ACT: Clio RS
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
PM sturen naar PatrickRS, houd register bijVictor-J schreef:Hier mensen bekend met 22 HR BZ? Staat te koop en ziet er wel interessant uit!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Heeft iemand meer informatie over de bak in de clio 4 RS? Ik heb op een andere site een discussie gelezen dat hier de DCT250 in zit en dat deze (waarschijnlijk) niet meer koppel aan kan dan 250 Nm. En dat de RS daarom ook op 240 Nm is gezet.
Dat zou betekenen dat je hem helemaal niet zou kunnen chippen want dan ga je er al gelijk overheen?
Weet iemand of dit klopt? En wat gebeurd er als je er dan toch overheen gaat (bv naar 300 Nm)? Slijt de bak dan eerder, of kan er dan bv plotseling iets stuk gaan bij het gebruik van de 300 Nm?
Dat zou betekenen dat je hem helemaal niet zou kunnen chippen want dan ga je er al gelijk overheen?
Weet iemand of dit klopt? En wat gebeurd er als je er dan toch overheen gaat (bv naar 300 Nm)? Slijt de bak dan eerder, of kan er dan bv plotseling iets stuk gaan bij het gebruik van de 300 Nm?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bij VW gebruiken ze ook die getallen om daarmee het maximum koppel aan te geven. Hier zitten uiteraard nog wel wat marges in.
de Clio IV Trophy heeft 260Nm en kortstondig 280Nm. Ik meen dat de bak technisch gezien hetzelfde is, alleen de aansturing is flink verbetert.
Beperking zit naar mijn idee vooral in de koppelingen, waar je dan inderdaad eerder slijtage e.d. zal gaan krijgen.
de Clio IV Trophy heeft 260Nm en kortstondig 280Nm. Ik meen dat de bak technisch gezien hetzelfde is, alleen de aansturing is flink verbetert.
Beperking zit naar mijn idee vooral in de koppelingen, waar je dan inderdaad eerder slijtage e.d. zal gaan krijgen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wat versta je onder 'verbeterde aansturing'? Is dat soft/hardware, ofterwijl kan ik dat op/in mijn RS ook krijgen?
En enig idee wat ik me moet voorstellen bij eerder slijten? Ik rij er ongeveer 10.000 km per jaar mee. Als hij dan ipv 200.000 maar 150.000 mee gaat bijvoorbeeld is dat niet echt een probleem.
En enig idee wat ik me moet voorstellen bij eerder slijten? Ik rij er ongeveer 10.000 km per jaar mee. Als hij dan ipv 200.000 maar 150.000 mee gaat bijvoorbeeld is dat niet echt een probleem.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het ligt ietsje genuanceerder, zie de PDF:
http://www.getrag.com/media/products/po ... DCT250.pdf
240-2480 Nm koppel dus.
Wat Adinsx zegt, waarschijnlijk zit de beperking in de koppeling(en) en kunnen b.v. de lagers mogelijk wel meer koppel aan.
http://www.getrag.com/media/products/po ... DCT250.pdf
240-2480 Nm koppel dus.
Wat Adinsx zegt, waarschijnlijk zit de beperking in de koppeling(en) en kunnen b.v. de lagers mogelijk wel meer koppel aan.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Jup



-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
In de nieuwe espace neem ik aan? Natte platen schakelt uiteraard vloeiender maar ook langzamer.
Nog steeds een Getrag?
Nog steeds een Getrag?
Maarten-Jan, bedankt voor het linkje.
Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden over de gevolgen van een te hoog koppel en hoever ik zonder problemen met de 4 RS zou kunnen gaan? Of bij wie ik dit zou kunnen navragen?
In de berichten hier lees ik namelijk teksten als "waarschijnlijk", dus weet ik nog niet hoe het precies zit.
Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden over de gevolgen van een te hoog koppel en hoever ik zonder problemen met de 4 RS zou kunnen gaan? Of bij wie ik dit zou kunnen navragen?
