gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer

GerryTT schreef:
Steven schreef:Naja ben benieuwd, zo heb je wel je hele oppervlak van je neus benut :)

Heb je trouwens nog iets van luchtgeleidende kappen voor de onderzijde van de radiateur? Er gaat veel rijwind door de intercooler en zo tussen bumper en subframe weer naar beneden zonder echt door je radiateur te waaien. Daar verlies je nog een hoop rijwind mee.
Die kappen wil ik idd nog maken. En ik heb een oude motorkap voorzien van een gleufje. Als dit niet werkt zet ik hem te koop voor 501 eurie :p

En evt zo een turboII look motorkap geen optie, die zijn ookal voorzien van de nodige gaten. Daamee zal ie ook wel al wat beter koelen dan met origenele kap
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT

Abel schreef:heb je nu een gt radiator of een diesel radiator?

Net wat steven zegt, je moet absoluut de lucht geleidings kappen plaatsen anders gaat de meeste koude lucht langs de radiator
Is een iets grotere radiator(heb ik van Steven overgenomen). Die lucht geleidings kappen heb ik erop zitten. Behalve de onderste want daar hangt mijn IC. Het is ook eerst de watertemp die oploopt dus denk gewoon dat dat de boosdoener is. Zo heb ik meer radiator in de rijwind. Kan ook nog alla Maurice gaten/sleuven in de voorbumper maken.
GerryTT

De 2 aparte oliekoelers zitten er nu in. Vrijdag alles aangesloten en even gestart om te kijken of er geen lekkages waren. Vandaag de bumper en dergelijke erweer opgezet en een proefrit gemaakt. Olie temperatuur wordt 70 graden bij rustig rijden dus das goed. Heb 1 keer gas gegeven en zag de water temp toch nog ver oplopen. Maar voor ik verder kon testen begon m'n accu lampje te branden :(
Heb er nog snel een andere dynamo ingezet zodat ik iig dinsdag naar Assen kan. Kijk daar wel hoe het gaat met de temperatuur van de motor.

Heb zowiezo nog een originele radiateur liggen. Begin nu toch steeds meer de radiateur als boosdoener te zien. Maarja, eerst naar Assen. De eerste keer op het circuit voor mij(en mijn gt'tje) :pompomcrazy:
Steven
Car: M536

Heb je nu al een gesloopte thermostaat erin zitten? Dus een lege ring, niet de hele thermostaat eruit.
GerryTT

Steven schreef:Heb je nu al een gesloopte thermostaat erin zitten? Dus een lege ring, niet de hele thermostaat eruit.
Nee, kheb de hele thermostaat eruit gekieperd.
Steven

Das niet goed, dan is de stromingssnelheid te hoog, je moet een ouwe thermostaat nemen en alleen het binnenwerk eruit slopen.

Anders spoelt ie het te snel door de radiateur en loopt het koelrendement ook keihard terug.
Abel
Über-Spammer

precies. in een orgineel thermostaat huis een gaatje boren van 3 mm.. Lijkt klein, maar is niet zo. Ik had er 1 ingeboord van 6mm, en kreeg met wat kouder weer de motor niet warm. Steeds maar tot het eerste streepje, pas na een kwartier snelweg kwam hij tot het midden.

Als ik jou was deed ik er een koude thermostaat in en met een gaatje van 3 mm

maar wat steven zegt is een opstelling waar de cup gt's mee reden. Is dus wel zwaarder voor de motor, maar die rijden ook niet bij 5 graden lijkt me.

Zonder is altijd fout
Florus

GerryTT schreef:rij nog een paar rondjes op de parkeerplaats om hem af te laten koelen, knalt m'n koppakking ertussen uit |:

Serieus? :s
GerryTT

Yep, dus we hebben weer wat te doen :wink: Zondag ga ik de kop eraf halen en dan maar hopen dat het de koppakking is. Maarja, heb hem ook echt afgebeuld in Assen. Kachel vol aan en dan 10 tot 15 rondjes tussen de 3 en 5000 toeren rijden. Dan bleef de temp net onder het derde streepje. Olie bleef wel netjes trouwens, niet boven de 115 graden geweest.

Achja, hij koelde nog steeds niet goed dus dat moeten we nu echt gaan oplossen want ben van plan er toch wat vaker mee het circuit op te gaan :p
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Succes met de reparatie, ach je hebt idd weer wat te doen!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
GerryTT

Vanaaf alle rotzooi van de cilinderkop losgedraaid zodat ik deze zondag eraf kan halen, blijkt dat 6 van de 8 tuimelaars losliggen. Had al wel de kopbouten losgedraaid voordat ik dit zag. Maar is dit normaal want er zaten er nog wel 2 vast?
Florus

Als de kopbouten nog vastzitten hebben er altijd enkele tuimelaars iets (klep)speling (Y)

Hoezo heb je niet gelijk de kop gelicht? :p
GerryTT

Florus schreef:Als de kopbouten nog vastzitten hebben er altijd enkele tuimelaars iets (klep)speling (Y)

Hoezo heb je niet gelijk de kop gelicht? :p
Klepspeling begrijp ik maar kan er zo 6 tuimelaars uitpakken. Liggen helemaal los.

