RTC TT : Zondag 18 april 2004 (Noorden van het land)

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Corniels
Contacteer:

martin rs schreef:woar binne de foto's nou :)
Idd :)
piet pado GTT

haha rtc toertocht??? :lol: leek meer op een rally race!!! tsjonge jonge wat scheuren die gekken zeg!! maar was wel lachen!! volgend jaar weer!!

ik reed achter olijnsma en martin rs?? of was dit robert?? en achter een erg mooie clio aan en later sloot er in de middle of nowhere nog een clio aan.. de navigator maakte pictures.. en gaat die gene die die foto's heeft gemaakt die foto's ook online zetten??? ben wel benieuwd naar die action pictures!! :D

groeten van piet
piet pado GTT

voor alle duidelijkheid: ik reed in de rode RENAULT 5
van dat groepje!! >-)

groeten van piet
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

piet pado GTT schreef:haha rtc toertocht??? :lol: leek meer op een rally race!!! tsjonge jonge wat scheuren die gekken zeg!! maar was wel lachen!! volgend jaar weer!!

ik reed achter olijnsma en martin rs?? of was dit robert?? en achter een erg mooie clio aan en later sloot er in de middle of nowhere nog een clio aan.. de navigator maakte pictures.. en gaat die gene die die foto's heeft gemaakt die foto's ook online zetten??? ben wel benieuwd naar die action pictures!! :D

groeten van piet

Juiste mensen in volgorde in de rij:
Olijnsma- Clio II
Edwin- 19 Cabrio
Gerard- Clio 16v
en dan jij,

Hoe kwam je erbij dat we hard reden??

--Eerlijk gezegd, vind ik die 5 van je met 95 pk toch iets tegenvallen, ik was je een paar keer kwijt in de spiegel.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
iwi

Olijnsma schreef: Hoe kwam je erbij dat we hard reden??

--Eerlijk gezegd, vind ik die 5 van je met 95 pk toch iets tegenvallen, ik was je een paar keer kwijt in de spiegel.
Ook aan de andere kant gekeken? ze zijn niet zo breed he :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Kras over de gehele lengte van m`n uitlaat :( .
Je had wel een mooie drempelrijstijl :lol: De eerste keer vroeg ik me af of je op de drempel in wilde gaan halen.... :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
edwin19
Contacteer:

Olijnsma schreef:
piet pado GTT schreef:haha rtc toertocht??? :lol: leek meer op een rally race!!! tsjonge jonge wat scheuren die gekken zeg!! maar was wel lachen!! volgend jaar weer!!

groeten van piet

Juiste mensen in volgorde in de rij:
Olijnsma- Clio II
Edwin- 19 Cabrio
Gerard- Clio 16v
en dan jij,

Hoe kwam je erbij dat we hard reden??

hoezo hard rijden??????????????? :lol: :lol: :lol:
Marcel B.

groeten van piet
Dat was ik, en we hebben filmpjes gemaakt :D
Zijn best leuk geworden, en af en toe was het echt gekkenwerk :)
Don't walk the grass... smoke it
edwin19
Contacteer:

Marcel B. schreef:

groeten van piet
Dat was ik, en we hebben filmpjes gemaakt :D
Zijn best leuk geworden, en af en toe was het echt gekkenwerk :)
zet je die filmpjes ook misschien nog online? :)
Marcel B.

ben ff wat aan het encoden... ;)
edwin19
Contacteer:

(Y) :worship:
Marcel B.

Hou deze post in de gaten want ik vul het hier aan... wie het eerst komt wie het eerst maalt van volgens mij heeft dat @&$^*!@ wanadoo een limiet op een webpage zitten...

Filmpje 1

Filmpje 2
Laatst gewijzigd door Marcel B. op ma 19 apr 2004 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
edwin19
Contacteer:

doet het niet :@

edit: nu wel :worship: (Y)
Laatst gewijzigd door edwin19 op ma 19 apr 2004 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.