In de berichten hier lees ik namelijk teksten als "waarschijnlijk", dus weet ik nog niet hoe het precies zit.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
"Waarschijnlijk" ben je de eerste die wat verder wil gaan vermoed ik, rijden genoeg gechipte rond maar wel standaard dus die blijven onder die 280 Nm.
Ik zou een mail naar Getrag sturen, geen idee hoe behulpzaam ze zijn maar niet geschoten is altijd mis en die kunnen jou het beste vertellen waar de beperking in zit.
Ik zou een mail naar Getrag sturen, geen idee hoe behulpzaam ze zijn maar niet geschoten is altijd mis en die kunnen jou het beste vertellen waar de beperking in zit.
Ik ken er in ieder geval één die ruim boven de 240 zit. Op de clioclub zit iemand die zijn RS heeft laten chippen bij Unlimited Tuning:
Origineel kwam er 185PK en 232Nm uitrollen, Na het chippen komt er 196PK en 291Nm uit.
Ik heb gevraagd of Unlimited Tuning nog iets aan heeft gegeven over het feit dat dit hoger is dan maximaal zou kunnen, maar krijg daar (nog) geen reactie.
Ik heb net geprobeerd om het contact formulier in te vullen op website van getrag, maar die geeft een foutmelding, dus dat schiet ook niet op.
Origineel kwam er 185PK en 232Nm uitrollen, Na het chippen komt er 196PK en 291Nm uit.
Ik heb gevraagd of Unlimited Tuning nog iets aan heeft gegeven over het feit dat dit hoger is dan maximaal zou kunnen, maar krijg daar (nog) geen reactie.
Ik heb net geprobeerd om het contact formulier in te vullen op website van getrag, maar die geeft een foutmelding, dus dat schiet ook niet op.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Probeer deze eens:
getrag.info.modugno@getrag.com
Dat is van de fabriek zelf waar het spul ook ontwikkeld wordt...
Is er wel eens iemand van unlimited tuning in Goes op de bank geweest? Dan weet je ook met hoeveel korreltjes zout je die cijfers moet nemen.
Zijn het wiel pk's? Beperking voor meer pk's zit hem trouwens vooral in de intercooler.
getrag.info.modugno@getrag.com
Dat is van de fabriek zelf waar het spul ook ontwikkeld wordt...
Is er wel eens iemand van unlimited tuning in Goes op de bank geweest? Dan weet je ook met hoeveel korreltjes zout je die cijfers moet nemen.
Zijn het wiel pk's? Beperking voor meer pk's zit hem trouwens vooral in de intercooler.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Op welke bank?goos schreef:Ik ken er in ieder geval één die ruim boven de 240 zit. Op de clioclub zit iemand die zijn RS heeft laten chippen bij Unlimited Tuning:
Origineel kwam er 185PK en 232Nm uitrollen, Na het chippen komt er 196PK en 291Nm uit.

edit: MJ Was me al voor.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Volgens mij is Fastchip al in de weer geweest met de Clio IV RS.
En Unlimited gaat met Xtreme tuning naar de 320-340 nm koppel, aldus de site.
En Unlimited gaat met Xtreme tuning naar de 320-340 nm koppel, aldus de site.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Altijd de eeuwige strijd..
Maar wat bij unlimited is geweest kwam bij fastchip en goes niet uit de verf ...en pingelen.
Zoiezo t geval geweest bij een gele megane 3 rs wat ik me kan heugen...
Heb een dyno dag mee gemaakt bij unlimited. ..
was toen een open dag...
Ik zal er niet zo snel heen gaan met mijn Renault..fastchip is dat iets gespecialiseerder.
Maar wat bij unlimited is geweest kwam bij fastchip en goes niet uit de verf ...en pingelen.
Zoiezo t geval geweest bij een gele megane 3 rs wat ik me kan heugen...
Heb een dyno dag mee gemaakt bij unlimited. ..
was toen een open dag...
