moet ook netjes en betrouwbaar zijn.
Toen kwam gisteren "helaas" een andere optie aan het licht.
De voormalige gtt van Turbodj en nu nog in het bezit van cspr.
Cspr wilde hem voordat ik dik geld in m`n blok ging proppen al verkopen, alleen reageerde ik net te laat, en was Casper al van plan om hem te houden.
Tot aan nu.
Wat zouden jullie doen?
106 of 5gtt?
Weet van beide auto`s niet exact wat de staat is.
Het moet zowieso een betrouwbare auto zijn, en wat dat betreft staat de 106 dan voorop.
Ik zit alleen nog met de restanten van een renault-virus, waar ik nog niet geheel van af kan komen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
GTT voor 100% 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Want?Luco/Alpine-racer schreef:GTT voor 100%
De 106 is sneller, betrouwbaarder en makkelijker voor korte stukjes dan de gtt.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
106 sneller????
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
106 geeft veel minder fun
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
106 betrouwbaarder? Zo'n wikkie-wakkie project?
Ik zou voor de GT gaan,je hebt pech gehad, maar je weet de zwakke punten.
Komt nog eens bij, ik vind die van Casper een supervette bak!
Ik zou voor de GT gaan,je hebt pech gehad, maar je weet de zwakke punten.
Komt nog eens bij, ik vind die van Casper een supervette bak!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
125 pk op nog geen 800 kilo, zonder turbogat.
Hij is idd sneller dan een nette gtt.
Misschien dat sommige mensen hem weleens hebben gezien, vorig jaar was op speed en reed die net geen seconde langzamer dan een sub.
Zo`n 106 geeft ook gewoon een hoop fun hoor.
Hij is idd sneller dan een nette gtt.
Misschien dat sommige mensen hem weleens hebben gezien, vorig jaar was op speed en reed die net geen seconde langzamer dan een sub.
Zo`n 106 geeft ook gewoon een hoop fun hoor.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Die gtt is ook niet helemaal standaard toch?
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dat moet zaterdag dus blijken of het een "wikkie-wakkie"project is.Chris schreef:106 betrouwbaarder? Zo'n wikkie-wakkie project?
Hoe kom je trouwens aan die naam ???

De gtt is trouwens ook niet bepaald roestvrij zo te zien.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Uhhm, motorisch is er weinig aan gedaan.Erik (Schepjes) schreef:Die gtt is ook niet helemaal standaard toch?
FMIC, uitlaat en filter voor de rest is er weinig te bekennen.
Denk dat je gewoon even in die 106 moet rijden, hoe een GT rijd weet je.
Je moet je wel thuisvoelen in zo'n auto, kep toch in meerdere bakken gezeten waarvan ik dacht nee...
Alleen die Corolla is de enige die nog een hoge gooi- en smijtfactor heeft
Je moet je wel thuisvoelen in zo'n auto, kep toch in meerdere bakken gezeten waarvan ik dacht nee...
Alleen die Corolla is de enige die nog een hoge gooi- en smijtfactor heeft

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dat moet dus blijken hoe die rijdt.Steven schreef:Denk dat je gewoon even in die 106 moet rijden, hoe een GT rijd weet je.
Je moet je wel thuisvoelen in zo'n auto, kep toch in meerdere bakken gezeten waarvan ik dacht nee...
Alleen die Corolla is de enige die nog een hoge gooi- en smijtfactor heeft
Weet ondertussen wel hoe een rallye rijdt.
Maar deze heeft niet iets teveel aanpassingen om te zeggen dat die hetzelfde rijdt net als alle andere rallye`s
maatje van me heeft ook zo een 106 rally gehad, reed best goed dat ding
. alleen wel heel erg veel elektro problemen mee gehad. het schijnt dat er 2 type's zijn met bosch en met magneti marelli en die laatste is niet geheel probleem. hebben heel erg veel problemen met ontsteking


R5GTT. Drive it like you stole it
Peter, is het zo'n model als dit:
[img]http://www.fr1908.net/rally/353.jpg[/img]
Of al een met het nieuwe neusje? Heb je geen foto's van dat ding?
[img]http://www.fr1908.net/rally/353.jpg[/img]
Of al een met het nieuwe neusje? Heb je geen foto's van dat ding?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Chris schreef:Peter, is het zo'n model als dit:
[img]http://www.fr1908.net/rally/353.jpg[/img]
Of al een met het nieuwe neusje? Heb je geen foto's van dat ding?
ik hoop dat het niet dit model is, dat rijd zo rottig

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oeh.
Ziet er goed uit als dat 'm is. 


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Immer wieder die verdammte Holländer