try again
edwin19
Contacteer:

wat ziet m''n auto er van achteren ook mooi uit :p :lol:
martin rs

meer!!!!! en foto's natuurlijk :P
:worship:
Sanne

Heey Martin, Robert, Erik,
Ik vond het erg gezellig zondag.
Leuk tochtje met mooi uitzicht.
En heb gezellig met Mario mee gereden in z'n 5 baccara.
En heb weer veel nieuwe RTCers leren kennen de hele MAC vol hihi echt TOPPIE!!
Ik wou dat ik al in z'n vette renault kon rijden maar eerst maar mijn rijbewijs halen.
ronald clio

was gister top in friesland! :)
eerst wezen kijken bij de Klassiekers in berlicum.
Vanaf de zwarte haan mee wezen toeren met de Alpine-club
Was top! :worship:
peter5GTTurbo
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:
peter5GTTurbo schreef:Kras over de gehele lengte van m`n uitlaat :( .
Je had wel een mooie drempelrijstijl :lol: De eerste keer vroeg ik me af of je op de drempel in wilde gaan halen.... :)
Ik haat die klere drempels, en ja zo schuin mogelijk nemen dan gaat het het best.
Maar dat ding midden in Dokkum was echt mega.
Jasper16v

Marcel B. schreef:Hou deze post in de gaten want ik vul het hier aan... wie het eerst komt wie het eerst maalt van volgens mij heeft dat @&$^*!@ wanadoo een limiet op een webpage zitten...

Filmpje 1

Filmpje 2
doet niet
Corniels
Contacteer:

Het is hier wat met die Filmpjes :lol:
Laatst gewijzigd door Corniels op ma 19 apr 2004 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.

Niet meer, al m'n traffic alweer gebruikt :(

Morgen nieuwe kansen! :)
Corniels
Contacteer:

:( :@ :( :@
Alleycat
Contacteer:

Chris schreef:
Chris schreef:Heren van de organisatie, bedankt voor de geslaagde dag!
Gister was ik te gaar om een langere reply te geven.. (S)

De tocht was erg gaaf, mooie wegen, leuke dorpjes, raar taaltje. :)
Zekers het treffen met de Alpine Club was erg gaaf, ik zal vanavond nog wat foto's posten.
Ook was het erg leuk dat de tocht kruistten met die van CAR(Klassieke Renault Club). Overal kwam je oude Renaultjes tegen, van 4CV tot Dauphine tot Caravelle tot R12 tot een oer 5je uit 1973!!

Helaas heb ik het tweede deel van de route niet kunnen rijden.
Vanaf de eerste stop moesten we plaatsnamen gaan volgen totdat je op een kruising kwam met de N 900 nog wat.

Het plaatsnamen volgen luktte aardig, ik ben uiteindelijk samen met Ivo in het centrum van Dokkum uitgekomen, maar we hebben het punt waar de tweede route zou beginnen, op die N900 weg nooit kunnen vinden.

Toen ben ik maar via mijn eigen route gereden: Dokkum-Kollum-Leeuwarden-Heereveen-Joure. En toen waren we weer op het eindpunt.

Ik en Ger hebben een leuke dag gehad, leuk groeppie in een mooie omgeving.

De terugweg heb ik samen met Ivo gereden via de Afsluitdijk. :D
Op de Ring A10 was het nog ff schrikken, in de bocht naar de A2 stond het ineens stil, dat was ff glijden met die 5jes... Ik schrok me rot...:(
Mijn koelfan deed het niet, dus de temp liep gelijk op, maar gelukkig was de vluchtstrook leeg en henb ik die maar bereden om mijn temp niet op te laten lopen.

Ik ben toen binnendoor bij Schiphol uitgekomen, en Ivo reed via Utrecht. Later die avond hebben we gezamelijk gegeten in Zwammerdam.

Vanavond zal ik nog een zooitje foto's in de gallery zetten.

Organisatie(Martin, Erik, Robert, Sanne) nogmaals bedankt voor deze leuke dag, misschien de volgende keer ergens een controlepost?! of heb ik die gemist?! :D

Had ik dat geweten zeg!!!!!!!
Ben helemaal verkeerd gereden en tot twee keer toe terug naar Joure gereden, omdat ik de route naar de Afsluitdijk niet wist...:S
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Olijnsma schreef:[img]foto%20van%20alpine[/img]
[img]foto%20van%20nog%20een%20alpine[/img]
[img]foto%20van%20nog%20meer%20alpines[/img]
[img]foto%20van%20vet%20gave%20alpine[/img]
[img]foto%20van%20veel%20alpines[/img]
[img]foto%20van%20veel%20vet%20gave%20alpines[/img]
[NO_IMG]DoubleYou's Express o.i.d.[/NO_IMG]
Nee, ik vond het niet goed georganiseerd. De toertocht was wel gaaf, daar ben ik het mee eens. Ook goed weergegeven hoe je moest rijden, ik kwam uiteindelijk bij het restaurant aan met een afwijking van 4 kilometer. Maar dit was ook omdat ik soms heen en weer reed om een fotootje te maken.

