ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Constructeurspunten zijn ze kwijt en 100 miljoen dollar boete.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Constructeurspunten zijn ze kwijt en 100 miljoen dollar boete.
het is echt weer een aanfluiting
hoop nu echt dat iig een rijder van mclaren kampioen wordt
en volgend jaar ook (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

Ach zoals ik zei, alonso wordt toch kampioen.

En volgend jaar Heikki ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]

Luco/Alpine-racer schreef: hoop nu echt dat iig een rijder van mclaren kampioen wordt
Gezien de voorsprong op de Ferrari coureurs lijkt me dat een zekerheidje. :wink:

Zoals verwacht heeft de World Motorsport Council McLaren schuldig bevonden in de spionagezaak met Ferrari. McLaren is echter niet uitgesloten van deelname vooor het wereldkampioenschap 2007 en 2008 zoals eerder naar buiten kwam.

McLaren is wel fors gestraft, het team is per direct uitgesloten van het constructeurskampioen voor 2007 en moet daarnaast een boete van 100 miljoen Dollar aan de FIA betalen. Deze boete is de hoogste boete die de FIA ooit heeft uitgegeeld.

Daarnaast moet McLaren ook de bolide van 2008 door de FIA laten keure voordat deze mag gaan racen.

McLaren mag aan de resterende Grand-Prix van dit jaar wel deelnemen, echter alleen voor het rijderskampioenschap. Dit betekend dat Lewis Hamilton en Fernando Alonso niet direct betrokken zijn bij de uitspraak.

Morgen zal de FIA een persverklaring geven en de achterliggende redenen van de schorsing en boete bekend maken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
-PAZ- schreef:als het weg gegeven was, hadden ze er echt niet zo een zaak van gemaakt das nogal kort door de bocht luco
hoezo ze staan bekend om hun onsportivieteit (N) (N)

ferrari is in deze zaak net zo schuldig, dat bedoel ik ermee te zeggen
maar natuurlijk worden die niet uitgesloten

zie de gebeurtenissen in het verleden
het is een grote corrupte zooi
en dit kon wel eens het begin van het einde voor de formule 1 zijn
wie neemt zon beslissing nu serieus
ze maken de sport op dze manier belachelijk en onmogelijk

ik denk dat dit nog wel een staartje krijgt ook

ik vind de sport niet meer geloofwaardig. net als wielrennen weet je niet meer wie en wat eerlijk is en wie niet.

en zoals luco zegt, ferroeriej raced illegaal en er gebeurd niks, maar oei oei als ze zelf eens achter staan. dan zoeken ze altijd bij anderen om hen de schuld te geven.

VOORBEELD: de renault dempers van vorig jaar. dat die italianen een goeie auto bouwen, hoeven ze niet zo vals te doen naar andere teams (N)

zo ik heb mijn hart gelucht :D ik kijk niet meer naar f1 :beer:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ach ja, ik sta er niet van te kijken eigenlijk. Dat Ferrari en de FIA iets meer in elkaar verstrengeld zijn dan de rest van de teams is publiek geheim en dat blijkt ook in deze uitspraak maar weer. McLaren zal zeker niet helemaal eerlijk en fris gehandeld hebben, maar zoals al eerder in dit topic aangehaald is, is Ferrari hét team met het meeste op hun kerfstok en de minste sancties. Dat heeft niet zozeer te maken dat de andere teams minder flikken, maar doordat Ferrari teveel inspraak en macht heeft. Dat is de afgelopen 15 jaar al zo geweest en dat zal niet veranderen, denk ik.

Het trieste is dat Ferrari willens en wetens deze macht gebruikt om dit op deze manier af te handelen. Want laten we eerlijk zijn, er zijn in deze zaak geen winnaars, enkel verliezers. Met de sport voorop... En juist dat blijken de mannen uit Italië niet te begrijpen. Luca de Montezemelo en Jean Todt zullen misschien tevreden zijn met de 'justice', maar de sport is wederom een kopje kleiner gemaakt.

Dit zijn de redenen dat ik Formule 1 steeds minder interessant vind. Het gaat naar de klote op deze manier... (N)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het gaat niet naar de kloten, het IS naar de kloten.

gewoon zielige mannetjes daar, als ze niet kunnen winnen gaan ze maar met de vingertjes wijzen... tis gewoon een stink fiat die niet vooruit komt :D
Riël
Über-Spammer

pff iedereen zeurt maar en zeurt maar.

Feit is dat komende week weer 22 auto's beginnen te vlammen over dat circuit, en er nog altijd kerels inzitten die goed kunnen rijden, en dat blijft gaaf!

Voor t gevoel kan mclaren toch nog wel die ferrari's afdrogen, en volgend jaar hopen we dat de fransen die italianen stil houdt.

Het gaat me om de sport, welk team krijgt uiteindelijk het resultaat op tafel, en dan geniet ik ervan dat ferrari toch steeds net achter het net vist qua prestaties, en andere teams ook weer dichterbij kruipen.

Jawel, het is net zo mooi. Iedereen moet zich wel aan de regels houden.

Maar, opwarmertje voor komend weekend?
http://www.youtube.com/watch?v=GAmbIdwcmSo
Merijn
Über-Spammer

Iedereen moet zich aan de regels houden en daar hoort ook Ferrari bij.

Maar laat ik het effe heel duidelijk zijn: Nigel Stepney en Mike Coughlan hebben ALLEEN gehandeld en er is bewezen dat McLaren géén informatie van Ferrari gebruikt heeft om hun auto mee te verbeteren! Dat is volgens mij uit het onderzoek naar voren gekomen. Honda en Toyota hebben dat mede bevestigd, aangezien zowel Stepney als Coughlan bij hen aangeklopt hebben met die informatie.

Ik vind het dan lichtelijk vreemd dat alleen McLaren gestrafd wordt. Het is Ferrari maar om 1 ding te doen en dat is de overwinning in het kampioenschap. Als dat echt de reden is van hun handelingen, dan denk ik dat ze zichzelf even achter de oren moeten krabben...
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Merijn schreef:Iedereen moet zich aan de regels houden en daar hoort ook Ferrari bij.

Maar laat ik het effe heel duidelijk zijn: Nigel Stepney en Mike Coughlan hebben ALLEEN gehandeld en er is bewezen dat McLaren géén informatie van Ferrari gebruikt heeft om hun auto mee te verbeteren! Dat is volgens mij uit het onderzoek naar voren gekomen. Honda en Toyota hebben dat mede bevestigd, aangezien zowel Stepney als Coughlan bij hen aangeklopt hebben met die informatie.

Ik vind het dan lichtelijk vreemd dat alleen McLaren gestrafd wordt. Het is Ferrari maar om 1 ding te doen en dat is de overwinning in het kampioenschap. Als dat echt de reden is van hun handelingen, dan denk ik dat ze zichzelf even achter de oren moeten krabben...
Aanbieden is een, in handen hebben is twee.

McLaren had het in handen en die Coughlan was toen nog bij hun in dienst.
Alle Ferrari akkefietjes zijn nooit bewezen, alleen maar geroep over vermeend fraude.

Maar we kunnen een heleboel andere cliche uit de kast halen over dit soort zaken ( denk daarbij aan verborgen TC...jaja in de McLaren)

Dit gaat niet over gaten in de wet vinden of gewoon handig met de regels omgaan, zoals daar is de bewegende vleugels, de illegale bodem van de Benneton destijds etc...etc.

Neen dit gaat gewoon over bedrijfsspionage, volgens de FIA genoeg bewijs om op deze manier te straffen.

Enne het is niet voor niks dat men de auto van 2008 moet zien of er geen onderdelen opzitten voortvloeiend uit de info van Ferrari.

Al met al komt McLaren er nog genadig af in mijn ogen, het had veel zwaarder gestraft kunnen worden...........gelukkig is dat niet gebeurt want dat zou een streep door het WK rijders hebben gehaald.

Waarschijnlijk komt er nog een 2e spionagezaak, alleen is deze tussen Mc Laren en Renault.
Er schijnt iemand van Mc Laren naar Renault overgestapt zijn en die heeft volgens Mc Laren een aantal diskettes met data erop meegenomen.
Deze data zouden meegenomen zijn in het ontwerp van de Renault F1 auto.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik vind ferrari erg schijnheilig in deze zaak
de pot verwijt de ketel

bewezen is dat ferrari met een illegale bodemplaat heeft gereden in de eerste drie wedstrijden
mar punten zijn niet afgepakt
ze zijn ervanaf gekomen met een waarschuwing, en is zon beetje uit de publiciteit gehouden
dit is in datzelfde onderzoek naar voren gekomen, maar daar wordt niet meer over gerept

ferari wil nu ineens roomser zijn dan de paus
Merijn
Über-Spammer

Bedrijfsspionage my ass... Stepney (dus Ferrari!) is, als je het zo stelt, gewoon de aanstichter van dit alles. Hij is ermee naar buiten gekomen en heeft het aangeboden aan een medewerker van McLaren. Zij zijn verantwoordelijk, niet McLaren.

En dat de valsspelerij van Ferrari nooit aangetoond is, heeft meer te maken met het feit dat het een corrupte bende is. Het is bijvoorbeeld toch al van de zotten dat Ferrari, ongeacht hun positie in het kampioenschap, meer geld van de FIA krijgt dan het team dat wereldkampioen is geworden dat jaar?

Je zag het aan Stoddard. Dat is de enige die openlijk en keihard tegen het regime inging, maar kreeg geen poot aan de grond. Jean Todt's onderarm zit gewoon tot aan de elleboog in de reet van de grote jongens van de FIA en andersom. Er is nooit openheid van zaken geweest binnen de F1 en juist dat duidt op corruptie en vriendjespolitiek. Aangezien er enorme bedragen mee gemoeid zijn, is het al heel interessant om wat mensen te vriend te houden en een oogje dicht te knijpen.

Maar goed, misschien zie ik spoken, misschien niet. Ik blijf de relatie tussen Ferrari en de FIA een vreemde vinden.
Arno17

Merijn schreef:Bedrijfsspionage my ass... Stepney (dus Ferrari!) is, als je het zo stelt, gewoon de aanstichter van dit alles. Hij is ermee naar buiten gekomen en heeft het aangeboden aan een medewerker van McLaren. Zij zijn verantwoordelijk, niet McLaren.

En dat de valsspelerij van Ferrari nooit aangetoond is, heeft meer te maken met het feit dat het een corrupte bende is. Het is bijvoorbeeld toch al van de zotten dat Ferrari, ongeacht hun positie in het kampioenschap, meer geld van de FIA krijgt dan het team dat wereldkampioen is geworden dat jaar?

Je zag het aan Stoddard. Dat is de enige die openlijk en keihard tegen het regime inging, maar kreeg geen poot aan de grond. Jean Todt's onderarm zit gewoon tot aan de elleboog in de reet van de grote jongens van de FIA en andersom. Er is nooit openheid van zaken geweest binnen de F1 en juist dat duidt op corruptie en vriendjespolitiek. Aangezien er enorme bedragen mee gemoeid zijn, is het al heel interessant om wat mensen te vriend te houden en een oogje dicht te knijpen.

Maar goed, misschien zie ik spoken, misschien niet. Ik blijf de relatie tussen Ferrari en de FIA een vreemde vinden.
Hmmmm, je bent niet Frans van het formule1.nl forum?....jaartje of wat geleden.

Paul Stoddart, ja je noemt nu ook wel een iemand op zeg, deze man wilde meedoen met geld dat hij van anderen kreeg omdat ze zo goed zijn.

Stellen dat Ferrari niet wordt aangepakt omdat ze bij de FIA horen is me te makkelijk, geen bewijs is geen straf is nog altijd wat telt in de rechtspraak.

En men noemt niet voor niks FIA de Ferrari Internal Affairs..:D

Maar goed, je bent verantwoordelijk voor je personeel en feit is dat McLaren het in handen heeft, althans volgens de FIA.

Zal vast wel vervolgd worden allemaal...

@Luco, kan je dit nog ergens op tafel gooien over die bodemplaat?
En pot verwijt de ketel, welkom in de F1 wereld...:lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

het is gewoon één grote corrupte bende, en dat zal het altijd wel blijven.. ik maak me er niet meer druk om hoor! alsof dit constructeurskampioenschap nog wat betekent zo..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

volgens mij was het ferrari personeel wat de stukken aan heeft geboden of zelfs weggegeven

uit die stukken bleek ook de illegale bodemplaat van ferrari
mclaren heeft toen gelijk aan de bel getrokken over al deze feiten
ferrari haalt snel de bodemplaat van de auto en geeft nu mclaren de schuld van alles

als er een team straf zou moeten krijgen is het ferrari, waarom?
omdat mclaren nu gestraft wordt omdat mc laren een personeelslid had/heeft wat die stukken had
dus mclaren wordt verantwoordelijk gesteld voor het handelen van hun personeel.
waarom wordt dan ferrari niet verantwoordelijk gesteld voor het handelen van hun personeel??

gelijke monniken, gelijke kappen lijkt me??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:
@Luco, kan je dit nog ergens op tafel gooien over die bodemplaat?
En pot verwijt de ketel, welkom in de F1 wereld...:lol:
staat in de stukken en de brieven van diverse partijen die naar de fia zijn gezonden
en het verweerschrift van mclaren
Merijn
Über-Spammer

Arno17 schreef:Hmmmm, je bent niet Frans van het formule1.nl forum?....jaartje of wat geleden.
Haha... Nee, dat ben ik niet, maar die herinner ik me wel ja. Net als zo'n andere knakker, Marlboro Man. Klinkt die bekend? :lol: Ik zat daar onder de naam VinceVega. Misschien dat je je nog iets herinnerd. Is wel jaren geleden overigens.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

vroegah op het verstappen forum
toen was het er nog gezellig :D
Arno17

Merijn schreef:
Arno17 schreef:Hmmmm, je bent niet Frans van het formule1.nl forum?....jaartje of wat geleden.
Haha... Nee, dat ben ik niet, maar die herinner ik me wel ja. Net als zo'n andere knakker, Marlboro Man. Klinkt die bekend? :lol: Ik zat daar onder de naam VinceVega. Misschien dat je je nog iets herinnerd. Is wel jaren geleden overigens.
JA dat kan ik me wel degelijk herrineren, ook dus de naam VinceVega, samen met Tool en zo...toch?...later op forum Sportdreams ook volgens mij.

Dat blauwe forum van Sportdreams bestaat trouwens nog, select groepje post daar nog.

Anyway, ik snap wel alle commotie maar het is al jaren een bekend verhaal dat de FIA Ferrari wat anders benaderd, dat Ferrari dit uitbuit is hun goed recht.
Komt ook omdat Ferrari er heel wat poen in stopt, men is als de dood dat ze zich terugtrekken zoals bijna sprake was van die motor verandering voor jaren geleden V12 vs V8 of V10
Arno17

Luco/Alpine-racer schreef:vroegah op het verstappen forum
Luco, dat forum was toendertijd alleen maar voor Diehard verstappenfans en die hadden alle realiteit uit het oog verloren en vonden Jos the Boss het beste wat ooit in de F1 heeft gereden.:lol:

Daar was ik dus snel weg, geen garen met die gasten te spinnen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:vroegah op het verstappen forum
Luco, dat forum was toendertijd alleen maar voor Diehard verstappenfans en die hadden alle realiteit uit het oog verloren en vonden Jos the Boss het beste wat ooit in de F1 heeft gereden.:lol:

Daar was ik dus snel weg, geen garen met die gasten te spinnen.
ja die hebben allemaal een roze bril op
commentaar op jos was not done
dus zit ik er ook al jaren niet meer
maar was vroegah wel gezellig :D
Merijn
Über-Spammer

Arno17 schreef:
Merijn schreef:
JA dat kan ik me wel degelijk herrineren, ook dus de naam VinceVega, samen met Tool en zo...toch?...later op forum Sportdreams ook volgens mij.

Dat blauwe forum van Sportdreams bestaat trouwens nog, select groepje post daar nog.
Klopt! Lachen, man. (Y) Was toch best een leuke tijd... Maar op een gegeven moment werd het zo erg met de Schumacher-lovers die echt oogkleppen op hadden, dat ik het vaarwel gezegd heb. Daarna is de site helemaal veranderd en was het hele forum naar de klote. :(

Gelukkig hebben we de RTC nog! ;) Onder welke nickname hing jij daar rond?
Arno17

Vroeger was de F1 sowieso gezelliger, vooral die inhaalacties.

Ik noem: Mansell, Prost, Senna, Gilles Villeneuve, Jabouille, Lauda, Reggazoni...

Vroegah was niet beter, wel anders...:lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

mansell :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Riël
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:.

:beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17

Merijn, was daar gewoon Arno net als overal op het fora gedoe.

Enne, je had kamp McLaren en kamp M Schumacher, ik als Ferrari liefhebber heb daar altijd tussen gehangen.

Vond Mika Hakkinen een topper en was jammer dat ie in een grijze bolide reed.
Was in eerste instantie Ferrariliefhebber en enliefhebber van de sport, vond MS een zeer goed coureur en was weer jammer dat het een Duitser was.

En tja, die realiteit uit het oog verliezende posten vond ik om te smullen, lekker om tegen te ageren.
Merijn
Über-Spammer

Arno17 schreef:Vroeger was de F1 sowieso gezelliger, vooral die inhaalacties.

Ik noem: Mansell, Prost, Senna, Gilles Villeneuve, Jabouille, Lauda, Reggazoni...

En wat te denken van Partick Depailler! :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël Notermans schreef:

dat was echt en kutstreek met 300+ iemand in het gras drukken
Arno17

Riël Notermans schreef:

Ja wereldse actie van Mika, dat kunnen alleen de toppers in de F1.

Jammer dat we nooit de smoelen van de 3 betreffende rijders hebben kunnen zien op dat moment.

Hier even mijn idee qua smoelwerkjes:

MS---->>>> :X
Zonta--->>> :s
Mika--->>>> :bye:
Arno17

Merijn schreef:
Arno17 schreef:Vroeger was de F1 sowieso gezelliger, vooral die inhaalacties.

En wat te denken van Partick Depailler! :worship:
Met zijn 6 wieler....ik was al blij met een 3 wieler..:lol:
Merijn
Über-Spammer

Ditr is echt 5 minuten genieten!

http://nl.youtube.com/watch?v=-xDMvKHoAyU
Arno17

Merijn schreef:Ditr is echt 5 minuten genieten!

http://nl.youtube.com/watch?v=-xDMvKHoAyU
Fluwelen voetje...:D
Merijn
Über-Spammer

Ik denk serieus dat nog geen 10% van het huidige veld dit zou kunnen... Maar misschien vergis ik me. :)
Gesloten