Ik zal er niet zo snel heen gaan met mijn Renault..fastchip is dat iets gespecialiseerder.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Mocht je daar geen antwoord krijgen, stuur dan een mail naar onderstaande dame. Is het PR-contact en kan je wellicht doorverwijzen naar de juiste techneut.Maarten-Jan schreef:Probeer deze eens:
getrag.info.modugno@getrag.com
Dat is van de fabriek zelf waar het spul ook ontwikkeld wordt....
Vera Münch
Getrag International GmbH
Tel. + 49 7131.644-5601
E-mail: vera.muench@getrag.com
www.getrag.com
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Bedankt voor het e-mail adres. Mail is verzonden...
Ik weet niet of er iemand van UT al eens in Goes op de bak is geweest.
Ik kan me voorstellen dat niet elke bank even goed is inderdaad.
Maar hoe weet je dan dat die van Goes wel klopt? Misschien wijkt die (ook) wel af? En is degene in Goes degene van fastchip? Want op die site zie ik alleen een adres in de PHILIPPINES.
Ik weet niet of er iemand van UT al eens in Goes op de bak is geweest.
Ik kan me voorstellen dat niet elke bank even goed is inderdaad.
Maar hoe weet je dan dat die van Goes wel klopt? Misschien wijkt die (ook) wel af? En is degene in Goes degene van fastchip? Want op die site zie ik alleen een adres in de PHILIPPINES.
Jo plant samen met Henk en Tovami de dagen om te rollen en te mappen. Je doet die iedere keer op de zelfde locatie om dat je dan geen andere resultaten meet opeens. De bank in Goes is gewoon zeer goed, maar is natuurlijk niet heilig he. En Henk leeft gewoon zo veel mogelijk in de Filipijnen, slimme man he 
En dat wij allemaal naar Fastchip gaan is logisch, Henk is de beste en de enige die het mag officieel van Renault! Hij heeft gegevens van Renault die geen enkele andere in Nederland heeft.


En dat wij allemaal naar Fastchip gaan is logisch, Henk is de beste en de enige die het mag officieel van Renault! Hij heeft gegevens van Renault die geen enkele andere in Nederland heeft.


-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Maar garantie wordt er niet gegeven door Renault, dat moeten we wel even in het oog houden
Ook al heb je maar 1 storing met je bak en je hebt Renault Nederland nodig en ze zien dat je de auto hebt gechipt, dan kan je je lol op.
Een collega van mij heeft met zijn IV RS op euro 98 met K-Tec uitlaat een vermogen gerold van 181pk aan de wielen stock. Ruim 200pk aan de krukas dus. Destijds had VKV er 1 op de bank met euro 95 en die deed 169pk aan de wielen. Afhankelijk van de temperaturen zal brandstof ook aardig invloed hebben op het geheel.

Een collega van mij heeft met zijn IV RS op euro 98 met K-Tec uitlaat een vermogen gerold van 181pk aan de wielen stock. Ruim 200pk aan de krukas dus. Destijds had VKV er 1 op de bank met euro 95 en die deed 169pk aan de wielen. Afhankelijk van de temperaturen zal brandstof ook aardig invloed hebben op het geheel.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En het gaat niet perse om de rollenbank op zich maar om degene die hem "custom" afstelt.
Dus geen gezeik met pingelen of dat hij de boel in puin laat draaien.
Dus zoals Jochem al aangeeft, men heeft in Goes tijdens de dynodagen te vaak meegemaakt dat er maar wat gerommeld wordt met je dure en kostbare heilige koe bij andere chip tuners.
Dus geen gezeik met pingelen of dat hij de boel in puin laat draaien.
Dus zoals Jochem al aangeeft, men heeft in Goes tijdens de dynodagen te vaak meegemaakt dat er maar wat gerommeld wordt met je dure en kostbare heilige koe bij andere chip tuners.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De bank heeft zeker flinke invloed. Alleen al hoe de luchtstroom naar de neus van de auto gaat kan wisselende resultaten geven.
Bij de vierwielvermogensbank bij Diesel Büchli hadden ze daar best wat problemen mee in het begin. Bij turbomotoren is het erg belangrijk dat de 'rijwind' ook goed van voren komt voor de koeling van de intercooler. Bij DB leverde een RS6 MTM geen 750pk, maar 'slechts' 680 in de oude luchtopstelling. Na vele rekenslagen kwam men samen met de leverancier tot de conclusie dat het hem in de luchtaanvoer zat.
Elke bank zal iets anders zijn en andere resultaten geven, het is vooral belangrijk dat de boel goed loopt.
Concreet voorbeeld:
De zwarte R26 van Tom-Erik is door Fastchip aangepakt. De witte R260 van Robert is vorig jaar verkocht aan Gijs, een kameraad van Tom-Erik en Jos-Jan. Daar zit een Ziptuning op.
Jos-Jan vertelde dat ze beide auto's naast elkaar hebben gezet en wat sprintwerk hebben gedaan. Op de snelweg e.d. De fastchip-auto was duidelijk de vlotste in oppakken en doorblazen.
Fastchip is niet heilig, wel goed.
Bij de vierwielvermogensbank bij Diesel Büchli hadden ze daar best wat problemen mee in het begin. Bij turbomotoren is het erg belangrijk dat de 'rijwind' ook goed van voren komt voor de koeling van de intercooler. Bij DB leverde een RS6 MTM geen 750pk, maar 'slechts' 680 in de oude luchtopstelling. Na vele rekenslagen kwam men samen met de leverancier tot de conclusie dat het hem in de luchtaanvoer zat.
Elke bank zal iets anders zijn en andere resultaten geven, het is vooral belangrijk dat de boel goed loopt.
Concreet voorbeeld:
De zwarte R26 van Tom-Erik is door Fastchip aangepakt. De witte R260 van Robert is vorig jaar verkocht aan Gijs, een kameraad van Tom-Erik en Jos-Jan. Daar zit een Ziptuning op.
Jos-Jan vertelde dat ze beide auto's naast elkaar hebben gezet en wat sprintwerk hebben gedaan. Op de snelweg e.d. De fastchip-auto was duidelijk de vlotste in oppakken en doorblazen.
Fastchip is niet heilig, wel goed.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat is dan ook waar Fastchip naar streeft als je het mij vraagt. Een goed lopende motor en de power voor handen in het middengebied, daar waar je het meeste in vertoeft.
Mijn Twingo RS toen was ook vlotter tijdens tussensprintje naast een bij Bullpower gechipte Twingo RS.
Mijn Twingo RS toen was ook vlotter tijdens tussensprintje naast een bij Bullpower gechipte Twingo RS.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Er zweven hier mappings rond van fastchip betreffende de clio IV. Meer kan en mag ik niet zeggen als zijnde "Fastchip aanrader"omdat ik geen kwaad wordt mag zeggen over oplichters...excuus, diverse andere "tuners".
Er zijn echter drie dingen die ik als heilig kan verkondigen:
1: Iemand die uitsluitend met het huismerk bezig is weet wat hij doet en beschikt ook over alle inside info van Renault zelf.
2: Nog nooit, maar dan ook nog nooit, is er een motor op een fastchip mapping stuk gelopen. Fastchip gaat NOOIT over de limiet en desondanks dat haalt hij de beste resultaten. De dynografieken bewijzen dit keer op keer. Daarbij gebeuren de mappings LIVE en heel kort de bocht om: wat je ziet is wat je krijgt. Geen gezeik, geen gezeur, het is wat het is.
3: ik kan de klanten niet meer tellen die met een hoopje drama van andere tuners bij Fastchip terecht gekomen, die een pak meer betaald hebben en bij problemen met een kluitje in het riet gestuurd zijn. Namen en voorbeelden zwerven hier ook allemaal rond.
Denk hier maar eens over na !