Maargoed, ik heb dus al die alpines gemist, en kwam aan toen er nog maar 3 rtc-ers waren, waarvan er 2 weggingen. Kan ook niet anders, ik reed in een voor rtc-termen langzame auto, hield me aan de snelheidsregels (nou ja, voornamelijk, soms 10 km harder), en genoot van de omgeving, maakte wat foto's en slingerde heerlijk rond door de mooie wind die daar waait.

Mijn conclusie is dat de toertocht veel te lang was, ik heb het hele laatste gedeelte overgeslagen. In Dokkum kwam ik aan om 15:30, ben toen maar via snelweg naar de Mac in Joure gegaan. Daar aangekomen ging zowat iedereen weg of waren er al een heleboel weg. In het begin bij de start ging de organisatie al weg, op 1man 1vrouw na. Binnen werden we niet opgehaald en zaten we allen te wachten tot we opgehaald werden, uiteindelijk, toen het begin al een uur weg was, werden we opgehaald en konden we in rij gaan staan.

Maargoed, na dit afzeikverhaal moet ik toch wel m'n complimenten geven aan diegenen die de route hebben uitgezet en daar veel tijd in hebben gestoken. Maar het kon beter :)

Ik ga nu even een nieuwe post met al mijn foto's maken.
Alleycat
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:
Olijnsma schreef:[img]foto%20van%20alpine[/img]
[img]foto%20van%20nog%20een%20alpine[/img]
[img]foto%20van%20nog%20meer%20alpines[/img]
[img]foto%20van%20vet%20gave%20alpine[/img]
[img]foto%20van%20veel%20alpines[/img]
[img]foto%20van%20veel%20vet%20gave%20alpines[/img]
[NO_IMG]DoubleYou's Express o.i.d.[/NO_IMG]
Nee, ik vond het niet goed georganiseerd. De toertocht was wel gaaf, daar ben ik het mee eens. Ook goed weergegeven hoe je moest rijden, ik kwam uiteindelijk bij het restaurant aan met een afwijking van 4 kilometer. Maar dit was ook omdat ik soms heen en weer reed om een fotootje te maken.

Maargoed, ik heb dus al die alpines gemist, en kwam aan toen er nog maar 3 rtc-ers waren, waarvan er 2 weggingen. Kan ook niet anders, ik reed in een voor rtc-termen langzame auto, hield me aan de snelheidsregels (nou ja, voornamelijk, soms 10 km harder), en genoot van de omgeving, maakte wat foto's en slingerde heerlijk rond door de mooie wind die daar waait.

Mijn conclusie is dat de toertocht veel te lang was, ik heb het hele laatste gedeelte overgeslagen. In Dokkum kwam ik aan om 15:30, ben toen maar via snelweg naar de Mac in Joure gegaan. Daar aangekomen ging zowat iedereen weg of waren er al een heleboel weg. In het begin bij de start ging de organisatie al weg, op 1man 1vrouw na. Binnen werden we niet opgehaald en zaten we allen te wachten tot we opgehaald werden, uiteindelijk, toen het begin al een uur weg was, werden we opgehaald en konden we in rij gaan staan.

Maargoed, na dit afzeikverhaal moet ik toch wel m'n complimenten geven aan diegenen die de route hebben uitgezet en daar veel tijd in hebben gestoken. Maar het kon beter :)

Ik ga nu even een nieuwe post met al mijn foto's maken.
Al je sigtseeing Fryslán foto's? :wink: :D
Was wel leuk om je af en toe in 'the middle of nowhere' tegen te komen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Alleycat schreef:
Chris schreef:

Zekers het treffen met de Alpine Club was erg gaaf, ik zal vanavond nog wat foto's posten.
Ook was het erg leuk dat de tocht kruistten met die van CAR(Klassieke Renault Club). Overal kwam je oude Renaultjes tegen, van 4CV tot Dauphine tot Caravelle tot R12 tot een oer 5je uit 1973!!