Heb de kop nog niet gelicht omdat ik die dikke downpipe niet loskreeg. Moet ik de steun op het blok eerst voor loshalen en daar had ik geen zin meer in.
Florus

Hoe bedoel je, er zo uitpakken? :s

De tuimelaars zitten alle 8 op 1 lange as geschoven, die zit a/d buienkant vast tussen de kopbouten,en verders i/d midden nog met 4 M8 bouten waaronder de 2 draadeinden waar 't kleppendeksel ook mee vastzit.

:foto: ?
GerryTT

Nee bedoel de tuimelaar zelf. Die zit met een soort kommetje vast aan een stel schroef waarmee je de klepspeling kunt stellen. Die verbinding, kommetje -stelschroef is los.
Florus

Ooww, je haalt 't denk door elkaar, dat armpje waarin die stelschroef zit is je tuimelaar, dat stangetje met dat kommetje is de stoterstang, dat kommetje hoort gewoon los van die stelschroef, komt alleen maar een drukkracht op,niks a/d hand dus :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

ligt aan de stand van de nokken-as, bij elke stand staat er een bepaalde klep wel of niet onder spannig. Niks om je zorgen over te maken dus :wink:
GerryTT

Maar kun je dan de stoterstang zo naast de stelschroef van de tuimelaar duwen? Dit is nu bij 6 van de 8 het geval
GerryTT

Heb zondag pas weer tijd maar zal dan wel ff wat fotoos maken.
Florus

GerryTT schreef:Maar kun je dan de stoterstang zo naast de stelschroef van de tuimelaar duwen? Dit is nu bij 6 van de 8 het geval
Als je de kopbouten+die M8 bouten waar 't tuimelstel mee vast zit al los hebt gemaakt, dan kan dit i.d.d. (Y)
GerryTT

Oke, thanks, kunnen de kosten dus nog steeds tot 89 euri beperkt blijven :wink: Hoop ik :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

Is te hopen, alleen wel vreemd dat de pakking er nu al tussen uitligt, zoveel km heb je toch nog niet gereden nadat je blok open geweest is??
GerryTT

Oorzaak van de kapotte koppaking is bekend. Motor heeft lopen pingelen omdat tie geen benzine kreeg. Bij de lange dordraaiers naar rechts hield de motor in. Waarschijnlijk omdat m'n tank nog maar voor kwart gevuld zat. Ikke tanken en het probleem was opgelost maar daardoor heeft tie wel lopen pingelen. Heb gelukkig nog een cilinderkop liggen die nog niet gevlakt is. Deze word opgestuurd naar Jeroen(Boneless) die de compressie weer verlaagd en alle andere poespas, nieuwe koppakking er weer tussen en gaan met die banaan. Ohja, ook maar ff een racetankje aanschaffen en gelijk de accu naar achter. Zijn nu toch bezig :D
Afbeelding
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heb nog een 1.9 mm liggen hoor
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

for sale dus
Florus

Gewoon ff bij MB bestellen,heb je 'm zo binnen, incl. bouten! (Y)
GerryTT

Florus schreef:Gewoon ff bij MB bestellen,heb je 'm zo binnen, incl. bouten! (Y)
Ligt hier al te wachten totdat tie er tussen kan :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Maare te weinig benzine omdat je op een kwart tank reed ?
slinger schoten in je tank maken
Steven(stk)

of je reserve tankje ombouwen naar een catch tank :smoke:
Steven

Voor serieuze racerij moet je gewoon een kleine racetank monteren en anders gewoon zorgen dat je tank altijd meer dan de helft volzit.
GerryTT

Steven schreef:Voor serieuze racerij moet je gewoon een kleine racetank monteren
Dat gaat ook gebeuren. Alleen niet bij de gt. Ben sinds vandaag de eigenaar van een Clio 16v :) Het is de bedoeling om deze voor het circuit te gaan gebruiken. Het is de Clio van Negotiator. Nu zit er ratel in het blok boven de 3000 toeren en dat zou een versleten lager moeten zijn. Maar als een lager naar de kloten is dan hoor je dat toch bij elk toerental? Weet niet meer welk lager het is maar dat zal Ron hier waarschijnlijk wel posten :wink: O.... en ff een fotootje natuurlijk

Afbeelding
Lalala

en nog een sonja bakker kuurtje he^^ :D
GerryTT

Lalala schreef:en nog een sonja bakker kuurtje he^^ :D
En een botskooi erin, maar eerst maar eens zorgen dat de motor tot de 7000 doorkan :wink: Broertje
Lalala

hahaha, was niet zo moeilijk he...

denk dat er na de verhuizing wel wat geld tegenaan kan broer... dan maar geen sub of tt...

misschien een idee om er een geblazen versie van te gaan maken... :wink:
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Leker bezig Gerry, leuk bakkie die clio uit Lelystad :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie