ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Haas
Car: Megane RS

Johan_16v schreef:
Johan_16v schreef:
Haas schreef:je kunt er wat ongeluk mee hebben, maar ligt ook aan het merk. Weet niet waar je m vandaan hebt? Dat je geen middendemper meer hebt, daar zou ik me geen zorgen om maken.. Weet je zeker dat het je einddemper is? Ga er eens onder liggen en ram hard je je vuist op de verschillende dempers en kat? dan hoor je het vanzelf...
tis een bosal uitlaat. als je op de einddemper ramt dan verdwijnt het geluid soms wel ff. kzou een kaboutertje onder de auto moeten binden :D
w00t, ik krijg kostenloos een nieuwe demper bij mijn dealer, leuk meegenomen!
(Y)
Remco

Ik heb een klein vraagje betreft het trekken van audio bekabeling in mijn clio 16v. Wist niet zeker of ik dat nu hier moest doen of in de ICE afdeling, maar ik gok het er hier maar even op :)

Ik wil graag kabels leggen voor mijn boxen in de hoedenplank, want de bekabeling van de standaard boxen achter zijn te kort hiervoor. En om dit nou te verlengen lijkt me niet echt goed.

Wat ik heb gelezen is dat ze onderlangs moeten, maar moet ik hiervoor nog wat losschroeven? De bekleding op de vloer zit namelijk helemaal tot de rand vast.
Haas

ff je rubbers van je deuren eraftrekken en die paar torxjes losdraaien van het plastic deel op je dorpel. Dan kun je die delen eraf trekken. Dan onder/langs je zitten van je achterbank langs enklaar :)
Arjen

Remco schreef:Ik heb een klein vraagje betreft het trekken van audio bekabeling in mijn clio 16v. Wist niet zeker of ik dat nu hier moest doen of in de ICE afdeling, maar ik gok het er hier maar even op :)

Ik wil graag kabels leggen voor mijn boxen in de hoedenplank, want de bekabeling van de standaard boxen achter zijn te kort hiervoor. En om dit nou te verlengen lijkt me niet echt goed.

Wat ik heb gelezen is dat ze onderlangs moeten, maar moet ik hiervoor nog wat losschroeven? De bekleding op de vloer zit namelijk helemaal tot de rand vast.
Ik heb mijn standaard kabels gewoon verlengd met speciale verloopstukjes. Die zijn bij een beetje audioboer wel te krijgen. Werkt perfect en scheelt een hoop geklooi.
Remco

Ok bedankt voor de tips..ik zal vanavond eens even kijken of ik het wat fatsoenlijk kan leggen. Als ik er uberhaubt aan toe kom. Eigen huis en puin zullen we maar zeggen :)
Remco

De boxen hangen inmiddels in de hoedenplank (binnenkort misschien toch maar even verstevigen of één fabriceren van MDF, want echt stevig voelt het niet aan).

Ik vond het zonde om de originele aansluiting door te knippen dus ga morgen maar even langs de audioboer voor die speciale verloop stekkertjes waar Arjen het over had :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik weet niet waar je woont, maar ik het er eentje op maat. hoeft alleen bekleed en er moeten nog gaten in.
Remon

Remon-CL10 schreef:Wat is het verschil tussen een versnellingsbak voor een 16v motorblok met stalen carter en alu carter?? En wat zijn de codes van deze bakken?

Hoop dat iemand het weet :)
(F)

EDIT: Gaat een JB 3053 bak passen onder een blok met alu carter?
Laatst gewijzigd door Remon op wo 6 jun 2007 7:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco

J-P-S schreef:ik weet niet waar je woont, maar ik het er eentje op maat. hoeft alleen bekleed en er moeten nog gaten in.
Ik woon in Leeuwarden, dus dat is een aardig stukje rijden voor een stukje MDF :) Heb zelf nog wel wat liggen dus dat komt t.z.t. wel goed. In ieder geval bedankt voor het aanbod (Y)
Remon

Remon-CL10 schreef:
Remon-CL10 schreef:Wat is het verschil tussen een versnellingsbak voor een 16v motorblok met stalen carter en alu carter?? En wat zijn de codes van deze bakken?

Hoop dat iemand het weet :)
(F)

EDIT: Gaat een JB 3053 bak passen onder een blok met alu carter?
Weet niemand dit??? (U)
Frits Clio 16v

053 en 048 bak past op een alu carter, en volgens mij is er nog een jb3 bak geleverd in de clio maar die weet ik zo niet.
De clio 16v is volgens mij altijd met een alu carter, alleen de eerste R19 16v's hebben een stalen carter.
Een stalen carter loopt schuin af en een alu carterpan loopt recht.
canonballman

Frits Clio 16v schreef:053 en 048 bak past op een alu carter, en volgens mij is er nog een jb3 bak geleverd in de clio maar die weet ik zo niet.
De clio 16v is volgens mij altijd met een alu carter, alleen de eerste R19 16v's hebben een stalen carter.
Een stalen carter loopt schuin af en een alu carterpan loopt recht.
(Y)
Remon

Tnx (Y) :biertjuh:
jiggy
Contacteer:

-Ray-
Contacteer:

er zijn nettere te koop
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

is al niet meer te koop. lijkt me echt een rotte clio als ik het zo al zie.
Haas

tikje LA gehad...? :~
jiggy
Contacteer:

jah het idd niet alles meer :( maar er zijn trouwens rete veel clio GP-tjes in duitsland, heb gister even wat duitse clio clubs afgesurft.
-Ray-
Contacteer:

gek hè, ze zijn allemaal daar Fabriziert ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
jiggy
Contacteer:

-Ray- schreef:gek hè, ze zijn allemaal daar Fabriziert ;)
:hammer:
jiggy
Contacteer:

mijn rem&mist licht achter bij de bestuurderskant doen het niet meer. ik heb er nieuwe lampjes ingestopt en de bedrading+stekkers naar gekeken, maar kon niet vinden. heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of dat voor die groep een weer een zekering is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

check de contacten eens, vaak is je licht wit uitgeslagen.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:check de contacten eens, vaak is je licht wit uitgeslagen.
zal morgen eens even kijken. zal ook nog even met de multimeter de boel door meten.
Haas

Heb gister bij de 16V van marieke de hele motorkabelboom tussen relaiskast en ECU eruit gehaald om te vervangen. Nu heb ik een andere kabelboom gehaald en ziet er op zich hetzelfde uit, alleen nu zitten er een paar andere stekkerbezettingen in (met name de grote rode/bruine bij de relaiskast). Weet iemand of er andere uitvoeringen zijn geleverd? Die witte stekker is 2x5 ipv 2x6 pins :S
Haas

iemand?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik neem aan dat ze niet exact overeenkomen?

zijn de aantallen hetzelfde maar de posities verschillend?
Haas

mja..deels. in de grote stekker zit in de boom die eruit komt 1 grote dikke rode draad. Bij die ik heb gekocht als vervanger, zitten er 2 grote dikke rode in. Dat soort zaken.. (nu denk ik dat die dikke rode van de benzinepomp is, maar dat weet ik niet).

De stekker bezetting van de grote stekker is wat anders, maar dat is het probleem niet, maar wel dat er sommige andere kleuren inzitten en 3 draden meer. De kleine stekker is geen 2x6 maar 2x5 pins. Stekkerbezetting is volgens mij wel hetzelfde, maar geen dikke rode van de benzinepomp (vandaar datik die zelf had bedacht in die grote stekkert..)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je kan die blok ombouwen maar daar zal wel veel werk mee gemoeid gaan.

ik wist niet dat er zoveel verschil inzat.
willow

Haas schreef:Heb gister bij de 16V van marieke de hele motorkabelboom tussen relaiskast en ECU eruit gehaald om te vervangen. Nu heb ik een andere kabelboom gehaald en ziet er op zich hetzelfde uit, alleen nu zitten er een paar andere stekkerbezettingen in (met name de grote rode/bruine bij de relaiskast). Weet iemand of er andere uitvoeringen zijn geleverd? Die witte stekker is 2x5 ipv 2x6 pins :S
hmm apart, ik en Riël hebben vorige week zaterdag ook een andere kabelboom in mijn 16v gemonteerd maar dat paste gewoon...denk dat je de verkeerde kabelboom hebt dan als ut niet past :(
Haas

t komt allebei van een 16v af. De donorboom is voor zover ik weet ook gewoon van een ph I...

Paar pinnetjes verzetten of van plaats wijzigen boeit niet zoveel, dat komt wel goed, maar tis wel handig om te weten wat wat is , wat waar naartoe moet :)
jiggy
Contacteer:

welke zekering is van de rem lichten achter??
Jean-Paul-S
Über-Spammer

staat in je boekje..

jps zoekt tussen z'n examenspullen...

vind een renault boek...

nummer 10. als je bij de bijrijder dat ding omlaag trekt, de 6e zekering van links. 10a.

jps gaat verder met leren voor examens...
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:staat in je boekje..

jps zoekt tussen z'n examenspullen...

vind een renault boek...

nummer 10. als je bij de bijrijder dat ding omlaag trekt, de 6e zekering van links. 10a.

jps gaat verder met leren voor examens...
jiggy dankt jps...
jiggy gaat snel kijken.... (Y)
Robke
Car: Lexus IS250

jiggy schreef:welke zekering is van de rem lichten achter??
Heb jij ook remlichten voor dan??? (S) (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

:klop: hij is wakkerrrrrr :lol:
Gesloten