ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Hier mensen bekend met 22 HR BZ? Staat te koop en ziet er wel interessant uit!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Victor-J schreef:Hier mensen bekend met 22 HR BZ? Staat te koop en ziet er wel interessant uit!
PM sturen naar PatrickRS, houd register bij
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Heeft iemand meer informatie over de bak in de clio 4 RS? Ik heb op een andere site een discussie gelezen dat hier de DCT250 in zit en dat deze (waarschijnlijk) niet meer koppel aan kan dan 250 Nm. En dat de RS daarom ook op 240 Nm is gezet.
Dat zou betekenen dat je hem helemaal niet zou kunnen chippen want dan ga je er al gelijk overheen?
Weet iemand of dit klopt? En wat gebeurd er als je er dan toch overheen gaat (bv naar 300 Nm)? Slijt de bak dan eerder, of kan er dan bv plotseling iets stuk gaan bij het gebruik van de 300 Nm?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bij VW gebruiken ze ook die getallen om daarmee het maximum koppel aan te geven. Hier zitten uiteraard nog wel wat marges in.
de Clio IV Trophy heeft 260Nm en kortstondig 280Nm. Ik meen dat de bak technisch gezien hetzelfde is, alleen de aansturing is flink verbetert.

Beperking zit naar mijn idee vooral in de koppelingen, waar je dan inderdaad eerder slijtage e.d. zal gaan krijgen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Wat versta je onder 'verbeterde aansturing'? Is dat soft/hardware, ofterwijl kan ik dat op/in mijn RS ook krijgen?

En enig idee wat ik me moet voorstellen bij eerder slijten? Ik rij er ongeveer 10.000 km per jaar mee. Als hij dan ipv 200.000 maar 150.000 mee gaat bijvoorbeeld is dat niet echt een probleem.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het ligt ietsje genuanceerder, zie de PDF:
http://www.getrag.com/media/products/po ... DCT250.pdf

240-2480 Nm koppel dus.

Wat Adinsx zegt, waarschijnlijk zit de beperking in de koppeling(en) en kunnen b.v. de lagers mogelijk wel meer koppel aan.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die bak zal wel nooit kapot gaan :worship:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maarten-Jan schreef: 240-2480 Nm koppel dus.
Da's bijna het koppel van een vrachtwagen! Dat laatste zal een typfoutje zijn :smile:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jup (D) (0)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

In de Espace heeft dezelfde motor een 7 bak met natte platen dacht ik. Schijnt fijner te schakelen als de droge platen in de Clio IV wat ik uit ervaringen heb gehoord.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

In de nieuwe espace neem ik aan? Natte platen schakelt uiteraard vloeiender maar ook langzamer.
Nog steeds een Getrag?
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Maarten-Jan, bedankt voor het linkje.
Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden over de gevolgen van een te hoog koppel en hoever ik zonder problemen met de 4 RS zou kunnen gaan? Of bij wie ik dit zou kunnen navragen?

In de berichten hier lees ik namelijk teksten als "waarschijnlijk", dus weet ik nog niet hoe het precies zit.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

"Waarschijnlijk" ben je de eerste die wat verder wil gaan vermoed ik, rijden genoeg gechipte rond maar wel standaard dus die blijven onder die 280 Nm.
Ik zou een mail naar Getrag sturen, geen idee hoe behulpzaam ze zijn maar niet geschoten is altijd mis en die kunnen jou het beste vertellen waar de beperking in zit.
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Ik ken er in ieder geval één die ruim boven de 240 zit. Op de clioclub zit iemand die zijn RS heeft laten chippen bij Unlimited Tuning:
Origineel kwam er 185PK en 232Nm uitrollen, Na het chippen komt er 196PK en 291Nm uit.

Ik heb gevraagd of Unlimited Tuning nog iets aan heeft gegeven over het feit dat dit hoger is dan maximaal zou kunnen, maar krijg daar (nog) geen reactie.

Ik heb net geprobeerd om het contact formulier in te vullen op website van getrag, maar die geeft een foutmelding, dus dat schiet ook niet op.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Probeer deze eens:
getrag.info.modugno@getrag.com

Dat is van de fabriek zelf waar het spul ook ontwikkeld wordt...