Er zijn echter drie dingen die ik als heilig kan verkondigen:
1: Iemand die uitsluitend met het huismerk bezig is weet wat hij doet en beschikt ook over alle inside info van Renault zelf.
2: Nog nooit, maar dan ook nog nooit, is er een motor op een fastchip mapping stuk gelopen. Fastchip gaat NOOIT over de limiet en desondanks dat haalt hij de beste resultaten. De dynografieken bewijzen dit keer op keer. Daarbij gebeuren de mappings LIVE en heel kort de bocht om: wat je ziet is wat je krijgt. Geen gezeik, geen gezeur, het is wat het is.
3: ik kan de klanten niet meer tellen die met een hoopje drama van andere tuners bij Fastchip terecht gekomen, die een pak meer betaald hebben en bij problemen met een kluitje in het riet gestuurd zijn. Namen en voorbeelden zwerven hier ook allemaal rond.
Denk hier maar eens over na !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wat moet ik zeggen?...ondertussen al 150.000 km probleemloos gereden sinds de behandeling van Fastchip.-jo- schreef:
2: Nog nooit, maar dan ook nog nooit, is er een motor op een fastchip mapping stuk gelopen. Fastchip gaat NOOIT over de limiet en desondanks dat haalt hij de beste resultaten.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Je hebt gelijk dat er enorm veel kaf onder het koren zit van de groep dat zich tuners durft te noemen, maar hoe gaat Fastchip te werk?-jo- schreef:Er zweven hier mappings rond van fastchip betreffende de clio IV. Meer kan en mag ik niet zeggen als zijnde "Fastchip aanrader"omdat ik geen kwaad wordt mag zeggen over oplichters...excuus, diverse andere "tuners".
20+ jaar ervaring in het huismerk, renault only.
Eigen software (wereldbekend ook van de rstuner).
Eigen mapping via live-feed.
Eigen loggings en eigen data.
Niks van aangekochte pakketten die geladen worden, alles komt uit eigen beheer. Kom eens een dagje langs, dan kan je hem aan het werk zien. Trouwens, Henk is ook niet te beroerd om een "verstaanbare" uitleg te geven. En indien er zich ergens een technisch probleem voordoet is hij ook de eerste om het mee te delen.
Eigen software (wereldbekend ook van de rstuner).
Eigen mapping via live-feed.
Eigen loggings en eigen data.
Niks van aangekochte pakketten die geladen worden, alles komt uit eigen beheer. Kom eens een dagje langs, dan kan je hem aan het werk zien. Trouwens, Henk is ook niet te beroerd om een "verstaanbare" uitleg te geven. En indien er zich ergens een technisch probleem voordoet is hij ook de eerste om het mee te delen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Wanneer de auto op de bank gaat, wordt Henk zijn apparatuur aangesloten zodanig dat je elke parameter live kan volgen. Ontsteking, brandstof, manifold pressure, temp., enz enz Geen momentopnames maar gewoon het kloppend hart live volgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Born Grippy
hallo allemaal,
Ik heb interesse in een clio rs 197. Uit 2006.
Auto komt uit België en is niets over historie bekend. Volgens renaultdealer is ie alleen na aankoop een x bij de dealer geweest.
Km stand staat op 135.000.
Waar moet ik op letten en wat moet ik checken voor ik besluit of ik de auto koop.
En weet iemand andere manieren om historie te achterhalen en meterstanden?
Rijd overigens wel goed!
Ben benieuwd naar jullie reacties
Ik heb interesse in een clio rs 197. Uit 2006.
Auto komt uit België en is niets over historie bekend. Volgens renaultdealer is ie alleen na aankoop een x bij de dealer geweest.
Km stand staat op 135.000.
Waar moet ik op letten en wat moet ik checken voor ik besluit of ik de auto koop.
En weet iemand andere manieren om historie te achterhalen en meterstanden?
Rijd overigens wel goed!

Ben benieuwd naar jullie reacties