Vanaf de eerste stop moesten we plaatsnamen gaan volgen totdat je op een kruising kwam met de N 900 nog wat.

Het plaatsnamen volgen luktte aardig, ik ben uiteindelijk samen met Ivo in het centrum van Dokkum uitgekomen, maar we hebben het punt waar de tweede route zou beginnen, op die N900 weg nooit kunnen vinden.

Toen ben ik maar via mijn eigen route gereden: Dokkum-Kollum-Leeuwarden-Heereveen-Joure. En toen waren we weer op het eindpunt.

Op de Ring A10 was het nog ff schrikken, in de bocht naar de A2 stond het ineens stil, dat was ff glijden met die 5jes... Ik schrok me rot...:(
Mijn koelfan deed het niet, dus de temp liep gelijk op, maar gelukkig was de vluchtstrook leeg en henb ik die maar bereden om mijn temp niet op te laten lopen.

Ik ben toen binnendoor bij Schiphol uitgekomen, en Ivo reed via Utrecht. Later die avond hebben we gezamelijk gegeten in Zwammerdam.

Organisatie(Martin, Erik, Robert, Sanne) nogmaals bedankt voor deze leuke dag, misschien de volgende keer ergens een controlepost?! of heb ik die gemist?! :D

Ben helemaal verkeerd gereden en tot twee keer toe terug naar Joure gereden, omdat ik de route naar de Afsluitdijk niet wist...:S
Tja, het had leuk geweest als je erbij was. Hadden we een 5ie extra gehad voor de foto's op de dijk.

Vroeger stond Amsterdam bij de rotonde van Joure op twee manieren aangegeven:
- Via Lelystad.
- Via de Afsluitdijk.
Sinds kort hebben ze de route Afsluitdijk van de borden gehaald, en kom je er inderdaad bijna niet achter hoe je dan moet rijden.

Er staan wat foto's in de meeting gallery, helaas zijn twintig andere foto's door een niet verklaarbare reden verpest..:(
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
marcel16v

Joost (DoubleYou) schreef: hield me aan de snelheidsregels (nou ja, voornamelijk, soms 10 km harder)
Dit deden wij ook, en we waren nu niet echt langzamer als andere deelnemers. Daarnaast hebben we ook nog stilgestaan op het nu al beroemde zandpad (hierop was de bekende leus wel van toepassing; Vroegah...).

Maar complimenten voor de organisatoren. Route was behoorlijk goed uitgezet. Gelukkig kwamen we Erik af en toe tegen die ons de weg wees. Vooral bij Triemen, want waar was die N910 nou?!
Jan-Geert (Momentsleutel)

Chris schreef:
Alleycat schreef:
Chris schreef:

Tja, het had leuk geweest als je erbij was. Hadden we een 5ie extra gehad voor de foto's op de dijk.

Vroeger stond Amsterdam bij de rotonde van Joure op twee manieren aangegeven:
- Via Lelystad.
- Via de Afsluitdijk.
Sinds kort hebben ze de route Afsluitdijk van de borden gehaald, en kom je er inderdaad bijna niet achter hoe je dan moet rijden.

Er staan wat foto's in de meeting gallery, helaas zijn twintig andere foto's door een niet verklaarbare reden verpest..:(
dus ook die van mijn rode gebakje ;)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht01.jpg[/img]
Bij de start, "eindelijk" :) in de rij!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht02.jpg[/img]
Stilstaand spiegelfoto maken is toch wat makkelijker dan rijdend :D
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht03.jpg[/img]
:P mooie gtt!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht04.jpg[/img]
Ja, die valt ook wel op.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht05.jpg[/img]
jj stapt in, ach die bleek na 20 à 30 kilometer er niks van te snappen en reed me hard voorbij in de verkeerde richting :) Mooie dodehoekspiegel he?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht06.jpg[/img]
Ook werd er voorgedrongen tijdens de start :D
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht07.jpg[/img]
Hehehe
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht08.jpg[/img]
Waar we heen gingen? Nou in ieder geval ergens anders...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht09.jpg[/img]
Woei!!!!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht10.jpg[/img]
Iedereen gordeltjes om? Je moet wat als je voor stoplicht staat.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht11.jpg[/img]
Mooie weg, daarvoor was dus dat stoplicht.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht12.jpg[/img]
Het typische friese landschap.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht13.jpg[/img]
Nogmaals. Kwam je veel tegen dit :D
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht15.jpg[/img]
Mensen met een baard...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht16.jpg[/img]
Eén plaatsje verder. De weg voor en na Baard was wel leuk, die betonblokken. Heerlijk gtt-stukje, alleen zonder een gtt gaat het niet zo goed :D
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht17.jpg[/img]
Niet alleen Renault roest. Iemand een gtt met zoveel roest gehad? :lol:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht18.jpg[/img]
Daar kwam de laatste uit de rij mij inhalen, Mario in de Baccara
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht19.jpg[/img]
Moeoeoeoe!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht20.jpg[/img]
Heej, nog meer. Self-service hamburgers!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht21.jpg[/img]
Bye! Ook erg mooie 5.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht22.jpg[/img]
Bêêêê
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht23.jpg[/img]
't waren er genoeg.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht24.jpg[/img]
En kleintjes. Geitjes zijn leuke beesten.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht25.jpg[/img]
Stoppuh!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht27.jpg[/img]
Mooi oud bord. Als je je afvraagt waarom de strepen op de paal niet doorlopen, dat komt door de wind. Die wiegde het bord nogal heen en weer ;)
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht28.jpg[/img]
Naar Dokkum op de kaart kijken leverde een kortere route op door dit leuke plaatsje.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ocht29.jpg[/img]
Was wel leuk en gezellig plaatsje by the way.

Tot zover de toertochtfoto's van mijn kant.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

De N910 was wel makkelijk te vinden. Ik keek eerst op de kaart, daar stond die niet op, en toen ik Dokkum binnenreed ben ik maar zo'n infobord gaan opzoeken. Die uiteindelijk gevonden zag ik een bordje richting tankstation, ik ging maar ff tanken omdat ik waarschijnlijk de rest van de route toch geen tankstation tegen zou komen. Daar kwam ik Jeroen (ja toch?) in de R19 tegen, die gaf me de tijd en de tip om maar naar Joure te gaan omdat dit nog wel ff ging duren. Ik heb "braaf" geluisterd :D
Alleycat
Contacteer:

Mooie foto's DY !!!
Inderdaad Sightseeing Fryslán.....
lenny_R

Jasper16v schreef:@lenny_R

Waar hebben jullie uiteindelijk gegeten?
eeuh de mac in joure uiteindelijk, we d88 dat we nog wel ergens ff een snelle hap komden scoren, maar dat zijn we niet echt meer tegengekomen...
Mrtn
Car: R5GTT

grappige ondertiteling hoor :lol: leuke foto's ook (Y)

dus JJ heeft L'stad goed vertegenwoordigd in het klassement :p
Mrtn = Maarten
Maus

Joost (DoubleYou) schreef:Nee, ik vond het niet goed georganiseerd. De toertocht was wel gaaf, daar ben ik het mee eens. Blablabla....
....Mijn conclusie is dat de toertocht veel te lang was, ik heb het hele laatste gedeelte overgeslagen. In Dokkum kwam ik aan om 15:30, ben toen maar via snelweg naar de Mac in Joure gegaan. Daar aangekomen ging zowat iedereen weg of waren er al een heleboel weg. In het begin bij de start ging de organisatie al weg, op 1man 1vrouw na. Binnen werden we niet opgehaald en zaten we allen te wachten tot we opgehaald werden, uiteindelijk, toen het begin al een uur weg was, werden we opgehaald en konden we in rij gaan staan.
Hier ben ik 't niet helemaal mee eens;
Je wist je starttijd, dus je had ook zelf naar buiten kunnen gaan om te gaan beginnen met de tocht. De tocht was zeker niet te lang, ook niet omdat jij je wel aan de snelheid gehouden hebt en geen sportieve Reno onder je kont had. De tocht is ook uitgezet met in de gedachte dat men zich aan de snelheid en verkeersregels houdt.
Denk dat 't meer gelegen heeft aan de vrij late starttijd. Bij de SCN bijvoorbeeld, is de starttijd meestal tussen 10 en 11 uur.
Wat ik wel vind, en wat al eerder aangegeven is, is dat de start- en finishlokatie niet bij de Mac horen te zijn, maar bij een restaurant c.q. cafe.
Plaats reactie