Is er wel eens iemand van unlimited tuning in Goes op de bank geweest? Dan weet je ook met hoeveel korreltjes zout je die cijfers moet nemen.
Zijn het wiel pk's? Beperking voor meer pk's zit hem trouwens vooral in de intercooler.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

goos schreef:Ik ken er in ieder geval één die ruim boven de 240 zit. Op de clioclub zit iemand die zijn RS heeft laten chippen bij Unlimited Tuning:
Origineel kwam er 185PK en 232Nm uitrollen, Na het chippen komt er 196PK en 291Nm uit.
Op welke bank? ;-)

edit: MJ Was me al voor. :D
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Volgens mij is Fastchip al in de weer geweest met de Clio IV RS.

En Unlimited gaat met Xtreme tuning naar de 320-340 nm koppel, aldus de site.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Altijd de eeuwige strijd..
Maar wat bij unlimited is geweest kwam bij fastchip en goes niet uit de verf ...en pingelen.
Zoiezo t geval geweest bij een gele megane 3 rs wat ik me kan heugen...
Heb een dyno dag mee gemaakt bij unlimited. ..
was toen een open dag...

Ik zal er niet zo snel heen gaan met mijn Renault..fastchip is dat iets gespecialiseerder.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Maarten-Jan schreef:Probeer deze eens:
getrag.info.modugno@getrag.com

Dat is van de fabriek zelf waar het spul ook ontwikkeld wordt....
Mocht je daar geen antwoord krijgen, stuur dan een mail naar onderstaande dame. Is het PR-contact en kan je wellicht doorverwijzen naar de juiste techneut.
Vera Münch
Getrag International GmbH
Tel. + 49 7131.644-5601
E-mail: vera.muench@getrag.com
www.getrag.com
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Bedankt voor het e-mail adres. Mail is verzonden...
Ik weet niet of er iemand van UT al eens in Goes op de bak is geweest.
Ik kan me voorstellen dat niet elke bank even goed is inderdaad.
Maar hoe weet je dan dat die van Goes wel klopt? Misschien wijkt die (ook) wel af? En is degene in Goes degene van fastchip? Want op die site zie ik alleen een adres in de PHILIPPINES.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Jo plant samen met Henk en Tovami de dagen om te rollen en te mappen. Je doet die iedere keer op de zelfde locatie om dat je dan geen andere resultaten meet opeens. De bank in Goes is gewoon zeer goed, maar is natuurlijk niet heilig he. En Henk leeft gewoon zo veel mogelijk in de Filipijnen, slimme man he :D

En dat wij allemaal naar Fastchip gaan is logisch, Henk is de beste en de enige die het mag officieel van Renault! Hij heeft gegevens van Renault die geen enkele andere in Nederland heeft. (Y) :)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Maar garantie wordt er niet gegeven door Renault, dat moeten we wel even in het oog houden ;) Ook al heb je maar 1 storing met je bak en je hebt Renault Nederland nodig en ze zien dat je de auto hebt gechipt, dan kan je je lol op.

Een collega van mij heeft met zijn IV RS op euro 98 met K-Tec uitlaat een vermogen gerold van 181pk aan de wielen stock. Ruim 200pk aan de krukas dus. Destijds had VKV er 1 op de bank met euro 95 en die deed 169pk aan de wielen. Afhankelijk van de temperaturen zal brandstof ook aardig invloed hebben op het geheel.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

En het gaat niet perse om de rollenbank op zich maar om degene die hem "custom" afstelt.
Dus geen gezeik met pingelen of dat hij de boel in puin laat draaien.

Dus zoals Jochem al aangeeft, men heeft in Goes tijdens de dynodagen te vaak meegemaakt dat er maar wat gerommeld wordt met je dure en kostbare heilige koe bij andere chip tuners.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De bank heeft zeker flinke invloed. Alleen al hoe de luchtstroom naar de neus van de auto gaat kan wisselende resultaten geven.
Bij de vierwielvermogensbank bij Diesel Büchli hadden ze daar best wat problemen mee in het begin. Bij turbomotoren is het erg belangrijk dat de 'rijwind' ook goed van voren komt voor de koeling van de intercooler. Bij DB leverde een RS6 MTM geen 750pk, maar 'slechts' 680 in de oude luchtopstelling. Na vele rekenslagen kwam men samen met de leverancier tot de conclusie dat het hem in de luchtaanvoer zat.

Elke bank zal iets anders zijn en andere resultaten geven, het is vooral belangrijk dat de boel goed loopt.

