ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
bartuitlauwe
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Ik heb op mijn radio geen remote-out gevonden. En de radio gaat soms wel aan als ik de auto op contact zet, maar dat niet ook altijd als ik de radio handmatig met de powerknop heb uitgezet.

Ik denk dat de remote via de contact-on wel het makkelijkst is in dat geval. Of is dat de standaard remote toevallig...
Er zit meestal ook geen remote draadje op.
Ik heb zelf de draad gepakt voor de elec antenne die ik niet heb.
Is dacht ik een blauwe draad
Maus

Joost (DoubleYou) schreef:En de radio gaat soms wel aan als ik de auto op contact zet, maar dat niet ook altijd als ik de radio handmatig met de powerknop heb uitgezet.
Das toch logisch?
Als je 'm handmatig uitgezet hebt dmv die powerknop, dan zal ie echt niet uit zichzelf aan gaan als je de auto op contact zet. (Rare benaming btw :) ) Je zal 'm dan eerst weer middels die powerknop aan moeten zetten.
Met een beetje geluk heb je een blauwkleurige draad achter de radio zitten welke je kan gebruiken voor de remote.
evo
Contacteer:

Gezocht ervaringen/meningen/opmerkingen over de volgende radio:

Pioneer DEH-P77MP

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-121

[img]http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg[/img]
Calle

evo schreef:Gezocht ervaringen/meningen/opmerkingen over de volgende radio:

Pioneer DEH-P77MP

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-121

[img]http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg[/img]
Eindelijk weer een mooi design, niet van die schreeuwerige schermpje, knallende knopjes en leipe lampjes, maar gewoon strak en duidelijk en ondertussen wel voorzien van alle moderne gemakken. (Y)
Ferdy
Über-Spammer

echt een lekker radiootje,
zelf ook nog willen kopen,
maar vond hem vrij prijzig
evo
Contacteer:

Calle schreef:Eindelijk weer een mooi design, niet van die schreeuwerige schermpje, knallende knopjes en leipe lampjes, maar gewoon strak en duidelijk en ondertussen wel voorzien van alle moderne gemakken. (Y)
Helemaal mee eens! Ik ga hem vanmiddag even grondig bekijken/proberen. Nadeel is wel dat kleine schermpje, die had wel anders gemogen. Tracktitels moeilijk leesbaar op deze manier.
Tri$16v

Ik heb hem begin deze week besteld , heb tot nu toe alleen nog maar zeer positieve reacties gehoord dus dat zal wel goed zitten (Y) , er staan ook reviews op de site van Ron de vries misschien dat je daar ook nog wat aan hebt.
Erix
Contacteer:

AREXSTYLE schreef:sja 150 WRMS underrated...aan een radio die 4x20/25WRMS geeft rated...er komt geluid uit, en als je geluk hebt trek je de versterker van je HU niet kapot. Ik zou het niet doen, eerst maar een dikke versterker achter, heb je veel meer plezier van!
Is geen enkel probleem om die speakers op je radio-tje aan te sluiten. Tis nou niet echt dat de eindtrap van je radio ook maar iets merkt van de belastbaarheid van je luidsprekers. De eindtrap reageerd alleen maar op het impendantie verloop van je luidsprekers. Wanneer deze te laag wordt krijgt de eindtrap teveel energie van zichzelf terug waardoor tie te warm wordt en zichzelf eventueel kan opblazen. That's all...
Tri$16v

Erix schreef:
AREXSTYLE schreef:sja 150 WRMS underrated...aan een radio die 4x20/25WRMS geeft rated...er komt geluid uit, en als je geluk hebt trek je de versterker van je HU niet kapot. Ik zou het niet doen, eerst maar een dikke versterker achter, heb je veel meer plezier van!
Is geen enkel probleem om die speakers op je radio-tje aan te sluiten. Tis nou niet echt dat de eindtrap van je radio ook maar iets merkt van de belastbaarheid van je luidsprekers. De eindtrap reageerd alleen maar op het impendantie verloop van je luidsprekers. Wanneer deze te laag wordt krijgt de eindtrap teveel energie van zichzelf terug waardoor tie te warm wordt en zichzelf eventueel kan opblazen. That's all...
Is het nou wel of niet goed , snap het verhaal niet helemaal ( ligt aan mij! :wink: ), ik lees iets over opblazen dus...maar ik begrijp eruit dat dit alleen kan als je juist speakers gebruikt die te weinig vermogen hebben??? of snap ik het nog niet? :D please explain! :)
bartuitlauwe
Contacteer:

nee,

Erix bedoelt dat het alleen fout kan gaan als je speakers gebruikt die te weinig weerstand hebben.
De meeste speakers zijn 4 Ohm, en hiervoor is je radio ook geschikt.

Als je nou speakers hebt van 2 Ohm dan wordt de eindtrap in je radio te warm en kun je hem opblazen,
maar als jou speakers 4 ohm zijn kun je ze gewoon aansluiten
Tri$16v

Ok , helemaal duidelijk!
Madmaus

Wat is nou een goeie versterker voor:
Boxen voor: JBL 135watt
Boxen achter: JBL 300watt

Ik heb nu climax maar wil die eruit hebben. Had wel een versterker van JBL gezien. Een 4kanaals maar die was 499 euro. Toch wel een stevige prijs al vind ik het zelf!

Is der nou niets goeds voor een iets beschaafdere prijs?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Madmaus schreef:Wat is nou een goeie versterker voor:

Ik heb nu climax maar wil die eruit hebben. Had wel een versterker van JBL gezien. Een 4kanaals maar die was 499 euro. Toch wel een stevige prijs al vind ik het zelf!

Wat zijn de nominale wattages? de RMS?

want met max wattages kun je weinig
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Madmaus

Erik Olijnsma schreef:
Madmaus schreef:Wat is nou een goeie versterker voor:

Wat zijn de nominale wattages? de RMS?

want met max wattages kun je weinig
Voor: 45 watt
Achter: 100 Watt

Ik heb het ff snel opgezocht, hoop dat het goed is!
Maar volgens mij klopt het zo.
Frits Clio 16v

Madmaus schreef:Is der nou niets goeds voor een iets beschaafdere prijs?
Kijk eens voor tweede hands spullen op marktplaats en SYS. Hier kun je mooie spullen kopen voor veel minder. Ik heb ook alles tweede hands, scheeld gewoon echt veel geld. Maar wel eerst beluisteren voor je iets koopt (en checken of alles werkt).

Gr, Frits.
Tri$16v

Ik zou deze kopen , en later kan je er altijd nog een sub. aan hangen.

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1338
Madmaus

Ik weet er niet veel van af hoor! Maar als ik dus voor 45 watt RMS(max 135) en achter 100 watt RMS(max 300)heb.

Tot hoeveel watt kan ik dan gaan als ik een versterker wil halen. Want de JBL PX 300.4 heeft 4x 123,5W RMS.

Of blaas ik hiermee me boxen op?
Want bij Ron de Vries is hij wel een stuk goedkoper als bij Fortuin Car Shop. Scheelt 120 euro.

Groeten,
Maurice
Leon
Contacteer:

Ik zou een versterker kopen die niet boven je maximale aantal watts uitkomt, dus achter een versterker van 300 w gaat wel, maar als je die ook op de boxen voor zet, en je bent een keer in een gekke bui waardoor je alles lekker hard zet 8) dan heb je kans dat de boxen van 135 watt de pijp aan maarten zullen geven :D
Heerlijk weer een franse auto
Madmaus

En ik geloof dat ze hier http://www.caradio.nl/ nog goedkoper zijn. Alleen is alles altijd zo ver weg :s
Frits Clio 16v

Die max wattages even helemaal weg denken, klinkt leuk maar gaat nergens over. Een versterker die meer levert (RMS!) dan je speakers (RMS!) is niet erg, zelfs beter. Maar dat is niet echt nodig, met minder klinkt het ook prima. En denk niet "hoemeer watt hoe harder" want dat is maar voor een klein deel waar.

Misschien heeft JBL van die serie ook wel een lichtere 4-kanaals versterker? Scheeld je geld, en het zou me niks verbazen als je niet veel verschil hoort.

Kijk ook een op http://www.12vhifi.nl en lees alles eens door. En surf eens door het forum van http://www.showyoursound.nl.

Gr, Frits.
Foeke

<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ferdy
Über-Spammer

joeri_16V
Car: megane 2

die gast ken ik, kom m regelmatig tegen op meetings
Remco_Rs
Contacteer:

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de
Alpine 9827r en de Alpine 9828 RB?
Marcel B.

De kleur en et wattage verschilt iets geloof ik, hb zelf de 9828rb
Don't walk the grass... smoke it
Remco_Rs
Contacteer:

Marcel B. schreef:De kleur en et wattage verschilt iets geloof ik, hb zelf de 9828rb
en hoe bevalt ie?? en wat koste die als ik vragen mag :)
Marcel B.

HIj bevalt wel goed, goeie geluidskwaliteit enzo, behalve dan dat ie nu al 2x is vastgelopen op een mp3 zodat ik em moest resetten :s

En hij kostte mij toen geloof ik 299,- wat niet duur is voor een alpine, magoed dat zie je er wel aan af want hij is vrij simpel vergeleken met die duurdere. Maar dat boeit me persoonlijk niet zoveel :D
Remco_Rs
Contacteer:

Oke bedankt,inderdaad ik hoor veel veel mensen dat het verschil met de 9827 en 9828 minimaal is ,en meer de kleurstelling anders is ,zit tussen deze 2 dus te twijfelen.vandaar
R5 gtt girl

oke mn mams autoradiootje is kapot, ik heb gekeken en wat andere autokenners hebben ook een kijkje genomen, maar niemand kan wat ontdekken, we denken dat de fout zit bij de cassete afspeler (hij heb geen cd-afspeler) maar hoe vaak we ook aan de uit aan knop komen en aan de volume enzo, hij doet nix, weten jullie nog iets
H8bal

R5 gtt girl schreef:oke mn mams autoradiootje is kapot, ik heb gekeken en wat andere autokenners hebben ook een kijkje genomen, maar niemand kan wat ontdekken, we denken dat de fout zit bij de cassete afspeler (hij heb geen cd-afspeler) maar hoe vaak we ook aan de uit aan knop komen en aan de volume enzo, hij doet nix, weten jullie nog iets
Gewoon iets nieuw kopen. Tegenwoordig zijn die beginprijzen van radio's echt belachelijk laag.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik zou eerst maar eens kijken of de zekeringen nog allemaal heel zijn...
Remco_Rs
Contacteer:

Nou degene die het is geworden.
ALPINE CDE-9828RB ,Nu nog eff bestellen.Wie weet of er nog audio zaken in Noord-holland zijn die ALPINE op vooraad heeft liggen? Caradio en Rondevies niet in iedengeval .
R(ay)Si

Bel Proline Mobile in Haarlem ff :)
Alleen nog maar VW!
Remco_Rs
Contacteer:

Oke thanks (Y) :)
Marcel B.

R(ay)Si schreef:Bel Proline Mobile in Haarlem ff :)
heb ik de 9828RB ook vandaan :D
Plaats reactie