ACT: Clio RS
-jo- schreef:Elke belgische auto heeft een Carpass, daar staan alle keuringen in. Mssn heb je daar wat aan?
trouwens, is het financieel aantrekkelijk ? BPM toestanden ?
Hij vraagt 6750 voor de auto! Dan wil ik distributie laten vervangen plus keuren op nl kenteken en hij staat ook nog op winterbanden dus ik denk dat het te duur word voor een auto met vage achtergrond! Als iemand nog een goede rs in de aanbieding heeft rond de 9000e hou ik me aanbevolen!
met schroeven. Als je de spoiler via renault koopt zitten er plastic clips bij met daarop de aftekening om de gaten te boren. Die plastic clips hebben een kleefkant die je bovenop de auto plakt (mallen). Je kan niks fout doen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dank je! Nu weet ik dat er geen lijm tussen zit en kan ik hem demonteren zonder de lak eraf te trekken!-jo- schreef:met schroeven. Als je de spoiler via renault koopt zitten er plastic clips bij met daarop de aftekening om de gaten te boren. Die plastic clips hebben een kleefkant die je bovenop de auto plakt (mallen). Je kan niks fout doen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Middenpijp van onze Clio II RS ph1 is onderhand heel slecht. Een originele is nogal aan de prijs, dus wie heeft een goede tip voor een vervanger. Wel graag met demper erin. Thnx!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Zijn die mallen ook los te verkrijgen?-jo- schreef:met schroeven. Als je de spoiler via renault koopt zitten er plastic clips bij met daarop de aftekening om de gaten te boren. Die plastic clips hebben een kleefkant die je bovenop de auto plakt (mallen). Je kan niks fout doen.
Renault Clio III RS
Weet iemand op welke site je het beste remblokken en remschijven kunt kopen?
En kun je beter Brembo of Ferodo nemen?achter zie ik ze vaak merkloos staan,zijn die er niet van Brembo?
De bedoeling is dat ik ze zelf eropzet met een collega die 1e monteur is geweest,moet ik er nog iets anders bijkopen?een montageset misschien?
En kun je beter Brembo of Ferodo nemen?achter zie ik ze vaak merkloos staan,zijn die er niet van Brembo?
De bedoeling is dat ik ze zelf eropzet met een collega die 1e monteur is geweest,moet ik er nog iets anders bijkopen?een montageset misschien?
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
wat ga je ermee doen?
alleen op de weg of ook trackdays?
heb nu zelf DS2500 remt goed!
alleen op de weg of ook trackdays?
heb nu zelf DS2500 remt goed!
Born Grippy
Alleen voor normaal gebruik,me schijven en blokken zijn eerdaags aan vervanging toe,dus ik wil ze meteen allemaal meenemen.
Alleen op sommige sites kun je geen achterremmen bestellen.
Welke raden jullie me aan?en wat zou je ongeveer kwijt zijn?
Alleen op sommige sites kun je geen achterremmen bestellen.
Welke raden jullie me aan?en wat zou je ongeveer kwijt zijn?
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 8#p2386758
Megane 2 rs en clio 3 rs hebben dezelfde schijven en blokken rondom
Megane 2 rs en clio 3 rs hebben dezelfde schijven en blokken rondom

Racing is the best way to convert money into noise
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Kan iemand van de Renault-dealer mannen iets voor mij opzoeken?
Zijn die uitlaatafwerking, die halfronde plasticjes dus, welke in de bumper van een Clio 182 los te verkijgen? Zo ja, zijn ze per set? En wat kosten ze?
Heb een RS182 style uitlaat voor mijn Clio en wil de originele bumper aanpassen met deze trim naar 182.
Alvast bedankt!
Zijn die uitlaatafwerking, die halfronde plasticjes dus, welke in de bumper van een Clio 182 los te verkijgen? Zo ja, zijn ze per set? En wat kosten ze?
Heb een RS182 style uitlaat voor mijn Clio en wil de originele bumper aanpassen met deze trim naar 182.
Alvast bedankt!

Ik heb nog 2 complete 182 bumpers liggen
Volgens mij zijn die dingen niet los te krijgen, zijn in de UK ook zeer gewild!

Volgens mij zijn die dingen niet los te krijgen, zijn in de UK ook zeer gewild!
Hallo allen, ik ben nieuw hier ik heb me reeds voorgesteld in het wie is wie topic.
Ik heb een aantal vragen over de Clio 3 RS Cup, ik heb er ene op het oog uit 2011 met nog geen 40.000km gelopen. Wat zijn nou de punten waar je echt op moet moet letten ? behalve de standaard zaken zoals of hij schade heeft gehad etc.
Klopt het dat de versnellingsbakken (synchro) wat vaker kapot gaan van een RS ? Valt er goed aan te werken door een allround monteur ? Of moet je bijvoorbeeld perse voor het onderstel of distributie werk naar een specialist. En waar vind ik zo'n specialist in Limburg (mag ook in het buitenland zijn).
En de motorblokken gebruiken die vaak olie ? Ik vind het echt een mooie auto alleen ik twijfel of het niet te duur gaat worden mochten niet standaard dingen vervangen moeten worden etc. Ik wil hem al daily driver gaan gebruiken dus elke dag naar mijn werk op een neer (+-20km enkel).
Ik heb een aantal vragen over de Clio 3 RS Cup, ik heb er ene op het oog uit 2011 met nog geen 40.000km gelopen. Wat zijn nou de punten waar je echt op moet moet letten ? behalve de standaard zaken zoals of hij schade heeft gehad etc.
Klopt het dat de versnellingsbakken (synchro) wat vaker kapot gaan van een RS ? Valt er goed aan te werken door een allround monteur ? Of moet je bijvoorbeeld perse voor het onderstel of distributie werk naar een specialist. En waar vind ik zo'n specialist in Limburg (mag ook in het buitenland zijn).
En de motorblokken gebruiken die vaak olie ? Ik vind het echt een mooie auto alleen ik twijfel of het niet te duur gaat worden mochten niet standaard dingen vervangen moeten worden etc. Ik wil hem al daily driver gaan gebruiken dus elke dag naar mijn werk op een neer (+-20km enkel).
Ik heb alleen ervaring met mijn eigen Clio 3 RS, deze voldeed als daily voor 1000km per week perfect. Nooit wat aan kapot gegaan, geen olie verbruik, versnellingsbak voelde goed aan en deed goed zijn werk op de Nurburgring. Vanwege de wat ingewikkeldere voorwielophanging wel erg lang gedaan over een schroefset monteren, maar dat doe je ook maar 1 keer en dat kwam meer omdat alles te vast zat. 

Dus er is wel aan te werken door een allround monteur ? Want niemand kent de clio rs eigenlijk van de monteurs waar ik normaal mijn auto naar toe breng. Ik zoek ook een betrouwbare auto vandaar deze vragen. Is er trouwens een trucje om te zien of de wagen vaker op de ring gebruikt is ? Aangezien deze niet ver daar vandaan staat. Duits fora met foto's of zo want de eigenaar heeft de kentekens weg gewerkt op de advertentie.
En wat betreft het schakelen hoort een clio 3 rs uit 2011 koud echt als boter te schakelen of is het normaal dat bijvoorbeeld de 1 en de 2 wat moeilijker gaat ?
En wat betreft het schakelen hoort een clio 3 rs uit 2011 koud echt als boter te schakelen of is het normaal dat bijvoorbeeld de 1 en de 2 wat moeilijker gaat ?
1 en 2 gaan bij koud bij de meeste bakken wel moeilijker dan andere versnellingen. om dat je langzaam rijd en de motor dan verhoudingsgewijs veel meer toeren maakt tov de assen in de bak moet je vaak harder trekken aan de pook. Dit komt natuurlijk door dat de syncromesch ringen hun werk moeten doen he.
ok dat begrijp ik maar dat heeft een clio rs dus ook gewoon, het ging me er meer om hoe je een bak herkent die begint te verslijten. Ik heb vaker gelezen dat die bakken ook bij lage km standen wel eens gereviseerd moeten worden vandaar.
als je met sprintje eens of vaker flink mis schakelt tja dan gaat alles stuk natuurlijk uiteindelijk. Ik ken van de rs niet echt problemen met de bak. In den beginne had de Williams en de clio 16V en de r19 16V wel eens last van het differentieel. Maar die zijn natuurlijk al zo oud dat alles mogelijk is bij zo'n auto. Maar ik kan mij niet herinneren dat hier op regelmatige basis versnellingsbakken sneuvelen. en de 3RS is natuurlijk de ultieme door ontwikkeling, ik zou me geen zorgen maken. kun je geen bovag garantie afpreken bij de koop ofzo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Clio III rs bakken zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare bakken, en is absoluut een van de zwakkere punten. Onderstellen behoeven nogal eens onderhoud op de scharnierpunten van de fusees, en af en toe wil er wel eens een motor in puin lopen (kopschade).
Deze problemen komen niet voor bij iedere Clio III rs maar is wel iets om extra goed op te letten
Deze problemen komen niet voor bij iedere Clio III rs maar is wel iets om extra goed op te letten

Ok bedankt voor reacties, misschien dat ik zaterdag toch nog eens naar een RS ga kijken, het is wel particulier in Duitsland die wat ik nu op het oog heb. Dat van die kopschades wist ik niet, ik dacht dat de blokken in principe nooit kapot liepen.
En aan wat voor bedragen denk je al je een bak moet laten reviseren ? Kosten van onderhoud onderstel zal wel meevallen ? Klopt het trouwens dat voor het wisselen van een lampje van de koplampen de hele bumper etc. eraf moet ?
En aan wat voor bedragen denk je al je een bak moet laten reviseren ? Kosten van onderhoud onderstel zal wel meevallen ? Klopt het trouwens dat voor het wisselen van een lampje van de koplampen de hele bumper etc. eraf moet ?
Het probleem met de bak van de 3 RS PH2 was dat de synchromes-ringen van een inferieure staalsoort waren gemaakt. Te zacht en dus in no time versleten. Mijn 3 RS PH2 was uit 2009; een van de eerste. Bak is onder garantie vervangen bij ca.22000Km(net als bij vele anderen). Reviseren was geen optie aangezien al dat staal door die bak was gemalen.
Bij recentere exemplaren zal dit geen punt zijn.
Koplampen wisselen heb ik door de dealer laten doen. De bumper kan blijven zitten. Maar het vereist erg veel handigheid.
Bij recentere exemplaren zal dit geen punt zijn.
Koplampen wisselen heb ik door de dealer laten doen. De bumper kan blijven zitten. Maar het vereist erg veel handigheid.
Ok bedankt voor de reacties, lijkt mij toch ook dat ze die bakken verbeteren als er zo'n fouten inzitten.
En dat van die koplampen, dat zal met een hoop gepriegel wel gaan dan zonder de bumper eraf te halen, wat dat lijkt me echt overdreven.
En dat van die koplampen, dat zal met een hoop gepriegel wel gaan dan zonder de bumper eraf te halen, wat dat lijkt me echt overdreven.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bakken wel eens van gehoord, maar idd kopschade???Abel schreef:kopschade? te veel toeren?
Maar ik hoop toch dat er iets verbeterd is in de productie van de phase 2 versnellingsbakken. Die waar ik naar ga kijken blijkt van een Renault werknemer te zijn.
Maar het lijkt me ook dat het voor het grootste gedeelte er aan licht hoe je ermee omgaat.(lees: niet raggen)
Maar het lijkt me ook dat het voor het grootste gedeelte er aan licht hoe je ermee omgaat.(lees: niet raggen)
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
weet iemand waar je de metalen plaat kan vinden die op de paravaan zit bij auto's zonder airco?
https://imageshack.com/i/pbjEpzWaj
de zwarte plaat in deze foto.
De dealer (gouda) kan geen uitsluitsel geven, dus een nummer zou prachtig zijn.
https://imageshack.com/i/pbjEpzWaj
de zwarte plaat in deze foto.
De dealer (gouda) kan geen uitsluitsel geven, dus een nummer zou prachtig zijn.
Born Grippy
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Kan iemand mij vertellen wat de model code van een RS 182 is?
Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182

Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--