Concreet voorbeeld:
De zwarte R26 van Tom-Erik is door Fastchip aangepakt. De witte R260 van Robert is vorig jaar verkocht aan Gijs, een kameraad van Tom-Erik en Jos-Jan. Daar zit een Ziptuning op.
Jos-Jan vertelde dat ze beide auto's naast elkaar hebben gezet en wat sprintwerk hebben gedaan. Op de snelweg e.d. De fastchip-auto was duidelijk de vlotste in oppakken en doorblazen.
Fastchip is niet heilig, wel goed.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Dat is dan ook waar Fastchip naar streeft als je het mij vraagt. Een goed lopende motor en de power voor handen in het middengebied, daar waar je het meeste in vertoeft.

Mijn Twingo RS toen was ook vlotter tijdens tussensprintje naast een bij Bullpower gechipte Twingo RS.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Getrag reageert helaas (nog) niet op mijn mail.

Misschien ook maar eens contact opnemen met Fastchip
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Er zweven hier mappings rond van fastchip betreffende de clio IV. Meer kan en mag ik niet zeggen als zijnde "Fastchip aanrader"omdat ik geen kwaad wordt mag zeggen over oplichters...excuus, diverse andere "tuners".

Er zijn echter drie dingen die ik als heilig kan verkondigen:

1: Iemand die uitsluitend met het huismerk bezig is weet wat hij doet en beschikt ook over alle inside info van Renault zelf.

2: Nog nooit, maar dan ook nog nooit, is er een motor op een fastchip mapping stuk gelopen. Fastchip gaat NOOIT over de limiet en desondanks dat haalt hij de beste resultaten. De dynografieken bewijzen dit keer op keer. Daarbij gebeuren de mappings LIVE en heel kort de bocht om: wat je ziet is wat je krijgt. Geen gezeik, geen gezeur, het is wat het is.

3: ik kan de klanten niet meer tellen die met een hoopje drama van andere tuners bij Fastchip terecht gekomen, die een pak meer betaald hebben en bij problemen met een kluitje in het riet gestuurd zijn. Namen en voorbeelden zwerven hier ook allemaal rond.

Denk hier maar eens over na !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:
2: Nog nooit, maar dan ook nog nooit, is er een motor op een fastchip mapping stuk gelopen. Fastchip gaat NOOIT over de limiet en desondanks dat haalt hij de beste resultaten.
Wat moet ik zeggen?...ondertussen al 150.000 km probleemloos gereden sinds de behandeling van Fastchip.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
c1i0
Berichten: 3
Lid geworden op: do 2 apr 2015 10:10
Car: clio iv

-jo- schreef:Er zweven hier mappings rond van fastchip betreffende de clio IV. Meer kan en mag ik niet zeggen als zijnde "Fastchip aanrader"omdat ik geen kwaad wordt mag zeggen over oplichters...excuus, diverse andere "tuners".
Je hebt gelijk dat er enorm veel kaf onder het koren zit van de groep dat zich tuners durft te noemen, maar hoe gaat Fastchip te werk?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

20+ jaar ervaring in het huismerk, renault only.
Eigen software (wereldbekend ook van de rstuner).
Eigen mapping via live-feed.
Eigen loggings en eigen data.

Niks van aangekochte pakketten die geladen worden, alles komt uit eigen beheer. Kom eens een dagje langs, dan kan je hem aan het werk zien. Trouwens, Henk is ook niet te beroerd om een "verstaanbare" uitleg te geven. En indien er zich ergens een technisch probleem voordoet is hij ook de eerste om het mee te delen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
c1i0
Berichten: 3
Lid geworden op: do 2 apr 2015 10:10
Car: clio iv

dankje,

Wat bedoel je met "eigen mapping via live feed"?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Wanneer de auto op de bank gaat, wordt Henk zijn apparatuur aangesloten zodanig dat je elke parameter live kan volgen. Ontsteking, brandstof, manifold pressure, temp., enz enz Geen momentopnames maar gewoon het kloppend hart live volgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Mooie schijfjes voor Clio3

http://www.reyland.co.uk/renault/
Born Grippy
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

hallo allemaal,

Ik heb interesse in een clio rs 197. Uit 2006.
Auto komt uit België en is niets over historie bekend. Volgens renaultdealer is ie alleen na aankoop een x bij de dealer geweest.
Km stand staat op 135.000.

Waar moet ik op letten en wat moet ik checken voor ik besluit of ik de auto koop.
En weet iemand andere manieren om historie te achterhalen en meterstanden?

Rijd overigens wel goed! :grin:

Ben benieuwd naar jullie reacties
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Elke belgische auto heeft een Carpass, daar staan alle keuringen in. Mssn heb je daar wat aan?

trouwens, is het financieel aantrekkelijk ? BPM toestanden ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie