[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Moet er bij zo een systeem eigenlijk nog iets veranderd worden aan de hoofdremcilinder?
Wanneer zal deze wèl moeten worden aangepast voor een grotere?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

hoeft niet speciaal, omdat de klauwen het zelfde blijven, indien je grotere klauwen monteerd moet je ook meer vloeistof verplaatsen en dan is een grotere hoofdremcilinder wel noodzakelijk.
R5GTT. Drive it like you stole it
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Met de remmen upgrade remde de auto niet alleen veel harder(Bijna 0,2 G meer gemeten met de G-tech), maar het remt ook veel lekkerder(voor mijn gevoel). Daarbij vinden deze remmen het niet erg als ze warm worden.

Zelf heb ik de ferodo 2500 gehad op de 5 en was hier erg tevreden over, maar ik ben en blijf voorstander van Mintex blokken.

Monteer ook helemaal niks anders meer op sportieve auto's.

Ben in ieder geval weer een Happy Motherbraker sinds de upgrade :P
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Even vraagje...

Wat zijn geanodiseerde schijven? Heeft dit voordelen? Nadelen? Puur voor de looks?
Laatst gewijzigd door Jasper16v op vr 26 nov 2004 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

(n)iemand?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Anodiseren is een electrisch proces wat een beetje lijkt op verchromen, tis dan dat er een laagje op het metaal wordt gedaan wat roest tegengaat en wat in een leuk kleurtje kan.

Volgens mij zijn die K-tec schijven ook geanodiseerd, maar als je daar een paar x flink mee geremt hebt worden ze gewoon net zo glimmend als elke rem.

Kweenie wat dit voor voordeel op remschijvne zou moeten hebben...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kleurtjes verkopen beter. 'T is net als die verchroomde "lobsterback intake" dingen. Absoluut ruk voor de flow in je inlaat, maar ze gaan als zoete broodjes over de toonbank voor schandalige prijzen.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Matijs schreef:
Absoluut ruk voor de flow in je inlaat,
leg uit.
Immer wieder die verdammte Holländer
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Heb je wel eens in zo'n ding gekeken? is 1 en al hoeken en randjes, en dan nog slordig gelast ook. Gewoon een standaard lasbochtje voldoet 10 keer beter, en dan hoeft er ook niet iemand een uur aan te lassen. Kosts het vast ook minder. Maarja, dat ziet er zo saai uit he...
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Offtopic: lasbochtje... Wie had het over een lasbochtje?

Ra ra :D

[img]http://www.fastchip.nl/img/R5-4.jpg[/img]
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

ff ON topic
brembo 4 zuigerremmetjes op de clio maxi
[img]http://img156.exs.cx/img156/1719/dsc027477cm.jpg[/img]
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

nice dennis!

Heb je een zelf-gefabriceerde 'spacer' tussen het fusee en remklauw gemonteerd?
Of zijn je schijven niet groter dan standaard?
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

Robert dB. schreef:nice dennis!

Heb je een zelf-gefabriceerde 'spacer' tussen het fusee en remklauw gemonteerd?
Of zijn je schijven niet groter dan standaard?
t zijn home made spacers (by menno)
schijven zijn tochwel van t orgineel te onderscheiden??
t vult me 17inch wiel best aardig. diameter is 315.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Dat ziet er netjes uit! Die klauwen heb ik inderdaad al eerder ergens zien liggen :wink:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

speedline schreef:Offtopic: lasbochtje... Wie had het over een lasbochtje?

Ra ra :D

[img]http://www.fastchip.nl/img/R5-4.jpg[/img]
offtopic:

ziet er goed uit speedie, ik ga ook voor injectie, maar pas op de lange termijn, eerst ff mn dubbele weber uitproberen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/brakes/race_kit.jpg[/img]

Als zo een systeem voor een 5 is, kan hij dan op een clio?

De gewone 16v remmen passen wel als upgrade op een 5, dus eigenlijk moeten die 285mm kitjes toch op beide modellen passen? Als ik dit verkeerd redeneer hoor ik dat graag.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik denk t wel ja
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dit setje is er toch ook voor een clio.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat setje is er ook voor de clio, alleen duurder want je krijgt daar een setje GTT remzadels bij.

Ze hebben maar 1 maat spacers gemaakt en dies voor de GT, dus voor de clio heb je het GT remzadel erbij nodig.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ik heb evt, nog een set, GTT of clio RSI remmen over. mocht er intresse zijn PM graag.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik heb binnenkort nog een setje 16v remmen voor de gtt over.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb binnenkort nog een big brake set voor de 16V over. :)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

robclio16V schreef:Ik heb binnenkort nog een big brake set voor de 16V over. :)
Dus jij hebt binnenkort zo'n K-Tec setje over, maar wat komt er dan bij jou onder?
Lijkt me stug dat je weer terug gaat naar origineel... 8)
Steven schreef:Dat setje is er ook voor de clio, alleen duurder want je krijgt daar een setje GTT remzadels bij.

Ze hebben maar 1 maat spacers gemaakt en dies voor de GT, dus voor de clio heb je het GT remzadel erbij nodig.
Die GT remzadels zullen dan vast wel nodig zijn bij montage. Maar wat maakt dat dan
dat zulke zadels gemonteerd moeten worden? Wat is dan het verschil met een 16v?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De 16V remzadels staan wat verder van het fusee af omdat de remschijven wat groter zijn.

Ik ga weer terug naar origineel, die grote remmen passen niet met m'n nieuwe velgen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Remmen GT: 238mm
Remmen 16v: 259mm

De fusees en klauwen van de GT en 16v zijn gelijk.
Alleen het remzadel waar de klauw inhangt van de 16v is groter.

Gelukkig staat dit op bijna elke pagina van dit topic wel een x uitgelegd :p
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef: De fusees en klauwen van de GT en 16v zijn gelijk.
De fusees zijn niet gelijk!,Gtt fusee heeft een kleiner lager :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah weetik Bert, maar het ging mij ff om de outlines, dus de buitendiemensionering :p

Dat jij er een setje met 16v lagers inhebt weetik ookwel... (S)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Oh, okee........

Doelde echt niet op mijn eigen fusees hoor "Ernie" :p
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

iemand ervaring met sparco remschijven en blokken?
Harold megane2driver
Berichten: 217
Lid geworden op: za 26 mar 2005 10:09
Locatie: Utrecht-Holland

wie weet of er al grotere remmen leverbaar zijn voor een Megane 2 1.9 DCI? groetjes
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vast niet in standaard kit, maar met enige creativiteit van jezelf valt er altijd wel wat te doen.

Al die wilwood- en brembo meerzuigerklauwen-sets etc. worden ook vaak zonder spacer geleverd, die moet je zelf maar ff uitmeten.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

megane2driver schreef:wie weet of er al grotere remmen leverbaar zijn voor een Megane 2 1.9 DCI? groetjes
Dacht dat het standaard spul op die dci'tjes al redelijk toereikend was..? kom je iig niets tekort mee dacht ik zo :)
Harold megane2driver
Berichten: 217
Lid geworden op: za 26 mar 2005 10:09
Locatie: Utrecht-Holland

Bart V schreef:
megane2driver schreef:wie weet of er al grotere remmen leverbaar zijn voor een Megane 2 1.9 DCI? groetjes
Dacht dat het standaard spul op die dci'tjes al redelijk toereikend was..? kom je iig niets tekort mee dacht ik zo :)
ja dat is zo maarja ik heb 19inch velgen en staat best lelijk van die ielige kleine remklauwen
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Als je toch al bezig bent met de RS te copieren neem,dan ook gewoon de Remset over van de RS :wink:
Harold megane2driver
Berichten: 217
Lid geworden op: za 26 mar 2005 10:09
Locatie: Utrecht-Holland

REMCO-X schreef:Als je toch al bezig bent met de RS te copieren neem,dan ook gewoon de Remset over van de RS :wink:
moet ik het wel vinden want de onderdelen zijn al schaars en bij de dealer is geen optie!! ik had ff geinformeerd wat die uitlaat kost voor een RS 1800euro!!
Plaats reactie