Steven schreef:Naja ben benieuwd, zo heb je wel je hele oppervlak van je neus benut
Heb je trouwens nog iets van luchtgeleidende kappen voor de onderzijde van de radiateur? Er gaat veel rijwind door de intercooler en zo tussen bumper en subframe weer naar beneden zonder echt door je radiateur te waaien. Daar verlies je nog een hoop rijwind mee.
Die kappen wil ik idd nog maken. En ik heb een oude motorkap voorzien van een gleufje. Als dit niet werkt zet ik hem te koop voor 501 eurie
En evt zo een turboII look motorkap geen optie, die zijn ookal voorzien van de nodige gaten. Daamee zal ie ook wel al wat beter koelen dan met origenele kap
Abel schreef:heb je nu een gt radiator of een diesel radiator?
Net wat steven zegt, je moet absoluut de lucht geleidings kappen plaatsen anders gaat de meeste koude lucht langs de radiator
Is een iets grotere radiator(heb ik van Steven overgenomen). Die lucht geleidings kappen heb ik erop zitten. Behalve de onderste want daar hangt mijn IC. Het is ook eerst de watertemp die oploopt dus denk gewoon dat dat de boosdoener is. Zo heb ik meer radiator in de rijwind. Kan ook nog alla Maurice gaten/sleuven in de voorbumper maken.
De 2 aparte oliekoelers zitten er nu in. Vrijdag alles aangesloten en even gestart om te kijken of er geen lekkages waren. Vandaag de bumper en dergelijke erweer opgezet en een proefrit gemaakt. Olie temperatuur wordt 70 graden bij rustig rijden dus das goed. Heb 1 keer gas gegeven en zag de water temp toch nog ver oplopen. Maar voor ik verder kon testen begon m'n accu lampje te branden
Heb er nog snel een andere dynamo ingezet zodat ik iig dinsdag naar Assen kan. Kijk daar wel hoe het gaat met de temperatuur van de motor.
Heb zowiezo nog een originele radiateur liggen. Begin nu toch steeds meer de radiateur als boosdoener te zien. Maarja, eerst naar Assen. De eerste keer op het circuit voor mij(en mijn gt'tje)
precies. in een orgineel thermostaat huis een gaatje boren van 3 mm.. Lijkt klein, maar is niet zo. Ik had er 1 ingeboord van 6mm, en kreeg met wat kouder weer de motor niet warm. Steeds maar tot het eerste streepje, pas na een kwartier snelweg kwam hij tot het midden.
Als ik jou was deed ik er een koude thermostaat in en met een gaatje van 3 mm
maar wat steven zegt is een opstelling waar de cup gt's mee reden. Is dus wel zwaarder voor de motor, maar die rijden ook niet bij 5 graden lijkt me.
Yep, dus we hebben weer wat te doen Zondag ga ik de kop eraf halen en dan maar hopen dat het de koppakking is. Maarja, heb hem ook echt afgebeuld in Assen. Kachel vol aan en dan 10 tot 15 rondjes tussen de 3 en 5000 toeren rijden. Dan bleef de temp net onder het derde streepje. Olie bleef wel netjes trouwens, niet boven de 115 graden geweest.
Achja, hij koelde nog steeds niet goed dus dat moeten we nu echt gaan oplossen want ben van plan er toch wat vaker mee het circuit op te gaan
Vanaaf alle rotzooi van de cilinderkop losgedraaid zodat ik deze zondag eraf kan halen, blijkt dat 6 van de 8 tuimelaars losliggen. Had al wel de kopbouten losgedraaid voordat ik dit zag. Maar is dit normaal want er zaten er nog wel 2 vast?
Florus schreef:Als de kopbouten nog vastzitten hebben er altijd enkele tuimelaars iets (klep)speling
Hoezo heb je niet gelijk de kop gelicht?
Klepspeling begrijp ik maar kan er zo 6 tuimelaars uitpakken. Liggen helemaal los.
Heb de kop nog niet gelicht omdat ik die dikke downpipe niet loskreeg. Moet ik de steun op het blok eerst voor loshalen en daar had ik geen zin meer in.
De tuimelaars zitten alle 8 op 1 lange as geschoven, die zit a/d buienkant vast tussen de kopbouten,en verders i/d midden nog met 4 M8 bouten waaronder de 2 draadeinden waar 't kleppendeksel ook mee vastzit.
Nee bedoel de tuimelaar zelf. Die zit met een soort kommetje vast aan een stel schroef waarmee je de klepspeling kunt stellen. Die verbinding, kommetje -stelschroef is los.
Ooww, je haalt 't denk door elkaar, dat armpje waarin die stelschroef zit is je tuimelaar, dat stangetje met dat kommetje is de stoterstang, dat kommetje hoort gewoon los van die stelschroef, komt alleen maar een drukkracht op,niks a/d hand dus
Oorzaak van de kapotte koppaking is bekend. Motor heeft lopen pingelen omdat tie geen benzine kreeg. Bij de lange dordraaiers naar rechts hield de motor in. Waarschijnlijk omdat m'n tank nog maar voor kwart gevuld zat. Ikke tanken en het probleem was opgelost maar daardoor heeft tie wel lopen pingelen. Heb gelukkig nog een cilinderkop liggen die nog niet gevlakt is. Deze word opgestuurd naar Jeroen(Boneless) die de compressie weer verlaagd en alle andere poespas, nieuwe koppakking er weer tussen en gaan met die banaan. Ohja, ook maar ff een racetankje aanschaffen en gelijk de accu naar achter. Zijn nu toch bezig
Steven schreef:Voor serieuze racerij moet je gewoon een kleine racetank monteren
Dat gaat ook gebeuren. Alleen niet bij de gt. Ben sinds vandaag de eigenaar van een Clio 16v Het is de bedoeling om deze voor het circuit te gaan gebruiken. Het is de Clio van Negotiator. Nu zit er ratel in het blok boven de 3000 toeren en dat zou een versleten lager moeten zijn. Maar als een lager naar de kloten is dan hoor je dat toch bij elk toerental? Weet niet meer welk lager het is maar dat zal Ron hier waarschijnlijk wel posten O.... en ff een fotootje natuurlijk